Annons:
Etikettsädescirklar
Läst 7084 ggr
Amon
2013-08-04 00:10

Sommarens nya korncirklar 2013

Tänkte att här kan vi lägga in filmer på nya Korncirklar för i sommar. 
Börjar med denna i Italien - först på spanska:

Annons:
Amon
2013-08-04 00:14
#1

Sedan en spännande tolkning av samma korncirkel - på engelska:

Amon
2013-08-04 00:20
#2

Nästa från Avebury, Wiltshire i England den 7:e juli:

Amon
2013-08-04 00:29
#3

Även denna kommer från Wiltshire - en vecka senare:

Amon
2013-08-04 00:36
#4

Några enklare cirklar från Nederländerna:

Amon
2013-08-04 00:41
#5

En till från Wiltshire - med astrologisk tolkning:

Amon
2013-08-07 12:17
#6

Två nya från Wiltshire:

Annons:
Amon
2013-08-07 12:21
#7

Flera från Nederländerna:

Amon
2013-08-07 12:24
#8

Från Italien - "Flower of Life":

Evisen
2013-08-07 16:19
#9

Riktiga konstverk👍!

stina63
2013-08-07 21:16
#10

Wow jag tycker dom är väldigt vackra,,,,

Amon
2013-08-07 21:42
#11

Ja visst är de!👍

Här en till från Wiltshire - tydligen en populär plats för Korncirklar!🙂

Amon
2013-08-07 21:56
#12

Här en från Tjeckien:

Marr
2013-08-08 07:05
#13

Många intressanta konstverk och jag blir impad av att man kan utläsa och tolka endel. Intressant med den sista också då jag hittade detta i Aftonbladet. ingen korncirkel dock…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17256725.ab

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Amon
2013-08-13 00:36
#14

Här en ny från Hackpen Hill, Wiltshire:

Amon
2013-08-13 00:38
#15

Davidsstjärnan (!) - även denna från Hackpen Hill, Wiltshire:

Denna ytterst ovanliga planetkonstellation fanns ju på himlen den 29:e juli i år - men den återkommer igen den 25:e augusti - ÄNNU Kraftfullare!🙂
http://2012portal.blogspot.se/2013/08/make-this-viral-peace-portal-activation_4.html

Amon
2013-08-13 01:00
#16

En till - denna från Tidcombe, UK:

Amon
2013-08-14 00:48
#17

Från Silbury Hill, Avebury, Wiltshire:

Amon
2013-08-14 01:07
#18

Ännu en från Avebury, Wiltshire:

Amon
2013-08-22 12:15
#19

Denna otroligt vackra kommer också från Wiltshire:

Amon
2013-08-22 12:20
#20

En till:

Annons:
Amon
2013-08-22 12:24
#21

Ännu en från Wiltshire:

Amon
2013-08-22 12:32
#22

Den senaste från Wiltshire - är det en sexuddig stjärna i mitten? ✨

Nam-rats
2013-08-22 12:46
#23

Och så ska vi ju också påpeka att sädesfältcirklar är väldigt enkla att göra. Det enda som behövs är lite planering, lite tålamod, rep och plankor.

Vi vet att människor kan göra väldigt avancerade mönster i sädesfält med väldigt enkla medel. Vi har inga evidens för att aliens skulle ha gjort dem.

Vilket är mest troligt? Och varför tror ni att det är troligare att aliens skulle vara här och rita grafitti på våra åkrar än att människor, som bevisligen kan och har gjort massor av sädesfältcirklar, skulle ha gjort dem?

🙂

Amon
2013-08-22 13:04
#24

Och i den här ryska filmen från i går - kan man bla se hur Korncirklar skapas - vid 4.00 och 4.30 🙂:

Nam-rats
2013-08-22 13:18
#25

#24

Klipp som dessa är väldigt enkla att göra med dagens videoredigeringsteknik. Vem som helst med en dator kan göra likadana klipp.

Och varför skulle utomjordingar över huvud taget klottra på våra sädesfält? Varför skulle de hålla på och flyga runt och vara mystiska över huvud taget?

