Vetenskap

Finns redan tekniken att röja upp i Fukushima?

2014-01-15 19:58 #0 av: Gahella

Jag hoppas innerligt på att detta är seriöst, och att det i så fall går igenom för allas vår egen skull!

POSSIBLE FUKUSHIMA SOLUTIONS: KESHE FOUNDATION

In addition to his library of past public research and findings, Keshe's publically released statements have effectively put his foundation and his name on the line. From those points alone, he, his foundation, and their discoveries carry strong integrity and promise. Keshe's technologies focus heavily on plasma state physics. More directly, the plasma has a core that creates its own gravitational field and atmosphere. This natural process releases magnetic energy creating an environment that can attract various radioactive particles. He claims this can be done with solid and liquid matter. If that is the case, this would translate into soil and water having the radioactive particles ripped from them, essentially restoring the matter to its original state. The question would still remain of what to do with the radioactive material once it has become separated.

Keshe's goes on to say that “this process would only take a couple of days” and estimates that in five years, 80% of Fukushima could be decontaminated. This thinking is certainly moving in the right direction. Keshe and his foundation have received no communication from the Japanese government, Tepco, or IAEA despite repeated attempts to reach out. With this in mind, he has put a deadline of January 30th, 2014 on their dishonorable silence. After which time, he states that he will go forward with “teaching workshops to the Japanese people” given the fact this the “technology and materials are available now”. Meanwhile, Tepco remains hard at work using duct tape, Yakuza members, and the homeless in what continues to amount to a radioactive Rubik's cube of problems in Fukushima Prefecture. This latest broadcast provides a much needed glimmer of hope for the seemingly dire situation.

http://awakeandempoweredexpo.com/blog/keshe-foundation-plasma-physics-may-hold-key-decontaminating-fukushima

Anmäl
2014-01-15 22:01 #1 av: Cristine

Håller tummarna som är det enda jag kan göra.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-01-15 22:24 #2 av: Gahella

Ja samma här!

Anmäl
2014-01-16 09:11 #3 av: Marr

Ja ifall detta är en lösning så borde man jobba fort som 17. Som vanligt är det väl "något" som sätter sig emot. Det är förtvivlat det här och kan bara som sagt hålla tummarna och ev. skicka tankar i meditation/bön.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-01-16 10:09 #4 av: Gahella

Ja läget är verkligen förtvivlat, 3 härdsmältor och de vet inte ännu hur de ska täppa till läckorna som pågår fortfarande

Anmäl
2014-01-16 13:33 #5 av: [KosmosBill]

Kärnkraftverket ligger vid bergen och havet.

Tjernobyl pågick i 2 veckor. Fukushima pågår fortfarande....med flera haverier.

Varje dygn så rinner det hundratals ton vatten från bergen ut i havet....via 3 glödande härdsmältor.

300 ton radioaktivt vatten ut i Stilla Havet...varje dag.

Konstiga rapporter kommer därifrån.

Finns inga sardiner till sardinflottan i Alaska längre. Sjöstjärnorna blir till gegga. I vanliga fall är havsbottnen 20 mil utanför Californien täckt till 1 % av dött liv, plankton , fisk och allt liv. Nu är 98% av havsbottnen fullt av död.

20 havsörnar har hittats döda i Alaska. Isbjörnarna har fått stora sår på kroppen.

1000 delfiner omringade en färja och försökte förmedla ett budskap i Canada.

Valar i massdöd och fåglar uppges dö i stora antal.

Höga strålningsvärden har uppmätts nu vid stränderna i Californien.

Media tiger som muren. Då och då kommer någon liten notis om Fukushima. Spelar de dumma??

Tror vi kommer att få hjälp utifrån också.

Något måste hända.

Men det verkar tyvärr som att Stilla Havet nu är ett dött hav.

En seglare som seglat de 3000 km över Stilla Havet flera gånger, berättar att havet som brukar vara fullt av liv nu är dött. Han såg 2 fiskar ,1 fågel och en val med en stor tumör under den senaste resan.

Anmäl
2014-01-16 14:15 #6 av: Marr

Fy f%"#%&n ja det är sjukt alltihop!Kräks

Har hört/sett det där med om Stilla Havet och strålningsvärdena i Californien. Hur långt kan det spridas? Hur långt som helst, skandal!

Den där "begravningslistan" du presenterar KB...den kommer bli lång den. Känns som världen i övrig bara sitter och tittar på och tjatar om sin egen skitpolitik. Man känner sig maktlös och liten som människa...Ledsen

Anmäl
2014-01-16 16:41 #7 av: Gahella

Ja det är förbaskat märkligt att sån här katastrof tigs ihjäl i den vanliga median! Har de ingen självbevarelsedrift?!

Anmäl
2014-01-16 19:39 #8 av: [KosmosBill]

Fann en gammal tråd från sept 2012 om Keshe Foundation

http://miljo.ifokus.se/discussions/50506b36d3b4fd1843003eb3-keshe-foundation?participating-1

Den låste sajtvärden snabbt !!??

Gjorde en annan om Fukushima i april 2012

http://miljo.ifokus.se/discussions/4f7ac11bd3b4fd669800178f-jordprover-fran-tokyo-klassas-som-karnavfall?participating-1

Inget intresse alls för den.

Sedan gjorde jag en till 2012  "Fukushima, hundra ggr värre än Tjernobyl"

Den är borttagen.Frågade många ggr varför....har fortfarande inte fått något svar.

Den här tråden var jag också rätt ensam om att skriva i på miljöiFokus  http://miljo.ifokus.se/discussions/505607a888f4724e7e0084f0-japan-karnkraft?participating-1

Nu gjorde jag en till "Stilla Havet Dör!" på MiF

Undrar hur länge den får vara kvar.

En tendens har redan visat sig.

Anmäl
2014-01-16 19:50 #9 av: Gahella

Ja det är jäkligt märkligt!?

Hur mycket struts får man vara egentligen och det med tanke på vårt gemensamma ansvar för denna jord och minst 7 generationer framåt!

Arghhhh jag blir!

Anmäl
2014-01-18 06:16 #10 av: VSK

Det är märkligt att japanerna som är så tekniskt lagda ej kan få ordning på detta nån gång.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-01-22 08:52 #11 av: [KosmosBill]

ny film

Anmäl
2014-02-17 12:23 #12 av: [KosmosBill]

Nu har sajtvärden på miljö tagit bort tråden om stilla havet utan att meddela mig.

Har just skickat ett pm till Olle.

Anmäl
2014-02-17 17:04 #13 av: VSK

Hoppas du får ett acceptabelt svar Får idé

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-02-17 17:16 #14 av: Gahella

Denna strutsmentalitet är oroväckande och undrar vad som krävs för att vissa ska bry sig lite mer?!

Anmäl
2014-02-18 07:32 #15 av: Marr

#12 Men vad är det fråga om egentligen? Det angår ju miljön i högsta grad! Hela den här Fukushimakatastrofen är en världsskandal.Funderar

Ta bort trådar och låtsas som det inte finns längre? Lättlöst problem, för då finns det inte? Vi slipper låta oss ta del av informationen och allt är hur bra som helst. Hurra!Looser

Anmäl
2014-02-19 23:38 #16 av: [KosmosBill]

Han vägrar att svara på vad som inte är trovärdigt hos de källor som uppges ang. Fukushima.

Lättare att ge mig besöksförbud på miljöiFokus än att svara på frågorna.

Kanske någon annan vill starta en Fukushimatråd därinne så finner jag säkert något sätt att delta på.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.