Övrigt

Staden där solen bara syns på tv-skärmar

2014-01-21 06:17 #0 av: VSK

"smogen i Kinas huvudstad Peking är nu så kraftig att solnedgången måste visas på gigantiska tv-skärmar. - Jag kunde inte se de höga byggnaderna tvärs över gatan i morse. 

Smogen har blivit värre de senaste två till tre åren. Jag har ofta hosta, och min näsa är alltid irriterad. Men vad kan man göra, säger en trafikinformatör som kallar sig Zhang, till den brittiska tidskriften Daily Mail"

Länk

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-01-21 06:19 #1 av: VSK

Trodde aldrig att "mästarna av kopiering" skulle ge sig på att kopiera detta. Det är ganska skrämmande och tragiskt.

Kineserna har väl aldrig varit speciellt bra på att kopiera kvalitetsprodukter. -tror de kommer gå bet nu med.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-01-21 07:56 #2 av: Marr

Sorgligt!Ledsen Kanske dags att flytta till den nybyggda övergivna staden? som vi funderade över syftet med för ett tag sen...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-01-21 08:04 #3 av: Gahella

#2 Ja det är sorgligt och har läst att rika människor flyttar därifrån nu, så det är kanske dit de flyttar då?

Anmäl
2014-01-21 08:07 #4 av: Marr

Aha så det har du läst Gahella. Kanske det är just så som man trodde då...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-01-21 21:45 #5 av: Tarotstollan

Så fruktansvärt, dödssiffrorna borde ju skuta i höjden nu hos dem med tanke på alla astmatiker och folk med luftrör- och lungproblem.
Varför gör de inget mot det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-01-21 23:34 #6 av: Cristine

Så var det ett tag i Madrid på 70 talet, det var hemskt..Madrid ligger i en gryta så åkte man mot Quijotes högplatå så såg man uppifrån ett enormt grått moln som täckte stan

De stängde stan för trafik i 4 dagar vill jag minnas.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.