Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 2501 ggr
Squimpan
3/7/14, 7:42 AM

vad menar Obama egentligen??

Hej mina vänner. nu behöver jag hjälpt att lista ut vad som faktiskt händer igen.

jag såg ett snabbt klipp på Obama där han börjar prata om att han träffat forskare och designers och att de jobbar på "Iron man"? men det skrattas snabbt bort. 

vad menade han egentligen och varför skulle han ens säga något sånt som ett skämt? varför är det 1 människa som börjar skratta helt hysteriskt?

 konspirationsteoretiker UNITE! 😉

mvh//squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Annons:
Gahella
3/7/14, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vet du inget förvånar mig längre.

Men hur den skulle se ut i verkligheten är ju en annan fråga för de har väl inte tänkt sig att den skulle se ut så här?

Gahella
3/7/14, 10:31 AM
#2

Här kan man se ett av exemplen om att filmer kan bli en del av vår verklighet

Squimpan
3/7/14, 1:17 PM
#3

Nä så sant som det är sagt Gahella. ingenting förvånar längre. här fick jag en rätt intressant länk om detta ämne 

http://militarhistoria.ifokus.se/discussions/5301fb6bce12c40acb0016e5-elitstyrkor-far-iron-man-rustning-i-juni

Men Jag tänker: om Obama nu ville vara vitsig, varför då inte dra ett skämt rakt av?

sättet han presenterar det hela på är väldigt märkligt, då han pratar allvarligt om att regeringen samarbetar med forskare och designers och när han kommer till slut så är det någon utav lyssnarna som börjar skratta. jag tror inte att detta var meningen som ett skämt.

antingen så var någon i publiken planterad för att starta skrattet annars måste detta var något som de kände att allmänheten behövde veta, men tog tillfället i akt när det var någon som skrattar och får det plötsligt att inte se alls lika allvarligt ut. 

Tänk vad det faktiskt hade betytt?! det kommer ju inte vara någon "Svenson soldat" som kommer bli tilldelad en sån här dräkt. det kommer vara tungt tränade elitförband som kommer ha dessa och med den extra teknologin kommer de förbanden ha ett övertag som är svårt att föreställa sig. det vi ser i Tex filmer och tvspel där soldater och liknande har ett exoskelett som ger dem extra styrka, snabbhet, smidighet och tålighet verkar ju högst verklig? det kommer bli en helt annan sorts krigföring! ännu ett sätt för "Illuminati" att förtrycka folket. 

eller är jag knäpp och konspiratorisk? 😉

fortsätt gärna dela era tankar om detta! MVH//squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Squimpan
3/7/14, 1:24 PM
#4

Här en länk på en man som varit en del utav ett stort, hemligt program och blivit tränad på alla möjliga och omöjliga sätt för att bli den ultimata soldaten. Han har nu vaknat upp med ett par utav sina kollegor och vill nu dela med sig utav sin historia för att detta inte skall kunna pågå mer! kika på den här videon och föreställ er vad en sån här man med en sådan dräkt skulle kunna vara kapabel till. Scary thoughts!🤢

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

[Rumpstek]
3/7/14, 1:25 PM
#5

Han skämtar.

Squimpan
3/7/14, 1:31 PM
#6

Väldigt konstigt skämt isf men jag antar att den chansen är lika stor som vilken annan.

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Annons:
Squimpan
3/7/14, 1:52 PM
#7

Jag hittade nu mer på detta ämne! detta verkar vara någonting som går rätt djupt ner i vad de anser ha potential för att förändra en stor del utav Amerikas infrastruktur. 

rätta mig gärna om jag har fel! 😉 Diskussion BEIVRAS! 😃

MVH//Squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

[Rumpstek]
3/7/14, 2:22 PM
#8

#6 Varför tycker du det var ett konstigt skämt?

Morphogenesis
3/7/14, 2:35 PM
#9

Militären håller på att utveckla detta: http://www.livescience.com/43406-iron-man-suit-prototypes.html

Det var alltså inte så konstigt.

Gahella
3/7/14, 6:49 PM
#10

WTF!?Är det på riktigt!? Jag blir fan i mig mållös!

De vet precis hur de ska smörja oss genom filmerna för att vi ska acceptera de mest häpnadväckande och fruktansvärda idéer!

Vi behöver sannerligen hjälp "uppifrån" för de som styr nu är ju helt gränslösa i sin makthunger och de är inte friska någonstans!

Marr
3/8/14, 7:24 AM
#11

Ja som Rauni-Leena Lukkanen Kilde säger så ingår detta i denna mindcontrolplan. Tänker jag med…samtidigt kan de ju passa på göra sig lustig över våran tillit till det de gör och säger.

Supermansuit…vet inte om man ska skratta eller gråta. "Ta på sig kappan nu, så är du oslagbar". Dyra leksaker dom för sig med, de "store männen & kvinnorna"…Looser

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Morphogenesis
3/8/14, 2:51 PM
#12

#11. Iron Man, inte stålmannen. Inte viktigt i det stora hela, men det är två helt olika superhjältar från två olika förlag =)

Gahella
3/8/14, 3:18 PM
#13

#12 Jag menar den typen i länken som både squimpan och du lagt in och det som får mig att rysa ända in i märgen är att de vill göra verklighet av den.

Bilden jag la in är från Iron men 3 och det är kanske nästa steg?

Annons:
Morphogenesis
3/8/14, 3:24 PM
#14

#13. Jag svarade på Marr's inlägg. Där står det Supermansuit. Stålmannen har ingen speciell rustning i de flesta av sina inkarnationer (Superboy Prime, senare Superman Prime har det dock, som är gjord av Anti-Monitors gamla prylar).

Jag vet att jag läste om olika exoskelett under utveckling så tidigt som för säkert 10-15 år sedan i Illustrerad Vetenskap. Där handlade det främst om att ge extra styrka inom olika tunga arbeten (som för sköterskor), men att det också fanns en militär användning.

Marr
3/9/14, 7:55 AM
#15

Jo jag förstår Morphogenesis jag läste din länk. Jag utryckte mig med "kappa" fel ord. Ja de flesta uppfinningar borde ju vara för att hjälpa till med goda saker. Men så tyvärr brukar ju de mindre hedervärda områdena ta över. Så kommer då jag tänka på Tesla…t.ex.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
3/29/14, 6:59 PM
#16

Min vän,

Allt du ser in i Hollywood filmer är mer än 100% möjligt och kan vara 100 riktigt men dem visar på ett sätt att folk inte kan tro på sådan teknologi som dagens teknologi. Ledarna visar å mycket som du kan förstå i din fantasi och inte mer men egentligen dem har mera saker som vi inte kan ana inom teknologi världen.

Det ända som man ska vara rädd att hur mycket dem kan spåra oss på vardagar ute och hemma.

BARA ETT EXEMPEL.

De kan se dig när du sitter framför din dator utan att veta att dem ser dig genom datorns kamera. Eller du lyssnar på musik och jobba i köket och dem kan se dig genom kameran. Mycket enkelt.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

m2studio
3/29/14, 7:00 PM
#17

Föresten jag har typ-at över.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Gahella
3/29/14, 7:40 PM
#18

#16 Ja det är skrämmande att verkligheten är som du säger. Och enligt vissa regler måste de informera genom filmer och musik vad som är på gång.

Jag har också satt en tejp på min inbyggda kamera på laptopen, men de kan säkerligen höra mig istället. Och det är nog detsamma med mobilen

m2studio
3/29/14, 11:46 PM
#19

Ja, höra är möjligt så länge du inte kopplar bort mik-en manuel med att öppna dator.Tyvärr. men jag kan göra det om en dag du känner att behöva med det i Stockholm.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: