Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 841 ggr
Gahella
12/27/13, 3:35 PM

Öl är billigare än terapi

Efter krigstjänstgöringen har många amerikanska soldaters karskhet bytts ut mot självmordstankar och vredesutbrott. Samtidigt ska deras anhöriga lära sig bemöta en i grunden förändrad person. 56 min.

Läs mer om Öl är billigare än terapiimdb.com.

Se Öl är billigare än terapi

Så fruktansvärt sorglig att se dessa unga män som varit i Irak och hur de mår när de kommer hem.

Och jag undrar i mitt stilla sinne när ska amerikanarna vakna upp och vägra detta och mer därtill?

Öl är billigare än terapi

Annons:
Gahella
12/27/13, 3:50 PM
#1

undefined

Fler amerikanska soldater har dött av självmord än av krig. I genomsnitt 18 soldater och veteraner tar livet av sig per dag. Så gott som alla har fått diagnos och psykiatriska droger. Armén misstänker starkt att psykiatrins droger är en orsak. Men även att dessa droger kan ligga bakom de bisarra våldshandlingar som skett i Irak av amerikanska soldater. Bara massmedia försöker hitta andra orsaker.

Omkring 300 000 soldater har återvänt från kriget med en eller flera diagnoser och fått starka psykiatriska droger. En rapport från armén förra året visade att över en tredjedel av alla aktiva soldater gick på någon form av receptbelagd medicin, varav psykiatriska droger var den övervägande delen, antidepressiva, antipsykotika eller bensodiazepiner. Och nästan alltid med flera olika recept. De flesta av dessa droger bär en varning för självmord. Ingen kan förutse vad mixandet leder till, men att de ökande självmorden är ett resultat av dessa droger är de flesta insatta överens om.

I rapporten stod att 162 aktiva soldater dog av självmord under aktiv tjänst år 2009, 239 totalt inklusive reservtrupperna, och att det förekom 1713 självmordsförsök (en rappoprt hävdade 1868), men även att 146 soldater dog av överdoser från psykiatriska droger.(1) Och självmorden minskar inte, trots att de psykiatriska drogerna ökar, vilket föranleder misstankar om att något inte står rätt till med dem. I januari 2010 dog för första gången fler soldater av självmord än av kriget.

– Jag är ingen läkare, men något inom mig säger att ju mindre vi skriver ut av dessa saker, desto bättre kommer det att bli, sade general Peter W Chiarelli, vice personalchef för armén, i New York Times. (2)

http://www.mynewsdesk.com/se/kommitten_for_manskliga_rattigheter/pressreleases/fler-soldater-doer-av-sjaelvmord-aen-fraan-kriget-men-vad-aer-orsaken-794119

Gahella
12/27/13, 3:55 PM
#2

Förutom fruktansvärda upplevelser skapade både genom andra och egna handlingar då de uppmuntrats till total avhumanisering, så får de ingen som helst hjälp att bearbeta dessa trauman men ett tjogtal olika tabletter som helt förvrider och avtrubbar deras sinnen uppepå detta!

Vilken jäkla cynismen!

Cristine
12/27/13, 9:32 PM
#3

Ja det är hemskt, jag läste någonstans att de skickas ut i dessa länder drogade och med mind controll för att gå bärsärkargång mer eller mindre.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: