Framtiden -2012 och efter

om GMO

2013-11-26 14:03 #0 av: [kajmal"]

http://www.collective-evolution.com/2013/11/25/geneticist-david-suzuki-says-humans-are-part-of-a-massive-genetic-experiment/

Anmäl
2013-11-27 12:36 #1 av: [KosmosBill]

TackGlad

Lägger in den hos skeptikerna på vetenskap

Anmäl
2013-11-28 00:51 #2 av: Kryddis

Till vilken nytta? Som ett auktoritetsargument som inte är vederhäftigt?Funderar

Anmäl
2013-11-28 02:00 #3 av: [KosmosBill]

Du kanske skulle göra lite research innan du ställer frågor så behöver du inte fråga.

Bara att klicka på vetenskap så faller bitarna på plats.

Jag deltar i en gmo-tråd där.

Anmäl
2013-11-28 02:09 #4 av: Kryddis

På vilket sätt tycker du att det jag skrev skulle behöva lite research? Frågeställningen kvarstår ändå... Det gör väl inte mer nytta på vetenskap? Jag har läst den tråd du deltar i på Vif och min uppfattning kring det du skriver har inte förändrats på något sätt p g a det. Jag har t o m skrivit i den (lite "research" kanske? ;)).

Anmäl
2013-11-28 02:18 #5 av: [KosmosBill]

Jaså du visste att jag deltog i tråden på vetenskap....då så, varför frågar du då?

Såg att du skrivit ett otroligt korkat inlägg där. Utan någon som helst substans. Håller du inte med så kan du ju förklara vad denna substans består av.

Som du säkert sett så förklarar jag i inlägget vari jonas analys brister....som du likt en härmapa rapar upp i ditt inlägg.

2013-11-28

(redigerat en mening som jag tyckte var personpåhopp) /Playja

Anmäl
2013-11-28 02:34 #6 av: Kryddis

KrosmosBill,
Återigen hemfaller du till en argumentationsteknik som har mycket övrigt att önska. Om du inte har något annat än invektiv att komma med avstår jag från att diskutera med dig.
Frågeställningen "Till vilken nytta? Som ett auktoritetsargument som inte är vederhäftigt?" kvarstår dock då du inte har kunnat presentera något som svarar på frågan.

Anmäl
2013-11-28 03:02 #7 av: [KosmosBill]

"Till vilken nytta"

Ja vad tror du ?

Begriper du verkligen inte det???

En vetenskapsman, en genetiker som uttalar sig om gmo.....

Till den nyttan att det kan hjälpa kunskapstörstande läsare att få ytterligare input i ämnet. Vad trodde du?

Anmäl
2013-11-28 03:22 #8 av: Kryddis

"En vetenskapsman, en genetiker som uttalar sig om gmo....."
Det är väl just där det falerar och Suzuki har själv placerat sig i den positionen att han inte är trovärdig längre. Att du vill länka till hans uppfattningar är, som jag har nämnt tidigare, ett auktoritetsargument till någon som inte har något (p g a honom själv) trovärdigt att säga. Du verkar tro att bara du länkar till någon som har en akademisk utbildning så måste det vara sant. Så är det inte dessvärre. D v s att just han säger det har ingen vikt i en diskussion. Det innebär inte att det han säger inte har någon vikt om det kan verifieras av andra mer trovärdiga. Det är tydligen det som är så jobbigt för dig att förstå.

Anmäl
2013-11-28 08:40 #9 av: Marr

Verkar vara fler som har problem med att GMO ifrågasätts vad det verkar. Jag är ärligt förvånad!

Mums fillibabba med växter och grödor som manipulerats med t.ex. insekts dna. Mmmmmm vad sugen och hungrig jag blir på mat. 

Monsanto är ena j...a rövare som stjäl bönders rättigheter till att odla och trampar över vanligt folks vilja att få odla vad dom vill! Dom borde ställas inför rätta!

Har varit inne på vetenskap och tittat, rena sandlådan och det klimatet vill vi inte ha här! Konspirationsteorier??? Har väl aldrig hört på maken. Det är väl för sjutton sunt förnuft att vara ifrågasättande och skeptisk mot denna GMO som somliga verkar tro är jättenyttigt och bra för vår jord och våra kroppar.

Kvittar väl vad man säger för både forskare och övrigt väl insatta människor vet ju ingenting va somliga tycker, fast somliga kanske är forskare dom med? Vad gör dom på Ifokus då? Överlägset är det att sätta sig över dessa hårt arbetande människor för vårt bästa och kalla dom konspiratoriker.

Ja jisses!Pustar 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-11-28 09:01 #10 av: Playja

Snälla! Försök att hålla god ton mot varandra.

Det blir så dålig stämning i trådarna när det blir så där hätskt. Tänk på att det man ger ut får man tillbaka. Man gör oftast sin sak mer hörd om man har en trevlig ton i sitt tyckande.

Sen kan jag tycka att det är märkligt att diskutera vad som sägs på en annan sajt - här inne . Det blir rätt förvirrande.  Då kan man fortsätta sin diskussion där i den tråden. Eller?  Funderar

Medis/ Playja

Anmäl
2013-11-28 09:11 #11 av: Marr

Ja alldeles riktigt Playja och jag tänker inte heller yppa mig mer om det här, för min åsikt står klar.

Med denna aggressiva ton kommer man ingenstans. Det blir mest tvärtom eller blir kvar på samma fläck och stampar. Leder inte till utveckling. Håller mig helst från sådana diskussioner, för annars kan jag bli likadan.  Är ju redan på gränsen...Ledsen

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.