Viktigt

Mastercard - Fingeravtryck

2013-10-07 14:12 #0 av: stillness

MasterCard vill använda sig av fingeravtryck

MasterCard vill använda sig av fingeravtryck

Kreditkortsföretaget MasterCard vill gå med i ”FIDO Alliance”. Det är ett nätverk som helt vill ersätta lösenord med fingeravtryck för att kunna identifiera personer för bland annat onlinebetalningar.

MasterCard kommer bli den första stora aktören inom betalningsbranschen som går med i FIDO. Det tyder på att man är ivriga att använda sig av biometriska metoder som fingeravtryck istället för lösenord. Målet för FIDO är att ersätta lösenord med fingeravtryck och att man handlar med sin mobiltelefon.

Anmäl
2013-10-07 14:57 #1 av: Cristine

Det gillar jag inte, det betyder att de har dem i ett register som bara polisen kanske borde ha.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-10-07 15:01 #2 av: stillness

det är samma om du skall ha resepass idag som man fixar på polishusen de scannar din tumme

Anmäl
2013-10-07 16:00 #3 av: Gahella

Ja de skulle må då, full koll så mycket de bara kan Ledsen

Tänker ofta på den här filmen Minority Report som kom ut -02. Och när jag googlar kommer jag fram till en kille som konstaterar att den nu är del av vår verklighet.

Scary!

Anmäl
2013-10-07 20:14 #4 av: [Mustangcab]

# 2 Nej vill du ha ett pass idag för att resa så får du lägga dina 2 pekfingar på en skanner inte din tumme.

Se på videon och lyssna på vad hon säger.

http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Passansokan-for-barn-och-ungdomar/Blanketter1/

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-10-07 21:32 #5 av: Cristine

imånga länder ville de ha mina fingeravtryck men jag har alltid nekat och signerat med boli.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-10-08 10:39 #6 av: [Olaf]

#4 är det en väsentlig skillnad för sakfrågan? Tumme eller pekfingret?

Anmäl
2013-10-08 10:48 #7 av: [Olaf]

#0 Helt klart knappar övervakningssamhället in. Och vi vänjer oss i sakta och accepterar det som en oundviklig utveckling verkar det som. Argumenten är desamma hela tiden "det är för egen trygghets skull".
Det är konstigt att inte fler blir oroade. Jag menar med tanke på att det bevisligen brukar vara narcissister och psykopater som är urtypen för de som tar sig till toppen inom politiken och näringslivet. När de mysigt leende psykopaterna har tillgång till kontrollapparaten har man anledning att vara lite orolig.

Anmäl
2013-10-08 11:43 #8 av: stillness

olaf haha sant :D

Vi måste avslöja agendan

Dock känner jag att folk nu vaknar upp för de kan inte lfy mera verkligheten med, hollywood filmer, tv spel etc detta har varit målet fö reliten men vekrligheten har nu kommit i kapp oss

Folk ser all korrumption, mass arbetslöshet och detta leder till att folk vill ha svar som deras lögnaktiga regeringar inte ger dem bla hur Bankerna skapar pengar av luft och tvingar folket att betala, man skuldsätter regeringar etc för det är illuminati privata banker som trycker dessa pengarna o lånar ut dem som sagt.

sanningen gör oss fria

Anmäl
2013-10-08 11:59 #9 av: [Olaf]

Så sant Stillness! Federal bank. Hur många vet att den är privatägd inte statlig. USA lever på tryckta luftpengar. När utlånarna ska betalas tillbaka kommer pengarna vara värda som spelpengarna i spelet monopol typ. Sen faller resten av världens ekonomier som dominobrickor. Det blir nog lajbans värre.

Anmäl
2013-10-08 14:59 #10 av: [Mustangcab]

# 6 Prova med att lägga dit din tumme på en polisstation när du söker pass så får du svar.

# 9 Vad det gäller fed så är är det så här

"Det är ett delvis privatägt och statligt drivet centralbankssystem där högsta styrelsen är offentlig och politiskt tillsatt."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-10-08 15:23 #11 av: [Olaf]

#10 Jag kanske ska pröva med stortån? Polisen kommer nog bli förvånad.

Federal bank:

Jag har läst den där wikiartikeln förut. Men det är fortfarande så att den ägs av privata banker och är insynskyddad. Här kan man också läsa

http://www.washingtonsblog.com/2013/07/everyone-knows-that-the-federal-reserve-banks-are-private-except-the-american-people.html

Och här wikipedia igen
" Det är ett delvis privatägt och statligt drivet centralbankssystem[2] där högsta styrelsen är offentlig och politiskt tillsatt. Direkta bevis för att Federal Reserve skulle vara privatägd finns inte mer än att finanssystemet som förespråkas är ett skuldbaserat system (pengar skapas som skuld). Det innebär att Federal Reserve lånar ut pengar i existens som de skapat från tomma intet med ränta till amerikanska staten[3]. Anledningen till att finanssystemet är uppbyggt på det här sättet är enligt många penningreformister ett bevis på att systemet drivs med privata intressen. Federal Reserve är självstyrande vilket innebär att de ej är skyldiga att redovisa något för någon, inte ens för den amerikanska staten."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

Nöjer mig med dessa inlägg...jag befarar långdraget annars. Nu tar jag mina händer och tummar från diskussion.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.