Nej, det är en väldigt orimlig tanke att vi har fått besök av intelligenta varelser över huvud taget; hade de kommit hit hade de väl för sjutton försökt etablera kontakt med oss andra intelligenta varelser och inte bara surrat runt ovanför sädesfält och lekt svåra. 😃

Eliiza
2013-08-23 10:44
#26

Vissa kan naturligtvis vara handgjorda på plats, men vissa är det absolut inte. Det krävs mycket koncentration för att dessa mönster även skall avsätta sig och manifesteras i sädesfälten…och när så inträffar så sker det snabbt… Med vänlig hälsning, Eliiza

Nam-rats
2013-08-24 13:02
#27

#26

Men det har du ju inga evidens för, förutom för korta, skakiga små YouTubeklipp som vem som helst med dagens videoredigeringsteknik kan fuska fram. 🤔

Annons:
Eliiza
2013-08-28 13:09
#28

Hej Nam-rats! Nej, jag personligen har inga bevis i min hand eftersom det är andra människor, i detta fall forskare, som kommit fram till detta och dokumenterat uppkomst av Sädescirklar. Jag har inte sett ett enda YouTube-klipp rörande Sädescirklar. Med vänlig hälsning, Eliiza

Squimpan
2014-03-03 05:26
#29

Många utav dessa symboler kan spåras bak till satansdyrkan och svartmagi vilka jag tror kan vara handjorda i syfte att frammkalla andar eller andra rituella syften. Alla behöver inte vara det! men jag tror att många är det. 

den här snubben förklarar lite om ritualistiska symboler som finns över allt runt om oss mellan 1:15-1:40 ta en titt på vad han har att säga om symbolerna och titta sedan på videorna igen. jag fick en liten annan bild av det hela helt plötsligt.

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Amon
2014-03-03 17:58
#30

Jag håller inte med dig! 😐

I äkta sädesfältscirklar används urgamla heliga symboler - och inga nyare förvanskningar av dessa!

Man har inom svart magi osv. tagit en del urgamla heliga symboler och förvrängt dem.

Som pentagrammet - som med spetsen uppåt är en skyddssymbol mot onda makter - det har man vänt upp och ner och då blir det ett sk konverterat pentagram och som har fått en helt annan betydelse.

Och "nazistkorset" - svastikan - som från början betydde bla solen och lycka - och fortfarande gör det och används på olika platser i världen - har också förvanskats av nazisterna:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

Men inga av dessa symboler dyker upp i sädesfältscirklarna - vad jag kan se. 🤔

Davidsstjärnan - har jag bla själv fått i en meditation - det är också en urgammal helig symbol - och den kan man se ibland i sädesfältscirklar.

Tvärtom - symbolerna i de äkta sädesfältscirklarna känns verkligen heliga - och talar till en plats djupt inom oss - där de rör vid gamla minnen från urtidens begynnelse - det är min åsikt.😇

Marr
2014-03-03 18:36
#31

Nä just som Amon säger så tänker jag med…Dessa heliga symbolor har man stulit, gjort om för att falla till egoisternas/elitens fördel, ser jag som ett av de desperata försöken att lura in oss i dess fållor…

Ser inget satanistiskt i dessa Korncirklar så länge människan inte har lagt sig i och skapat dom själva…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Squimpan
2014-03-03 23:46
#32

problemet är att dessa symboler har använts i flera tusen år och jag tror att vetskapen om deras egentliga innebörd har gått förlorad. 

kan mycket väl vara som du säger att det är "häxorna" som tagit efter "ufona" (ursäkta ordval). men varför har det isf blivit symboler för djävulsdyrkan och häxkonst? om de nu är heliga symboler så skall de väl inte användas till sådant och borde föra med sig någon kraft för att förhindra dem att användas på ett sådant vis? visst det har vänt upp och ner på dem osv för att det inte skall vara samma symbol rent tekniskt sett men det förbryllar mig.

jag ser rätt många utav dessa symboler som han visar upp i korncirclarna om du ser efter lite granna men inte i alla!

 det är därför jag vill säga att vissa kan vara handgjorda för att ha ett ritualistiskt syfte men andra kan helt och hållet vara gjorda av andra intelligenta varelser som besöker våran planet. triangeln  som symboliserar jord vind och eld, spiralen som symboliserar manligt fertilitet, davidsstjärnan, Ankh'en, för att nämna ett par.

 Rätta mig gärna igen och förklara ytterligare, om ni tycker att jag har fel ;) MVH //Squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Gahella
2014-03-04 10:02
#33

Jag tror också att alla dessa heliga symboler är kidnappade från mörkret för att hålla makten över oss då de vet hur starkt inflytande de har. Samma fenomen har ju även skett med en massa bra uppfinningar som är både billiga och bra för miljön.

Förr om åren var jag mycket engagerad i dessa cropcircles. Och det jag kom fram till och som jag även hörde från en far och hans son som hade forskat i många år är att det fanns 3 typer som gör dem. Den första gruppen var ETs, den andra gruppen var "skojare" som även blev betalda av näringsidkare på engelska landsbygden för att få folk till deras pubar och restauranger, den tredje gruppen var människor som kallade sig för kanaler, att de fick inspiration uppifrån för att göra dessa vackra mönster. Och den gruppen hade ofta sett skepp som hovrat ovanför dem när de var där

Upp till toppen
Annons: