Vetenskap

Dr. Karla Turner säger det, vad tycker ni?

2014-03-26 13:03 #0 av: m2studio

"Human have a deep need to believe to a power of good. We need for the aliens to be a good force, since we feel so helpless in their presence. And we need for some superior force to offert us a hope of salvation, both personally and globally, when we consider the sorry state of the world.

I think the Aliens know this about us-they know we want that and hope for them to be benevolent creatures-and they use our desire for goodness to manipulate us. What better way to gain our cooperation then to tell us the thinks they are doing are for our own good."

Dr. Karla Turner

Översätt med google

"Människa har ett djupt behov av att tro att en effekt av god. Vi behöver för utlänningar att vara en god kraft, eftersom vi känner så hjälplös i deras närvaro. Och vi behöver för en överlägsen kraft till offert oss ett hopp om frälsning, både personligt och globalt, när vi anser det ledsna tillståndet i världen. 

Jag tror att utomjordingar vet detta om oss, de vet att vi vill ha det och hoppas på att de ska vara välvilliga varelser-och de använder vår önskan om godhet att manipulera oss. Finns det något bättre sätt att få vårt samarbete då att berätta det tycker de gör är för vårt eget bästa."

Anmäl
2014-03-26 16:40 #1 av: Gahella

Jag tror vi är programmerade att tro på auktoritärer och är därmed lättmanövrerade, och detta vet olika typer av maktfullkomliga var de än kommer ifrån.

Och en av utmaningarna är att ta tillbaka makten över oss själva, för vi är större än vad vi minns att vi är.

Anmäl
2014-03-26 16:59 #2 av: m2studio

Tack Gahella.

En bra utmaning nämnde du också men hur svårt är det? vet du? 

Anmäl
2014-03-26 17:10 #3 av: Gahella

Tycker jag blir lurad för ofta fortfarande även om jag upplever att jag inte är fullt så aningslös längre.

Men det är inte så lätt när man lever i dualiteten och man åker både hit och dit på färden, så detta får jag nog jobba med hela livet Skämtar

Anmäl
2014-03-28 22:22 #4 av: m2studio

Vi födds mot vår viljan!!!

Döden frågar inte oss heller om vi är klara!!!

Vi lever livet med en massa elände!!!

Många ljuger om oförklarliga saker och ting utan att behöva!!!

När är vår tur att välja?

När blir det som vi inte behöva tänka på ovisshet?

Jag själv blir ibland mycket trött på detta och slår mig i huvudet att glömma allt i livet och fara till en plats för bo och dö ensam utan samhälles problem och all tvinga och bekymmer. 

Anmäl
2014-03-28 23:33 #5 av: Cristine

Min tankegång går i precis samma banor som Gahellas  så mer utsagon från min sida anser jag onödiga

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.