Off Topic - Utanför ämnet

Vad vet du om smarta metrar?

2014-02-16 13:29 #0 av: Cristine

Det pratas allt mer och mer om dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-02-16 15:35 #1 av: Gahella

Hade ingen aning tills jag läste detta inlägg där en kanadensisk f.d Microsoftchef varnar för denna strålning. I länken hänvisas till hela artikeln, och där man kan läsa hans bästa råd att skydda sig och barnen på.

Och nu har de IPad i varenda skolrum och t.om på dagis och ända in i hemmet som oftast är uppkopplade med WiFi överallt :(

http://newsvoice.se/2014/02/14/microsoftdirektor-lat-aldrig-barnen-vara-nara-en-uppkopplad-mobil-eller-lasplatta/

Anmäl
2014-02-16 15:41 #2 av: Gahella

Just nu byter elbolagen ut alla analoga elmätare i rasande takt mot fjärravläsningsbara, så kallade smarta mätare. Det här sker inte bara i vårt land utan också globalt. Protesterna utomlands är omfattande. Enligt reklamen blir energiförbrukningen effektivare och mera miljövänlig. Ingendera stämmer.
Våra elräkningar kommer att bli större på sikt eftersom strömmen kommer att debiteras enligt högre taxa då förbrukningen överlag är hög. Vi måste dessutom betala för de nya mätarna under rubriken elöverföringskostnader och för den elektricitet som själva mätaren förbrukar. Att skrota de gamla, analoga mätarna, tillverka nya och upprätthålla datacenter, som ska lagra varje hushålls användarinformation, kommer att sluka mycket energi vilket inte är förenligt med miljövänlighet.

Den nya elmätaren är de kontroll- och vinstintresserade, globala företagens produkt. Mätarens trådlösa teknik gör samhället ännu mera sårbart än förut. Mätaren gör också intrång på vårt privata revir eftersom elbolagen får information om våra levnadsvanor (exakta tidpunkter när och vilka elektriska apparater vi använder, när vi är inte är hemma med mera). Bolagen lovar att denna privata information inte ges till tredje part men det behövs endast ett illegalt dataintrång för att informationen ska läcka ut. Att våra uppgifter kommer att användas i kommersiella syften är dessutom bara en tidsfråga.

De nya fjärravläsningsbara elmätarnas mikrovågor åstadkommer en extremt skadlig strålning på grund av den täta frekvensen och höga spänningen men vi får ingen information om detta. Många har börjat lida av trötthet, huvudvärk, utslag och sömnlöshet efter att de nya mätarna installerats. I extrema fall har människor tvingats flytta ur sina hem för att de utvecklat en allergi för elmätarens strålning. Studier har inte gjorts hur mätarens strålning påverkar oss under lång tid men man vet med säkerhet att strålningsvärden, som understiger den nya elmätarens strålning, har lett till cancer, nedbrytning av vårt dna med mera.

Varför har statsrådet gått ut med en förordning om att landets alla analoga mätare ska bytas ut trots att strålningen från de nya mätarna inte testats? Varför tiger våra massmedier?

http://hbl.fi/opinion/lasares-brev/2013-02-18/smarta-elmatare-avger-skadlig-stralning

Anmäl
2014-02-16 21:23 #3 av: Cristine

Gahella..tummen upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-02-18 08:26 #4 av: Marr

Hade ingen aning, men nu har jag läst på lite. Tack för du tog upp det Cristine.Tummen upp

Verkar ju rena vansinnet!Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.