Vetenskap

Sjöjungfrur finns... eller?

2013-12-22 23:39 #0 av: Andina

Missade det mesta av programmet på Discovery Channel: "Mysteries: Mermaids Extra" ikväll. Men ska hålla utkik efter repriser.
Jag såg bara några snuttar av en film som marinbiologer gjort när de filmat i de djupa vattnen utanför Grönland. 

Så vansinnigt intressant - särskilt om det skulle vara/är sant! 

För självklart finns det ju en grund till myterna om Sjöjungfrur också! Och tittar man på filmen - ja, om inte detta är en sjöjungfru eller utomjording... så är det ju...fejk! Kolla in ansiktet på 'sjöjungfrun'...

Kolla filmsnutten jag hittade på nätet nu: Mermaids (inte densamma som nedan) Fler filmsnuttar om Mermaids följer efter denna.

Repriser...
Repris kl 02.00 för den som är vaken inatt
Kl 21 och 02 på julafton

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Anmäl
2013-12-22 23:45 #1 av: Emshify

Det här är dock påhittat alltihop, det är en s.k "docufiction". :) Dock är det väldigt intressant och roligt att kolla på!

Anmäl
2013-12-22 23:53 #2 av: Andina

Aprilskämt eller...? Skämtar

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Anmäl
2013-12-22 23:55 #3 av: Evisen

Det har skrivits här (på oförklarliga fenomen) tidigare om dokumentären som de pratar om i det där programmet.

Missade första halvtimmen av det programmet du skrev om, och ska snart kolla på det. (Har en tjänst via telia att jag kan kolla senare på vissa program). Du kanske har det med Andina?

Tror att det finns sjöjungfru*ar och att det klippet du bifogade är äkta.

Anmäl
2013-12-23 00:25 #4 av: Emshify

Det kanske finns sjöjungfrur (även om chansen är väldigt liten), men den här dokumentären är dock trickfilmad och fake. :)

http://digitaljournal.com/article/351217

Anmäl
2013-12-23 01:54 #5 av: [kajmal"]

undine = vattenvarelser

Anmäl
2013-12-23 08:42 #6 av: Marr

Jäklars det missade jag igår!

Chansen är stor att det finns en hel del där ute i våra hav vi inte har en aning om. Alla dessa historier om Mermaids man hört genom tiderna kommer säkert härifrån tänker jag.

Dessa killar har undersökt området under flera år. Dom har tidigare varit i Sydafrika och hittat. Ju mer vi borrar och gräver i våra hav och förgiftar dom, desto mer av sådant här lär vi få se tänker jag. Fler konstigheter vi inte sett kommer kanske spolas upp på våra kuster runt hela världen.  

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-12-23 16:44 #7 av: Twinflamewolf

Är säker på att dom finns men tyvärr ska det ju manipuleras så mycket med filmer på nätet så man får helt enkelt hoppas på att själv möta en sjöjungfru nån gång under sitt liv då först kan man avgöra men det är synd att filmer ska manipuleras för det finns ju ändå fåtalet där ute som är äkta och då tror man ju inte på dom heller för några förstör Ledsen

Ingen rök utan eld heter det ju så jag är säker på deras existens men tänker mig dom som väldigt blyga och skygga så att få se en är nog få förunnat men vackra det är dom minsann Cool

Skrämmande det där Marr att man borrar och gräver,skövlar förgiftar och förstör för tänk så mycket liv i våra hav vi gått miste om genom tiderna just för sån oansvarighet inför liv och Moder Jord.

Anmäl
2013-12-24 21:56 #8 av: stina63

Mycket intressant program, Tittar på den nu på tv

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.