Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1276 ggr
alicia80
2014-03-11 08:32

Fenomen på himlen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag befinner mig i Nya Zeeland. Förra veckan såg jag och flera andra dessa prickar på himlen en eftermiddag. Det stannade ca 1h sedan tynade de bort för att sedan komma tillbaka en liten stund innan de försvann helt. Först var det vita sedan blev det ljusrosa. Vilket kan bero på solen som började gå ner och färga himlen rosa. Dagen därpå stod det i tidningen att folk rapporterat fenomenen men att man inte visste vad det var säkert. Sedan stod det att man misstänkte att det kunde vara någon form av internet ballong. Vad tror ni?

Annons:
alicia80
2014-03-11 08:35
Cristine
2014-03-11 08:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Portaler

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2014-03-11 08:46
#3

Ja men då är det ju ett solklart fall av UFOs 🙂

Cristine
2014-03-11 08:49
#4

Förstora och filtra VSK så får du se att det måste vara portaler.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

alicia80
2014-03-11 08:56
#5

Berätta gärna mer. Vad är portaler?

Marr
2014-03-11 08:59
#6

Så här skriver Washington Post om Project Loon, ballongerna. Fast det undrar jag… om detta är ballonger man rapporterat om?Funderar

Vad häärligt att vara på Nya Zeeland Alicia!Glad Akta dig för de giftiga och jättestora Varanerna så dom inte slickar på dig..Lipar.

http://www.washingtonpost.com/blogs/innovations/wp/2014/03/06/googles-project-loon-the-gamble-thats-so-crazy-it-might-work/

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
alicia80
2014-03-11 09:18
#7

Haha tack Marr!! Ja de e härligt här! Blir nog kvar här ett tag. Tidsmässigt och platsmässigt så passar ju balkongerna in. Lite svår text dock orkade inte läsa så noga.

Marr
2014-03-11 09:39
#8

Ärligt talat så läste inte jag heller hela texten…Förlägen

Ja stanna så länge jag hade kunnat hade jag gjort. Emilie Cajsdotter (djurkommunikatör) är ofta i Nya Zeeland och arbetar på Arabstuterier. Talar med hästarna där som har en djup andlig sida….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

alicia80
2014-03-11 09:48
#9

Wow det låter spännande! Jag förstår fortfarande inte om ballongerna var över nya Zeeland då eller inte. Dem släpptes från Nya Zeeland 2013. Misstänks dom ha befunnit sig över Nya Zeeland nu igen pga av folks rapporter eller vet man att dom vart där ?

Magi-cat
2014-03-11 09:59
#10

Ballongerna i Google's Project Loon tar tydligen upp ballongerna till 20 000 km höjd över jorden. Jag förstår inte ens att det går. 🤔

Syftet är att folk ska kunna få internetuppkoppling även på avlägsna platser. På köpet kan man studera t.ex. klimatförändringar.

En hade tydligen störtat i havet vid ett test...

"The balloons seen tonight are believed to be part of that scheme which is dubbed "Project Loon" (från länken i #1)

Om det är de ballongerna eller inte, borde ju vara enkelt att slå fast, när man vet plats och tid…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2014-03-11 10:12
#11

Jag tror inte det är ballonger i klippet, fast säker kan man aldrig vara. Min tanke är att det är de vanliga "himlabesökarna".

Detta har ju inte med Nya Zeeland att göra men…FörlägenIgår kväll hade jag tur att se 2 "bollar" här hemma, då det var så stjärnklart. Den första bollen liten som en prick spanade runt här och åkte fram och tillbaka och runt detta område jag bor, fast högt upp. I 20 minuter stod jag och betraktade denna, sen gick jag in.

Kommer in och den åker fortfarande omkring ser jag genom fönstret. Ibland stannar den. Helt plötsligt kommer en boll till i hög fart och stannar den med, ej så långt från den andra. Dom är kvar när jag lämnar fönstret efter försök att fota rakt ut i detta. Där bollarna är brukar man ibland se ljusblänk, glitter vida runt…tror det finns mer grejer där som man ej kan se…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

alicia80
2014-03-11 14:33
#12

Håller med er!! Man borde vetat om det vart project Loon. Marr det låter som du såg liknande vad jag såg då.

Cristine
2014-03-11 17:11
#13

Nadesh och jag såg också två st som snabbt försvann sedan så vi en stor komma enot oss men dert var rtt flygplan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: