Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 5551 ggr
Amon
11/18/13, 1:10 AM

Komet Ison är nu synlig för blotta ögat

Komet ISON -

Nu synlig för blotta ögat

Postat av Stephen Cook den 17 november, 2013                                              

Stephen: Det har varit mycket prat och rykten över nätet om vad Comet ISON är och vad det inte är. Nu kan du se den själv.

Från spaceweather.com/ - November 17, 2013

Rapporter om blotta ögat observationer av Comet ISON kommer in från hela världen. Erfarna bedömare lägger kometens magntitud på 5,5 vid Nov 16th. Detta innebär att den nu är 10 gånger starkare än den var för bara tre dagar sedan innan utbrottet. För blotta ögat, verkar ISON som en svag smet av ljusgrönt ljus alldeles före gryningen i öster på himlen.

Utsikten genom ett teleskop är mer dramatisk. Kometens svans har blivit ett utsvävande skara gasformiga banderoller som sträcker sig mer än 3,5 grader över himlen. Amatörastronomen Waldemar Skorupa skickar den här bilden (till vänster) från Kahler Asten, Tyskland:

Svansen är så lång, så den kan inte få plats i hela synfältet. Hur lång är den? Comet ISONs svans sträcker sig mer än 8 miljoner kilometer bakom kometens kärna. Som jämförelse, är det 21 gånger avståndet mellan jorden och månen.

Eftersom så mycket gas och damm spyr från kometens kärna, är det omöjligt att se klart vad som orsakade Comet ISON s utbrott på 13 till 14 november. En möjlighet är att färska is vener öppnar sig i kometens kärna, och förångas ursinnigt som ISON närmar sig solen. En annan möjlighet är att kärnan har helt splittrats.

"Om så är fallet, kommer det fortfarande att vara flera dagar innan vi vet säkert," säger Karl Battams, en astronom med NASA komet ISON Observation kampanj. "När kometens kärnor faller sönder, är det inte som en splitter explosion. Istället glider bitar sakta isär vid något olika hastigheter. Med tanke på att ISONs kärna är höljd i en sådan enorm volym av ljus-spridande stoft och gas just nu, kommer det att vara nästan omöjligt att avgöra detta i minst ett par dagar och kanske inte förrän kometen når synfältet av NASA: s STEREO HI -1A instrument den 21 november 2013. Vi kommer att behöva vänta på att bitar glider isär på ett tillräckligt avstånd, förutsatt att de inte smulas sönder först."

Kort sagt, ingen vet säkert vad som händer med Comet ISON. Detta skulle kunna vara kometens dödsryckningar - eller bara den första av många upplevelser av kometens ljus evenemang som den störtar mot solen under en närkontakt på Thanksgiving Day (som är 28 november).

Övervakning uppmuntras. Comet ISON stiger i öster strax innan solen. Amatörastronomer, om du har ett GOTO teleskop, ange dessa koordinater. Datum av särskilt intresse inkluderar 17:e och 18:e november när kometen kommer att passera den ljusa stjärnan Spica, vilket gör ISON extra lätt att hitta. Sky kartor: 15 november, 16, 17, 18, 19.

Kolla in Real Time Comet ISON Fotogalleri här : spaceweathergallery.com/index.php?title=comet

Annons:
Amon
11/18/13, 1:28 AM
#1

Komet Ison ovanför Stockholm - syns i övre högra hörnet:

Marr
11/18/13, 8:46 AM
#2

Ja nu har jag kikaren framme på köksbordet igen. Antar det är svårt att se den utan?🤔

Tack för en informativ länk Amon!🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
11/18/13, 6:43 PM
#3

oj va häftigt 🙂

Playja
11/18/13, 7:20 PM
#4

🙂 Tyckte det var lite kul att se och tänkte dela med mig i.f.a om någon annan även tyckte så. 

solarsystemscope.com/ison/

[VSK]
11/18/13, 7:23 PM
#5

tack för länk…

åt vilket vädersträck kan man se den ikväll månntro?

Playja
11/18/13, 7:39 PM
#6

Kan man inte se det i länken jag la in om man klickar på "Stwitch to earth" uppe i vänstra hörnet?.. symbol teleskop. Eller? 🙂🤔

Annons:
[VSK]
11/18/13, 7:45 PM
#7

inte en aning ☺️

Amon
11/18/13, 10:48 PM
#8

Du kan bara se den i öster strax innan soluppgången!☀️

Någon gång mellan sju och åtta på morgonen - får det väl bli?🤔

[VSK]
11/19/13, 4:59 AM
#9

hmm klurar vart öster ligger åt för håll från balkongen sett🤔

Playja
11/19/13, 6:16 AM
#10

Du får göra som mig Vsk… ladda ned en kompass-app.  😉

[VSK]
11/19/13, 7:07 AM
#11

☺️😃

Amon
11/24/13, 12:08 AM
#12

Från denna sida: 2012portal.blogspot.se/2013/11/intel-update-before-aion-portal.html 

Kometen ISON närmar sig nu perihelium (Läget närmast jorden)

Torsdag 28:e nov

Denna komet förebådar förskjutning av tiderna. Dess energi utlöser en medvetenhet om slutförandet av viktiga kosmiska cykler.  

Kabalen försöker att sprida denna medvetenhet med att sprida disinfo om kometen. Så låt mig klargöra ett par saker: denna komet är INTE Nibiru, kommer inte krascha in i jorden, kommer inte att utlösa någon form av Earth förändringar eller katastrofer, är inte orsaken till det hårda väder som vissa delar av vår planet upplever nyligen, är inte ett rymdskepp, är INTE lekplats för kosmiska strider mellan Reptilerna och de goda, inte åtföljs med synliga rymdskepp, är inte (… du kan infoga allt mer disinfo du kan hitta på internet …).

Det finns många falska videor av kometen som cirkulerar på Youtube, en del av dem kommer förmodligen från den kinesiska National Space Administration. Låt mig klargöra att Tian Lian 1 är en mycket gammal kinesisk reläsatellit som inte har kapacitet för radarbilder som många av dessa YouTube-videor hävdar som en källa till deras Ison bilder. Dessutom gjorde jag lite bildbehandling på tidiga Hubble Ison bilder och såg inte några rymdskepps bilder på slutresultatet, bara en nedtonad kometkärna. Också, jag hittade inte några vetenskapliga rapporter om något ISON beteende som skulle vara otypiskt för en komet. 

På det fysiska planet, är det inget ovanligt med kometen ISON. Det är en typisk sungrazing komet. Den är verkligen mycket vacker och för några dagar sedan såg den ut så här:

 

På ett energi plan, finns det en slående likhet mellan den stora kometen 1965 (Ikeya-Seki) och ISON. Ikeya Seki var synlig på Uranus-Pluto konjunktionen som utlöste den sexuella revolu-tionen och hippierörelsen i mitten och slutet av sextiotalet. Comet ISON syns nu vid Uranus Pluto kvadraturen / Aion portal aktiveringen, vilket kommer att utlösa revolutionen av medvetande som kommer att resultera i den planetariska frigörelsen. På det fysiska planet, har båda kometerna en mycket liknande bana och kan ha sitt ursprung från samma överordnade organ.

Magi-cat
11/25/13, 4:44 PM
#13

Titta i sydost innan solen går upp! 🙂☀️😴

Kikare är bäst att ha med innan man fått syn på den!

earthsky.org/tonight/close-pairing-of-mercury-saturn-at-dawn-november-25-and-26


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Marr
11/25/13, 4:57 PM
#14

Ja nu har vi haft stjärnklart här på morgnarna i 2 dar och naturligtvis har jag glömt titta. Ställde fram kikaren igen nu och imorgon ska jag försöka se om jag kan hitta kometen. Älskar när det händer grejer på himlen!

Magi-cat har du lyckats se den?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
11/25/13, 5:03 PM
#15

Nej inte än men jag jobbar på det! 🙂 Har varit ute flera morgnar när det varit mulet och försov mig i morse! 🤫

Jag SKA se den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
11/25/13, 5:13 PM
#16

Ja nu har vi några dagar på oss. Kikaren står mitt på bordet igen och bara hålla tummar nu att vädret blir ok. Lycka till vill jag säga till oss som försöker få fatt på den.😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Playja
11/26/13, 2:19 PM
#17

I morse var jag ute innan 4 och försökte få en glimt av kometen.

Det var helt stjärnklart och jag stod och tittade länge tills jag fick "gamnacke" men inte tusan såg jag något.

Nu när jag läser Magi-Cats inlägg så  inser jag att jag tittat åt helt fel håll.

Det är jag i ett nötskal. *ha ha* 

Ja ja… men många fina stjärnor såg jag i.a.f + stjärnfall. 😉

Marr
11/26/13, 2:28 PM
#18

ha ha ha Playja då!😃

Jag vaknade klockan 8 idag och det är väl då typiskt. Alldeles ljust ute. Sitter ju vid köksbordet varenda morron tidigt. Skulle behöva ett larm för snart allt jag bör/vill/ska göra.

Fast då undrar jag väl varför det larmar och vad jag har glömt, går och tänker på det till nästa larm kommer. Ha ha ha det gåår ju inte…

Fast imorgon står larmet på 6.00! Hoppas det inte är mulet då!😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Playja
11/26/13, 2:31 PM
#19

*ha ha ha*  Marr - Vilka sköningar vi är!  😮😂

Magi-cat
11/26/13, 2:32 PM
#20

Såg den i morse och jag är så glad! Jättevacker!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Playja
11/26/13, 2:35 PM
#21

#20

Gjorde du… Vad avis jag blev nu. 😕  😃

Men vad skoj. Såg du den väl?… Hade du kikare?

Marr
11/26/13, 2:36 PM
#22

#20 Ja och jag är också så glad att du fick se den!🙂

Fick i alla fall se 2 ordentliga stjärnfall när jag var ute och nattakissade hunden.😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
11/26/13, 2:42 PM
#23

Jag kunde bara se den med kikare. Det hade hunnit bli lite väl ljust…När man väl fått den i sikte var den väldigt mäktig….😃

Kul med stjärnfallen Marr! Du önskade väl något?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
11/26/13, 2:46 PM
#24

Jajjamän såklart jag gjorde!😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
11/26/13, 6:12 PM
#25

åt vilket håll skall man kolla åt.. -jag fatta aldrig det ☺️

Playja
11/26/13, 6:14 PM
#26

läs #13 VSK…      🙂

Amon
11/26/13, 6:29 PM
#27

Här en bild på kometen som stiger upp strax efter Saturnus och Merkurius i sydost i gryningen. Men i morgon är den närmare solen - och den 28:e så skall den ju börja att passera solen - och då kan vi troligtvis inte se den på ett tag.. 🤔

 Rising into the sky after the planetary duo, Comet ISON may be difficult to observe in the glare of morning twilight.

Annons:
[VSK]
11/26/13, 6:35 PM
#28

ahhh tack… då vet jag vad jag gör imorgon bitti då 😃

Playja
11/26/13, 6:39 PM
#29

 Fanken att jag inte hittar vår kikare.  😕

Tack för infon Amon.  😃 Nu kanske man kan kolla åt rätt håll i.a.f för att ha en chans att se den.

Amon
11/26/13, 6:42 PM
#30

Här en video om Isons väg i vårt solsystem. 👍

Tydligen finns en viss risk för att Ison splittras upp när den går tätt förbi solen. Och i värsta fall skulle vi kunna få kometsplitter över oss.. när den senare passerar nära jorden mellan jul och nyår.😮

Men det skall vi väl inte tro.. 🤔

Marr
11/27/13, 6:10 AM
#31

Nä tror nog inte det är någon fara, men det är ju bara min känsla.🙂

Nu sitter jag här redo för att spana Ison, men så regnar det och en tjock "gröt" ligger på himlen…😕

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
11/27/13, 7:51 AM
#32

Vaknade ca 03 inatt men det var molnigt då (och fortfarande) 😕

Amon
11/28/13, 12:39 PM
#33

Komet Ison för med sig många vackra gåvor till jorden - när den passerar jordens yta - som nya livsformer tex! :-O

Det kan man kalla för JULGÅVA !!!

