Framtiden -2012 och efter

Grand Event - The Beginning

2014-04-02 21:48 #0 av: Amon

Det verkar vara mycket på gång i vår närmaste framtid - om man får tro detta meddelande - från denna sida:

http://goldenageofgaia.com/2014/04/02/pleiades-via-anna-merkaba-grand-event-the-beginning-april-15th-blood-moon/

Plejaderna via Anna Merkaba:

Grand Event - The Beginning - 15 april Blood Moon

Upplagd av Alice C den 2 april 2014

bloodmoonsgrandevent Plejaderna:

Storslagen Händelse - Ny Början - månförmörkelsen 15 april, kanaliseras genom Anna Merkaba, 31 mars 2014 kl http://sacredascensionmerkaba.wordpress.com

[Anmärkning från Anna: Det här är en mycket lång kanalisering, så tänk med mig. I slutet finns även ytterligare information och förklaringar av allt för dig. Njut!]

Den 15 april börjar en storslagen händelse att utvecklas sig inför Er jordbor. En händelse av sådan omfattning som världen inte har sett sedan eoner av förfluten tid. Händelsen som ska vara känd i historien som den som har kommit och vad som har gått och det som har återvänt, och det som har stigit ur askan av det förflutna in i den nybildade enheten av dem framöver.

För fallet av dessa storslagna proportioner, ska klä av mänskligheten allt sitt EGO, skall beröva mänskligheten all sin kunskap om eoner av det förflutna. För allt skall demonteras bort, och endast den råa, sanna, naturen vara kvar. Den skall strippa bort av slöjan av den illusoriska världen som de har funnit sig vara en del av. Och sanningen i sitt slag skall avslöjas för dem ännu en gång.

Däri inom hjärtan så många lägger koden till den eviga förståelsen av tid, den eviga förståelsen för allt som är, allt som var och allt som någonsin kommer att bli. Codexen präglade däri skall aktiveras vid tidpunkten i fråga och fortsätter att snabbt utvecklas i hela kända världen, och världarna omkring dig. Bär frukt påbörjandet av de händelser som ska följa, ska jordbor möta den historia som de inte har utsatts för tidigare.

Jordborna skall bära frukt av allt som har lagts framför dem, av dem som har kommit och gått. Och som sådana, kommer de händelser som utvecklas att beröra många hjärtan, kommer att riva upp många sanningar, inifrån lagren av de subatomära partiklarna i psyket av deras väsen och i civilisationen som helhet.

Många skall på många vakna och öppna sina ögon, som för första gången, och se världen på nytt, många, många skall vittna om de storslagna händelser som inträffar i himlen och inom deras egna kroppar, för farkosten i tid och rum, farkosten i den mänskliga förståelsen av tiden skall omvandlas en gång för alla. Det som gömdes ska bli känt och öppna dörrarna till den eviga förståelse för det som är.

För händelserna som kommer att utspela sig framför Er har blivit missförstådda av mänskligheten. För de berättelser som har förutsagts har genomgått själva EGOT av betraktaren, för sanningen som ska vikas och avslöjas för mänskligheten är inte Armageddon av världen. För ordet Armageddon har verkligen missförståtts av mänskligheten. För tanken på Armageddon är verkligen början av tider, och avgivande av den gamla, och välkomna till den nya!

För sannerligen skall uppenbarelserna av mänsklighetens historia leda till Armageddon av den kända världen, den kända världen inom hjärtan så många, för på uppvaknandet av sig till sina sanna jag och inför detta, blir mycket kristallklart, mycket vill bli känt, och det ska inte längre finnas en skugga att gömma sig bakom, för var och varenda en ska möta sitt eget själv, sitt eget EGO, sina egna rädslor och farhågor, sin egen verklighet.

För var och en skall se det starka ljuset av källan, och sitt eget gudomliga jag. För var och en ska ta sig i akt för sina handlingar, för var och en skall stå inför det som de faktiskt har upplevt tidigare, och be om att lösas och rengöras från deras smak.

Allt detta ska ske i ett delat ögonblick, för energin som ska hällas på jorden vid tiden för den andra månen ska vara storslagen, för den första månen ska Ni se på den nattliga himlen, den första månen som Ni ska lägger ögonen på ska snurra igång energierna, skapelsens vackra energier, för energi åtgärder som ska levereras in i jordens områden äras.

Mycket ska vika ut sig inför dig. En stor del av den mänskliga förståelsen ska ändras. För endast kärleken, den ovillkorliga kärleken till de universella proportionerna skall regera på den här planeten. Kärlek och förståelse, kärlek och evig salighet, för det är dags att lägga ner vapnen för självförstörelse och öppna hjärtan till de nya energierna, det nya medvetandet att stiga ned i egna kroppar och för era själar att stiga upp till skaparen, att stiga in i en ny förståelse.

Förståelsen av enhet, förståelsen av manifestationer, att företaget deklarerat för egen överlägsenhet och befogenheterna däri. För att förstå att du verkligen är en del av den stora sammansättningen som är universum. För att förstå att du verkligen inte är ensam. För du är alltid omgiven, för du stöds alltid av källan och allt som är.

Einstein Och så, som så många hjärtan skall öppnas, så många hjärtan ska anamma den nya världen, och en sådan, och därför är det av yttersta vikt för alla er - Grund Besättningen, att förbli i balans, förbli i balans kära ljusets barn, för vägen framåt är turbulent faktiskt.

Bli kvar i balans för ljuset när du går ut i denna värld som kommer trippelvikt. För du är som en prisma som transporterar ljuset i den kända världen. För du är den som har fört in detta universum av ny kunskap och förståelse av sig själv. Den nya kunskapen och förståelsen för det som har kommit och det som skall vara.

nedladdning 

Den matematiska ekvationen av Pi, och E = MC2 skall spela en mycket viktig roll i de kommande dagarna.

För det som inte existerar för det mänskliga sinnet, skall verkligen avslöjas. För att mänskligheten en gång för alla ska se med sina egna ögon, att det verkligen är så, att de inte är ensamma, de är inte ensamma i galaxen, de är inte ensamma i universum, de är inte ensamma.

Det underbara i livet, ska vikas ut inför alla barn i deras egen skapare. Det under i den vackra skapelsen du kallar Moder GAIA. För det är verkligen så. Och som ett sådant, skall många frågor uppstå, och många skola ropa till himlen för förklaring, för deras ideal och deras förståelse av sig själva, skall försvinna, och allt ska raderas, för de kommer att stå i vördnad och förundran och bävan, avskalade helt naken till kärnan i deras hjärtan. Och bara den vackra melodin av sanningen ska ringa i öronen.

Och när en sådan händelse inträffar, vet att mycket kaos ska utvecklas, och som sådan, skall du anamma de förlorade själarna, ska du vara kära för att visa dem vägen, du skall vara de som ärar och skyddar dem, att respektera det som de går igenom och hjälpa dem att ytterligare återupptäcka sig själva och deras stora länk till universum.

För det som de skall se, för det som de kommer att höra, för det som de ska känna, kommer att skrämma dem till kärnan. För de flesta skall detta ske i enrum, i avskildhet i deras kammare, för några skall det ske i de öppna fälten i deras fantasi. För andra skall det ske i de stora kosmiska allianserna och för resten det ska avslöjas och föras genom TV-skärmar, genom datorskärmar, genom alla medier på din kända värld. Och så. Och så, beredningen är nära, förberedelserna för den galaktiska historia som kommer att öppna grinden och veckla ut en ny plan för det nya millenniet, en ny plan för mänskligheten, en ny plan för allt som är.

Stanna i ljuset innerligt kära Ni, stanna i ljuset och vet att vi står bredvid Er. Vet att Ni är älskade i övermåttan av universum, av källan och allt som är. Förstå att Ni är de i kommando, att Ni är de som har tagit på er att gå fot i fot och hand i hand med mänskligheten. Vet att Ni är, väktare av jordbor, för Ni är deras guider, Ni är deras 'duschar', Ni är deras supportteam. Förstå att även om vägen blir lång kommer det faktiskt att bli fruktbart!

Det är allt som vi har för dig nu. Vi älskar dig. Vi är med dig. Adjö för nu. 

PERSONLIGT OBS: Från vad jag känner och ser, är de händelser som kommer att börja den 15: e och fortsätter genom hela månförmörkelsen, hela vägen nästa år och därefter. Vad vi når är en vändpunkt, där vi äntligen kommer att få se snabba förändringar. Inte för att vi inte har, eftersom vi verkligen har! Bara i år har väckts en enorm mängd förändringar! Men nu kommer det att accelerera! Mycket av mörkret kommer att finnas och balanseras ut. Mycket av det som förstörts kommer att rekonstrueras, och byggas på nytt.

En hel del av vår förlorade historia börjar äntligen bli "läckt" in i nyheterna. Forskare bekräftar mycket mer av vad vi alla talar om och som vi redan vet. NASA kommer att "läcka" olika bilder som bevisar existensen av vår Galaktiska Familj. En massa folk kommer att väckas andligt, och börja att omvärdera det sätt som de behandlar varandra. Vi kommer alla att påverkas. Och även om det ibland kan verka som en krokig väg, bör vi alltid komma ihåg att det är precis vad det är, turbulens i ett plan, bara något vi behöver för att gå igenom, och att ibland måste planet flyga lägre ner till marken för att fortsätta sin flygning. Sammantaget allt ser otroligt ljust och vackert ut! :) Vi har en MYCKET märkligt att se fram emot!! :) Vi kommer in i, och har redan inträtt i mycket spännande tider. :)rejoicenewearthaametatronJag vill också göra er uppmärksamma på ett par saker. När jag pekade på detta med mina guider :) En kanalisering som jag har fått i somras från AA Metatron. Det var otroligt kraftfullt och jag visste inte exakt vad det betydde, men nu med månförmörkelser, Påsken och alla de saker som kommer upp gör allting vettigt. Återigen är allt detta POSITIVT! Så behandla den som sådan :)

Som den vitruvianske mannen som snurrar i Dreidel (Spinning i Merkaba) av livskraften, ökar också jorden sin snurr i riktning mot solen. Och så kommer ett ögonblick i tiden, då allt blir kristallklart. För precis som verkligheten i sanningen av ETT står framför dig, precis som sanningen har lagts genom betraktarens öga, så kommer också de stigande energier av den NYFÖDDA SOLEN att fylla himlen med sin härlighet.

Ära den som har kommit för att befria mänskligheten från rädsla och missförstånd

För den nyfödda SOLEN, son till gudarna, för med sig DEN NYA JORDEN till dem som söker den genom tiderna, rakt igenom.

Och så står det i din himmel mot klagomuren i Jerusalem - City of Man - Guds stad. För alla är Guds härlighet. För alla är Guds vilja.

Och som väggdelar, så också skall stigit dem kvar, medan den gamla faller bort i den eviga avgrund, och mänsklighetens historia ska förändras för alltid.

Shine ditt ljus kära för tillfället av din härlighet har kommit! För barnen i IS-(RA)-EL (IS = mor, Ra = fader, El = Gud) sjunga igen, en vacker sång om kärlek, är källan till allt som ljus och evig hängivenhet till ONE - vilket är ... deras hjärtan!

Glädjas!

För tillfället är här!
Gläd er!
För dina rop har blivit hörda!
Gläd er!
För allt utspelas som det ska.

Bär ditt ljus och förbli starkt! För vi är med dig alltid.

Vi älskar dig. Vi är med dig. Adjö för nu.

PS Jag har fått denna överföring från Metatron för några dagar sedan. Han vill att var och en av oss att tolka innebörden för oss själva. Baserat på den information som jag har fått från Galactics & AA: s, är innebörden tydlig - Vi är på väg mot några stora positiva förändringar. Men läs igenom den och posta under vad du kände när du läser det här, vad var och en av er tror att Metatron menar med detta. Jag satte några tips som jag har fått från AA. Resten är upp till dig att avgöra.

Efter den magnetiska förskjutning av polerna i SUN - När Solen skiftar dess poler - NY SUPER LADDAT Energi kommer att träffa jorden. Detta bör ske i tre veckor till - 2 månader från nu och helt komplett i 4 - 6 månader. (Detta är från en kanalisering, som postades på sommaren, så vi är redan i slutet av denna fas och början på det nya :)

Vitruvian man - "Man kan beskriva den mänskliga kroppen som ett verktyg som används av den harmoniska åtgärder mellan de höga och låga chakran och kombinera dem. Vackert insåg att Leonardo da Vinci, när den placeras den mänskliga kroppen i davidsstjärnan (försöka föreställa sig en mänsklig figur, huvud och händer och fötter skivor i ett mönster davidsstjärna). Den mänskliga naturen, då, är att kombinera den andliga världen och den materiella världen.

Vet hur man hittar ett högre syfte och insikter i varje daglig handling, men vet också att uttrycka andliga budskap som han får på ett fysiskt sätt. Vi lever i en värld där det enda möjliga förbindelsen mellan den fysiska och andliga världen och vårt väsen här i livet är att skapa anslutningen. Å ena sidan inte bara vara andlig och ändå var inte bara fysiskt, utan förmågan att leva varje dag med den information som vi får i ett andligt väsen. "( . utaot.com ).

20142015bloodmoonsexplained

Också jag vill fästa er uppmärksamhet på följande såg jag postat på Facebook Pamela Johnson ...

Den FULL BLOOD Lunar Eclipse är kl 07:07 UTC den 15 april när förmörkelsen är det mest full. För USA är det 12:07 PT och 03:07 EDT. För mig är det 01:07, den exakta tiden jag föddes! Det är också på kvällen den första dagen av påsken. Månen kommer att vara på horisonten i öster och Arcturus kommer att lysa så starkt uppåt och till vänster om månen.

Detta är den första i en serie av fyra Blod Moons i 2014/2015. Det kallas en tetrad. Det har varit många profetior om Return of the Christ på blod månen. Naturligtvis vet vi detta refererar till Kristus medvetandet. Denna tetrad av 4 Blood Moons har bara hänt 7 gånger sedan Jesu födelse. Många har väntat på Return of the Christ tidigare under dessa händelser. Detta är Den!

I årtusenden har en sällsynt himmelsk händelse som kallas "blod månen tetrad" sammanföll med perioder av monumental förändring som påverkar det heliga landet och i förlängningen världen.

