Övrigt

Konspiratoriska funderingar

2013-10-12 07:19 #0 av: Ljuskristallen

Tycker dom här tankarna lämpar sig att ta upp här eftersom det här är ett ämne som diskuteras ofta på UJ. Tidigare var jag inne i dessa tankebanor betydligt mer än jag är idag.

Låt mig klargöra ett par saker att kämpa för vår rättvisa och vår hälsa är ju en självklarhet för alla och inget konstigt alls med det.

Men många skapar stora rädslor också att det till sist kan bli så mycket så hela ens liv drabbas och man lever konstant i rädsla för olika makter och makthavare.

Tro mig det finns inget bedrövligare än översittare som trycker ner den lilla människan men jag tänker på det här med att vara övervakad,att allt du gör registreras eller du filmas i butiker och på andra allmänna platser.

Många finner det obehagligt vilket jag aldrig gjort för jag känner som så oavsett jag är ute på nätet eller använder betalkort,går i butiker och andra platser kan dom få övervaka bäst dom vill för så länge jag sköter mitt och har rent mjöl i påsen så oroas jag inte.Vill dom glo på mig via en kamera så gör det då för jag har inget att dölja,hade jag något att dölja då hade jag sett annorlunda på den saken.

Vad jag tänker här och nu går jag till en bekant som är aktiv inom konspirationer han vill inte ens gå ut,han undviker i största mån både betalkort och bevakade platser och när jag frågade vad är det som verkligen skrämmer blev svaret,dom ser oss ju överallt. Ja men vilka dom,makteliten och det där gör att han i sin tur inte kan leva sitt liv fullt ut och då är det skrämmande när något tar sån överhand.

Jag tänker även som så att dom flesta av oss är troende och som troende och med övertygelsen om ljusets hjälp och andra sidans existens så skulle vi inte behöva skrämmas av allt det här.Vi borde ju istället känna oss trygga i vetskapen om att andra sidan gör sitt allt för oss.

Tänker jag på vacciner med mera så är jag en stor motståndare men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka om jag nu måste medicinera för att just nu i detta livet må bra ska jag inte unna mig det bara för jag har så starka värderingar.

Jag bromsar och protesterar till mycket men står nu inför faktum med en behandlng jag inte har något val i men kunde jag och fanns alternativa metoder så gick dom självklart före.Just det här får mig att tänka,jag ska ta en radioaktiv jodbehandlig i November mot min giftstruma en sköldkörtel som sväller för fullt i halsen och alternativ finns inte.

Här litar jag fullt på Wolf,och även om jag skulle reagera så negativt att jag för resten av mitt liv blir sjuk av radioaktivt medel i min kropp så finns min egen personliga tillit till andra sidan om att oavsett hur tufft mitt fysiska liv kan se ut så väntar evigheten och jag känner mig enbart trygg.

Som troende tycker man vi borde ha trygghet i att dom låter inget hända oss som inte alls är menat enligt vår livsplan och dom erfarenheter vi ska ha och med dessa tankar så släppte jag väldigt mycket av dom konspiratoriska tankarna som jag själv märkte blev för många och tog upp mina tankar på tok för mycket.

Med allt detta babbel kommer frågan,behöver vi fastna i allt det där om vi inom oss är trygga.Vi ska kämpa för våra rättigheter och hälsa utan tvekan men inte på bekostnad av vårt eget välmående så vi inte kan tänka annat,är det inte bättre att fokusera på allt som är bra än att fastna i mycket vi tyvärr inte kan påverka bara ha åsikter i för vi äger inte den makten att kunna åtgärda eller påverka allt elände som finns därute ?

Personligen kände jag att mina konspiratoriska tankar och funderingar tärde mer på mig än det byggde upp så jag tog steget åt sidan för att inte ockupera mina tankar med för mycket negativt utan istället fokusera på det goda som ger näring till min ande.

Blomma

Anmäl
2013-10-12 08:18 #1 av: Marr

Jag är medveten över övervakningssamhället och gillar det ju inte men struntar fullständigt idet! Låter inte på några som helst sätt få det till att begränsa mig som människa!

Att leva i rädsla, vad är det för mening med det? Kanske något vi bör lära oss att det begränsar? Det sker grymheter här på jorden och att helt lämna över det till våra beskyddare kan man ju inte heller. Visst litar jag på beskydd och är inte orolig för döden eller andra etniteter.

Det viktiga är att vi vaknar upp och aktivt protesterar mot det vi gör mot vår jord. Tycker det är tråkigt när man ska dra allt under ordet konspirationer. Ett sunt ifrågasättande till det som så många finner vansinnigt, tyder på att man är frisk i huvet tycker jag.

Ska vi fortsätta sponsra krig, förstörelse, vansinneskonsumtionen osv? För det gör vi ju idag med den takten vi har.

Ser inga som helst problem med din behandling av din struma i det här. Fast när den vanliga skolmedicinen går bet tycker jag det är bra att man har möjlighet till alternativa metoder. Som i mitt fall...

