Framtiden -2012 och efter

The Event !

2014-02-10 13:54 #0 av: [KosmosBill]

Coming soon to this thread....

They say it´s imminent...

Anmäl
2014-02-10 16:35 #1 av: Gahella

Vad handlar det eventet om?

Anmäl
2014-02-10 17:38 #2 av: [KosmosBill]

Den händelse alla väntar på däruppe.....innan de ska komma ner.

Ska lyssna på filmer och ta reda på mer.

Cobra och en del andra talar om det.

Tydligen nära förestående.

Återkommer...

Anmäl
2014-02-10 17:43 #3 av: Gahella

Tack vännen :)

Anmäl
2014-02-10 21:02 #4 av: [KosmosBill]

The Truth About Comet Ison and how it will Trigger The Event

Anmäl
2014-02-10 21:14 #5 av: [KosmosBill]

This is the second, in depth interview with ALKESH

Anmäl
2014-02-10 23:44 #6 av: [KosmosBill]

Och så själva filmen.

Engelsk text finns...

TERRA GALACTICA

Anmäl
2014-02-11 02:11 #7 av: Amon

Filmen i #6 var väldigt upplysande och bra! Tummen upp

Brukar inte se så här långa filmer annars - men i den här kände jag igen mycket. Bla i mitten av filmen - där de talar om den stora pyramiden i Giza - där man har haft kontakt med Sirius.

År 1996 såg jag mej själv i en meditation i den stora pyramiden - och där i ett rum fanns en blå stråle som man kunde rikta ut genom toppen av pyramiden mot stjärnorna - och få kontakt med dem!

Det kändes faktiskt mycket verkligt - och har tänkt på dessa upplevelser ibland. I boken "Anteckningar från Kosmos" - som kom ut 2007 - finns i ett kapitel en beskrivning av att precis så kommunicerade de egyptiska faraonerna(?) med andra stjärnor (civilisationer) i universum.Glad

Och Amun var ju också en välkänd egyptisk "Gud" - eller "Gudinna"..

Anmäl
2014-02-11 15:46 #8 av: micki7878

Intressanta videor, men var finns texten i den sista videon?

Anmäl
2014-02-11 15:57 #9 av: Marr

Har sett den sista nu och mycket intressant film.

Du får ladda ner textningen i rutan nedanför filmen, Micki. Hittade ej svensk text men den engelska var det inget fel på.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-02-11 16:33 #10 av: micki7878

så gjorde man visst:) Tack Marr.

Anmäl
2014-02-14 22:26 #11 av: [KosmosBill]

Lite detaljer om "The Event"

från minut 42 talar Robert Potter om detta....

Anmäl
2014-02-14 23:15 #12 av: [KosmosBill]

tog bort...

Anmäl
2014-02-22 05:30 #13 av: [KosmosBill]

I intervjun med Alkesh i #5 så förklarar han efter 2 timmar och 12 minuter vad "The Event" är.

Det är en plötslig kraftfull ökning av livsenergin. Det blir som en initiering. Ett oerhört kraftfullt flöde som det bara gäller att hänga med på.

Dock så blir det svårt för de som sitter fast i negativa tankeklimat att kunna utnyttja denna vidunderliga möjlighet.Den typ av skeptiker som vi möter här ibland kommer inte att kunna haka på denna energi. Alkesh förklarar detta ganska tydligt.

Anmäl
2014-02-22 18:58 #14 av: Cristine

Men här hänger vi med

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-02-22 22:08 #15 av: [KosmosBill]

Jajamensan!Glad

Anmäl
2014-02-24 09:56 #16 av: [KosmosBill]

As we are getting closer to the Event, the Light forces have requested that as many functioning Event Support Groups as possible are created on the surface of this planet. These Event Support Groups will serve as stabilization nodes of the energy grid around the planet that will help harmonizing the process of transition.

http://galacticconnection.com/cobras-preparing-event/

Anmäl
2014-02-24 10:40 #17 av: [KosmosBill]

http://prepareforchange.net/archives/the-event

Anmäl
2014-02-24 11:55 #18 av: Amon

Här finns mera att läsa med anknytning till "Eventet":

http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fkauilapele.wordpress.com%2F

Anmäl
2014-02-24 17:21 #19 av: Amon

Från artikeln (kanaliseringen) som jag länkat till ovan i #18:

"Du kommer att känna en enorm tryckvåg av kärlek från den Centrala Solen som trumpetar början av den stora förändringen. Dominobrickorna kommer att falla i snabb följd - Välstånds medel släpps runt om i världen, till avskärmningen av farkoster från många planeter i fjärran galaxer ger spänning och lugnar dem på marken, Upplysning om mänsklighetens sanna ursprung och om andra utomjordiska varelser som dig själv, och på kort tid, kommer Landningar som för underverk med sig som vi bara antyder att det är omöjligt att verkligen beskriva i ord."

Anmäl
2014-02-24 17:38 #20 av: [KosmosBill]

#19 mmm....mycket intressant text från St Germain.

Fastnade också för :

"Först nu har den energin på planeten och hela universum stigit till en sådan nivå att den kritiska punkten har uppnåtts. En tid präglad av mörker är slut. Jorden kommer aldrig att se ett nytt krig, ett annat folkmord eller annan mass undertryckande av frihet."

Anmäl
2014-02-24 18:02 #21 av: Gahella

Även om det verkar oerhört fantastiskt så kan mirakler ske, så jag håller tummarna för att det är så

Starka energier är det i alla fall och varit en längre tid nu!

Anmäl
2014-02-25 08:30 #22 av: AlienInvasion

Vad dumma ni kommer känna er om ett år när jag bumpar tråden.

Anmäl
2014-02-25 09:09 #23 av: Marr

#22 Det dummaste jag läst på flera dar. Har du sanningen menar du? Varför vänta ett helt år i så fall? Eller vill du bara förolämpa? 

Så det var därför du blev ny medlem för att komma med denna intelligenta kommentar? hahahaha...förstår att du inte lämnat någon presentation...

Men välkommen ska du vara! Fast tänk på hur du uttrycker dig och läs reglerna, så du inte trampar i pottan i fortsättningen...

Det finns nog många bland oss människor på jorden som kommer känna sig fåniga av olika anledningar i framtiden, kan jag tänka...

Anmäl
2014-02-25 11:49 #24 av: [KosmosBill]

AlienInvasion är en dogmatisk kristen som i sin blinda tro är förvirrad.

Anmäl
2014-02-25 17:37 #25 av: lyrah

Intressant:) ska kolla igenom senare, älskar o kolla o lyssna på såna här grejer:)

Anmäl
2014-02-25 21:18 #26 av: AlienInvasion

#23; 

vi får se om ett år ;) varför vänta?

Martinus verkar inte vara gubben med alla knivar på loftet direkt.

Anmäl
2014-02-25 21:28 #27 av: [KosmosBill]

#26 Har du tagit del av info om the event eller vad baserar du dina inlägg på?

Hur menar du då, ang Martinus?

Anmäl
2014-02-25 21:33 #28 av: AlienInvasion

Ett youtubeinlägg från nån finnig tonåring gjort gör inte att kometen Ison blir ett hot.

Jämfört Martinus historia med Muhammed (som "skrev" koranen) och Rael (Ufologen)  och grundaren av mormonerna. De är snarlika allihop. Förlöjligar Guds son, Jesus.

Anmäl
2014-02-26 00:34 #29 av: [KosmosBill]

#28 Varifrån får du att ISON skulle vara ett hot?

Var får du finnig tonåring ifrån? 

Låter som om du konstruerar lögner?

Jag synar dina kort. Snart vet vi om det är en fabrikation.

På vilket sätt förlöjligar Martinus Jesus?

Anmäl
2014-02-26 03:30 #30 av: lyrah

Mycket intressant:) är helt öppen för sånt här, har alltid vart, dock har mitt liv varit stressigt och inte så ljust, men jag hoppas min öppenhet för d här tar mig uppåt, svårt förstås att förbereda sig på nått man inte upplevt än, kanske är d så att vi är förberedda inom oss naturligt, känner ofta att d är svårt att hantera den här världens hårda vardag, situationer dyker upp där folk försöker dra nytta o sätta sig över en för att man är snäll som människa, jag har så svårt att förstå varför folk gör så, vilket i sin tur leder till frustration, ilska och förtvilan! Alldrig förstått mig riktigt på den här världen, så jag hoppas d här för med sig något bra! För då man lever i denna värld så är d inte konstigt att man ibland påverkas av den

Anmäl
2014-02-26 10:40 #31 av: AlienInvasion

Dels för att Martinus anser sig vara Helig ande/hjälparen/tröstaren.  Det är en gåva från Gud som alla kristna kan få av Gud efter att Jesus bett fadern. Anden är inte en människa. Att påstå att det finns något som heter andlig vetenskap utan att för den sakens skull kunna bevisa andevärlden bevisar ju bara det vilken j-vlta tomte man har att göra med. Han ser sig själv som Jesus inkarnerad och försöker inbilla folk att det är målet med reinkarnation, som han uppnått. Gud har en enfödd son. 

Jag har inte kollat klippen om "Ison" men som vanligt handlar det om antingen två saker, att den ska krasha här eller ha med sig utomjordingar. Många lär väl även inbilla sig att de ska få åka med "hem" i denna komet.

Alla grundare till såna filmer är finniga tonåringar, det trodde jag du visste ;)

Anmäl
2014-02-26 11:11 #32 av: Gahella

Får jag påminna om att visa respekt för varandras olika uppfattningar då ingen sitter inne med den absoluta sanningen. Att visa ödmjukhet om hur allt förhåller sig och vad som eventuellt kommer att inträffa är en bra inställning i diskussionstrådar som dessa, tycker jag

Anmäl
2014-02-26 13:12 #33 av: [KosmosBill]

#31 Att det finns andlig vetenskap trodde jag t.o.m. du förstod....men tydligen inte.

Varifrån får du att han anser sig själv som Jesus inkarnerad?

Naturligtvis så gör han inte det. Men det är intressant att konstatera att du skapar dessa lögner. Det bekräftar min uppfattning om dig....och du avslöjar dig inför alla läsare.

Jag har inte kollat klippen om "Ison" men som vanligt handlar det om antingen två saker, att den ska krasha här eller ha med sig utomjordingar. Många lär väl även inbilla sig att de ska få åka med "hem" i denna komet.

Detta sätt att resonera bekräftar verkligen den bild av dig själv som jag beskriver ovan.

Du har inte kollat klippen men utgår från dina fördomar. 

Mycket seriöst....inte!

Alla grundare till såna filmer är finniga tonåringar, det trodde jag du visste

Är det på denna intelligensnivå man diskuterar så är det inte så mycket att tillägga.

Anmäl
2014-02-26 13:14 #34 av: [KosmosBill]

Tolec berättar här om tidsaspekten av transformeringen till 4-D.

Anmäl
2014-02-26 13:39 #35 av: AlienInvasion

..han såg ett Kristusliknande väsen komma emot sig. Det var omgivet av ett intensivt levande ljus. Väsendet kom honom närmre och det var nu som ett bländande solljus. Så trädde det in i Martinus kött och blod. http://www.martinus.nu/eng/texter/biografi.html

Helig ande kommer via hjärtat. Martinus var besatt av en demon.

Andevärlden får du gärna försöka bevisa, med eller utan Martinus hjälp. Lycka till!

Anmäl
2014-02-26 13:47 #36 av: [KosmosBill]

Jaså minsann...en demon fylld av kärlek då.

Du är verkligen väck. 

Nu låter vi tråden handla om "The Event"

Nog med OT!

Anmäl
2014-02-26 13:49 #37 av: AlienInvasion

4 And no marvel; for Satan himself is transformed into an angel of light. - 2 Corinthians 11:14

16Så säger Herren Sebaot:
Lyssna inte till vad profeterna säger
när de profeterar för er.
De väcker tomma förhoppningar,
de predikar syner de själva hittat på,
de talar inte på Herrens uppdrag.
17De säger till dem som föraktar Herrens ord:
”Det skall gå er väl”
och till alla som lyder sina hårda hjärtan:
”Inget ont skall drabba er.” - Jer 23

Anmäl
2014-02-26 16:45 #38 av: Gahella

#37 Du menar säkert väl med dina varningar. Men ber dig att respektera vad TS nu ber dig om

Om jag får svara på detta så vill jag bara säga att själv är jag inte kristen och vet att bibeln som är byggd på sumernas heliga skrift är manipulerad för att ta makten över folket. Förut lästes ju bibeln på latin för att prästerskapet skulle inbilla oss att de var bron mellan folket och gud och vi stackare var inte värdiga eller hade förmågan att förstå. Men det sägs ju någonstans i bibeln att himmelriket finns inom dig själv och att det är där vi ska söka gud och det står även att allt är skapat av honom.

Ja vi lever verkligen i illusionernas världar och det är ju samtidigt år uppgift och som ligger i vårt växande att hitta sanningen bakom dessa slöjor.

Men om du vill fortsätta att diskutera får du starta en egen tråd Glad

Anmäl
2014-02-26 18:11 #39 av: AlienInvasion

Jag har respekt, för sanningen.

Här säger "gud" till  Martinus att han är Messias;

”… Kan din nyupplevda invigning, ditt tillägnande av det permanenta kosmiska medvetandet, din samvaro med mig här på livets tinnar, såsom varande ett med mig, identisk med evigheten och oändligheten, ett med allvisdomen, ett med allmakten, varvid du tillsammans med mig är livets och dödens herre - kan denna invigning på ett större och mer strålande sätt vara en uppfyllelse av de många löftena om evigt liv, om Kristi återkomst, om paradiset eller himmelriket? Du kan se, att dessa löften inte inneburit för mycket. Och dock är din invigning här endast en ingång, en födelse, en svag början till ditt verkliga, vakna, fysiska och psykiska, dagsmedvetna samliv med mig. …” (LB VI, st. 2100)

Anmäl
2014-02-28 03:24 #40 av: lyrah

Jag hör ofta att om man känner ångest, nedstämdhet, stress och liknande känslor så kommer man inte kunna delta i en ascencion, fast samtidigt är d inte så att många människor i samhället som är nertryckta oftast är dom som verkligen besitter sann kärlek och visdom??och mår fruktansvärt i d här hemska samhället och vill helst bara bort härifrån. Vad tycker ni själva och hur känner ni inför d här??

Anmäl
2014-02-28 08:59 #41 av: Gahella

Att det är struntsnack lyrahGlad

Ju mer ljus på desto mer av vårt inre mörker kommer ju upp för att de ska kunna förstås och integreras, och det är mycket genom våra känslor vi lär känna oss själva för det är våra verktyg. Hur skulle vi annars kunna utvecklas?

Men vad som är viktigt däremot är att vi inte går in i stressen, utan stannar upp och andas för stressen är mycket skadlig för oss och våra kroppar. Och det är även viktigt att man tar hand om, eller tar emot hjälp för sin nedstämdhet så man kommer ur den och inte fastnar i en nedgående spiral

Anmäl
2014-03-02 04:06 #42 av: Cristine

Bra talat Gahella, slriver onte för det är. Den besvärliga paDdan jag, inte kan med.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-03-05 15:04 #43 av: Amon

Kan det här som hände i helgen mellan söndag-måndag och som beskrivs av Aisha North - vara en försmak av "The Event"?Funderar

http://aishanorth.wordpress.com/

På svenska: En kort uppdatering om energierna

Se även denna tråd: 

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/530e4be8ce12c44e19000a5f-paverkad-av-energierna?discussions-1 

Anmäl
2014-03-07 14:19 #44 av: [KosmosBill]

Den mystiske Cobra med senaste nytt

http://www.spirit.kauwila.net/wordpress_kauilapele/140304_cobra_interview_complete_alexandra_meadors.mp3

Anmäl
2014-03-08 12:04 #45 av: [KosmosBill]

Sköna James Gilliland ger oss här sin syn på "The Event" och andra ting.

Verkar som den kommer att inträffa i vår/tidig sommar.

Anmäl
2014-03-12 00:38 #46 av: Amon

En hel del nytt från Cobra:

På engelska:

http://2012portal.blogspot.se/search?updated-min=2014-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2015-01-01T00:00:00-08:00&max-results=2 

På svenska:

http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F%2F2012portal.blogspot.se%2Fsearch%3Fupdated-min%3D2014-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00%26updated-max%3D2015-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00%26max-results%3D2  

Anmäl
2014-03-12 07:43 #47 av: Marr

Mycket intressant Amon! Hoppas många läser det här...

Anmäl
2014-03-12 12:36 #48 av: [KosmosBill]

Tack Amon !Glad

Här kommer en superintressant intervju med Michael Ellegion bl.a. om eventet

http://www.bbsradio.com/sites/default/files/delivered_shows/show_upload/Galactic_Connection_2014-03-11.mp3

Anmäl
2014-03-22 06:24 #49 av: Marr

Vart tog du vägen KB? Har du lämnat oss?Ledsen

Ser klamrar runt ditt nick...LedsenLedsen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.