The Ascension / Uppstigningen

Den Nya Tidsåldern

2013-11-08 16:57 #0 av: Hukanson

Lagom till Fars Dag kan vi fira att den nya Tidsåldern fyller 1 år. Enligt lord Sananda's undervisning genom John Smallman;

Mänskligheten har nått slutet på den illusoriska vägen som har följts utan mål synbarligen under eoner av tid, men vad som väntar på er är inte avgrunden! Det är som om ni har nått avfartsrampen på motorvägen/autostradan/huvudvägen....Det är vägen framåt in i den Nya Åldern som ni i själva verket redan har inträtt i, men nu kommer dess skönhet, perfektion att bryta ut och in i ert medvetande då allt det som begränsat eller stoppat er, snärt in er i oro och ängslan faller åt sidan. Kärlek, livskraften som flödar från vår Källa, skickar en stridssignal som inom väcker upp en absolut övertygelse om ert gudomliga arv, insikten, vetandet att Gud och Ni är evigt Ett. Och i den kunskapen så finns det inget rum för tvivel i antingen Hans existens eller Hans outsägbara Kärlek för allt kännande liv, och hela Hans gudomliga skapelse, från vilken ni inte kan separeras och vilken ni har full frihet att utforska, utveckla, att skapa och därigenom bidra till härligheten som är Gud.

Ni har dock fortfarande linjär tid att brottas med så den har ännu inte blomstrat helt ut. Vi begär lite mer tålamod från er sida, och det är mycket svårt för många av er som hade höjt era förväntningar blev svikna eftersom till synes ingenting inträffade när Den Nya Tidsåldern föddes i slutet av förra året. Visst har det skett en enorm energi förskjutning tvärs över planeten, vilket framgår av det offentliga och pågående avslöjandet om så mycket av den inhemska korruptionen som har hållit er som slavar så länge. Mycket har förändrats, det är bara det att ni väntade förändringar av en annan karaktär - en trollstav som strör magiskt pulver kanske? - Att se korruptionen och alla dess allierade besegrade och skamsna.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2013-11-08 21:43 #1 av: Cristine

Det är klart man vill se de som står bakom slaveritet fängslade eller borttrollade..vilket som..men man är ju också realistisk och förstår att man inte kan hoppa från en tistelsäng till en bädd på rosor i ett enda nafs. Nog har ja sett alla förändringar och framgångar vi haft och mer kommer så jag är nöjd med den rytmen.. vi måste ju få tid på oss att smälta all info som, sköljer in över en dagligen 

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-11-09 11:10 #2 av: Piixy

the awakening :D

Anmäl
2013-11-09 23:16 #3 av: lyrah

Måste bara säga att mycket saker händer nu, mystiska sammanträffanden och möten med människor jag bara drömt om att få jobba med i mitt artisteri, d har hänt att jag suttit och tänkt att gud va roligt d skulle vara att få sammarbeta och skapa tillsammans med den där artisten och några veckor senare gör vi det, och jag sitter fortfarande och funderar hur hellskotta d gick till, känslan jag har inom mig är att nu i denna tid är allt möjligt mer än någonsin, d får mig oxå att tänka tillbaka hur man levt sitt liv förut och varför vissa saker inte var möjliga då, allt d här gör jag från hjärtat

Anmäl
2013-11-09 23:54 #4 av: Cristine

Kanske därför att nu vågar vi be om..och ta för oss, förut bromsade jantelagen, men den har börjat tappa kraft. Bara drömma hjälper inte man måste be för att få och det har du säkert gjort omedvetet, men detr var ju vad som skulle ske.. att vi skulle komma ur slaveriet och få våra önskningar uppfyllda

Anmäl
2013-11-11 14:30 #5 av: Piixy

måste vara ärlig o säga att jag inte märkt någon skillnad :( hoppade på något stort :) 

Anmäl
2013-11-11 20:44 #6 av: Cristine

Det kommer nog så småningom Piixy

Anmäl
2013-11-12 07:27 #7 av: Piixy

Asså jag måste vara ärlig o medge att jag märkt skillnad från förra året. Hoppades på ännu mer nu. Men det kommer nog ta mer tid tror jag också :)

Anmäl
2013-11-12 18:16 #9 av: Hukanson

Lord Sananda säger att vi alla får gåvor nu, att vi upplever hur vårt tänkande förändras litet - vilket i sin tur resulterar i nya upplevelser. Hur vi värnar det levande mer omedelbart och naturligt numera som för att bevara det, mot hot och fara. Sett på nations nivå är förändring lättare att konstatera. Vi är alla En - eller - vi sitter alla i samma båt, nya samhällsfenomen, sociala och kulturella trender, har ofta denna orsak.  

Men himlen vill att alla skall vakna. Vi är alla medborgare i himmelen på tillfälligt besök på Jorden och det är meningen att vi i denna medvetenhets tillblivelseprocess skall komma ihåg det och förverkliga något underbart;

"Entusiasmen för att vakna och känna Gud intensifieras dagligen allt eftersom fler och fler av er lägger er avsikt hos människans kollektiva avsikt att Gud ska bli känd och hedrad över hela planeten. Ni kommer att uppnå detta genom att leva kärleksfullt och barmhärtigt och genom att samarbeta fredligt och harmoniskt för att förändra er själva, alltså släppa eventuella egoistiska egennyttiga dagordningar som ni kan ha fästs vid, och på så sätt förändra världen till en plats för helig glädje. Detta är inte en önskedröm, detta är ett samhälle som ni ständigt och effektivt arbetar för, och framgång i er Gudomliga satsning är oundvikligt, eftersom det är den Gudomliga Viljan."

Vad är Gud? Livet självt. Vi är alla nedsänkta i Livets ocean både i himmelen och på jorden. Vi lever och Gud lever för Gud är livet självt - dess Källa och Ursprung.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2013-11-12 20:55 #10 av: gubbenilådan

Förlåt om jag framstår jätte negativ nu men jag ser ingen markant förhöjning i medvetandet just nu. Många storstäder är drabbade av ett totalt kaos och anarki men jag antar att allt det dåliga måste "blåsa upp" rejält först innan vi verkligen kan ha en värld av frid och kärlek Funderar

Anmäl
2013-11-12 21:01 #11 av: Cristine

Jag tror  att allt som till synes är på väg att hända, kommer att hända för att åstadkomma förändring, den kanske inte passerar smärtfritt, men kanske är bättre än en fortsättning av det vi har nu?

Anmäl
2013-11-12 21:04 #12 av: gubbenilådan

Ja förhopningsvis är det som du säger Cristine. Det kanske är den sista stora prövningen för mänskligheten

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.