Kram på dig Ljuskristallen och ser fram emot när den här sk...n du drabbats av äntligen är borta!Hjärta

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-10-12 10:35 #2 av: Cristine

Börjar med länken hur jag botade min giftstruma. Jag valde ut denna för jag tycker den är komplett. Det är bättre du översätter den själv!

Tråkigt att du blivit drabbad, jag har själv struma fast inte den giftiga och jag tog bort medicinen när jag märkte att den var mindre svullen med mina naturmedel.                                                                                                                                                 

http://www.lovinglife.cl/blog/como-sane-mi-hipotiroidismo-naturalmente/

Sedan är jag helt inne på Marrs spår.Jag går inte heller och tänker på det..enda gångerna är när jag handlar..det är jag väldigt noga med.

Jag håller med i allt hon säger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-10-12 12:14 #3 av: [Olaf]

Det finns de som botat sin giftstruma på naturlig väg. Även om du tänker köra i gång med radioaktivt jod i november så kan du ju innan dess börja kolla upp alternativ . Det har du säkert redan gjort men jag vill ändå posta det här jag fann på nätet. Ifall att det skulle kunna vara nåt? Det verkar vara en seriös artikelförfattare som mycket väl vet hur allvarligt och svårt det är...inget som man lättvindigt sköter på egen hand.
Det skadar inte att läsa om andra vägar innan man sätter igång med jodbehandlingen tänker jag. Här, jag körde genom Google översättningsprogram som jag tycker är helt ok att läsa.

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.naturalendocrinesolutions.com/treatments/natural-graves-disease-treatment-methods/&prev=/search%3Fq%3Dgraves%2Bdisease%2Balternative%2Btreatment%26client%3Dsafari%26hl%3Dsv%26biw%3D1024%26bih%3D644

Anmäl
2013-10-12 12:17 #4 av: [Olaf]

#2 sorry christin jag såg inte ditt inlägg. Du har tydligen egen erfarenhet av detta. Häftigt att du blivit bra. Hoppas verkligen att Ljuskristallen kan bli frisk! På vilken väg det nu blir.

Anmäl
2013-10-12 12:50 #5 av: [Olaf]

Om detta med att oroa sig över övervakning.
Jag oroar mig över övervakningssamhällets utbredande men inte så att det går ut över min vardag.
Det där om rent mjöl i påsen....
Om vi tittar på diktaturer så fängslas hedervärda modiga människor medan korrupta tjuvaktiga människor lever i lyx. Vilka har rent mjöl i påsen? De korrupta eller de modiga sanningssägarna? Vad är det som garanterar att de som har tillgång till övervakningen har rent mjöl i påsen själva. Vad vet vi om framtida makthavare (eller nuvarande)? Det är därför vi som samhällsmedborgare ska sätta oss emot övervakningssamhället med näbbar och klor.

Anmäl
2013-10-12 14:03 #6 av: Ljuskristallen

Det är ordning och reda med er tjejer Cool

Och jag håller med er fullt,behövde skriva av mig mina funderingar för det här med joden går emot alla mina värderingar som shaman men så kommer tanken då varför inte men samtidigt utsätta sig för systemet och kemiska preparat som jag är så osams med.

Samtidigt min bekant blir jag orolig för så det var skönt att läsa det ni skriver om att det inte handlar om rädslor och ni känner ju mig sen några år och vet min inställning till mycket även om jag för egen del fått ta steget undan från en del som jag känner ockuperar mitt huvud och där försöker jag söka det positiva just för jag tar för illa vid mig istället av orättvisor runt om i världen.

Bra svar som jag tar till mig och tusen tack för länkar,tänker köra det innan jag gör något annat för hur det är har jag så himla svårt med all form av medicinering.Inte ens en huvudvärks tablett tar jag och så kommer det här med radioktiva ämne,hua Fryser

Men skulle försöka vara stark och gick emot allt inom mig både tro och värderar,tankar som jaha ja ska jag nu gå och lida för mina egna värderingar också så då slog jag bakut och tankeverksamheten kom i full gång.

Tur ni finns att bolla tankar med för nu känns det genast bättre och avbokade tiden i November för kan det alternativa reda upp en jämmerligt sur körtel så ska det alternativa helt klart gå först och det andra blir en ryslig nödlösning om det nu ens behövs efter era toppen tips.

Tack för era kloka ord och råd för jag behövde få era tankar kring det här för nu blev det i och med struman och den behandlingen att tar jag den ska jag lämna alla andra värderingar också och det blev konflikt inom mig så jag är glad jag startade tråden för nu vet jag hur göra och det alternativa går alltid före,länkarna verkar ju toppen så det är väl värt ett försök.

Tänk att komma i sån konflikt med allt bara för radioaktiv jod lösning,jag gick på en nit med mig själv där att intar jag den ja då kan jag ju varken ha den ena värderingen eller den andra kvar och jäklar som jag gått av och ann i det här för det tar ju emot så det skriker och det säger ju allt både intuitivt och mina egna inre värderingar.

Kramen på er kloka damer det är ordning och reda med er  Blomma

Oops trodde jag lagt den här i dolda gruppen,tji fick jag visst Generad

Anmäl