Konst Video Musik

vad vill Illuminati säga genom: Dark Horse?

2014-03-02 20:12 #0 av: Squimpan

i flera av mina inlägg har jag poängterat min syn på illuminati och att de har ett finger med i det mesta, men nu vill jag prata om att de har infiltrerat film/musikindustrin i allra högsta grad. (ett väldigt smidigt sätt för dessa människor att få fram sina budskap på ett sätt som förvirrar lyssnaren)

Därför vill jag fråga: vad har ni för tankar om just Katy perrys "nya" låt & musikvideo: Dark Horse? (ta gärna fram andra exempel för mig oxå!) videon illustrerar hur en egeyptisk civilisation använder sig av magi och i  refrängen sjunger hon om just magi, och hur du inte kan vända tillbaka när du väl fallit för den delen av våran verklighet.

jag vet ju hur några utav Illuminatis grundare (t.ex satanisten Karl Marxx) som i början av sin karriär hade som mål att utrota hela mänskligheten eftersom "djävulen" sagt till dem (precis som han gjorde med Adam och Eva) att de skulle bli som gud om de gjorde som de blev tillsagda. Karl Marxx säger i en dikt:

"With disdain

I will throw my gauntlet

Full in the face of the world,

And see the collapse of this pygmy giant

Whose fall will not stifle my ardour.

Then will I wander godlike and victorious

Through the ruins of the world

And, giving my words an active force,

I will feel equal to the Creator."

men samma människa kom till en insikt på sin dödsbädd att han vandrat fel väg hela sitt liv och säger: 

"Thus Heaven I've forfeited,

I know it full well,

My soul, once true to God,

Is chosen for hell." 

grundaren för "The Church of satan" Anton LaVey, kom till en liknande insikt på sin dödsbädd. denna länk berättar lit om detta javascript:nicTemp();

jag vill tolka detta som:

Har man alltså en gång tagit steget över till det ockulta och blivit intresserad av det så kan man helt enkelt inte bara gå därifrån och fortsätta leva sitt liv som vanligt. "Djävulen" har en alltså i sitt grepp.

finns det någon sanning i detta? eller är jag bara väldigt konspiratorisk av mig och kopplar ihop saker som egentligen inte har något samband? 

jag vet inte om detta är rätt del av Ifokus att posta i men jag lägger den här 

Anmäl
2014-03-03 23:50 #1 av: Cristine

Madonna, Brittney Spears som visst försökjkte ta sig ur men blev inlåst istället efter vad jag förstått då hon rakade håret, den glada söta flickan försvannn och en stelt leende bBrittney kom fram, sedan är de många som bBeyonce, lady Gaga och många av de mest kända.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-03-04 08:52 #2 av: mejamylove

Musikindustrin använder Illuminati tecken och liknande för att dom vet att det skapar rubriker och gör videon känd, #1 jag tror du menar Rihanna inte Beyoncé :P Beyoncé är väldigt kristen och har många låtar om just det t.ex halo..

Anmäl
2014-03-04 21:21 #3 av: lyrah

Kan man bli känd artist och miljonär utan att behöva beblanda sig med dom eller är d så att dom automatiskt kontaktar o hotar en när man blivit tilltäckligt känd och rik på att bara köra sin egen grej???man borde ju kunna skapa sig sitt eget namn som duktig artist utan dom och skapa sig en god ekonomi som man slipper lägga energi på att oroa sig för en så tråkig sak som pengar

Anmäl
2014-03-04 22:04 #4 av: Gahella

Ja hela musikindustrin är helt igenom korrupt av dem. Och kanske är Beyoncé kristen vad det nu innebär, men hennes man Jay-Z hade i alla fall förr om åren eget klädesmärke med illuminati-symboler på.

http://www.nyapolitiken.biz/frimurare_o_illuminater/illuminatiartister.html

#3 Om tom Bob Dylan sålde sin själ till jävulen, så nej jag tror ingen kan köra sin egen grej, inte än i alla fall

Anmäl
2014-03-04 22:15 #5 av: Gahella

Den här sidan är bra även om den har några år på nacken. Där finns bl.a inspelningar med Tupac som berättar om illuminatis inom musikvärden. Och det var väl därför han både blev anklagad för både det ena och det andra och sedan sköts ihjäl

http://warningilluminati.wordpress.com/anti-illuminati/

Anmäl
2014-03-05 04:32 #6 av: lyrah

Japp man har ju blivit lite fundersam hur vissa människor har blivit sjukt kända o rika bara så där, men oxå att vissa uppnår enorma framgångar i sina karriärer till en gräns att man blir fundersam på om dom inte fått lite hjälp på traven av nån, för d är svårt att bli framgångsrik! finns ju som sagt sjukt bra musikartister med enorm talang som alldrig kommer nån vart oavsett hur hårt dom kämpar! Dom flesta artister oavsett kategori av artisteri vill kunna leva på sitt artisteri, i tatueringsbranchen är d i alla fall hyfsat bra, tatuerarna kör sin egen grej och sina egna studios och många vill inte beblanda sig med myndigheter, även där försöker ju såklart eliten stifta nya lagar, dom gillar inte att folk mår bra och kör sin egen pryl och tjänar sina egna pengar utan dom vill helst ha stenkoll, jag tror att frimurarna håller sig mycket till brancher som kan påverka samhället som tex musikbranchen, såg en lång lista på frimurare och nästan varenda en hade ett sk elit yrke, läkare, domare, åklagare, advokat, ingengör, forskare,politiker mm fanns några högt uppsatta poliser med oxå, inte undra på att dom kan påverka samhället med alla dessa maktpositioner

Anmäl
2014-03-05 04:48 #7 av: lyrah

Sen tror jag oxå att många vill ha fame och rikedomar i expressfart och säljer sin sjä till dessa människor och blir helt ägda av dom, ett direkt hot mot dom är väl kända personer som har åsikter som inte överenstämmer med deras agendor för dom vet dessa kända personer kan påverka många och d vill dom inte

Anmäl
2014-03-05 07:51 #8 av: Cristine

Många blrjade tala och försvann från jordens yta som Lennon, Jackson,och den nyligen bortgångna I will always love you.

http://m.youtube.com/watch?v=QA9kCMZqkm0

Anmäl
2014-03-05 09:01 #9 av: Gahella

Ja visst är det så lyrah och har funderat på precis detsamma som du. Vi har sett en likströmning som suddar ut allt som liknar personlighet och etnicitet då allt ska låta som amerikansk mainstream.

Men jag hoppas och ber att detta är slutet på denna maffia-industri som fullkomligt äter människors märg och utnyttjar dem fullständigt oavsett hur unga de än är, tänker nu på bl.a Justin Bieber och undrar var tusan är hans föräldrar någonstans? För det ser ut som han också står inför ett sammanbrott som så många andra som är för unga och för känsliga för denna cyniska hantering av skrupelfria affärsmän.

Ja Cristine, du menar Withney Houston.

Anmäl
2014-03-05 09:16 #10 av: Marr

"They" don't care about us...

http://www.youtube.com/watch?v=nWylbGC2KnQ

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-03-05 13:39 #11 av: lyrah

Artisterna är enbart verktyg för deras agendor, d finns nog som sagt en gräns för hur rik man kan bli ekonomiskt sim privatperson innan man får ögonen på sig, dom vet att har fel person i deras ögon för mycket stålar och kanske oxå fame, så vet dom att man kan göra förändringar, tex investera i nått som inte gynnar deras agenda, eller starta nått stort

Anmäl
2014-03-06 01:04 #12 av: Squimpan

Det blev en mycket intressant diskussion av detta! fortsätt gärna dela era tankar om detta ämne eftersom det är någonting som jag finner fascinerar mig. jag förstår inte hur en människa jag vilja ge sina nära och kära för framgång och pengar. 

jag tror dock inte att de förstår vad de ger sig in på innan det är försent.  

men jag tänker: hur klarar sig en någon som  tex Ingvar Kamprad och Bill Gates från dess gamar? finns det en selektivitet där också? är inte alla intressanta för dem? det verkar ju vara stor aktivitet inom musikbranschen eftersom det är ett enkelt sätt att nå ut till nästintill alla  med subliminala åsikter. men finns det branscher som de inte beblandar sig med även fast de tjänar stora mängder pengar?

MVH//Squimpan

Anmäl
2014-03-06 01:16 #13 av: Cristine

Vem har sagt att Bill Gates inte är med:=O

Anmäl
2014-03-06 01:48 #14 av: Squimpan

Gahella jag fick kalla kårar av det klippet på #5 när det är något telefonsamtal med en tjej som verkar vara besatt av något. det verkar ju vara lite kontroversiellt med demoner här så jag ska inte prata för mkt om det men det var obehagligt iaf :S

Anmäl
2014-03-06 02:19 #15 av: lyrah

Säkert är dom lite sellektiva, möbler hotar ju inte precis deras agenda! Men bkir man miljardär så var så säker att dom håller koll!

Anmäl
2014-03-06 09:45 #16 av: Gahella

Squimpan, ja det är mycket kontroversiellt och det är ju mörkret glada för då det kan bre ut sig genom att så många förnekar att det finns. Sedan vet inte jag vad som är sant eller inte, men ingenting förvånar mig längre om jag säger så

Och vem säger att inte Kamprad är med? ;) Han har ju uttryckt nazistiska åsikter och det är nog bara toppen på isberget

Anmäl
2014-03-06 19:24 #17 av: Squimpan

Tack Cristine och Lyrah! Ni bekräftar det som jag funderat på. De är selektiva i den mån att: de som inte har möjligheten till att sätta sig emot "dem" är inte intressanta.

Sen kan de människorna som tex Kamprad och Gates användas på ett annat sätt och fortfarande en del utav maskineriet.  

jag tror som du gör Gahella. Allting finns, högt som lågt. jag tycker dock att det är synd att vi inte kan få diskutera ämnet fritt! det tycks ju vara lika verkligt som den kontakt av utomjordiska varelser som vi lyckas dokumentera. men det är ju som du säger, #16 " det är ju mörkret glada för då det kan bre ut sig genom att så många förnekar att det finns. " 

fortsätt gärna dela era tankar om detta ämne! Glad

MVH//Squimpan

Anmäl
2014-03-09 02:06 #18 av: lyrah

En gemensam sak som jag observerat efter att ha sett flera intervjuer med kända artister är att ingen av dom vill eller kan prata om illuminati i dessa intervjuer, och jag såg en lång lista på kändisar där alla i princip har sagt att dom sålde sin själ till djävulen för berömmelse, pengar och lyx, såg oxå att många kändisar dött i bilkrascher, flygkrascher, överdoser eller blivit skjutna, tex fast and the furious stjärnan som dog i en bilkrash, hans bil började brinna, sångerskan aaliyah dog i flygkrash, rapparen big l vart avrättad med nio skott i huvet and the story goes on!

Anmäl
2014-03-09 18:15 #19 av: [Starship]

Vad är grejen med Egypten? Det är inte första gången man ser det temat..

Anmäl
2014-03-10 15:42 #20 av: lyrah

Läste en lång grej om hollywood, om deras dolda satanism, och allt ont dom gör mot folk som tror att dom ska få uppfylla sina drömmar, vad tro ni om allt d här med satans dyrkan från elitens sida, finns d nått verkligt bakom??nån ond kraft?? Eller är d aliens med mörk agenda dom dyrkar??eller är allt bara skrämsel propaganda och mindkontroll?? Samtidigt om man ska börja prata on djävulen så är man ju inne i kristendom! Svårt att veta vad som är vad ibland, antar att man blir förvirrad emellanåt när man söker efter sanningen

Anmäl
2014-03-10 21:38 #21 av: Cristine

..

Anmäl
2014-03-11 00:34 #22 av: AlienInvasion

#19; en teori är att gudarna de hade egentligen är demoner.

Något som Crowley troligen förstod för han åkte dit och trodde sig få kontakt med nån entitet. Thelema (.org) är skriven av Crowley men är gissningsvis entitetens ord.

Anmäl
2014-03-12 14:22 #23 av: Squimpan

#22 det är nog troligtvis så att han fick kontakt med en "ande/demon" som inspirerade honom att skriva detta. det finns mkt i det första kapitlet bara, som jag tolkar som guds motsvarighet. 

entiteten pratar nedlåtande om människan samtidigt som han verkar ha en kärlek till kvinnan. kom i håg att de faktiskt kom ner till jorden för att ta sig fruar och skaffa barn (nefilims).

jag håller med dig Lyrah #20 det är svårt att avgöra vad som är vad i sökandet, och man blir lätt vilseled. 

Det är nog precis det som "Djävulen" vill. att vi ska vara förvirrade och inte säkra på någonting för att förvilla oss så långt bort i från ljuset.

vi får helt enkelt ta saken i våra egna händer och hjälpa varandra i detta kaotiska, förvirrade och manipulerade sökandet

Lev väl och frodas, mina vänner.

//squimpan

Anmäl
2014-03-12 14:25 #24 av: Squimpan

"Guds motsvarighet" #23 var kanske konstigt formulerat. 

Guds Motsats känns bättre. alltså det totalt motsatta till vad "Gud" är.

mvh//squimpan

Anmäl
2014-08-06 18:27 #25 av: Huygens

#0 Jag tror man får tänka sej för. Det är helt klart en Illuminativideo, men den är så späckad med budskap och översållad med symboler att den troligen är avsedd att fungera som desinformation.

Om det finns ett budskap så måste man titta på dom små enskilda detaljerna som hieroglyferna och lägga tid på att översätta dom. Efter att ha kollat en del forum på nätet så verkar det som videon blivit editerad och några detaljer försvunnit, bl a har något smycke redigerats bort.

Det man kan säga är att KP troligen är under tankekontroll från högre ort och att katterna inte är katter, utan maskerade grå aliens.

Anmäl
2014-08-07 08:01 #26 av: [kajmal"]

#1  brittny blev inlåst och hölls som fången, har inte sett reptiler men haft andliga upplevelser med andar som liknat människor , det var mycket med george.w bush , när en försökte likna bush så blev ansiktet förvanskat .   de håller på med hemska experiment med våra mänskliga andekroppar. de kapar och sätter dit lemmar eftersom det passar dem,  de går även genom tvrutan andligt. jim clanse cnn  hjälpte dom med sin ande som han inte vet nåt om i verkligheten.  brittny speers var sexslav, detta har jag vetat länge, men inte skrivit om det, har trott det varit onda andar, de har alltid visat sej som mänskliga andar, nu vet jag att det är reptiler, som jag skrivit tidigare, jag tror det var kamjal men är osäker, svårt att skilja rösterna åt ibland,  en tjej ropade, "jag varnar dig" jag varnar dig"   "jag är en reptil"     och senare  "du är en av oss"  senast i går kväll hörde jag en kvinna , i köket. en trött gammal röst,  som sa "love"  flera gånger.  genom ett religöst program på tv.en så hjälpte jag henne få tag i en mänsklig själ...........och hon blev pigg och alert i rösten igen

Anmäl
2014-08-07 08:11 #27 av: [kajmal"]

för några månader sen i våras , så höll jag på med en tjej på tv4  gomorronsverige,    så försvann hon plötsligt och fick en ersättare..."hon gav sitt liv" sa en mansröst...."vi lever så" sa han.  hon kom tillbaka i tvrutan flera veckor senare,   med en ande i sej, eller en reptilande som jag vet nu. de har även försökt ta ihjäl mej vid flera tillfällen  genom åren, de tar energi från en tills man dör.........numera är de bara hjälpsamma, då de vet att jag är till bättre nytta för dom levande,  som tjejen sa. "du är en av oss"  de påstod att vi skulle åka iväg,  ta med dej "anden" sa dom.  de menar lilly,  den genomskinnliga  apmänniskan, almas. som varit med mej i många år, de vill gärna ha tag i henne, eftersom de vet hur mycken energi och krafter hon har. så därför lämnar de mej ifred numera

Anmäl
2014-10-02 21:18 #28 av: Huygens

Jag hittade följande video som gör tolkningen att Dark Horse och även häststatyn utanför Denver International Airport, båda syftar på apokalypsens fjärde häst, Dödens Häst. Dessutom säljer KP sitt album Dark Horse med texten PRISM på omslaget (tänk NSA). Illuminati försöker inte ens dölja, utan har snarast ett slags ritualfixering vid att visa upp sina planer (och troféer).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.