Framtiden -2012 och efter

du går till ett annat universum när du dör

2014-02-01 08:25 #0 av: [kajmal"]

http://www.spiritscienceandmetaphysics.com/scientists-claim-that-quantum-theory-proves-consciousness-moves-to-another-universe-at-death/

Anmäl
2014-02-01 08:30 #1 av: Tjeja

Intressant! Tack för länken!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2014-02-01 08:56 #2 av: Ghosthunter

Jag instämmer. Men jag skulle nog hellre vilja kalla det för olika dimensioner. Beroende på hur långt din själ har levt och lärt, så slussas du (själen) vidare till en viss nivå.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-02-01 09:01 #3 av: Farwuq

Läs Robert (Bob) Monroe böcker så förstår ni.

Tummen upp

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2014-02-01 09:38 #4 av: Marr

#0 Glad

Jo Farwuq, han är ju också en av de många som säger att vi är mer än en fysisk kropp. Fast jag har ej läst hans böcker, men sett några videoklipp av honom...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-02-01 10:43 #5 av: Emo

Tack för länken. Det var mycket intressant, även om tankarna inte var nya för mig.

Jag sparade texten och lade adressen till favoriterna. Får se om det ger mer i framtiden. Nu gäller det att kolla källa och bakgrund. Hoppas det blir positivt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2014-02-01 14:07 #6 av: Eliiza

Hej! :-)
Det är väldigt upplyftande att se att allt fler börjar att styra sina tankar och funderingar åt livskretsloppets andliga håll.
Ursprungslänken innehåller både rätt och fel.
När våra fysiska kroppar dör så lever vår andliga gnista vidare. Den far då med ljusets hastighet till området på "andra sidan", eller sas. till andesfären. Varje planet med liv har en kringliggande andesfär, där allt levande sas. vilar mellan de olika materiella liven. Denna andesfär ligger i vårt eget Universum, men dock i en parallell dimension.

Så, det är alltså inte själen inom oss som lever vidare, eftersom den till hälften är grovmateriell. Det gör däremot den finmateriella andesformen, vilken är odödlig och genomgår så otaliga serier av materiella liv.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2014-02-01 14:56 #7 av: [kajmal"]

det är som de parallella världar jag har kontakt med

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.