"Och jag skall låta tecken synas på himmelen och på jorden: blod och eld och pelare av rök. Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan den kommer, den stora och fantastisk Herrens dag. "Joel 2:30-31 ps Joel var min sons namn.

Jag har fått två visioner den senaste veckan. Den första handlade om blod månen den 15. Det andra handlade om himlen går så svart att du inte kan se och jorden slutar röra i ca 3 minuter. I denna 2: a syn, är det en oväntad händelse och verkar inträffa innan blod månen. http://bloodmoonprophecy.com/

Och slutligen vill jag fästa er uppmärksamhet på denna video:

YouTube Preview Image

Pleiades ~ Anna Merkaba - Distant Energy Healer-chann - Light. För att boka en Healing eller Pychic session med Anna och för mer kanaliserade meddelanden som hjälper dig på din resa till själv upptäckt besök: Sacred Ascension - Key of Life - Upptäck din sanna jag genom vibrations meddelanden från bakom slöjan - http :/ / sacredascensionmerkaba.wordpress.com /  

Anmäl
2014-04-02 23:04 #1 av: Amon

Här kan man se videon om det kardinala storkorset - det gick tyvärr inte i samband med den automatiska översättningen till svenska i #0: 

Anmäl
2014-04-03 00:08 #2 av: Marr

Tack Amon! Ska titta på det här i morgon.Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-04-03 10:38 #3 av: Marr

Ja det här låter helt fantastiskt och visst är det mycket som rivs upp nu. Önskar det är sant så att det tar fart rejält nu och att alla får och kan se.

Bevis på teven redan i år vore helt fantastiskt.

Tack Amon att du delade med dig av det här till oss!Blomma 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-04-03 18:10 #4 av: Amon

Varsågod! Glad

Ja - det skulle vara spännande om det händer något större nu! Tummen upp

Anmäl
2014-04-04 00:02 #5 av: Cristine

Tack Amon för allt arbete du lägger ner. 

Vi får väl hoppas att det är sant så vi inte står där med långa näsor den 15e 

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-04-04 03:57 #6 av: lyrah

Saker o ting rivs upp för att ordnas upp vilket kommer att medföra frihet, kan tänka mig att d kan tex handla om en kämpig livssituation som ordnar upp sig på ett oväntat sätt, tex människor som betett sig på ett mindre bra sätt mjuknar till i sina hjärtan för att sträcka ut en hjälpande hand för allas bästa och för harmoni och balans, d är i alla fall vad jag själv har upplevt i min omgivning:)

Anmäl
2014-04-04 08:41 #7 av: Gahella

Jag hoppas också på det... Regnbåge

Det var roligt att höra lyrah, ja vi hoppas på mer sånt Hjärta

Anmäl
2014-04-07 11:49 #8 av: Cool-Cat

#0 Äntligen,inte en dag för tidigt!

Anmäl
2014-04-07 13:28 #9 av: Amon

Här är ett utdrag från David Wilcocks senaste artikel - och den går helt i linje med infon här:

En "tsunami" av David Wilcock, 4-6-14 ... "Flight 370:? Droppen som får bägaren Cabal att rinna över"

Ett avsnitt från David Wilcock s senaste artikel ... "World War III är på väg att upphöra"

Publicerat 2014/04/06 genom kauilapele

David_Wilcock_Search68

Detta kan vara särskilt för dem som "blir uppeldade" av ("låt oss skapa en del fruktan scenarier" slags sätt) som "tredje världskriget är precis runt hörnet och himlen kommer snart att falla så, snälla, vara rädda, var mycket rädda", eller de som tror på sådana saker.

Det fantastiska är, att David beskriver hur vi alla vinner här! Den ena är de som vill ha ett "tredje världskrig" - de kommer att se att vi har varit i det under ett par år nu, och de är som inte vill ha ett "tredje världskrig" kommer att se att det handlar om att avsluta (nu om du vill skapa ditt eget, individuella WWIII, låt gå för det ... en del är säkert redan involverade i sina egna individuellt skapade krig).

"Vad de inte inser är att det tredje och sista världskriget är på väg att upphöra - eller åtminstone nå en stor, obestridlig vändpunkt.

"Jag förutspådde djärvt att detta skulle hända i The Synchronicity Key, och gav övertygande vetenskapliga argument för varför det skulle ske ...

"Cabalens Nederlag kommer att bli en stor, helt oväntad vändpunkt i vår globala Heros Journey berättelse.

"Få av oss kommer att se det komma. Alla kommer ihåg var de var och vad de gjorde när den stora nyheten till slut bryter ut."

------------------------

Världskriget går mot sitt slut

Vissa Internet kommentatorer ser på konflikten i Ukraina, ekonomisk osäkerhet och valutakrig, och tror att ett nytt världskrig är på väg att börja.

Vad de inte inser är att det tredje och sista världskriget är på väg att upphöra - eller åtminstone nå en stor, obestridlig vändpunkt.

Jag förutspådde djärvt att detta skulle hända i The Synchronicity Key, och gav övertygande vetenskapliga argument för varför det skulle inträffa.

ANMÄRKNINGSVÄRD DRÖM i linje med MED FYSISKA BEVIS

Även om det finns en hel del konkreta, fysiska bevis, får jag även data från mina drömmar, som jag har kommit ihåg och analyserat dagligen i över 21 år nu.

Drömmarna har tjatat på mig nästan varje morgon med samma budskap nyligen: "Det är nästan här! Det är på väg att hända. Gör dig redo! "

Jag får också höra att Cabal kommer att vara i så mycket problem att vår största oro är att hindra människor från att skapa en total häxjakt.

En nytt stort fält av människor blir plötsligt så arga att de kommer att bokstavligen vilja mörda någon som har samband med regeringen.

Detta är en av de viktigaste saker som mina drömmar berättade nyligen.

För att stoppa Hjulet av Karma från att upprepa sig ännu en gång, är det viktigt att vi lär oss vår läxa - och inte behandlar alla som lika skyldiga.

EN FANTASTISK DRÖM

På måndag den 17 Mars, 2014, hade jag en helt fantastisk dröm - som verkligen stack ut framför alla andra.

I denna dröm, bodde jag i ett hus som ägdes av Cabalen som jag nu hänvisar till - den så kallade "Illuminati".

Jag försökte lämna övervåningen av huset genom verandan, men den smulades sönder. Jag kom knappt tillbaka levande.

Jag fick veta att det "allt skulle vara helt fast och stabilt i morgon" och att jag inte skulle bry mig om det.

Men jag insåg snart att hela huset gick sönder och ramlade isär.

Det fanns stora, synliga hål i golvbrädorna. Allt var i spillror. Hela huset skulle helt falla sönder när som helst.

MIDDAG MED CABAL

Jag blev sittande vid ytterst vid ett bord med medlemmar av denna Cabal - eliten, rika män och deras hustrur. Männen försökte övertala mig att gå med dem.

Jag sa till dem att det fanns inget sätt som jag skulle kunna gå med.

"Inte nog med att jag inte håller med Er filosofi och Era våldsamma metoder, hela huset är på väg att falla sönder - och Ni är helt i förnekelse om det!"

"Nonsens", svarade chefen huvudman.

"Vi är makten. Ingenting kan stoppa oss. Vi är oövervinnerliga. Vi kan inte och kommer inte att besegras. Det är omöjligt."

JORDSKALV!

Direkt efter att han sade detta, började hela rummet att skaka runt omkring oss.

Det hände! Hela Illuminati huset föll ner!

Allting var hände med otrolig fart! Var detta bara en dröm? Vad fan händer?

Jag vaknade - och hela rummet skakade fortfarande! I verkliga livet!

Min säng var rörde sig vilt, framåt och bakåt. Det var omkring 17 snabba pulser, mer eller mindre, från vad jag kommer ihåg.

Det var en verklig 4,4 jordbävning i Los Angeles - helt perfekt i slutet av min dröm, kl 06:30!

Detta är vad samma jordbävning såg ut som den drabbade nyheten KTLA morgon personal under sin sändning.

Tyvärr kan jag inte bevisa att jag hade denna dröm. Skeptiker kan säkert mobilisera och säga att jag i god tid jag gjorde det här upp, jag ljög, jag överdrev, etc.

Ändå hade den drömmen pågått i minst 20 minuter innan den stora finalen där rummet började skaka och väckte mig.

För mig var detta en mäktig manifestation av synkronicitet - där till synes omöjliga händelser inträffar för att kommunicera ett meningsfullt budskap.

Denna speciella händelse hade en sådan otroligt visionär styrka att det fick mig att inse att Cabalens nederlag kommer troligen att förverkligas tidigare än jag trodde.

Nederlaget i Cabal kommer att bli en stor, helt oväntad vändpunkt i vår globala Heros Journey berättelse.

Få av oss kommer att se det komma. Alla kommer ihåg var de var och vad de gjorde när den stora nyheten till slut kommer ut.

Läs hela artikeln på DivineCosmos.com ...  

Anmäl
2014-04-07 14:04 #10 av: Gahella

Fantastiskt att ta del av Amon! Och vilken*dröm* han hade!

Kan berätta att jag själv för många år sedan fick starkt till mig att det blir inget mer världskrig men att allt vi stoppat i jorden kommer att kastas tillbaka på oss själva att ta hand om.

Och det har vi sannerligen fått göra och kommer få göra tills vi fattat det vi måste förstå för att leva i respekt och i omtanke till oss själva och naturen. Och det gäller allt mentalt och känslomässigt skit som vi skapat i ord som i handling

Detta har jag säkert sagt 100 ggr förut men det tål att upprepas tycker jag ;)

Anmäl
2014-04-07 14:09 #11 av: Gahella

Kom att tänka på Titanic i sammanhanget men kan inte förstå varför de tillåter att så många viktiga människor ar med på samma flight?

Därför sänktes Titanic! I svallvågorna föddes Federal Reserve!

Titanic var en oceanångare byggd för atlantrutten Southampton–New York. Fartyget, som byggdes för att transportera passagerare, dagligvaror och post, var vid tidpunkten för sjösättningen, tillsammans med sitt systerfartyg Olympic, världens största passagerarfartyg. Den 14 april 1912 var Titanic på sin jungfruresa från Southampton, England på väg mot New York, USA. Strax före midnatt kolliderade Titanic med ett isberg och skadade sitt skrov så olyckligt att hon på knappa tre timmar sjönk till Atlantens botten varvid 1 517 personer omkom. Skeppets undergång blev därmed en av historiens största marina katastrofer i fredstid. Det är den gängse versionen. Den man föddes in i. Men om man tittar på dokumentären får man en annan historia sig till livs. Berättelsen om hur det egentligen gick till: ett gigantiskt försäkringsbedrägeri iscensatt av Rothschild agenten J P Morgan för syftet att undanröja motståndet mot upprättandet av det privatägda Federal Reserve. Ett system som föddes 1913 och som ni kan läsa utförligt om i Ellen Hodgons Browns bok Web of debt – Bankerna och skuldnätet. Finns att köpa här!

P.S. Enligt dokumentären var det Olympic som gick under eftersom man bytte fartyg. Olympic var skadat sedan tidigare olyckor. Titanic levde vidare i sin tur som Olympic. D.S.

http://parnassen.wordpress.com/2012/04/09/darfor-sanktes-titanic-i-svallvagorna-foddes-federal-reseve/

Anmäl
2014-04-07 14:13 #12 av: Gahella

Glömde säga att jag i dagarna fått en mycket stark känsla av lättnad, som om att mycket mörker kommer att förstås och transformeras.

Kan inte uttrycka det bättre än så

Anmäl
2014-04-07 14:37 #13 av: Amon

Jag känner mej också mycket lugn, kärleksfull, harmonisk, accepterande  och fridfull - det känns som om alla gamla bekymmer är lösta - och den känslan har nog också kommit efterhand - men blivit allt starkare under de senaste dagarna/veckan..GladHjärta

Jag tror också att vi utvecklas personligen parallellt med hela jorden. Såsom inom - så utom. Från mikrokosmos - till makrokosmos. Som ovan - så nedan.. osv. eller hur man nu vill uttrycka det.

Och att vi har de ledare och omständigheter som vi förtjänar eller behöver för vår utveckling. Oskyldig

Anmäl
2014-04-07 23:00 #14 av: Amon

En aktuell dikt av:   Per Beronius

Tema: Scenförändring

Världen sprängs inåt, imploderar
En ostoppbar kedjereaktion initierad
Dag för dag, timme för timme, minut för minut, och i ökande takt
Överges det gamla förlegade paradigmets tänkesätt
De i dagarna timade världshändelserna en väckarklocka

En gonggongens sista slag
Som får alla och envar att stanna upp, börja fundera
Vad är väl på gång

Under ett fåtal dagar
Har spelplanen totalförändrats, genomgått en metamorfos
Som knappast någon kan ignorera

De som sovit, blivit tagna på sängen
Yrvaket ser sig omkring
Känner sig ej igen

År efter år har ljusarbetarna
Målmedvetet, ihärdigt, utan att förtröttas
Gjort vad som varit möjligt
För att synliggöra det som under ytan sig döljer
Men inte sällan mötts av rädslans och undanglidandets
Passiva motstånd

Inga nymodigheter tack
Så här har det alltid varit, så här har vi alltid gjort
Tryggast om allt förblir så som sedvänjan bjudit
Skrapa inte för hårt på ytan, färgen kan flagna
Skomakare, förbliv vid din läst

Ja, så har det länge låtit
Men nu börjar stormvindarna på djupet göra verkan
Det som förts upp i ljuset, som så synligt sker
Kan inte längre ignoreras
En accelererande attitydförändring
På gång

Luften vibrerar med en ny frekvens
Förändringsprocessen fått luft under vingarna
Örnen stiger i uppvinden mot stratosfären
Under evärdliga tider har tillsynes inget hänt
Landskapet oförändrat, men nu har locket lyfts bort

EN NY TID SÄTTER DAGORDNINGEN
GLÖM DET SOM VARIT, FÖR EVIGT ÖVERSPELAT
Återvändo till det som var, en omöjlighet
Med vind i seglen styr fullriggaren
Mot sin nya ljusets destination
Dags ta skådespelet på allvar
Ljuset tagit över arenan

Fortsättning följer

* * *

Mottagen av Per Beronius

---------------------------------------------------

Anmäl
2014-04-08 09:16 #15 av: Gahella

Åh vad roligt att se en dikt av Per Beronius här. Hjärta

Känner honom sedan många år då vi träffades på olika kurser i början på 90-talet. Han är mycket fin och sympatisk människa och i många år skickade han fina julkort till mig med egna dikter.

Och alla hans dikter är så vackra och jag kan känna igen mig mycket  dem.

Anmäl
2014-04-14 01:42 #16 av: Amon

Så roligt att du känner honom Gahella!Tummen upp

Han verkar också ta emot dem.. och skriver bara ner dem..Glad

Anmäl
2014-04-14 08:48 #17 av: Gahella

Jaa och känner nu hur mycket jag saknar honom.

Det verkar så eftersom han kan sätta ord på så stora upplevelser som han kan, och även uttrycka det så poetiskt som han gör

Anmäl
2014-04-14 23:04 #18 av: Amon

I morgon förmiddag vid 09.43 - så är det dags för Fullmånen - och Månförmörkelsen - Blodmånen - som nämns i trådstarten!Tummen upp

Tyvärr har ju solen gått upp då - och månen har gått ner här för länge sen..Måne

.. så tyvärr kan vi inte se den live här - det kan de bara på andra sidan jordklotet.Ledsen

Men var inte lessna för det - för nu kan man faktiskt se den live på TV4 Play - kolla denna länken: Tummen upp

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2594982 

Anmäl
2014-04-15 08:36 #19 av: Cool-Cat

#18 Tack!Glad

Anmäl
2014-04-15 09:44 #20 av: Cristine

#18 Åhh så bra Amon..fast jag hann ju aldrig se något!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-04-15 16:35 #21 av: Amon

Inte jag heller - för det kom upp en text i rutan - om att ett program i datorn blockerade sändningen. Och för att kunna se förmörkelsen - så måste programmet avinstalleras - och ett nytt av äldre modell installeras i stället!Ledsen

Och sånt kan inte jag - så då får det vara.Vilar huvudet i handen

Men vi får säkert se förmörkelsen senare TV eller på video - hoppas jag!Tummen upp

Anmäl
2014-04-20 14:52 #22 av: Amon

Nu ökar energierna i intensitet - det känns tydligt - inför ISIS - portalaktiveringen i natt: MåneStjärnor

http://2012portal.blogspot.se/search?updated-min=2014-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2015-01-01T00:00:00-08:00&max-results=2

Anmäl
2014-04-20 14:55 #23 av: Amon

Ni kan ju får det på svenska också - för de av Er som inte har automatiskt översättningsprogram: 

Sprid detta ÖVERALLT!   IS: IS PORTAL AKTIVERING

IS: IS PORTAL AKTIVERING DEL 1

Påsken 2014

2014/04/20 / 2014/04/21

Det är dags att agera igen! Det är dags att ta ödet för vår värld i våra egna händer! Därför kommer vi att träffas i grupper stora och små, som individer och par, vid tidpunkten för kardinal Grand Cross den 20 april / 21, 2014. Många av oss kommer att samla in och förankra energier från gudinnan Vortex och kommer att på så sätt skapa en tydlig och harmonisk kanal för manifestation av den slutliga befrielsen av planeten.

Vår visualisering kommer att stödja planen för planet befrielsen, så att den kommer så snart som möjligt, utan våld och så smidigt som möjligt. Vi kan göra det! Det måste gå ut överallt! Vi måste nå många människor, så att den kritiska massan av människor som verkligen gör det uppnås. Posta den på dina webbsidor och bloggar. Om du känner till en alternativ media grupp, kan du skicka den till dem. Du kan skapa en Facebook-grupp för din lokala grupp av människor i din del av världen. Du kan skapa en video om detta och lägga upp den på Youtube.

Vetenskapliga studier har bekräftat positiva effekter av massmeditationer på det mänskliga samhället, så det vi gör har verkligen ett inflytande!

http://www.mum.edu/m_effect/dc_md.html

IS: IS portal aktivering kommer att ske vid den exakta tidpunkten för det geocentriska stora kardinala korset astrologiska konfiguration den 20 april (eller 21 april, beroende på din tidszon). Vid tidpunkten för aktiveringen, kommer transiterande Månen i konjunktion med Pluto, vilket aktiverar stora korset konfigurationen. Den stora korset kommer att bestå av Pluto, Uranus, Jupiter och Mars, alla fyra planeter i kvadratur med varandra. Det kommer att skapa en enorm spänning och kompression mot ytan på planeten, men när vi går igenom aktiveringen, kommer att trycket kraftigt förbättra och stärka gnistan av vår fria vilja och släppa loss vår kreativa potential. Därför är tidpunkten för aktivering inte bara ett ögonblick av extremt tryck, men också ett ögonblick av en enorm potential på samma gång:

Vid tidpunkten för aktivering av portalen, kommer den stora Attractor att skicka en puls av energi mot vår lokala galaxhop för allra första gången i den kända historien. Den stora Attractor, placerade på 14 grader Skytten, kommer att göra starka aspekter till alla fyra planeter i kardinal korset vid tidpunkten för aktiveringen.

Den stora Attractor är en supermassiv gravitationell anomali som formar strukturen av rumtidens kontinuum inom vår sektor av universum:

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Attractor

Energipulsen från den stora Attractor kommer att kraftigt öka vår anslutning till Source:

http://www.philipsedgwick.com/Galactic/GreatAttractor.htm

Energipulsen skickar vågor av ljus genom vår lokala galaxhop och kommer framför allt att påverka vår sektor av galaxen, inklusive planeten Jorden. På kvantnivå, kommer alla subatomära partiklar i denna sektor av galaxen att passera ett hyperdimensionellt maskhål och strukturen av kvantfluktuationer kring dessa partiklar kommer att bli mycket mer i linje med källan, vilket effektivt minskar den primära anomalin. Energimässigt sett kommer vi att passera genom ögat av virveln, genom konvertering / inversion zonen i Antarion Conversion.

Denna aktivering kommer att utlösa stora förändringar i vår sektor av galaxen. Det kommer att orsaka ytterligare enande av alla framtida tidslinjer, föra dem i ännu större anpassning till One.

Gudinnan Isis arbetar från Sirius stjärnsystem, som kommer att vara tillsammans med Jupiter vid tidpunkten för aktiveringen, kommer att bidra till att överföra dessa energier mot ytan av vår planet och kommer att avge dem i frekvens, så att vi kan ta emot dem och förankra dem genom våra kroppar.

Vi kommer alla att göra denna aktivering samtidigt, vid den exakta tidpunkten för stora kardinal korset, som kommer att vara exakt den 21 april kl 2 timmar 31 minuter am Kairo tid / centraleuropeisk sommartid. Det motsvarar 01:31 BST i London, 8:31 EDT den 20 april i New York, 07:31 CDT i Chicago, 06:31 MDT i Denver och 05:31 PDT i LA.

Du kan se den exakta tiden för aktiveringen av många platser här:

http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=IS%3AIS+PORTAL+ACTIVATION+PART+1&iso=20140421T0230&p1=53

Instruktioner:

1. Lyft händerna över huvudet och börja rotera kroppen medsols

2. Medan du gör det, sjung mantrat iiii (uttalas ee-ee), så att det vibrerar i hela kroppen och visualisera din kropp formas in i en lysande pelare av ljus, med miljontals regnbågsfärgade stjärnor utspridda inom denna pelare av Ljus

3. Fortsätt sjunga mantrat och rotera. Efter några minuter, släpp händerna nära kroppen och fortsätt vrida medsols

4. Medan du gör det, börja sjung mantrat eeeaaa (eee uttalas som e i Amerika och inte som e i Venus) så att den vibrerar genom kroppen och visualisera en regnbåge virvel av ljus som expanderar från ditt hjärta utåt under hela planeten. Kalla på närvaron av dina andliga guider, uppstigna mästare, Plejaderna, änglar, tvillingsjälar, själsfränder, själs familjer och andra varelser av Ljus.

5. Fortsätt sjunga mantrat och roterandet och stanna i närvaron av alla varelserna av ljus för en stund.

Du har också instruktioner för gudinnan Vortex i denna video efter 5:21 minuten:

http://www.youtube.com/watch?v=m6HF4etgNaA

På grund av denna enorma aktivering, kommer vi endast att göra del 1 i IS: IS portal aktivering vid denna tid. Det kommer att finnas del 2 och kanske till och med del 3 och som behövs och de kan aktiveras före eller efter händelsen.

På grund av den potentiella volatiliteten av planet situationen vid tidpunkten för aktiveringen, kommer vi inte att organisera en offentlig aktiverings händelse vid denna tid. Vi kommer att göra denna aktivering från våra hemma platser i världen.

Efter öppnandet av IS: IS portal, kommer det att finnas ytterligare händelser och aktive inom 2014 Window of Opportunity:

Den 17 maj kommer vi att aktivera plejadiska Alignment portalen. Den aktiveringen blir vårt första steg mot Första Kontakt. Vi kommer att genomföra plejadiska kontaktprotokoll som resulterade i fysisk kontakt med Pleiadians i vissa fall mycket nyligen. Vi kommer att ha vår aktiveringsgrupp i Stein am Rhein, en viktig Pleiadiansk virvel plats i Schweiz, inte långt från där Billy Meier hade sin kontakt med Pleiadianer. Du är mer än välkommen att vara med oss:

http://portal2012.org/Switzerland.html

Mer detaljer om Plejadernas Alignment portalen kommer att publiceras under de kommande veckorna.

Uppdateringar om öppnandet av IS: IS portal: 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.