Playja
11/28/13, 8:03 PM
#34

Om kometen ISON Live sändning google 

solarsystem.nasa.gov/smallworlds/cometison.cfm

Annons:
Playja
11/28/13, 8:58 PM
#35

Sitter och lyssnar på liven ifrån länken jag la in i #34 och det verkar som att Ison dog när den rundade solen! 😕

Nandini
11/28/13, 9:02 PM
#36

På mitt jobb  finns det en astronomintresserad kille och han säger att det är vanligast att kometer upplöses på det viset  😕

Magi-cat
11/28/13, 9:17 PM
#37

fail! 😭


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Playja
11/28/13, 9:37 PM
#38

Vilket antiklimax. Vad trist. 😢

Men du Magi fick i.a.f se den irl. DET är inte illa. 👍

Magi-cat
11/28/13, 9:54 PM
#39

Ja, det var lycka! 🙂Trots allt…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
11/29/13, 5:59 AM
#40

Jaha så kan det gå. Har vaknat till här och tänkte gå ut med kikaren nu igen. Så såg jag MissHedgehogs inlagda länk inne hos dig på OF Magi-cat.

Hade ju hoppats få en skymt av den i december. Fast jag är glad att du hann se den katten. Bra jobbat.👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
11/29/13, 12:29 PM
#41

Tråkigt att Ison löstes upp när den gick förbi solen - men det verkar ju vara en liten kärna kvar i alla fall:

Comet ISON, efter periheliumet

Har en kvarleva av Comet ISON överlevt när den passerat solen?

Har en kvarleva av Comet ISON levde?

Bild via NASA SOHO

Efter att ha kommit närmast solen torsdagen den 28 november, har forskare först sagt att kometen har upplösts. Då började ISON plötsligt bli ljusare igen. Och under torsdagskvällen, har minst en vetenskapsman - Karl Battams av NASA - skrivit på Twitter:

Okej vi kallar det, och ni hörde det här först: Vi tror att någon liten del av # ISONs kärna har överlevt perihelium.

Om en enda liten bit av ISONs kärna överlevde, vilket verkar möjligt, kommer kometen inte att bli ett lysande föremål i vår natthimmel.

Förmodligen.

Läs mer: Comet ISON är nere, men inte ut! 

earthsky.org/space/big-sun-diving-comet-ison-might-be-spectacular-in-2013

Annons:
Playja
11/29/13, 1:32 PM
#42

Ja ha.. där ser man. 🙂

Tack för ifon Amon.

Det var intressant att följa igår på liven men man märkte besvikelsen hos expertpanelen när dom trodde hela Ison hade  lösts upp.

Marr
11/29/13, 2:40 PM
#43

Jamen det är ju lite skoj ändå, fast det är ju så roligt när man väl får se himlafenomen så typiskt man missar…

Tack för all information om Ison Amon, ett stort nöje ger det.🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
12/2/13, 12:13 AM
#44

Varsågoda Playja och Marr! :-)

Här kan ni få se Ison runda solen - på film!

Amon
12/13/13, 11:20 PM
#45

Komet Ison är visst inte död!

Här kommer ny intressant information:

Kosmisk medvetenhet via Will Berlinghof:

Comet ISON Närmar sig jorden!

goldenageofgaia.com/2013/12/cosmic-awareness-via-will-berlinghof-comet-ison-approaching-earth/

Amon
12/30/13, 7:49 PM
#46

Comet ISON:  

Är närmast jorden 25 - 28 dec:

"Det Markerar ett Skifte, där

Kärleken Återföds"

- Moder Maria 

Comet ISON tillbaka runt solen

Av Stephen Cook - December 26, 2013

Comet ISON ger en unik energipotential till mänskligheten under den här helgen och de sista återstående dagarna av 2013, enligt Moder Maria (eller den Gudomliga Modern som hon också kallas).

