Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2773 ggr
stillness
9/18/13, 1:43 PM

MILJONER ANVÄNDARE HOPPAR AV FACEBOOK

http://kristofferhell.net

Brittiska Daily Mail rapporterar 2013-09-17 att miljontals med användare i USA och Storbritannien hoppar av facebok efter avslöjandena spioneri och systematiska kränkningar av privatlivet.

Compared to the sample of those who continued to use Facebook, the quitters were older, on average, and more likely to be male.

Reasons for quitting Facebook were mainly privacy concerns (48.3 per cent), followed by a general dissatisfaction (13.5 per cent), negative aspects of online friends (12.6 per cent) and the feeling of getting addicted (6.0 per cent).

Brenda Wiederhold, editor of the journal Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking which published the findings, said: ‘Given high profile stories such as WikiLeaks and the recent NSA surveillance reports, individual citizens are becoming increasingly more wary of cyber-related privacy concerns.

Källa: Facebook users are committing ‘virtual identity suicide’ and quitting the site in droves over privacy and addiction fears

Annons:
Marr
9/18/13, 4:42 PM
#1

Sedär ja och det är ju inte alls förvånande. Tur man aldrig hoppat på där för har inte känt att det är en lämplig plats för mig iallafall.

Någon har tydligen roat sig med att anmäla det här, men se det är inget fel på Stillness tråd och inlägg. Rent informativt endast!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ljuskristallen
9/18/13, 4:51 PM
#2

Man förvånas inte och facebook nehej tack men var med där en hel dag för många år sedan sen sa det bara stopp,jag mådde 🤢 av den platsen.

Bra det förs fram i ljuset för det där stället borde helt läggas ner med all skit som förekommer.

Bra information Stillness och att mörkrets makter klickar på anmäl är föga förvånat,allt för att tysta oss i kampen att fortsätta sin makt men se tystnar det gör vi inte 😎

Evisen
9/18/13, 5:04 PM
#3

Jag är inte förvånad om folk överger Facebook! Jag har aldrig haft, kommer aldrig att ha🙂.

Om det sen har blivit så att det ska spioneras på vad folk surfar om, det är väl lite som FRA-lagen här?

#1 Anmält vad Stillness skrev om Facebook? Superlöjligt att göra det. Säger som du, bra att folk får upp ögonen om FB.

stillness
9/19/13, 2:41 PM
#4

Hej mina kära ljusvänner! Jo precis Facebook blir ju lätt ett kontroll verktyg där man först lockar in människor med gratis tjänster som tex kommunikation etc sedan kommer man att ta avgifter för dessa längre fram det är vad David icke kallar tip tap toe tekniker, man tar lite i taget. Känner ni hur människor vaknar mer och mer? härligt :) Vi lever många i robot liknande tillstånd det är dags att börja leva människor :D Vi kommer inte ge bort vår kraft eller bli förslavade av arkoner etc deras tid är ute. Vad säger ni kära vänner har jag blivit anmäld :D SANNINGEN SKALL GÖRA ER FRIA ljuset segrar alltid

[VSK]
9/20/13, 11:54 AM
#5

En annan var ju motståndare till fb i flera år då jag var emot all informationsläckage. 

Men nu är jag medlem sen nåt år eller så.

Jag är väl medveten om att allt jag skrivit där kan läsas av obehöriga.

Gahella
9/20/13, 1:13 PM
#6

De läser av oss överallt, även härinne. D

Det går inte att skydda sig från dem oavsett om man har kodat mejlen på sin dator, för de kommer in genom s.k bakdörrar och det sker när vi uppdaterar vanliga program som t.ex Adobe reader.

Annons:
Marr
9/22/13, 6:49 AM
#7

Ja Gahella det är jag fullt medveten om, absolut att dom har koll.🤓

Cst hoppar också av Facebook…

http://www.youtube.com/watch?v=e753FpEf2Z4&feature=c4-overview&list=UUa-0aoN6NYAINExxOcOq32w

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
9/22/13, 12:17 PM
#8

Jag såg en intressant film i fredags som heter "Frihetens Pris". Den handlade just om internet, och om att allt vi gör på datorn kan ses av vem som helst. De tog upp om google som tar och scannar igenom dina sökningar, och sen via de sökorden skickar anpassad reklam till dig(t ex på google i högerkanten) på datorn. De nämnde AD Word(som VSK nämnt om tidigare) och hur de formar reklam efter ditt datorsurfande. 

Jag tar avstånd ifrån FB, för jag gillade inte det jag hörde. Jag förlorar tydligen äganderätten till mina bilder då jag laddar upp dem på FB. Och då får det vara!

[VSK]
9/22/13, 1:00 PM
#9

För er som inte vet så äger Google facebook.

Marr
9/24/13, 9:45 AM
#11

Såg lite grann utav det Evisen, men slog på teven när det var nästan slut…

Aha Vsk…det här ska jag läsa noggrannare. Tack!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Mamiguru
9/24/13, 7:41 PM
#12

Tack. Sånt här behöver komma fram mer än vad det gör🌊

Nu har jag lämnat FB jag också!😃

Cristine
9/24/13, 8:37 PM
#13

Vart man än är så blir man avläst men man behöver ju inte Hjälpa dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
stillness
9/25/13, 12:43 PM
#14

Gahella exakt detta har jag känt av tex när man ALLTID måste uppdatera windows etc

BASTARDS :D

Gahella
9/25/13, 2:04 PM
#15

Nya tidens peeping Toms som bara måst glo, det är en sorts fobi de har ;D

stillness
9/26/13, 11:00 AM
#16

Gahella vad menar du nu :D ?

Gahella
9/26/13, 2:46 PM
#17

Smygtittare kallas så 🙂

[Mia-Li]
9/26/13, 5:17 PM
#18

Åhhh..jag som är ett fan av Facebook…
Man kanske ska ta och tänka om..🤔

[VSK]
9/27/13, 3:12 AM
#19

#18

Adda mig då 😛

stillness
9/27/13, 10:14 AM
#20

Facebook som ett verktyg tanken är inget fel på fast när ett företag äger allt du skriver och snokar i allt det är väldigt "fucked up"

jag tror vi kommer få ser mer alternativa medier växa fram som är mer för folket :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: