Utomjordiskt

Demonisk invasion som kommer

2014-01-31 09:23 #0 av: [Juel70]

Den kommande demoniska invasionen.

Anmäl
2014-01-31 09:24 #1 av: [Juel70]

Demonerna tar sig bland annat skepnad av Aliens, utomjordingar. Om du inte orkar kolla hela, så börja vid 07:50

Anmäl
2014-01-31 09:26 #2 av: [kajmal"]

i vikingavärlden fanns inga demoner, de kom med kristendomen,  hur förklarar du det?

Anmäl
2014-01-31 10:01 #3 av: [kajmal"]

med ansgar kom demonerna och nedtrykandet av kvinnorna till norden. i vikingasamhället var könen jämlika.

http://www.etupdates.com/2013/07/01/ufos-vikings-and-bigfoots-part-i/

Anmäl
2014-01-31 10:32 #4 av: [kajmal"]

vikingarnas världsträd ygdrasil hade 9 grenar med 9 undervärldar i kosmos, liksom mayaindianerna hade 9 undervärldar

Anmäl
2014-01-31 12:48 #5 av: Cristine

Tror inte på några sådana demoner

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-01-31 19:45 #6 av: Keskitalo

Asa tron äger stenhårt!

Anmäl
2014-01-31 22:02 #7 av: Ghosthunter

Jodå, Demoner har alltid funnits. Även dom är skapade från Gud, men pga deras förnekelse av kärlek och brist på vishet, blev dom förkastade i en egen dimension.....allmänt kallat helvetet. Därmed nås dom inte av det Gudomliga ljuset.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-01-31 22:05 #8 av: Ghosthunter

Jag tror dock att det Gudomliga ljuset fortfarande kommer att genomlysa de som erkänner dess kraft.

Anmäl
2014-02-01 16:19 #9 av: Cristine

Jag menar att jag tror inte på några demoner som förvandlar sig till aliens                                                                                                                                      

Anmäl
2014-02-01 17:02 #10 av: TommyTarzan

Vikingarna var Demonerna!

Anmäl
2014-02-01 17:05 #11 av: Ghosthunter

Hahaha :)

Anmäl
2014-02-01 17:36 #12 av: Jonan

TommyTarzan vad tjötar du om?? Då är alla vi skandinaver demoner då våra förfäder var vikingarna.. Så med andra ord är du en liten demonsk avföda själv då!

Anmäl
2014-02-01 19:45 #13 av: Keskitalo

Vikingarna var kanske lite mer djuriska eller råa men elakt å säga demoner :S

Anmäl
2014-02-02 13:28 #14 av: I want to belive

Alltså... videon var väldigt intressant... de må jag säga.
Men de är lite såhär... blir man inte kristen o tillber "Gud" och allt de där , så kommer man bli i stort sätt plågad av en demonisk kraft...

de är väl lite som Kajmal sa.. de kom med kristendomen, de är ju precis som om att något inom de demoniska ligger o lurar i kristendomen, liksom....

De är precis som o säga , jag är ondskan själv , kysser du inte mina fötter så kommer ja plåga dig djupt...

Hmmm....

Anmäl
2014-02-02 19:09 #15 av: Cristine

Jag tror inte på vad som står i dessa böcker ..de är så fantastiskajavascript:nicTemp();

Anmäl
2014-02-03 09:55 #16 av: [Juel70]

#13 ja precis, dom var rätt råa och djuriska, men dom tog ju också och åt svamp för att bli galna emellanåt, speciellt inför strider. 

Och att ta substanser av olika slag, öppnar nog upp porten för demoner att hälsa på.

Anmäl
2014-02-03 10:45 #17 av: Greigh

Hallucinationer i himmelen, det du ser är det du tänker på!
Är du säker på att det inte é, LSD?

Anmäl
2014-02-03 11:30 #18 av: Marr

Äsch hur dumt som helst att beskylla utomjordingar för att vara demoniska!

Tycker vi på jorden redan beteer oss som vi vore satansjävlar själva...Finns minst lika mycket demoniskt här på vår jord tänker jag. Vem säger att utomjordingar är demoniska? Balansen vänner! Balansen mellan Yin & yang. Ditt eget ansvar utan att skylla på andra!

Allting finns och tänker att vi hjälpt till själva med dessa tankegångar. Till och med Gud framställs inte i så god dager ibland enligt Bibeln. Han ska straffa och sända dig år helv...om du inte  gör som Bibeln säger...

Men....Gud dömer inte och din resa är din resa...vi är här för att lära och dömandet har ingen plats. Du är vad du är och på den vägen är det...hur ska du lära om du är rädd hela tiden för dömande? Nä du är skrämd till lydnad att döma andra! Vem sätter den domen? Inte Gud inte! Du är här för att lära! Läran att vara ödmjuk och ej döma!

Sen kanske den fallna ängeln Lucifer har ett och annat att informera oss om? Kan tänka att efter hans "förpassning" från himlen ändock har lite information till oss? Han kanske sänder lite ljus i det vi ej kan inse? Därför sitter vi kvar i detta slaviska, fördömande som har monopol på vår jord?

Hade utomjordingar varit demoner så hade vi varit demoner allihop...vi är utomjordingar allihop!

När jag säger så här kanske vissa kristna tänker att jag är Hin Håles lilla väninna...Fast jag vet sannerligen skillnad mellan gott och ont...Har gjort en rejäl resa i detta område, minsann...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-02-03 11:48 #19 av: [Juel70]

Jag har inget mer att säga angående videon, för den talar av sig själv och nu återstår det bara att vänta och se vad som händer i framtiden. För det är inte särskilt långt dit. 

Anmäl
2014-02-03 12:15 #20 av: Marr

Tack i alla fall Juel...för att du är en snäller människa och du menar bara väl, så pass förstår jag. Kram på dig och räds inte, för det som sker, det sker...

Det vi ska göra här och nu först och främst; är att informera människor om att man kan bli förd bakom ljuset med eller utan "ondskans redskap". Lyssna in i dig själv! Tror vi lyssnar för mycket på andra, för vår sanning kan vara samma sak som någon annan uppfattar som motsats. Med olika erfarenheter och uppfattningar så kan det upplevas om skrämmande.

Det som sker och man reagerar på främst, är ju det som sker med de som ej har mycket att sätta emot. Tror Gud blir glad om vi kommer till insikt så att terror kan bli ett dåligt minne blott.

Det är ju det som sker med vår jord. Ty ondskan är redan här och det tycker jag våra Galaktiska släktingar har hjälpt, i alla fall mig med att förstå...Är helt trygg med det även om otrygga saker uppstår...då finns där något att lära...

Anmäl
2014-02-03 12:36 #21 av: Keskitalo

16#Att börja slåss på svamp känns inte så jävla lyckat... 

Inte hade jag börjat slåss med den extremt genuina känslan av lycka, frihet å harmoni. Fast det kanske beror på, jag vet inte hur vikingarna funkade, men jag vet då ingen jag känner som blir Galen av svamp.

Skulle vela säga att jag haft spirituella upplevelser som gjort att jag blivit en bättre person. Snällare om inte annat.

Anmäl
2014-02-03 13:27 #22 av: [Juel70]

Marr, Jo jag vill bara väl :)  ja vi lyssnar för mkt på människor. 

Skrev just i ett annat forum att man kan bli besviken till och med i kyrkan. Och jag är inte med i nån kyrka, inte hittat någon, men det är ju alltid bra att ha någon vän att dela sin tro och sina tankar med.  Det är inte människor vi ska följa, utan Gud. Vår inre kallelse.

Anmäl
2014-02-03 15:33 #23 av: Marr

Juel! Låt dig inte färgas av förbannelsen kyrkan säger om oss levande människor! kyrkan har så mycket att säga om det ena och det andra och ibland kan jag få en känsla av samförstånd...men så kommer då den dömande kristna tanken in om att vi människor är odjur och är helt förtappade förutom några vissa få som har haft tillgång till Guds tankar...

Djur har inga själar och det tycker jag är dömande och faktiskt blaha blaha om jag ska kunna med att vara så fräck?

Allting har en själ och dröm inte tanken om att bara det goda och heliga har en själ!!

Allt som finns och är påtagligt har en själ!

Det där med själar, ska man inte fjanta bort! Har en ödmjukhet inför detta som skulle medföra ett stort antal cellstoff lilla byxan. Man råkar låta skiten falla in till en annans blöjbeskyllningspaket...

Skit/skyll dig själv!! Var god mot din nästa och inse vart skiten ska! Spolar ner mitt avfall, men vart tar det vägen?

Anmäl
2014-02-03 16:35 #24 av: [Juel70]

Marr,  Skulle människor vara odjur i kyrkans ögon? Det har jag missat höra :) Jag känner mig inte lurad av kyrkan på nåt sätt, men däremot så behandlade dom mig med okunskap en gång i början när jag blev frälst. Men det har inte påverkat min tro på nåt sätt, bara min syn på kristna människor. Jag hade också alltför höga tankar om kristna och nu med facit i hand, så såg jag nog människan som min räddare ett tag och inte Gud och då blir det ju fel.

Syndare är vi ju, alla födda i onåd.  Sen finns det ju människor som kan bli som odjur och rovdjur.

Själv älskar jag djur! Djur har en själ eftersom Gud blåst liv i dom och allt annat levande.  

Men när det gäller att bli frälst, så tar man emot Guds ande som gåva. 

Länk http://www.jesussidan.com/undervisning/dha.php

Anmäl
2014-02-03 19:56 #25 av: Greigh

Att vikingarna gick bärsärkagång efter att ha ätit flugsvamp är bara en myt. Grunden för mytbildningen om vikingar och flugsvamp är en enda person, den framstående svenske teologen och naturforskaren Samuel Ödmann. År 1784 grundade han sin hypotes på dokumenterade iakttagelser av nomadfolk i bland annat Sibirien som använde olika blandningar av flugsvamp för att berusa sig. Schamaner har också använt flugsvamp som drog för att komma i rätt stämning och få kontakt med andevärlden, men den har aldrig gjort någon aggressiv.

Ödmann antog bara att vikingarna hade ätit flugsvamp för att uppnå bärsärkatillståndet. Men några bevis för att vikingarna verkligen använde flugsvampar som drog finns inte, men myten om den flugsvampsätande vikingen var en tilltalande tanke som snabbt spreds från botanister och mykologer till allmänheten. 

Anmäl
2014-02-03 20:50 #26 av: Ghosthunter

Gud skapade väl människan till hans avbild, så att folk är odjur kan jag inte heller hålla med om. Men däremot så finns det folk som är som rena odjur i sitt sätt att leva, men det är ju deras val.

Om man ska leva helt med Gud, och då menar jag in i minsta detalj, då har man inga val eller väldigt begränsat med val i alla fall. Då får man offra alla frestelser som finns omkring oss...ingen frossa, ingen sex (förutom i syfte av fortplantning), ingen lättja, ingen alkohol, ingen idolbeundran (förutom Gud själv)...etc..etc. Men frågan är ju, speciellt i dagens samhälle, hur många som kan leva upp till det??

Jag kan nog erkänna att jag klarar inte av det :)

Detta tordes vara den största utmaningen som en människa kan ha. Möjligen kan en del ambitiösa munkar och nunnor leva så, men annars är dom inte många.

Anmäl
2014-02-03 22:30 #27 av: VSK

Det är skillnad på en demon skapad av religion och en demon skapad av negativ energi.

Men vill man att ordet demon skall betyda ond, så finns det miljontals levande demoner på detta jordklotet beroende på hur man definierar ordet ond.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-02-04 09:05 #28 av: Greigh

Människan är av ondo!

Anmäl
2014-02-04 09:19 #29 av: VSK

Ja människan är en art som kan vara väldigt väldigt ond.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-02-04 09:52 #30 av: Gahella

Håller inte med för vi föds goda, men att leva här på jorden kan få vem som helst att må dåligt.

Att leva på jorden är jäkligt tufft för det flesta, och som det ser ut nu är det rent av människofientligt, och det är hög tid att vi alla tar ansvar för det och gör något genomgripande för att förändra den bilden

Anmäl
2014-02-04 09:58 #31 av: VSK

Absolut, så är det. 

Alla människor föds goda. 

Anmäl
2014-02-04 10:21 #32 av: [kajmal"]

har alltid trott änglar var snälla,  men så står det om mördaränglar i bibeln som mördade egyptiska spädbarn

Anmäl
2014-02-04 10:30 #33 av: VSK

Men ordet ängel är väl människan som uppfunnit så det betyder ju inte så mkt egentligen Funderar

Anmäl
2014-02-04 17:02 #34 av: Ghosthunter

Gahella - Jag håller med dig fullständigt, det är rent av människofientligt. Men det är fortfarande människornas val.

Kajmal - Finns både goda och onda änglar. Sen får man inte blanda ihop dom med dödsänglarna, som hjälper till att visa mångas själar den rätta vägen, efter den fysiska döden.

Anmäl
2014-02-04 17:24 #35 av: Twinflamewolf

Hej Juel nu ses vi här inne också Skrattar

Nä men jag förstår att dom flesta Kristna menar i all vänlighet men som du minns jag skrev om Pastorn i en annan tråd när jag i min ungdom var med i kyrkan,att mina föräldrar skulle viga sina liv åt kyrkans för att jag skulle accepteras både av kyrkan och Jesus.

Det är mycket sånt fördömande som gör att många vänder rygg och då skapas ju istället motsättningar mellan grupper.

Har ju flera Kristna vänner kvar både dom som accepterar min tro och dom som vill omvända mig.

Om vi säger så här ingen tro är ju fel så länge man känner att man för sig befinner sig i rätt tempel.

Om jag skulle försöka få en Kristen till mitt Shamanska tempel under en flerdagars ceremoni så skulle den personen känna sig fruktansvärt besvärad och inte alls känna sig hemma där.

Så var det för mig med kyrkan,jag hörde inte alls hemma där och istället för att spela en roll som inte var jag fann jag mitt tempel.

Vad gäller Gud,Jesus och Helige Anden så finns dom med i min Shamanska tro men jag kallar dom lite annorlunda som exempelvis Fader Sky,Farfar Sol eller den Store Anden men dom är ju samma fast vi utövar tron olika och använder oss av olika uttryck och där kan genast svårigheter uppstå och sen kan det istället skapa konflikt inom olika religioner världen över.

Egentligen skiljer vi oss inte alls så mycket och låt mig få ta ett par exempel mellan en Kristen och en Shaman.

Tungotalet den direkta länken till Gud som är ett språk mellan individen och Gud som ingen annan förstår-Shamanismen under trance där man hämtar information från Skaparen eller den Store Anden och även Shamanen använder sig av ett tungotal precis som i kyrkan men under annorlunda former av ceremonier och här är Shamanen helt beskyddad av ljuset så demoner eller vad vi väljer att kalla ondskan inte kan tränga in för det är en personlig bön och ett personligt språk mellan Shamanen och Fader Sky/Gud.

Helbrägdagörelse/handpåläggning i kyrkan är precis samma sak som när vi använder oss av ordet healing men vi gör det här på olika sätt men vi är alla hur ska jag säga "uppkopplad" till ljusets källa och genom kyrkans bön och handpåläggning en kanal precis som vi är en kanal när vi ger healing.Åter använder vi olika ord och uttryck men med samma syfte och mål.

Förbönen i kyrkan där människor ofta kan falla omkull av Guds kraft.Shamanen använder sig här av skallror,trumman,dans och sång men fortfarande är syftet det samma att ge förbön och skydd för en annan människa men enbart olika tillvägagångssätt.Det viktigaste är det helande som sker i Guds,Sonens och den Heliga Andens namn även om vi använder olika ord så tillber vi samma källa.

Dopet,jag är vuxen döpt i Missionskyrkan när jag i min ljuva ungdom var med där och det var en underbar upplevelse på alla vis det kan jag aldrig förneka men jag är även initierad i den shamanska kulturen i Navajo och även det är en form av dop men åter igen det görs på ett annat sätt än med en dopgrav och en pastor.Där har man istället med någon som besitter en gedigen kunskap inom sitt och kan förmedla med ljusets hand det heliga man vill ska komma över en person.

Det där är bara några exempel på hur lika vi är egentligen men vi utövar vår tro på så många olika sätt och tyvärr finns det överallt både inom Kristendomen och även Shamanismen dom som fanatiskt menar att mitt är det enda rätta och vad väljer man då?

Jo som du skrev så klokt och underbart i tråden igår Juel,man lyssnar till Skaparen inte människan.Det om nåt är sanna kloka ord för på så vis finner vi alla det tempel vi tillhör och vad gäller mörker så tar kyrkan hand om det på sitt sätt och andra religioner på sitt men ingen är fel utom när det kommer en form av tvång från en grupp som vill tvinga på andra sitt.

Med andra ord,vi är väldigt lika,vi har samma mål och samma innerliga önskan att alla ska finna det sanna ljuset och att all ondska ska förintas.

Nu ska jag ge mig innan jag kapar hela tråden men det är så intressant för börjar man nysta lite är vi väldigt lika,vi kämpar för ljuset och vill förpassa mörker.Vi är på väg mot samma mål men våra vägar och utövande är bara olika men ingens väg är fel så länge vi lyssnar till vårt hjärta och Skaparen  oavsett vi kallar honom Gud eller Farfar Sol så är det alltid ljuset som ska segra.Där har vi den sanna vägen kärleken och ljusetHjärta

Anmäl
2014-02-05 09:34 #36 av: Marr

#24 Juel, jag tog i lite där i #23, fingrarna flög obetänksamt över tangenterna. Det jag menar är att så många har skrämts till lydnad genom tiderna. Har haft några djupt religösa människor med mig under min uppväxt.

Där har påvisats hela tiden att om jag inte går till kyrkan och lyssnar till Guds ord, så lär jag hamna i helvetet. Mor & far gick ej heller i kyrkan och jag tyckte det var orättvist att säga att min mamma och pappa var oförbätterliga syndare. Därför ser jag inte med blida ögon när man på så vis ska försöka skrämma människor till kyrkan. Ja det är ju inte Gud som säger det utan människor.

Hoppas verkligen inte det är så i dag. Är konfirmerad och det var en trevlig upplevelse. Vi hade så roligt och alla de här gamla stela fördömmande normerna var som bortblåsta där. Vi fick en ung präst som hade humor och påtalade vikten av att ingen är bättre än någon annan.

Min gamla farmor t.ex. var djupt religiös och hade stor glädje och tröst av kyrkan, det är jag glad för. Det är bra om man kan finna Gud på sina olika sätt. Min Gud är universell och han varken dömer, straffar eller sänder någon åt helvetet.

Måste även tillägga att ibland går vi och lyssnar på körsång i en del av våra gamla medeltida kyrkor här i trakten. Då finns där en stor varm god energi jag inte kan sätta fingret på. Förresten så satt en rökande herre bredvid mor i julas då vi var på konsert. Men han fanns inte där!

Hoppas du inte blev ledsen Juel av mina ord, men blir lite ledsen jag med när utomjordingar ska utmålas som demoner.

Anmäl
2014-02-05 10:39 #37 av: [Juel70]

Tack Twinflame och Marr för fina inläggen. 

Ja ingen är bättre än någon annan som du skrev Marr för vi har ju alla gått miste om härligheten. Det finns säkert massor av kristna i församlingar, speciellt USA skulle jag tro som för en aggressiv frälsningskampanj.

Och man kan aldrig tvinga någon till Gud heller. Om Gud har utvalt någon så hinner han/hon hitta Jesus innan det är slut på jordelivet. 

Jag tror att det inte bara är en människas "predikan" som är gör att en person hittar Jesus, utan många människor och upplevelser . Man hittar Jesus när man är mogen för det. 

Men det är viktigt med kunskapen från bibeln och ledningen från DHA.

Blomma

Ursäkta att jag inte svarade längre just nu, men jag måste få i mig lite kaffe :)

Anmäl
2014-02-18 18:49 #38 av: TommyTarzan

Jopp! Sant jag har haft Demoner i min kropp! Dessa lämnade mej vid förbön. Vikingarna hade ett demoniskt liv.

Anmäl
2014-02-18 19:36 #39 av: UfosFinnFaktiskt!

Har också haft demoner i min kropp. Men de var av muslimskt ursprung, tror jag. Jesus kraft jagade bort dem.

Anmäl
2014-02-19 13:36 #40 av: [Olaf]

det verkar som de sk utomjordingarna är många sorter. Om man ska tro alla redogörelser från människor som berättar och uråldriga urkunder, så finns det aliens som är predatoriska och iskalla med enbart egenintresse sedan finns det återigen andra som respekterar och stöttar mänskligheten och jorden.
På mig verkar det helt enkelt finnas tre sorter, skitstövlar, mittimellan pålitliga och shyssta kompisar på rent vardagsspråk. (Det sägs ju att USA gjorde en deal med greys) Att vissa är "demoniska" av sig verkar stämma.
Man måste nog precis som i alla lägen vara vaksam på vem som är vän eller fiende...vissa är mästare i manipulation verkar det som.
Tror att Bibelns redogörelser har stora poänger som fortfarande gäller.
Ju mer jag läser om ockultism och ur de gamla textern ju mer ser jag ett samband. Vår värld tycks vara befolkad av alla möjliga väsen. Till exempel har vi Mellanösterns jinns (eldandar) i våra breddgrader är det mer luftandar. Även andarna har sina preferenser var de trivs och känner sig hemma. Vissa är hjälpsamma andra är destruktiva. Vissa andra är bara missnöjda eftersom människor inte tar hänsyn och beter sig aningslöst och korkat. Tror gränsen mellan vad vi kallar aliens och andeväsen är flytande.

Sist det verkar finnas två strategier från visst håll, den ena är att trumma för en illsinnad invasion som ska ena människan under ett gemensamt motstånd. Den andra varianten är att människan ska enas under räddarna/räddaren som ska komma som några slags frälsare och "enare". Båda versionerna har samma syfte och eftersträvar samma resultat. Och ingen är att lita på. Det är vad jag kommit fram till.
Även Vatikanen verkar vänta på en "frälsare" och kikar uthålligt via sin stjärnkikare. Alla vill ha enkla lösningar verkar det som. Den slutgiltiga lösningen liksom...för att likrikta världen.

Anmäl
2014-02-19 14:00 #41 av: [Juel70]

Personligen tror jag inte att det är så lång tid kvar tills invasionen. Man kan aldrig uppge en exakt tid, men jag känner inom mig liksom många andra att det kan bara röra sig om kanske 6-7 år max. 

Det står också att när den invasionen kommer så blir det väldiga prövotider för dem som ännu inte vänt om till Jesus. Det står att Guds barn ska slippa plågan från svärmen av "gräshoppor"/(aliens). Själv har jag haft många drömmar ang denna tid och det var inte trevliga drömmar. 

Vill bara förvarna i all vänlighet om att inte gå på den lögnen dom kommer med, utan sök Gud medan tid ännu finns att göra det.Blomma

Anmäl
2014-02-20 18:33 #42 av: Ghosthunter

Jag tror iofs att ondskan redan har börjat. Det är krig, terrordåd, demonstrationer, hat, ekonomiska kollapser, missnöje, självmordsbombare, svält och naturkatastrofer överallt nu.

Anmäl
2014-02-20 19:06 #43 av: [Olaf]

Enligt gnostikerna vars böcker från Nag Hammadi är de enda som undgått att micklas med och efterkonstrueras, beskrivs Jehova som en demiurg...en sorts alien som fått för sig precis som Annunaki att dom skapat människan. Är det samma gäng...arkonterna och Annunaki ?
Jag tror det. Båda ser oss som sin boskap.
Gnostikerna utplånades, deras böcker brändes...vissa somliga vill utplåna allt motstånd verkar det som...men några böcker kom undan...som tur är.

Den där guden som sitter på sin tron omgiven av änglar och ska vräka all sköns vredesbägare över moder jord och mänskligheten är vad jag tror det gnostikerna beskriver som demiurgen.
Med en sån "Gud" behöver man ingen djävul.
Enligt min tro är det en falsk gud och att Kristus kämpar mot denne.
Se bara vilken råhet vi snackar om här:

ur Hesekiel 9:6
"Både åldringar och ynglingar och jungfrur, både barn och kvinnor skolen I dräpa och förgöra, men I mån icke komma vid någon som har tecknet på sig, och I skolen begynna vid min helgedom.» Och de begynte med de äldste, med de män som stodo framför tempelhuset."

"Gud" uppmanar alltså till massmord där i Jerusalem..skona ingen åldringar, kvinnor, ungdomar, barn rubbet ska ni mörda om dom inte har märket i pannan, vilket var de flesta. Och en som skulle utföra jobbet klagade och var tveksam till att utföra morden men "Gud" var bestämd på den punkten här skulle dödas för fulla muggar.

Jag förkastar inte allt som står i Bibeln men det ÄR ett hopkok av alla möjliga skrifter, mycket är motsägelsefullt och man kan inte köpa allt rakt av. Den här utrotningen som utlovas i uppenbarelseboken är ren galenskap, orkestrerad av samme person som befallde massmord på barn och kvinnor och gamla tidigare i historien. Handen på hjärtat om han inte har alla tecken av att vara en värsta sortens psykopat...då vet jag inte vad.

Anmäl
2014-02-20 19:16 #44 av: Ghosthunter

Jag tror inte heller att man ska köpa allt i Bibeln och att den är öppen för många tolkningar och är inte bildlig. Mystikern, teologen och spiritualisten Emanuel Swedenborg, menade på att nästan allt i Bibeln är rena tolkningar och ska inte tas bokstavligen.

Jag tolkar hur som helst Bibeltexten (Hesekiel 9:6) som orena personer som ska bli dräpta.....det står att dom bär tecknet, det tecknet är djävulens tecken.

Anmäl
2014-02-20 19:44 #45 av: [Olaf]

Nej det är tvärtom vad jag förstår. En man i linnekläder fick i uppdrag att märka folk i pannan folk som klagade på hur saker och ting "nuförtiden sköttes i templet" typ. Jag har Bibeln hemma och har nyss läst. De andra som var omärkta skulle man dräpa...barn inklusive.
Vad hade folk gjort dom var så fruktansvärt, jo de dyrkade fel gudaväsen, de dyrkade avbilder och lite såna grejer. Alltså befallde Gud i denna syn massmord. Hygglo. Mannen i linnekläder tyckte själv att det var lite väl grymt. Men Gud var envis.

Det står faktiskt så. Döda kvinnor, gamlingar, barn här ska utrensas så vi bara har rättskaffens folk kvar. Dvs dom som klagade på "styggelsen" fick leva.

Och går inte den typen av resonerande som en röd tråd genom historien?
Med massmord på "otrogna" kättare, feltänkare, paganister.

En sak jag funderat på många gånger. Makten i Rom var de som dödade Jesus...sen satte samma makt ihop Bibeln....samma makt som utplånade de första kristna.
Samma makt utplånade gnostikerna och brände texter som inte passade dem....samma makt mördade hugenotterna och katarererna.
Deras mördande har varit enormt.
Alla spår leder till Rom. Och nu sitter Vatikanen och kikar i sin kikare. Vem väntar dom på?

Anmäl
2014-02-20 19:49 #46 av: [Olaf]

Men jag håller med dig att mycket i Bibeln ÄR symboliskt och ska inte tolkad bokstavligt. Det finns många sanningar där. Jag avfärdar inte allt.
Man behöver inte kasta ut barnet med badvattnet. Men den gamle härsklystne guden är Jesus motsats på alla sätt och vis.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.