Annons:
Etiketterarkivlänkar
Läst 2655 ggr
jobas
2013-10-10 06:21

"Jesus är kejsaren Titus Flavius"

Annons:
Cristine
2013-10-10 09:52
#1

Så så de  börjar vakna och komma till insikt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stillness
2013-10-10 11:42
#2

Jag är väldigt öppen för att han har funnits känner jag

att han var en andlig lärare som lärde ut om vårt högre jag etc.

Sedan vet jag just detta med trenigheten har ju funnits länge innan kristendomen i Babylon semiramis ishtar etc så om man bakar in jesus i det så har man samma gamla grejer i nytt skal.

osv osv

Gahella
2013-10-10 22:42
#3

Jag tror också Jesus med andra visa och upplysta kvinnor och män har funnits.

Har nyligen läst att man inte vet vem som egentligen har skrivit bibeln och att de som skrev den inte levde samtidigt som då jesus sägs ha levt.

Andra säger att bibeln byggs på sumernas kilskrifter.

Men vad vet man egentligen?!

Marr
2013-10-11 06:13
#4

Tror också på Jesus och tänker han är en av de uppstigna som finnes till hand för oss och skall återkomma. Fast inte på det sätt som de kristna tänker. Han är med andra ord en av de i den Galaktiska federationen. Så tänker jag.

Bibeln är ju omskriven flera gånger och tänker att så blev det när "eliten" började "ta över" och människan lät sig förslavas av inskränkningar och fördomar…

Därför sändes Jesus till jorden för över 2000 år sedan, för att upplysa människan…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-10-11 06:44
#5

Jag menade med mitt inlägg att jag aldrig trott på bibeln. Jesus kan ha funnits, det är inget jag kan säga något om.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Eliiza
2013-10-11 06:56
#6

Hej på er! :-) Era tankar är väldigt sunda, för visst har personen som gestaltar Jesus funnits. :-) Mänskliga varelser och allt annat levande genomgår ju serier av liv. Otaliga serier av liv. Jesus egentliga namn var Jmmanuel (uttalas Immanuel), och hans profetiska bana här på Jorden började långt tidigare än med inkarnationen Jmmanuel. Den började närmare bestämt för ca 389000 år sedan och då som en man som då bar namnet Henok. Som profet för vår tid återföddes hans andeform år 8942 fvt (f.kr./BC) och han bar då namnet Henoch. Mvh, Eliiza

Annons:
Marr
2013-10-11 07:00
#7

He he he nää man vet ju ingenting och man kan ju bara tänka så långt som känns bra för en själv.😊

Tror nog att man får mycket omkullkastat den dagen sanningen är mogen för att uppdagas för oss. Det var inte som vi trodde…😮 

I alla fall trivs jag med min egen tanke…😂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

stillness
2013-10-11 13:13
#8

Jag trodde jesus riktiga namn var YESHUA?

Marr
2013-10-11 13:58
#9

Kärt barn har många namn…❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

I want to belive
2013-10-11 17:56
#10

Jag tror också Jesus har funnits, men att han möjligen…. Inte kan ha haft ett mänskligt ursprung om man säger så..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

stillness
2013-10-12 11:40
#11

Inom new age kretsar heter han sandanda

:)

att jesus kommer tillbaka tror jag själv i form av kristus medvetande inom oss på jorden det är det som sker just nu NU

ljuset expanderar kärleken och sökandet efter sanningen

Ljuskristallen
2013-10-12 15:26
#12

Fick syn på detta häromdagen och personligen reagerade jag ganska starkt för Jesus är jag övertygad om men inte som Bibeln framhåller honom men att han skulle vara Kejsaren Titus Flavus njäh det kan jag inte ta till mig.Jesus är Jesus och som Stillness beskriver det Kristus medvetandet där ljuset,kärleken,sökande som expanderar starkt.Nåt stort är i görningen och sanningar ska komma fram.

[kajmal"]
2013-10-12 15:30
#13

frågade min guid kamjal en gång,  "finns jesus"   "hon svarade."han kommer"

Annons:
Upp till toppen
Annons: