Annons:
Etikettmusik
Läst 2771 ggr
Amon
2014-01-24 15:16

Imagine - fred på jorden!

A dream you dream alone is only a dream.
A dream you dream together is a reality! ❤️

Annons:
Marr
2014-01-24 17:24
#1

Världens bästa låttext! Så sant så sant och den som inte berörs och håller med här…finns inte.

Tack Amon!Hjärta

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2014-01-24 19:18
#2

Tack själv Marr!🙂

Ja - jag tycker också det är en underbar text!👍

Och med denna videon till så blir det pricken över i !❤️

IMAGINE:    John Lennon

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today…

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace…

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world…

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

Cristine
2014-01-24 19:57
#3

👍🌺❤️

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-01-24 20:53
#4

Ja han och Martin Luther King fick samma öde för de hade samma Dröm!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Svenne123
2014-01-24 21:00
#5

King trodde på Gud iaf.

Hans sista ord sägs vara: "Ben, make sure you play "Take my hand precious Lord" in the meeting tonight. Play it real pretty."

Andra bra citat;

“Use me, God. Show me how to take who I am, who I want to be, and what I can do, and use it for a purpose greater than myself.”

Our scientific power has outrun our spiritual power. We have guided missiles and misguided men.

A man who won't die for something is not fit to live.

_Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
_

Amon
2014-01-24 21:38
#6

Vem har sagt att John Lennon inte trodde på Gud? 

Om han inte trodde på himmel/helvete eller organiserade religioner - (som är människoskapade) - så betyder det ju inte automatiskt att han inte var andlig och hade en känsla för en övergripande universell kärleksenergi - eller Gudskraft..

Tycker nog snarare att den här texten tydligt visar hans tro på mänskligt broderskap och önskan om världsfred - utan girighet och ägodelar - där vi delar på allt … låter faktiskt som om självaste Jesus skulle kunna ha sagt detta! 🤔😇

Annons:
Svenne123
2014-01-24 21:55
#7

Han verkade inte ha respekt för att det finns massor av människor som utövar religion.

Drömma kan man ju men vi lever i en värld där egot styr. Jorden är inte himmelriket på långa vägar, även om jag kanske delar din förhoppning om att den en dag kan vara något liknande. Så personligen vill jag till himmelen och helvetet kan vi glömma. Jesus var nedstigen från den högsta himmelen och gillade sanningen så det tycker jag inte det låter som alls.

Jo, John verkar som han trodde på Gud. Fel av mig.

I believe in God, but not as one thing, not as an old man in the sky. I believe that what people call God is something in all of us. I believe that what Jesus and Mohammed and Buddha and all the rest said was right. It's just that the translations have gone wrong. - John Lennon

Amon
2014-01-24 22:06
#8

TILLSAMMANS  kan VI skapa himmelriket på jorden - så tror jag John Lennon menar i denna text. Och det hade säkert också Jesus hållit med om.. 😉😇

Och jag håller helt med John Lennon i det sista stycket i ditt inlägg #7!👍

I believe in God, but not as one thing, not as an old man in the sky. I believe that what people call God is something in all of us. I believe that what Jesus and Mohammed and Buddha and all the rest said was right. It's just that the translations have gone wrong. - John Lennon

Amon
2014-01-24 23:11
#9

Varför kommer jag också osökt att tänka på Michael Jackson? Funderar

Jag hör honom sjunga och tala i mitt huvud just nu!!!

Det känns som om han också var en mycket stor och vackert strålande stjärna - som lyste klart - och när han började berätta sina sanningar - så blev även han mördad!Förskräckt

Precis som John Lennon och Martin Luther King! Oskyldig

Det är visst livsfarligt att öppet drömma om en bättre värld!Ledsen

Upp till toppen
Annons: