Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 4264 ggr
[Sandi92]
2013-08-22 19:45

UFO som ser ut som en stjärna?

Igår kväll när jag satt på balkongen så såg jag vad som såg ut som en stjärna som rörde på sig. Den rörde sig oerhört snabbt och var borta på några sekunder.

Kan det ha varit ett UFO? Eller finns det något naturligt fenomen som kan förklara vad jag såg?

Annons:
lyrah
2013-08-23 03:33
#1

Nope finns inget naturligt som förklarar dom, jag ser d du beskriver varje dag, har gjortd i flera års tid, d är inte flygplan, flygplan låter och blinkar, vet d för när det var flygstopp över skandinavien pga vulkanutbrott på island så flög dessa sk stjärnor där uppe helt ljudlöst, ibland tonar dom upp och ibland tonar dom bort helt för att sedan tona upp igen för fullt, har även sett dom mitt på ljusa dagen med solglas ögon som har uv skydd, jag tror att alla kan se dom, gå utanför era dörrar så fort d är stjärnklart och titta upp en stund, studera sjärnhimlen noga, ha tålamod så ska ni få se d, alla kan se d:)dont just talk, out and do it , allihopa här:)

Marr
2013-08-23 07:11
#2

Ja jag tycker det är konstigt att inte fler ser mer. Håller med Lyrah till 100%!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-08-23 09:27
#3

Me too!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

alicia80
2013-08-23 10:33
#4

Jag tror på att det finns många skepp där uppe. Sen var jag på observatoriet fick jag lära mig att de som ser ut som stjärnor som rör sig är satteliter.  Det finns jätte många. Men jag vet inte ifall dem kan ändra styrka så som du beskrev.

Stjärnor

Måne

 I går fick jag lust att gå ut på balkongen innan jag skulle lägga mig. Just när jag kom ut såg jag ett stjärnfall. Såg även en sattelit eller vad det nu kan vara. Jag känner i alla fall att det händer mycket där uppe. vare sig det är förklarliga eller oförklarliga saker man ser.

[LoveUnite]
2013-08-24 15:24
#5

Måste krossa lite hjärtan här.

Flygandes stjärnor är oftast sateliter.

Här är dem o flyger varje kväll o natt. Förut trodde jag de var ufon men sedan tyckte jag de kom lite väl ofta och jag kollade upp det, fick reda på hur sateliter ser ut då. :(

MEN

De är uppe i himlen och flyger, ufon. Om vi ny syftar på et's.

Om du är i kontakt med dem så försök kommunicera med dem, gå ut sätt dej ner, titta upp i himlen och sänd ut lite tankar till dem. Om de brukar besöka dej så kommer du få kontakt, kanske inte inom 1 timme eller samma kväll, kan ta några gånger. Ge bara inte upp.

Så tidigt som för 2 nätter sedan fick jag en impuls att gå ut på altanen och titta upp mot himlen. Efter en stund sände jag ut mitt namn och var jag befann mej och sa att jag ville de skulle kommunicera med mig på något sätt. 2-3 sekunder senare lyste det upp något starkt på himlen, jag tittade dit och det liknande en vanlig satelit, bara att den lyste till mitt i himlen. Jag sände ut tanken igen och även, om det var ni kan ni göra det igen. Jag höll ögonen på den och 1 sek efter tanken så pulserade den upp till ett stort starkt vitt sken och sakta pulserade ner till normal lyse. För skoj skull sa jag det en gång till efter en stund och direkt efter gjorde den så igen. Jag bad inte om det mer och den gjorde det inte mer och sedan försvann den.

Jag har även får några år sedan sett ett typiskt ägg liknande tefat bara ca 10 meter ifrån mig, gav ifrån sig ett pulserande ljud och var vit silvrig i färg med lyse undertill och en dome ovanpå. Dock inte så det gick att se in. Den var inte så stor, var säkerligen bara att typiskt scoutship och med 2 st små gråa inuti vilket jag är rätt säker på då en annan sak hände mitt i natten, samma natt.

Så dem finns.

Nam-rats
2013-08-24 15:46
#6

Ser det ut som stjärnor, och rör sig snabbt över himlen, så är det utan tvekan satelliter du har sett.

Vi har skickat ut runt 8,000 satelliter i omlopp, och många av dem speglar solens ljus tillbaka mot Jorden.

