Off Topic - Utanför ämnet

Google vill veta mera

2013-11-09 12:33 #0 av: [Olaf]

Om man inte ger google (Youtube) sina personliga uppgifter så kan man inte längre kommentera på inlägg. Inte sina egna klipp och inte på andras.

Kan någon kolla upp om jag fattat saken rätt. Det kommer bara upp ett krav om att jag ska registrera mig...men jag vill självfallet inte lämna ut alla mina uppgifter till google "the kontrollfreaksmaffian".Tyst

Anmäl
2013-11-09 12:57 #1 av: Mantissa

Nej så verkar det vara. Jag kunde inte lägga ut nya filmer utan att skapa ett googlekonto heller. Men sen vilka uppgifter man lämnar är ju upp till dig, men en korrekt epost tror jag man måste lämna

Anmäl
2013-11-09 13:02 #2 av: [Olaf]

Tack för hjälpenGlad. Då ska det nog lösa sig.

Anmäl
2013-11-10 22:09 #3 av: [Olaf]

Fortsätter trådenBallongEfter åtta års tystnad så gör Youtubes medgrundare sin andra postning någonsin för att ytterligare elda på kontroversen över Googles förändring i kommentatorsystemet.

"why the fuck do i need a google+ account to comment on a video?

Google's overhaul of YouTube comments has sparked controversy: the YouTube video announcing the change has nearly 30,000 comments, many including harsh criticism of the move through the medium of ASCII art.

As Karim has noticed, the site now requires a Google+ account to comment. That has clearly angered him. Other commenters have said that they won't use Google+ to comment on YouTube videos – and so will stop commenting.

The company argues that this is necessary to personalise comment sections for each viewer: "You’ll see posts at the top of the list from the video’s creator, popular personalities, engaged discussions about the video, and people in your Google+ Circles," Google explained in a blogpost."
http://www.theguardian.com/technology/2013/nov/08/youtube-cofounder-why-the-fuck-do-i-need-a-google-account-to-comment

Anmäl
2013-11-10 22:50 #4 av: Cristine

Ja man känner sig väldigt styrd och kontrollerad och man är till och med rädd för att skicka foton från paddan till datorn, rädd för att de ska komma fel, jag fyllde i Box pass men sedan kom jag på att det tillhör nog Google och använder det inte

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-11-10 23:01 #5 av: [Olaf]

Nej jag drar mig också verkligen. Varje gång jag går in på mitt youtubekonto så tjatar dom..ska du inte ha ditt riktiga namn ja eller nej...NEJ klickar jag...då kommer nytt upp jomen skaaaa du inte det det finns massor med anledningar tilll varför du ska ha ditt riktiga namn...läs här.

Hela attityden känns näsvis och maktfullkomlig. Dom är INGENTING utan alla dessa människor som gratis skapar sina klipp skriver och  står i. Allt dom har är en jäkla massa pengar så att dom kan köpa upp de kreationer som andra kreativa människor skapat. Snart äger några få aktörer tame**an allt här på jorden. Det är inte fri marknad det är monopol!

Grrrr

Anmäl
2013-11-10 23:02 #6 av: [Olaf]

Godanatt!Blomma

Anmäl
2013-11-10 23:05 #7 av: Cristine

Du har så rätt sååå!

Godnatt!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-11-11 10:41 #8 av: Gahella

Håller med er! Morr Djävlas

Men tror deras girighet och maktfullhet snart biter dem i röva Skämtar

Anmäl
2013-11-11 12:25 #9 av: [Olaf]

Präsis de vättö! Å di blir inte wooligt för di däringa gisterbukarna för de kömmer smaka jätteäckligtIllamående

Anmäl
2013-11-11 12:48 #10 av: Gahella

Ja isch å urk, bare tanken får ju en å ville kräkas... KräksIllamående

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.