Annons:
Etiketterplanetergalaxersolsystem
Läst 1132 ggr
[VSK]
1/16/14, 1:59 PM

Jorden kan vara full med mörk materia

"Störningar i satelliternas banor kan vara tecken på mörk materia, det antyder gps-satelliter. Men uppgifternas riktighet ifrågasätts.

Gps är praktiskt när man ska ta sig från punkt A till B, men kanske kan det även lösa en av fysikens mest ljusskygga gåtor, den om mörk materia. En analys över gps-satelliters banor runt jorden antyder att vår planet är tyngre än tidigare beräknat, kanske på grund av en gloria av mörk materia.

Teorin om att mörk materia skulle utgöra 80 procent av all massa i universum är allmänt accepterad av vetenskapen, men det är inte mycket vi vet om den mysktiska och osynliga materian, inklusive hur den är spridd i vårt solsystem. 

Ledtrådar om att det skulle kunna omge planeten kommer från observationer av rymdsonder, varav flera ändrade sina hastigheter på oväntade sätt när de flög förbi jorden. År 2009 visade Steve Adler på Institutet för avancerade studier i Princeton, hur mörk materia bunden av jordens gravitation kan förklara dessa anomalier"

Läs mer här.

Annons:
Cristine
1/18/14, 9:53 PM
#1

Här är det ett stående tema, dottern ser vartenda program om rymden och svarta hål är ju favorittemat för alla vetenskapsmän just nu.Jag skulle gärna vilja veta  mer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
1/18/14, 9:59 PM
#2

Jag med ☝️

Upp till toppen
Annons: