Annons:
Etikettupplevelser
Läst 902 ggr
[VSK]
3/25/14, 4:45 PM

Försvinnande "satellit"

I förrgår så såg jag nåt som jag trodde var en satellit….

Vi stod och begrundande stjärnhimlen när jag (och sen vi) såg nåt som man förknippar med en satellit. Grejen är att den här prylen blev väldans ljusstark sista halvsekunden innan den försvann spårlöst 😮

Måste ha varit en satellit som antingen exploderade, blev nedskjuten eller så var det ingen satellit vi såg.

Hastigheten och ljuspricken (storleken) man såg stämmer ganska väl överens med hur man brukar se satelliter när det är mörkt ute.

Annons:
Farwuq
3/25/14, 4:50 PM
#1

Eller så gick den in i jordskuggan.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
3/25/14, 5:11 PM
#2

Hur lyder förklaringen på att dess ljus stärktes så pass mkt att man skulle kunna tro den exploderat. Dvs ljuset stärktes säkerligen minst 4-5 ggr det normala 🤔

Farwuq
3/25/14, 5:15 PM
#3

Jag har ingen förklaring, allt kan inte förklaras med min enkla modell.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
3/25/14, 5:27 PM
#4

🙂

Magi-cat
3/25/14, 6:51 PM
#5

Den gjorde så klart ett "hopp"!😃

Fast - är det inte så det ser ut just innan den går in i jordskuggan?🤔

Eller nej, kanske en bit skrot som kraschade? 👍Då flammar den upp så där, väl…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
3/25/14, 8:28 PM
#6

Njaee en satellit kan väl inte se ut som den börjar brinna och brinna upp pga jorskugga. -isf s¨borde man ju ha sett det vid ett antal ggr i livet kan man tycka.

Annons:
Eliiza
3/26/14, 11:37 AM
#7

Hej VSK och andra! :-) Det kan ha varit någon där uppe som skickade en hälsning till dig. :-) Det är faktiskt heller inte så långsökt att det var du själv från ett framtida jag. Fler av de flygande föremål som vi kan se är nämligen besökande observatörer från vår egen framtid. Ljuset du såg kan även röra sig om en sk. telemeterskiva. En obemannad skivformad farkost. Om man som observatör ser en sådan och koncentrerar sig så kan man få telemeterskivan att hastigt lysa upp. (Som parentes kan nämnas att satelliter bara kan ses en mycket kort del av den mörka perioden av dygnet eftersom de bara syns då solens strålar faller på dem från vår vinkel sett. Så, oftast är det något annat än satelliter som vi ser…) Med vänlig hälsning, Eliiza

m2studio
3/26/14, 1:09 PM
#8

Det du säger om framtiden är så att du hävdar att den resan är möjligt och vi människor förstår den helt normalt eller?

Finns det bevis för sådana resor förutom teorier som vi har läst och hörde om? eller är det bara en spekulation?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[VSK]
3/26/14, 3:19 PM
#9

Ja exakt vad jag såg kan jag ju inte veta, men hade den inte lyst upp (som den började brinna eller nåt) och försvann, så hade jag sagt satellit till 99.9999%.

Jag stod ju och begrundande stjärnhimlen när jag såg detta och sa till min bror "kolla en satellit" och pekade. Han såg den och följde oxå den när den som sagt lyste upp och sen försvann.

Upp till toppen
Annons: