Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 1655 ggr
[LadyForestStar]
2013-10-12 15:23

Orber, Jesus & änglar

En teori som jag kom till insikt om & funderat över i en vecka nu..
När Jesus föddes visade sej en okänd & stark stjärna på himlen och visade vägen.. kan det ha varit en ljusorb?! :)
Jag mena de att orben/stjärnan visade väl inte vägen direkt till Jesus.. utan till Herodes först väl.. sen till Jesus.. Är orber Änglar? Utomjordingar? Enligt Hawkin så måste ju aliens inte bestå av en fysisk form som vi?

Dokumentärer som fått mej att tänka ännu mer..

Stephen Hawkings syn på universum:
http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70211618&trkid=50263251&tctx=4%2C9%2C8fe899ff-761f-4ab4-87b5-a0673e3a3161-512439

Lättförklarade kvantumfysik som bla berättar hur atomer kan gå från synligt till osynligt, fast man inte vet vart de tar vägen.. tillbaks till synligt. osv osv.. http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70011191&trkid=50276800&tctx=1%2C11%2C8fe899ff-761f-4ab4-87b5-a0673e3a3161-512439

Annons:
Ghosthunter
2013-10-12 18:55
#1

Det skulle mycket väl t.o.m vara ett UFO som visade sig på himlen då Jesus föddes. Kolla man på gamla bibliska målningar, så har dom målat en massa märkliga saker i himlen som tyder på annat än järtecken.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2013-10-12 19:10
#2

Tror på rymdskepp, man kan se dem överallt på gamla stenar, i grottor i kyrkor och antika målningar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2013-10-12 19:11
#3

Ja, förmodligen har dom funnits mycket längre än oss. Vi sägs ju härstamma från aliens🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[LadyForestStar]
2013-10-13 17:27
#4

Tack för er respons! :) Riktigt spännande! Man upptäcker nya saker helatiden. Med tanke på att,
mina tankar om ufon & ailens inte har kommit till mina tankar förrens nu det sista året. Detta trots mitt stora sifi intresse & att brorsan upplevt detta.

Ghosthunter
2013-10-13 18:46
#5

Varsågod🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Eliiza
2013-10-16 11:01
#6

Hej på er! :-) Orber är sk. bio-organiska livsformer. (Men detta begrepp är i sig relativt vittgående.) Orber är alltså inte ex. änglar etc. "Stjärnan" som visade vägen till stallet där Jesus/Jmmanuel föddes var, mycket riktigt, ingen stjärna. Det var ett strålskepp, framfört av människor av utomjordisk härkomst. Och om jag inte minns fel så var Jesus/Jmmanuels far, Gabrjel, ombord på skeppet. Och visst finns det mänskliga livsformer som kommit så långt att de inte längre behöver inkarnera i rent fysiska kroppar. Så är det t.ex. med livsformerna i Höga Rådet i Andromeda. Dessa livsformer befinner sig i ett stadie i sin utveckling som ligger någonstans emellan det rent fysiska och det rent andliga. Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
[Hukanson]
2013-10-17 11:18
#7

Visst är det spännande och helt revolutionerande med "ufo-teorin". Att även Jesus skulle vara en del av Skaparnas (aliens/stellarernas) verksamhet med mänskligheten på Jorden. Att Skaparna sitter i rymdskepp och kontrollerar skapelser i hela Galaxen… helt omvälvande tankegångar som verkligen utmanar våra heligaste trosföreställningar…men vi ska komma ihåg att all religion har gettstill mänskligheten av och i kärlek för att vi skulle kunna använda en metod att bringa ljus i vårt mörker - att fortsätta vår evolution tilll en kärleksfull intelligent människa som kan producera sina egna omständigheter.

[LadyForestStar]
2013-10-18 13:28
#8

Inte så stor koll på det där med ailiens egentligen. Men spännande! #6 Bara en fråga.. Om jesus fader Gabrijel var med på skeppet. Varför visade han vägen till Herodes först och sen vägen till Jesus. Herodes som ville döda Jesus?
En ny fråga som uppstod i mitt huvud. 🙂 *Nyfiken*Tänker så de knakar*

Upp till toppen
Annons: