Ljus & Upplysning

Vi dör inte

2013-11-16 07:04 #0 av: Cristine

*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-11-16 07:07 #1 av: Cristine

Forskare bevisar "Döden är en illusion" Reinkarnation och Afterlife finns!

Professor Robert Lanza från Wake Forest University School of Medicine i North Carolina, hävdar teorin om biocentrism lär att döden eftersom vi vet att det är en illusion skapad av vårt medvetande. Hans teori om biocentrism, förklarar att döden kanske inte vara så terminal som vi tror det är. Biocentrism klassas som teorin om allt och kommer från det grekiska ordet för "life center". Det är den tror att livet och biologi är centrala för verkligheten och att livet skapar universum, inte tvärtom. Detta tyder på en persons medvetande bestämmer formen och storleken på objekten i universum. Lanza använder exemplet på hur vi uppfattar världen omkring oss. En person ser en blå himmel, och berättade att den färg de ser är blå, men cellerna i en persons hjärna kan ändras för att göra himlen ser grönt eller rött. Genom att titta på universum från en biocentrisk synvinkel, Detta innebär också tid och inte beter sig på de hårda och snabba sätt vårt medvetande säger oss det gör. 

Sammanfattningsvis, rymd och tid är "helt enkelt verktyg för vårt sinne." 

När denna teori om tid och rum är mentala konstruktioner accepteras, betyder det döden och tanken på odödlighet existerar i en värld utan rumsli

Anmäl
2013-11-16 07:16 #2 av: [kajmal"]

vet inte vad jag ska tro  om reikarnation, men mina andliga vänner har sagt mig att jag dött tre gånger

Anmäl
2013-11-16 07:44 #3 av: daisy55

Victor Zammit och Bob Ohlson har också mer eller mindre klara bevis för att efterlivet existerar. För mig (och likasinnade) som alltid varit bergfast övertygade men fått möta mycket skepticism och elaka kommentarer känns detta som ett stort framsteg. Många kan få en underbar tröst i sin sorg om de bara vill ta till sig fakta och tro på att detta verkligen existerar.

Anmäl
2013-11-16 07:52 #4 av: Cristine

#3 Ja det kommer mer och mer bevis

Anmäl
2013-11-17 07:49 #5 av: Marr

Att skalet och köttet byter kropp & att själen aldrig dör är för mig självklart. Inget konstigt alls.Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-11-17 09:36 #6 av: bonjonny

Anmäl
2013-11-17 12:03 #7 av: VSK

Cool

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-11-17 13:17 #8 av: Playja

Har tittat någon minut och filmen verkar intressant så nu skall jag lägga mig tillrätta i soffan för att kolla vidare på de resterande 40 minuter. Tummen upp

Anmäl
2013-11-29 23:23 #9 av: Eliiza

Hej på er! :-)

Universum är den verkliga och sanna källan till allt liv. Inget skulle någonsin kunna leva en enda bråkdels sekund utan att bära en del av Universums livsgnista.
Allt är ett evigt kretslopp. Allt som existerar i vårt Universum; galaxer, stjärnsystem, växt- och djurliv, allt in i minsta detalj, allt från det grovmateriella till det finmateriella.

Och, Kajmal, om du bara dött tre gånger så skulle du inte ens vara i närheten av att ha kommit till det stadiet att göra upp eld med flintasten...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2013-11-30 06:29 #10 av: [kajmal"]

#9  vem säger att jag dött på jorden?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.