Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1171 ggr
[kajmal"]
2013-12-21 12:52

gott nytt midvinterblott!

skål

Annons:
[kajmal"]
2013-12-21 13:04
#1

jag är gud! midvinterblottet

Posted on december 21, 2013

så idag är midvinterblottet, vikingarnas helgdag före nordens kristnande.  jag helgar vikinga samhället med att öppna en öl

könen var jämnställda i vikingasamhället. men kvinnorna trycktes ner med kristendomens ankomst

likaså kom demoner med kristendomen .  demoner fanns inte i vikinga samhället

GUD varje människa är gud i sej själv.  människors andlighet är gud, den heliga anden.  tillbedjan av en persiofinerad gud kom med kristendomen och jesus.  för att försöka förklara för dåtidens människor , att människan har en andlig kropp.  sålunda alla människors gemensamma andlighet . är det som alla religoner tillber som en persiofinerad avbild , av människans ande. visst fanns jesus. men det var en vanlig utomjording som försökte förandliga människorna.. sålunda kan varje människa på jorden kalla sej själv gud

[kajmal"]
2013-12-21 13:23
#2

vikingarnas världsträd ygdrasil hade nio grenar som var nio undervärldar , liksom mayaindianerna hade nio världar

[kajmal"]
2013-12-21 13:28
#3

man kan undra om vikingarna hade kontakt med maya

Marr
2013-12-21 13:56
#5

Skål Kajmal!

Fast jag har varken mjöd eller öl, får ta lite Chililikör och "blanda" för "mångfaldens likheter" runt vår jord…(ler)

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-12-21 22:01
#6

Gott nytt på dig med :)

Annons:
Cristine
2013-12-21 22:21
#7

Skål Kajmal!

Jag är övertygad om att vikingarna varit i hela latinamerika då det finns så många barn  som är blonda de första 2 åren även om de starkare mörka färgerna tar över senare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: