Annons:
Etiketterarkivlänkar
Läst 3340 ggr
maribell
2013-07-23 10:14

Ut på yttersta grenen.

Underbar film om möte med utomjordiskt liv

http://www.youtube.com/watch?v=p2j2XFY6ZZs&list=PLC381D99B89754B23

☀️

Annons:
Marr
2013-07-23 14:39
#1

Ja eller hur Maribell!👍 

Den är fullständigt underbar och det är som man är hemma när man ser den där filmen. Jag råder alla att se den som ej har gjort det. Hade turen att få den serverad på kanal 1, i slutet på 80-talet. Då tog det skruv ordentligt i mitt andliga sökande, för flera bitar föll på plats…Såg den igen här på You Tube för något år sedan.

Tack snälla du för att du lägger in den här!🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-07-23 16:53
#2

Boken är ännu bättre, tycker jag. Och den fick en jättestor betydelse för mig när den kom ut då

Cristine
2013-07-23 18:17
#3

Jag tog ner den filmen åt andra för fem år sedan men såg den aldrig själv

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nandini
2013-07-23 20:14
#4

Åh, tack! Ja, för mig blev den här filmen också ett uppvaknande! Det var så fantastiskt och obeskrivligt och ändå så "på riktigt". Tror inte någon film gjort så stort intryck på mig.

Amon
2013-07-23 20:49
#5

Jag läste också hennes bok: "Ut på yttersta grenen" i mitten/slutet av 80- talet. Sedan hennes andra böcker också. Strax efteråt kom filmen på TV en jul - (var det 1987?) - och den var också verkligen bra! 👍

Ja - det var nog den boken och filmen som öppnade upp mitt andliga intresse. Först läste jag om märkliga andliga upplevelser som människor på andra sidan atlanten varit med om..🌈

Sedan läste jag böcker om personer från Norden som varit med om märkliga andliga upplevelser - som tex "Gåvan från stjärnorna" - av Stefan Lidfors och många fler..✨

.. och så plötsligt började jag själv få märkliga andliga upplevelser😮

- och började springa på Kropp o Själ mässor och andliga kurser osv..😇

Ibland har jag funderat på om jag skulle skriva ner det jag själv varit med om i bokform.. ..men det är väl ingen som är intresserad av att läsa detta kanske.. 

- men det kan ju vara bra kanske att ha en dokumentation för barnen och barnbarnen i framtiden att läsa - om de har lust.. 😊

Amon
2013-07-23 23:54
#6

Ursäkta - skrev fel - Lennart Lidfors heter han ju!👍

Annons:
Marr
2013-07-24 08:05
#7

#5 Jajjamän Amon!

Det är också en alldeles strålande bok jag läste efter denna Yttersta Grenen. Där kallar Lennart Lidfors Draconerna för Catpeople men ändrade sig senare. En bok som kändes helt rätt trots det lilla man vet och visste. 

För mig resulterade denna "Yttersta grenen"  i att jag drog iväg på kurser till Mullingstorp utanför Norrköping. "Möt dig själv utifrån universums synsätt", kallade man det första steget. Efter dessa kurser kom Gåvan från Stjärnorna i min hand. 

I en meditation för ett år sen kom Bengt Stern "in" och log med hela sitt ansikte och blinkade till mig. Han gillar det jag gör nu. Han är avliden sen många år.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Nandini
2013-07-24 08:24
#8

Ja, Lennart Lidfors böcker har jag t.o.m läst om många gånger, senast för bara någon vecka sedan. Jag kan läsa dem emellan varven och tänka, var tog han vägen Lennart? Skulle vilja veta mer om honom idag. Han måste ju verkligen ha många intressanta andliga och vetenskapliga tankar som vi borde få ta mer del av.

Bengt Sterns första bok läste jag då för länge sedan och som jag minns det var den rakt på sak och väldigt kraftfull. Tänk att du gått på kurs för honom, Marr! Och att han kom till dig i meditation! Han har nog öppnat många dörrar för många, tänker jag.

Jag gillar också Shirleys böcker! Har läst dem alla. När som helst ska jag titta på Youtube-serien som Maribell lagt upp…

Marr
2013-07-24 10:09
#9

Undrar också vart Lidfors tog vägen. Vet att han fick ägna all energi till "Marie" som boken handlar om, så han fick stänga sin hypnosmottagning. Han ska ju ha hållt föredrag och sådant efter det, men hittar inget. Har även tänkt mycket på denna "Marie" och undrar hur hon har det idag.

Bengt var en tuffing som retade gallfeber på många, bl.a. läkemedelsbolagen. Boken "Att må dåligt, är en bra början" retade många bara genom titeln.

När en kvinna sökte läkare för sin sons räkning, som hade en hemsk acne. Så sa Bengt att han skulle äta bättre mat och meditera. För det blev blev han prickad/anmäld.

Jätteroligt om man tittar på filmen Maribell har serverat åt oss, för önskar alla ska få upplevelsen att se den!❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: