Övrigt

Pengarfri värld

2014-02-03 10:32 #0 av: Mrevil

Vad jag har fått för budskap är att snart kommer vi på jorden att sluta hantera pengar och för att vi ska kunna byta till en pengafri värld måste valutorna krascha och vad jag förstår så kommer flera stora valutor krascha snart. Blir spännande att se en jord utan pengar där vi lever mer i frihet Vädrar pengar

Anmäl
2014-02-03 10:40 #1 av: Greigh

Kommer förvisso aldrig att hända. Valutan kommer att hanteras digitalt, med siffror istället för sedlar. Många fler bankomater har redan monterats ned, allt eftersom de används allt mindre.

Anmäl
2014-02-03 11:01 #2 av: Marr

Ja vad som kommer hända i framtiden ska bli intressant att följa och en värld utan pengar tror jag kommer ha en framtida roll...

Vi kommer snart bli varse andra kvalifikationer som kommer ha en mer påtaglig effektivitet, som att hjälpa varandra som den stora familj vi människor är. Man hjälper sin familj och allt som innefattar den.

Familjen är helt klart större än den som lever här på jorden. Vi är alla stjärnstoft och kommen utav det...

Våra nuvarande värderingar kommer "stå på huvet" inom snar framtid och det längtar jag efter...

Säger inte att det kommer bli så utan detta känner jag starkt i mina celler...min egen önskan eller tro? Båda delar tänker jag och inget konstigt alls! Längtar, för då kanske vi kan börja agera i rättvisa?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-02-03 11:07 #3 av: Mrevil

Vad jag har hört är att Japan snart kommer komma på hur man får oändlig energi och kommer att bli första landet att bli pengafri tack vare detta men detta kan ändra sig. Kommer ha ett system som bygger på sina invånares talang och inte värdet på saker.

Anmäl
2014-02-03 12:40 #4 av: Eliiza

Hej på er! :-)

Vad jag förstått så kommer det första försöket mot en pengafri värld (även digitalt pengafri) att misslyckas eftersom alltför många människor då fortfarande kommer att ha förkärlek till dyrbara materiella ägodelar, guld, diamanter och andra ädelstenar och metallet etc.
Det andra försöket, då mänskligheten har mognat betydligt mer, kommer att lyckas. :-)

Med vänlig hälsning,
Eliza

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.