Övrigt

DJUR COMMUNICATOR

2014-04-06 22:10 #0 av: m2studio

Black Leopard and The Animal Communicator, Anna Breytenbach

Vad tycker ni om att en människa kan kommunicera med djur?!!

Link:

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/170381/Black_Leopard_and_The_Animal_Communicator_Anna_Breytenbach/

Anmäl
2014-04-07 00:07 #1 av: Amon

Jag känner till flera personer som kan tala med djur - så det tror jag på!Tummen upp

Gick själv en tala-med-djuren-kurs en gång - och konstigt nog funkade det även för mig under dessa dagar. Men som med allt nytt man lär sig - så behöver man träna och träna. Och eftersom jag har varit dålig på det - så försvinner förmågan igen..HundKatt

Anmäl
2014-04-07 10:52 #2 av: Marr

Nu gick det inte se denna filmen på min lånade dator men har sett den förut och den är ju alldeles bedårande.

Min mor träffade Emilie Cajsdotter för många år sedan då mor köpt en räddad hund i från Adakliniken i Spanien. Hunden berättade otroliga saker från sin tid i Spanien, även om mors allra närmaste vän, vilket slog dom med häpnad. Det var klockrent! Emilie visste naturligtvis ingenting om hunden eller mamma och deras livssituation.

Tycker det är jättebra och har en viss känsla att förstå djuren jag med. Fast har aldrig tränat på en ren kommunikation. Det jag får till mig eller känner är rent intuitivt. Tror att många kan känna in och det är ett steg på vägen kanske...

En del är riktigt bra på sådant här och det gäller inte mig direkt, då jag inte tränat på det men skulle gärna vilja lära mig. Även om jag aldrig någonsin skulle kunna kalla mig djurkommunikatör så tror jag att jag kan lära mig liite mer, för att kunna ha glädje av i livet.

Något som är konstigt är att jag ser mer med djur jag ej känner...beror väl på att man inte är så känslomässigt engagerad kanske?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-04-07 11:39 #3 av: Amon

Så fin berättelse Marr! Tummen upp

Jag tror att det är för att vi har olika sinnen som är mer eller mindre utvecklade. En del personer är mer naturligt "visuella" - medan andra är mera "inkännande." Det märker jag även när jag har mina meditations-kurser. Det är helt olika upplevelser för deltagarna - somliga ser mycket - andra ingenting. Men de kanske har andra upplevelser i stället..

Och det är inget rätt eller fel i det - bara att vi fungerar lite olika.

Om du får den informationen du behöver visuellt - så behöver du säkert inte "känna in" så mycket. Tummen upp

För min egen del är det tvärtom - jag kan nog ofta känna in mera än vad jag "ser" - och det kan ju jag uppleva som kanske en brist ibland. Funderar

Anmäl
2014-04-07 11:50 #4 av: Marr

Äsch jag utrycker mig otydligt. Jag ser inte utan känner. Någon gång har jag fått bild när jag känner men har inte tagit fasta på det då det inte varit något ovanligt. Skulle kanske "fånga" bilder jag får i fortsättningen och se vad som händer? Men det händer nog mer sällan eller också är det så naturligt att man inte fattar det?FunderarYrar

Anmäl
2014-04-07 12:12 #5 av: Amon

Ja - får du en bild - så är det nog någon mening med det!Glad

Anmäl
2014-04-07 12:40 #6 av: Cristine

Jag har haft kontakt med många djur men kan inte direkt tala med dem, jag ber dem gå hem om de är ute och driver, men det lyckas sällan. jag kan bara följa dem och ibland seerjag dem i situationer jag helst inte skulle vilja se som Marrs mammas katt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-04-07 14:37 #7 av: Gahella

Tror/vet också att vi har den förmågan, det handlar mer om att uppmuntra den typen av intuitiv/ telepatisk kommunikation som vi kan ha med allt och alla är jag förvissad om.

Anmäl
2014-04-07 14:41 #8 av: Cristine

Ja bilder och symboler

Anmäl
2014-04-07 15:01 #9 av: Marr

Oj oj oj ja det du Cristine! Där var det inga som helst problem med det du fick upp om lilla Stina. Allt du sagt stämmer till punkt och pricka av alla platser vi kunnat känna igen. Sen det här med halsbandet som hon suttit hängande i under en veckas tid.

När hon väl kommit loss så var det en kvinna som meddelade mamma att en nästan död katt befann sig inte alls långt ifrån mors. Halsbandet var uttöjt och hängde och slängde runt hennes magra hals. Halsen hade skador och halsbandet var så uttöjt och visade spår av att snurrat å krängt många varv runt Stinas hals.

Den som hade den täta kontakten med Stina var väl Choklad som under hela denna tiden kunde ge henne tröst och Choklad fick ju bekräftelse av Stina också.

Jag tror är säker på du också hade den kontakten Cristine. Utan er hade vi kanske gett upp och Stina med. Så mycket ledtrådar på platser som vi fick fast ni aldrig varit i närheten av dessa platser. Kyrktuppar, byggnader, gravstenar osv...där det sen visade sig att man hade sett henne jaga sork och sitta och titta på kyrkogården.

När det blev för mycket för Choklad så kom du in och fortsatte hålla oss och Stina vid hoppet. Vi fann henne i grevens tid ett par dygn till och hon hade varit död. Idag är Stina återställd men har allt minnen från denna hemska tid. Hon är mycket försiktig numera och går ut och in snabbt. Är med när mor håller på med trädgårdsarbete sen vill hon med in igen.

Jag fullständigt älskar er för detta känslomässigt påfrestande jobb ni gjorde för Stina och oss!

Fick mycket bilder och känslor jag med i det här men i sorg och förvirring så vet man inte om man fantiserar. Det gjorde inte ni sannerligen! För ni såg saker och platser som inte ens jag visste fanns förräns jag kom dit!

Anmäl
2014-04-07 16:05 #10 av: Cristine

Tack Marr ! Det var ingen rolig tid och när jag såg henne sitta fast på spiken i halsbandet så önskade jag att jag aldrig kunnat se sådana saker... det var hemskt  och jag fick mardrömmar.

Anmäl
2014-04-07 16:18 #11 av: Gahella

LedsenUsch vad lessamt Cristine.

Jag önskar ofta att jag ska se och höra bättre från andra världar, men samtidigt är jag nog förskonad från mycket jag inte är redo för ännu.

Anmäl
2014-04-07 16:42 #12 av: Marr

Fina Cristine!GråterHjärtaBlomma Jag vet hur svårt det var för dig och känner mig skamsen för att du skulle behöva uppleva detta. Fast det hade man ju inte kunnat föreställa sig, även om vad som helst kan hända en liten katt på villovägar.

Tror inte det hade gått så bra ärligt talat om vi inte haft er och du som orkade hålla på ända in i det sista. Kallar detta djurkommunikation på hög nivå. Säker på att det fanns andra hjälpare också som hjälpte till som vi ej kan se...Guider t.ex...

Är övertygad att detta gjorde att hon höll sig kvar och inte vandrade iväg 15 mil tillbaka till gamla hemmet, där mor och hon bodde innan. Tack vare er så förstod Stina att mor bodde där i nya byn någonstans.

För er som inte hört denna historia så råkade lilla Stina komma med ett flyttlass med möbler och i vild panik när ingen såg, kom hon ut i ett helt nytt samhälle 15 mil öster om hennes gamla hem.

Det var vinterväder. Vi visste inte att hon kommit med utan letade efter henne på gamla stället tills vi fick indikationer genom dessa 2 underbara människor som såg var hon befann sig, fast hon rörde ju på sig i ett område på flera kilometer i en omkrets...

HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

Anmäl
2014-04-07 22:22 #13 av: Mrevil

Ska kanske själv kunna prata med djur i framtiden.

Anmäl
2014-04-07 22:40 #14 av: Cristine

#12 Du ska absolut inte känna dig skamsen du hade ju inget med hennes försvinnande att göra.

Anmäl
2014-04-08 06:43 #15 av: Marr

Kraam!Hjärta

Nja nu vet jag ialla fall hur noga man ska vara nästa gång man flyttar. Riktigt noga undersöka släpvagnar och vakta dom så inget djur kommer in under tiden den är öppen. Fler katter har kommit på villovägar på detta sätt.

Inga halsband på en katt, även om det är elastiskt som det var på Stinas. Aldrig halsband!!!!!

Anmäl
2014-04-08 09:03 #16 av: m2studio

Oj oj oj oj oj vilken TRÅD blev den faktiskt. Roligt att nästan alla älskar djur och ville kommunicera med djuren. 

Tack till alla.

Anmäl
2014-04-08 10:23 #17 av: Magi-cat

Fantastiskt att läsa om Stina och engagemanget för henne! Sådant gör en glad! HjärtaHjärta

Skönt att Stina mår bra idag! KattSol

Och nej, inga halsband...

Emelie Cajsdotter som nämns är nog helt unik. Hennes bok "Zander och tiden" är bland det underbaraste jag läst...så mycket klokskap...

"Viljan att hjälpas åt har gett människan en överlevnadsvinst." (P. Strang)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.