Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1273 ggr
Marr
12/26/13, 1:33 PM

Ljusfenomen över skaraborg

Det har ju rapporterats om lite olika ljusfenomen på himlen häröver det senaste.

I natt när jag gick hem från grannen vid halv 1, var det  nästan stjärnklart. Tittade ut över stjärnhimlen och rätt var det var kommer en ljus "molnformation" flygandes i trädhöjd på gärdet. Den flög lite fram och tillbaka ett par gånger. Svajandes i snabb fart. Vad i all sin dar va' det?

Väninnan ett par kilometer från mig kommer och berättar här nu, att när hon ska sova i natt och ligger och tittar ut på stjärnhimlen får hon se ett "upplyst" moln åka fram och tillbaka på himlen. Går bakom befintliga moln och kommer fram igen. "Kör omkring" fram och till baka. 

Hon sätter sig och googlar på det här och hittar det hon såg i Skövde tidningen. Men hjälp…kan det vara det samma jag såg på så låg höjd? Inte olikt måste jag säga.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/37204/nytt-ljusfenomen-forbryllar

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Gahella
12/27/13, 3:28 PM
#1

Ja det var ju mycket speciellt genom att flera med er sett det och att det åker fram och tillbaka?

[Wraith]
12/28/13, 9:16 AM
#2

Jag tycker det ser ut som om någon riktar en strålkastare mot några moln. Iaf på filmen som visas.

Marr
12/28/13, 11:11 AM
#3

Nu vet ju inte jag hur väninnan såg det här, fast där jag stod fanns ingen biltrafik och allt var tyst och öde. Fanns inga ljuskällor som kunnat framkalla detta moln som var stort som en bil och halvt upplyst.

Sen att det åkte fram och tillbaka och var i trädhöjd, bakom en trasig lyktstolpe…det fångade min uppmärksamhet.

Hamnar i alla fall på listan med det mest konstiga jag sett…Funderar

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
12/28/13, 2:18 PM
#4

Kul att se!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
12/29/13, 9:10 AM
#5

När det gäller detta i filmklippet, så måste jag tyvärr hålla med Wraith. Det ser ut som en sån där strålkastare mot molnen. Jag har nämligen blivit lurad av det själv och vi har en sån här som går runt i cirklar.

Men vad Marr och hennes väninna har sett, det kan jag ju inte veta och kan mycket möjligt vara äkta🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: