Egna upplevelser

gott nytt midvinterblott!

2013-12-21 12:52 #0 av: [kajmal"]

skål

Anmäl
2013-12-21 13:04 #1 av: [kajmal"]

jag är gud! midvinterblottet

Posted on

så idag är midvinterblottet, vikingarnas helgdag före nordens kristnande.  jag helgar vikinga samhället med att öppna en öl

könen var jämnställda i vikingasamhället. men kvinnorna trycktes ner med kristendomens ankomst

likaså kom demoner med kristendomen .  demoner fanns inte i vikinga samhället

GUD varje människa är gud i sej själv.  människors andlighet är gud, den heliga anden.  tillbedjan av en persiofinerad gud kom med kristendomen och jesus.  för att försöka förklara för dåtidens människor , att människan har en andlig kropp.  sålunda alla människors gemensamma andlighet . är det som alla religoner tillber som en persiofinerad avbild , av människans ande. visst fanns jesus. men det var en vanlig utomjording som försökte förandliga människorna.. sålunda kan varje människa på jorden kalla sej själv gud

Anmäl
2013-12-21 13:23 #2 av: [kajmal"]

vikingarnas världsträd ygdrasil hade nio grenar som var nio undervärldar , liksom mayaindianerna hade nio världar

Anmäl
2013-12-21 13:28 #3 av: [kajmal"]

man kan undra om vikingarna hade kontakt med maya

Anmäl
2013-12-21 13:28 #4 av: [kajmal"]

http://www.ancient-origins.net/news-general/viking-apocalypse-due-less-100-days-001051

Anmäl
2013-12-21 13:56 #5 av: Marr

Skål Kajmal!

Fast jag har varken mjöd eller öl, får ta lite Chililikör och "blanda" för "mångfaldens likheter" runt vår jord...(ler)

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-12-21 22:01 #6 av: Gahella

Gott nytt på dig med :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.