Planeter, Galaxer & Solsystem

Rymdens fyrverkeri

2014-01-01 09:13 #0 av: Ghosthunter

Vi får hoppas på klart väder:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2228172-meteorregn-vantas-over-sverige

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-01-01 15:07 #1 av: Marr

Ahh tack för tipset Spöket!Tummen upp

I god tid också. Får ställa larmet till fredag kväll och hoppas på stjärnklart som sagt.Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-01-01 16:24 #2 av: Twinflamewolf

Tack GH för tipset det där vill jag inte missa bara hoppas vädergudarna tillåter också för det vore ju snöpligt om det inte skulle synas.

Vi håller tummar och tår för en klar himmel Cool

Anmäl
2014-01-01 16:38 #3 av: Ghosthunter

Ja, vi får hoppasGlad

Anmäl
2014-01-02 07:27 #4 av: VSK

Jag är redo med kameran då Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-01-02 07:33 #5 av: Ghosthunter

BraGladDu har ju också en riktig systemkamera. Jag har provat att ta bilder på t.ex månen med min vanliga kompakt och det blir som att fota vilken liten prick som helst.....inte alls bra!

Anmäl
2014-01-02 07:46 #6 av: VSK

Får se om det är klar himmel eller massor med moln. 

Hoppas på molnfritt Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-01-02 10:20 #7 av: Gahella

Här har det varit blygrått hela vintern hittills, precis som förra året. Kan inte vara något annat än chemtrails som varit i farten.

Så jag får nog inte se många meteoritregn här inte Ledsen

Anmäl
2014-01-02 10:26 #8 av: Cristine

Underligt att ni har chemtrails fortfarande Här kan jag bara se en eller två under en vecka och inte så nära som förut så¨de är svåra att filma

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-01-02 10:36 #9 av: Gahella

De kanske lägger ner krutet där det bor flest människor? Och sedan får resten sprida sig runt jorden

Anmäl
2014-01-02 10:42 #10 av: VSK

Här är det grått väder nu. men jag hoppas ju på finare väder sen när det gäller Får idé

Anmäl
2014-01-02 12:12 #11 av: Marr

Mulet här med och regnet på väg. Tänker titta ut ändå vid 9 tiden, för larmet kommer bröla. Kanske det finns lite glipor ändå? Fast verkar ju inte troligt just nu.

Fasen det vore ju kul om du fick ett par bilder Vsk...Tummen upp

Anmäl
2014-01-02 15:40 #12 av: VSK

Marr, jag har kollat vädret och det kommer vara 100% moln då Storgråter

Anmäl
2014-01-02 17:51 #13 av: Ghosthunter

Så synd att det är såLedsen

Anmäl
2014-01-02 17:53 #14 av: VSK

Ja det var synd. Hade förberett kameran. 

Anmäl
2014-01-02 19:57 #15 av: Tarotstollan

Här är lovat molnigt och lätt regn men vem vet, förhoppningsvis kanske det blir gluggar i molntäcket! Skall i alla fall försöka att se något!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-01-02 21:32 #16 av: Magi-cat

Det blir fler fyrverkerier i år också...Glad

http://www.robotbyn.se/solsystemet/events2014.php

Anmäl
2014-01-03 09:03 #17 av: Marr

Tack Magi-cat vilken bra länk! Den har jag sparat.

Ja då kan vi hoppas på bra väder 22 april med för då är det ju våår, när Lyriderna ska passera.

Idag regnar det och är grått grått. Taklampor tända.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.