Så, nej, det är inte UFOn du ser. Det är helt "naturliga" satelliter. 🙂

Kolla på klippet nedan så ser du hur satelliter ser ut och hur snabbt de rör sig som jämförelse med det du själv sett. Slående likheter, eller hur? 😉

Annons:
[LoveUnite]
2013-08-24 15:57
#7

#6

Yup, kryllar av dem är ute…

lyrah
2013-08-25 00:07
#8

Allright men då återstår frågan kan sateliter signal kommunicera med människor? För om dom kan d så signalerade den till mig, genom att lysa upp starkt direkt efter att jag gjorde en ljussignal, gång efter gång, ca 8-9 gånger och riktigt starkt och tydligt

Cristine
2013-08-25 00:40
#9

Åker de raka spåret i samma fart hela tiden så är det en satelit och de är väldiigt lätta att urskilja

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

lyrah
2013-08-25 02:26
#10

Ok hur vet vi att alla dessa är sateliter, har alldrig själv varit i rymden så svårt att säga

lyrah
2013-08-25 02:38
#11

I mina ögon är dom ufo då dom är oidentifierade, dom flyger väldigt fort, vet inte om sateliter brukar flyga i grupp, och vet inte heller on man kan se satelliter mitt på ljusa dagen, eller att dom signal kommunicerar med människor

lyrah
2013-08-25 02:46
#12

Måste tillägga att jag har sett dessa sk satelliter när d har varit kolsvart och tokmolnigt ute, vet inte om satelliter flyger bland moln synligt?en gång när jag körde bil mitt på ljusa dagen fick jag syn på en sk satellit den blänkte till starkt innan d bildades ett moln runt d och sedan var d borta, satelliter verkar ha många egenskaper

Nam-rats
2013-08-25 05:34
#13

#10

De är identifierade. De är inte UFO'n, de är IFO'n. Det rör sig om satelliter. 🙂

Att de är oidtentifierade för dig innebär absolut inte - under något som helst förhållande - att de är UFO. Argumentet du försöker använda kallas "argument ur ingorans"; alltså; "Jag kan inte förklara företeelsen, därför måste det vara "spöke/UFO/Gud". Det är rakt igenom ogiltigt.

Att du försöker göra dem till UFO'n för att du själv aldrig varit i rymden är ett mycket ogrundat ställningstagande. 

Och om du tittar på klippet jag bifogade tidigare så ser du att satelliter inte nödvändigtvis "flyger i grupp". 🙂

Annons:
Marr
2013-08-25 06:53
#14

Skulle du sett det jag har sett skulle du sk..a ner dig namrats! Så säker du är på att allt är satelliter så skulle du antagligen inte tåla mycket, när du väl får se. Vad sägs om en satellit som är purpurröd och lika stor som halva Sthlmsgloben?

Eller 4 st satelliter har satt sig fast på ett "fyrkantigt föremål" och blinkar rött/orange på låg höjd och cirkulerar runt? Inte tror jag säpo spanar på mig och mitt lilla område med ljudlösa "saker" på nätterna.

Jag och många fler med mig har spanat så pass på himlen så vi kan nog med säkerhet hålla skillnad på satelliter och intelligenta ljus. I över 40 år har jag spanat på himlen… 

Visst ser man satelliter titt som tätt och ofta men dom håller en jämn bana i samma hastighet och håller inte på och far fram och tillbaka, upp och ner. Eller kan anta en hastighet som inte är av denna värld.

Ifall du tror det är satelliter namrats så har även du sett ufon, fast ja det du visar på filmen är typiska satelliter för dom fladdrar inte runt…😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[LoveUnite]
2013-08-25 10:50
#15

Jag tror att #13 menar att just flygande stjärnor är säkerligen sateliter.

Det betyder självklart inte att allt som flyger omkring där uppe är sateliter, bara att största sannolikheten är att just dem är det. Vilket jag håller med om.

Och jag har ändå sett äkta et flygande skepp, även dessa så kallande flygande ljuskloten. Inte högt uppe i himlen utan rakt framför mitt ansikte. Har även sett en av dem mega stora cigarr liknande skeppen, så nära att jag kunde se fönsterna (mega stor).

Så dem finns.

Marr
2013-08-25 12:05
#16

#15 Ja förmodligen och #13 visar vad ju vad han menar med satelliter i samma inlägg…🙂

Tycker i.o.f. att det är kul när det rör på sig över huvud taget där uppe. När man ser en satellit så tittar man ju till lite extra…ifall, ifall… den skulle börja "studsa runt" och ändra riktning el. ljus eller ha lite efterföljande kompisar…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[LoveUnite]
2013-08-25 12:18
#17

#16

Japp, jag tycker med det är skoj 🙂

Jag tycker det finns mer intressanta saker uppe i himlen/rymden än vad det finns nere på jorden, haha. Folk missar en massa saker när dem bara stirrar ner eller rakt fram. Det skadar inte att sätta sig ute några kvällar i veckan och titta upp på natt himlen, inte nog med att det är vacker… man kanske ser något häftigt också. 😉

Upp till toppen
Annons: