Viktigt

Estonia - ansvaret får inte glömmas bort

2013-10-04 13:45 #0 av: stillness

Estonia-ansvaret får inte glömmas bort

Estonia-ansvaret får inte glömmas bort

Familjen Nilsson från Osby förlorade sin make, pappa och farfar Ove när M/S Estonia förliste den 28 september 1994. Nästan 1000 människor drunknade. 1996 startades den stora ansvarsprocessen i Paris som aldrig kommit igång då Estoniafallet mörklagts på internationell nivå. Hittills har ingen ställts till svars för den största förlisningen i Europa på modern tid.

Anmäl
2013-10-04 22:05 #1 av: VSK

Hemska "olycka".

Är Jutta Rabe fortfarande portad och efterlyst i Sverige?

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2013-10-05 12:52 #2 av: stillness

Jutta rabe vem är det?

Är ju så insider jobb precis som 911 twin towers utan tvekan

sedan lägger man cement över hela fartyget

o våran regering godkänner detta

Anmäl
2013-10-05 14:12 #3 av: VSK

Jutta Rabe bekostade ju allt själv och kom fram till en hel del, därav så finns det ju en film om Estonia som bygger på hennes arbete.

Jag googlade bara lite snabbt nu och hamnade på en blogg.

Jag har filmen och jag tycker det är mycket sevärd. -har för mig filmen portades i Sveriges alla biografer.

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2013-10-05 14:17 #4 av: VSK

Min kompis pappa var på kryssning och båten han åkte med var först på plats vid Estonias förlisning. Har för mig det var Marinella båten hette.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.