Just nu, befinner sig denna spännande och mycket omtalade komet i sin närmaste passage till jorden, eftersom den gör sin väg genom himlen ovanför (och möjligen nedan) mellan julnatten (December 25) och den 28 december beroende på var var och en lever och bor.

Enligt vad Moder Maria berättade för Linda Dillon: "Det markerar ett skifte, en energisk nedladdning av skiftet där kärleken återföds".

Moder Maria gav Linda Dillon lite av en spritt när hon väckte henne vid 04:00 i lördags morse, strax innan hon pratade med mig på Lyft din Ande: December 21, Ett år … Vad nu? lördags. Jag frågade Linda om kometen och dess roll under den här veckan:

Stephen Cook: "Linda, vad är dina tankar om kometen ISON och dess relevans för vad som kan eller inte kan gå ner. Eftersom den bokstavligen kommer närmast oss, från vad jag förstår, och vad jag fortfarande tror, i princip juldagen, annandag jul och dagen efter."

Linda Dillon: "Nu, om du hade frågat mig denna fråga för några månader sedan, skulle jag ha haft ett svar. Om du hade frågat mig om det för några dagar sedan, skulle jag ha haft ett annat svar.

"Men jag har haft några mycket intressanta samtal - så tidigt som 4:00 i morse när jag vaknade och pratade med Moder Maria.

"Och hon påminde mig och sa till mig - och därmed berättade för oss alla, eftersom jag är bara ledningen - att så mycket som de högre världarna … ska vi säga, inte nödvändigtvis följer datum och tidslinjer som i själva verket, på jul - och den här julen, som nu - är att hon är åter i födelseprocess och för till jorden; kärlek.

"Och hon sa faktiskt: För två tusen år sedan med födelsen av Yeshua, eftersom det var en inkarnation av gudomlig kärlek.

"Och hon gör det, som hon säger, i år igen. Och, naturligtvis, har hon varit föregångare för de gåvor av klarhet och renhet och det är födelse och återfödelse av kärlek.

"Och jag ser en anslutning till Comet ISON - som jag brukar ansluta kometer förbi och ge dem monumentala betydelser, liksom det stora korset eller solförmörkelser eller dagjämningar och solstånd. De är energiska? Ja. Påverkar de oss? Absolut. Solstormar gör också det.

"Men jag tror att detta faktiskt är en markering … det är som, återigen, upptäckten och ankomsten av Blå Stjärnan. Det markerar en förskjutning, en energi nedladdning av skiftet där kärleken återföds.

"Så det påverkar oss elektromagnetiskt när det gäller hämtningen.

"Det kommer tillräckligt nära för att störa vårt vanliga, det som vi har tänkt på som vårt elektromagnetiska rutnät, så att impulsen (kärlek) bara kan komma flygande på oss."

Vita Tara, som talar genom kanalen Jose Sanchez, talade om Comet ISON denna vecka i hennes December 23, 2013 meddelande:

"De många nya energikällor och den nya ljus infusionen som omger dig som ett gyllene, silver ljus är ganska vacker att titta på. ISON väckte de nya koderna i din sol och dessa energier aktiverar nu de nya koderna i ditt DNA.

"Ja många ser och såg vad de behövde för att se och av rädsla bevittnade himlafarkosten ISON försvinna och tydligen upplösas och för dem som vaknade nog och med ögonen för att se, såg den och känner det som den närmar sig och kommer närmare din kära planet.

"Den bär inom sig energier av nytt ljus och den nya jorden är nu fullt manifesterad för att föra dig närmare din upphöjda tillvaro. Du ska vara gudomlig, du skall känna det gudomliga och du skall manifestera det gudomliga helt i din dagliga tillvaro.

"ISON bär också den nya verklighet som gör det möjligt och leder till utlämnande av liv på andra planeter och att du inte är ensam.

"För er som nu vet om och tror på utomjordiskt liv kommer Ni glatt att föra Er närmare dem, och för dem i rädsla för det kommer att hjälpa att väcka deras hjärtan, så att de kan vara redo att acceptera sanningen med mod och frid i sina hjärtan.

Intressant, innan det gick lugnt på Comet ISON - efter att först ha hävdat kometen hade upplösts, trots sina egna bilder, som den ovan, som tydligt visade att kometen gjorde sin väg runt solen och fortsatte på sin viktiga resa - erkände NASA:

"Det som återstår av Comet ISON tycks lysa och sprida ut, sedan blekna. Försvinnandet av en stark central ljusstyrka kondens efter perihelium är talande, kometen är klart svagare och mer diffus när den går ut än när den gick in, men den fortsätter att lysa".

Christmasslights_strip

"Jag såg dessa på 8:30 på 25 december", säger fotografen John Dean i Nome, Alaska. "De var de första jul norrsken jag någonsin har sett."

Separat, det finns ännu mer som händer i vår himmel under den här veckan. I sitt inlägg med rubriken idag Christmas Lights, rapporterade rymdväder att: 

"Skyarna ovanför polcirkeln blev gröna den 25 december, när det interplanetära magnetfältet (IMF) nära Jorden vände söderut. Detta öppnade en spricka i vår planets magnetosfär. Solvinden hälldes i och underblåste en visning av norrsken:

"Dagen efter jul kan vara bra också. En solvinds ström förväntas flyga förbi jordens magnetfält den 26 december, meddelar NOAA för att uppskatta en chans av 35% av polära geomagnetiska stormar. Norra breddgrader sky skådare bör vara uppmärksamma för norrsken."

Så, när Comet ISON badar oss i sin speciella kosmiska energi som den sveper så nära som det någonsin kommer att komma till oss, plus skönheten i "Julens Ljus", har vi mycket att "känna" av, från himlen ovan under kommande dagarna.

Under tiden, enligt Tony Darnel, som är skaparen av djup astronomi , den 17 januari 2014, i stället för Comet ISON som bara går förbi oss, som det är nu, kommer jorden att passera genom Comet ISON s inkommande väg.

"Kanske, bara kanske, kommer det att finnas ett fint litet meteorregn någonstans i mitten av januari 2014 från partiklarna som blir kvar när ISON flög förbi innan", säger han.

Min känsla är, precis som Moder Maria säger, att vi redan upplever något mycket mindre synligt och mycket mer livsförändrande.

Så jag föreslår att vi helt enkelt njuter av "impulsen av kärlek" som hon talar om, eftersom den nu kommer "flygande på oss". Och håller våra hjärtan och sinnen ordentligt fokuserade på denna fängslande intergalaktiska kärleks infusion.

**Fotnoter och Länkar:
**Christmas Lights, December 26, 2013 -  http://spaceweather.com/
Vit Tara som kanaliseras av Jose Sanches - http://absoluteradiance.wordpress.com/2013/12/23/white-tara-on- Ison-och-portaler-of-love /
NASA utdrag - http://www.nasa.gov/content/goddard/nasa-begins-search-for-what-is-left-of-comet-ison/
Tony Darnel citat - http://www.fallofathousandsuns.com/path-of-comet-ison.html

Amon
12/30/13, 8:21 PM
#47

Det var nog detta jag kände av under fredag kväll och hela lördagen!

Jag har varit alldeles "väck" ett par dar nu - sovit som en stock dygnet runt - och seg som gröt i huvudet och kroppen. Men samtidigt känt en väldig värme och kärlek i bröstet.

Sedan fick jag denna info från min ljuskroppslärare på lördag kväll: "Kände någon mer än jag av det kraftiga bröstöppningsenergipåslaget idag???" 

Jaha - då var det det jag känt av då tydligen - och många andra har visst gjort det också…

..det stämmer också bra med komet Isons energier - här ovan!

Gahella
12/30/13, 8:34 PM
#48

Jag har också varit och är väldigt trött och väck, men det har jag varit en längre tid nu trots alla mina kosttillskott och friska promenader. Är jätteglad om jag har pigga stunder under dagen och t.om orkar läsa och skriva lite härinne, Medarbetare som jag är :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: