Viktigt

Fest bilder ifrån familjen Rothschilds

2013-08-22 15:33 #0 av: stillness

(Stillness, varför tänker jag på Lady Gaga när jag ser dessa bisarra symbolism utrycken i bilderna nedan??)

Allt makes more and more sense

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=2305

Läckta bilder från insidan - bisarr fest hos familjen Rothschild

Published by Admin on 2013-08-22 (540 reads)

Läckta bilder från insidan - bisarr fest hos familjen Rothschild

Följ med på insidan och se lite bilder från en smått bisarr fest hos släkten Rothschild. Ursprunget av bilderna är under utredning, enligt flera källor är det från år 1972. Posta gärna i kommentarsfältet eller skicka epost till info@vaken.se om ni vet mer, t.ex vilka som är på bilderna. Konstnären Salvador Dali går att återfinna på en av bilderna.

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Anmäl
2013-08-22 18:42 #1 av: Gahella

Vad hysteriskt dekadent SkrattarOch kolla menyn då

Anmäl
2013-08-22 18:55 #2 av: Tarotstollan

Känner bara igen Audrey Hepburn och Salvador Dali.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-08-23 00:55 #3 av: Cristine

Dessa har jag inte sett jag har siett de mer moderna med lady GaGa som du nämner och madonna, samt andra

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-08-23 07:08 #4 av: Marr

Ja den tanken är inte svår att få. Kanske därifrån dom fått sina vridna ideer till sina scenframträdanden?

Ja herregud vilken meny!!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-08-23 13:54 #5 av: stillness

kan någon översätta menyn? jag förstår ej texten

Anmäl
2013-08-23 18:53 #6 av: Cristine

Röra på utsökta lik.

Manliga genitaler i folie

Anmäl
2013-08-23 21:42 #7 av: Kryddis

Eh, nej! Varför sitter du och gissar när du inte vet vad menyn betyder?

Hela menyn består av ordlekar i surrealismens tecken. Dessa förlorar tyvärr väldigt mycket i översättning och om man inte förstår den underliggande betydelsen (vilket jag förstår att du inte gör)

Ett försök:
- Soupe extra lucide
Extra klardrömssoppa eller soppa på extra klara drömmar

- Imbroglio de cadavre exquis
Imbroglio kan mycket riktigt betyda röra, och passar därför i sammanhanget då det handlar om mat, men det kan också betyda förvirrad, att trassla till. Cadavre exquis är en lek som surrealisterna hittade på där man bl a gör en bild av olika delar av andra bilder för att få ett surrealistiskt resultat. Ni kanske har lekt en enkel form själva där man har en bilderbok som är tredelad horisontellt och när man bläddrar fram sidorna i olika takt får man olika figurer t ex en manstorso med kohuvud och fågelben. Men, den kan var mycket mer komplicerad och avancerad än så. Man kan även göra det med ord.Den går alltså inte att översätta rakt av.

- Lady and Sir Loin är ju så uppenbar ordlek. Sirloin är helt enkelt ryggbiff på engelska...

- Tubercules en folie
Har ingenting med manliga genitalier att göra. Tubercules är det vi kallar rotknöl (som för övrigt används av en del växter för att lagra engergi för asexuell förökning). Folie betyder galenskap. Här har man lekt med bakad potatis som brukar tillagas i folie och får alltså serverad sig en Galen knöl.

- L'es tu?
Är helt enkelt en fråga som syftar på raden ovanför; Är du också (galen)? Samtidigt anspelar den på sallad (Lettuce)

- Pêche et Chêvres hurlant de Tristesse
Fisk med getost som skriker av tristess. De antar kanske att folk börjar bli lite lagom dästa mot slutet av måltiden?

- Enfin!
Äntligen (slut?)!

Allting är inte så uppenbart och när det man tror är uppenbart dessutom är helt fel förstår jag att man blir förvirrad. Bissart - javisst! Men, surrealism skall vara bisarr! Jag trodde att ni strävade efter att vara surrealistiska eller det är åtminstone den uppfattningen man får när man surfar runt lite på sajten.

Anmäl
2013-08-24 16:02 #8 av: Nam-rats

Ja, tvi vale så sinnessjukt att ha maskerader! Vilket strålande evidens för att dessa människor egentligen är rymdödlor. Skrattar

Anmäl
2013-08-24 16:36 #9 av: Cristine

Tack för att. Du översatte, min franska kryper på knäna just nu efter 20 års uppehåll. Soupe extra lucide sade inget till mej bara att den var extra klar..ordlekar i surrealismens tecken tänkte jag inte på fast Dali var där..
Tubercule kallade en fransk vän sina egna catapliner
det var mest potatis grillad ifolie som också kallades så sedan brydde jag mejinte om att titta på resten.

Anmäl
2013-08-26 12:42 #10 av: stillness

Bilden med kvinnan i en fågel bur är tydligt MIND CONTROL SYMBOLISM.

Hon är antagligen ett mind controll offer till nån av Rotchildarna eller de andra på festen, En fågel bur med öppen Dörr (Frihet) då hon är fången

Härligt Aquarius tidsålder är här då sanningarna kommer fram

Kärlek sanning

Anmäl
2013-08-26 12:50 #11 av: Cristine

Jag trodde Audry Hepburn var klokare än så, kunde aldrig tro artt jag skulle se henne där.

Dali däremot förvånar mig föga, då hans stora kärlek Frederico Garcia Lorka blev arkebuserad blev han en helt annan person talade min särbo om, det var då han börjsde fullt ut med sina exentriska maner och målningar.. Från början var det bara en fasad som han senare blev tvungen att anamma

Anmäl
2013-08-28 00:33 #12 av: Tarotstollan

Inte för att detta inlägg har med tråden egentligen att göra men...
fågelburen är tydligen populär.

I sista delen av författarinnan Anaïs  Nins dagbok nr 7, finns hon på bild från en fest med en fågelbur över huvudet. Under bilden står det: Maskerad med temat " Kom utklädd som din galenskap".

Tyvärr vet jag inte var eller när denna fest var eftersom det är så längesedan jag läste hennes dagböcker, men bilden ovanför här fick mig att minnas att jag sett detta innan någonstans.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.