Framtiden -2012 och efter

Kollaps av samhället

2013-07-07 12:52 #0 av: stillness

Hej mina vänner!

Ni som hänger här som är vakna vet ju hur banksystemet fungerar och att de kommer att kollapsa det som de gjorde likt 1929.

Känner lite oroligheter nu pga dess utmaningar som kommer komma.

Jag känner just nu mer o mer jag vill bli helt självförsörjande ifrånsamhället likt the old days inte låta bankerna ha något med mitt liv o göra.

märker hur allt blir dyrare o dyrare i samhället, de skapar inflation

Har ni några ideer själva? Go off the grid bygga egna samhällen?

skiten kommer kollapsa och då måste vi hjälpas åt

skall bli intressant o se alla människor med deras stora fåfänga,narsissism om de kommer hjälpas åt?? tror inte alla kommer göra det.

vad har ni för planer?

jag tänker angående jobb, förberedelser etc

Många idag blir av med jobben vad är backup planen?

Anmäl
2013-07-07 15:28 #1 av: [akumas7]

Nu kanske det här låter lite skumt men jag säger det i alla fall.
Jag tänker lära mig genom böker och kurser hur man klarar sig av naturens resurser. Sedan när allting krasar så pakar jag ner allt man behöver för att överleva, jag tar med mig mina djur + ett tält. + en häst som bärpakningen. Sedan ger jag mig ut i skogen och lever som de gjorde för. Deta har varit min plan i många år och det kommer troligen att bli så, jag kommer även att försöka att slås mot de onda krafterna på mitt sätt. Jag vet inte om det funkar, men jag vet att jag kommer att vara en efterlyst person pga mina kunskaper. Så deta kanske blir ett ont måste för mig! Men jag kan inte tänka mig att jag kommer att vara rädd ;)

Anmäl
2013-07-08 05:54 #2 av: [kajmal--"]

fortsätta som förut, bo i mitt torp uti skogen.

har en liten byggnad med vedspis på gården. bor där på vintern om det krisar

Anmäl
2013-07-08 06:14 #3 av: [kajmal--"]

bodde en vinter 3 månader i en skogskoja,  var 10 minus inomhus på mornarna. fick hacka upp ett hål i isen varje morgon, för kaffevatten......mådde bra där!

Anmäl
2013-07-08 09:44 #4 av: Marr

Ja hur många gånger och hur många år jag ville dra mig ut i ödemarken kan jag inte längre minnas. Den största önskan är att bo i skogen i timrad stuga med jordkällare, eller vid en liten sjö med små odlingsmöjligheter och lite skog, då jag kan äta vad jag vill. Var så trött på människor ett tag att jag inte ville ha med dom att göra.

Bytte umgänge och nu är det bra. Ja med tanke på hur det kan bli så är det nog ingen god idé att isolera sig. Vi kommer behöva varandra och våra tjänster som vi kan byta med varandra. Tänker på alla dom som inte kan hjälpa sig själva och alla kommer vi dit med åldern, även om vi är friska nu.

Det är då vi måste vakna till ett annat moraliskt tänk. För ensam är inte stark även om man själv är lite enstöring mellan varven...Tänker att jag kan nog klara mig men hur går det för andra man vet inte har möjligheter att ens ta sig ut ur sin bostad?

Nä vi måste bli snällare och bry oss om varandra. Kanske det kommer i en sådan här kris? Ett nytt tänk behövs!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-07-08 13:31 #5 av: stillness

Marr: bra skrivit  jo helt klart ett annat tänk, ja shit jag hoppas att folks brainwashade egocentriskhet narcisim (hollywood fru ideal) inte går till överdrift, tycke redan man ser hur många är så egocentriska Divor.

men bankeliten vill ju dividera folket rika för rika fattiga fattiga etc.

det är övergången som skrämmer mig lite dock.

kajmal: okej fasen vad nice :D

Anmäl
2013-07-08 16:43 #6 av: Hukanson

Kollapsen 1929 betydde egentligen att den oroliga aktie marknaden sattes i extra gungning av smarta spekulerare som gjorde enorma visnster på den stora börsnedgången och depressionen.  Att något liknande skulle hända igen är mindre troligt. Men däremot kan en systemförändring vara på gång som skulle kunna förändra spelreglerna ordentligt för både banker och allmänhet. Att tänka i termer av uppgivenhet och misstro inför detta är nog lönlöst. Det görs för att den globala kapitalismen skall fungera bättre. Den som till äventyrs ser fram emot ett marxistiskt klasslöst samhälle får nog ta jobb inom Landstinget i stället. Ingen anledning till att lägga upp ett årsförråd pengar i madrassen, det kommer att bli annorlunda men bätttre.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2013-07-09 12:24 #7 av: stillness

Jag tror vi får bli självförsäjande och slippa bli slavar till bankerna.

sedan hjälpa varandra åter igen komma samman se varandra som en familj mer i samhället, titta varandra i ögonen då brukar mirakel ske.

detta system vi har nu är skapat av bankerna för att göra dem rikare o rikare det är destruktivt vårt ekonomiska system.

jag vill inte ha kommunistisk samhälle det e de illuminati vill införa etc.

Men jag tror på en mer sharing caring mentalitet.

tänk på tippen slänger de hela möbler,bygg material massa saker som man kan återvinna o ge till de som behöver.

o bankerna vill införa att detta är brott (de vill ha oss som lydiga konsument slavar)

lika så med mat som slängs tonvis varje dag.

Anmäl
2013-07-11 18:32 #8 av: visdom

Jag har läst någon stans att våra vänner som hjälper oss i övergången till fullt medvetande har ett nytt banksystem som kommer att sättas till verket så fort det gamla kollapsar,

Anmäl
2013-07-11 23:01 #9 av: stillness

visdom: vad har du hört detta? minns du vilka det var?

ajg tror det är vi människor som måste komma med ideerna

så att vi inte ger bort vår kraft igen till något nytt system tex

RFID-CHIP i armen digitala pengar för detta är utav Illuminati bankeliten

Anmäl
2013-07-15 19:34 #10 av: visdom

Jag har länge sökt svar och har letat ganska mycket på internet.

Jag lägger in en länk

http://despertando.me/svenska/

Anmäl
2013-07-15 21:26 #11 av: stillness

visdom: Detta kan vara false flagg av reptiler för att vilsa leda, kan vara bra att komma ihåg för de gör allt nu för att kunna ha kvar sin kontroll och de är mästare på att manipulera och DEICIVING like the great serpent Satan. father of lies.

De vill ha kvar oss i the matrix och skall vi se upp till Ascended masters som våra nya gudar detta är riktigt varningstecken, Vi har redan massa falska gudar Idol,hollywood , religionerna och un kommer ascended masters hur vet vi att detta inte är samma gammla demoniska spel fast i nytt skall.

jag ser flera sådana här sidor uppenbaras

time will tell of its heaven or hell

Anmäl
2013-07-16 18:07 #12 av: visdom

Tack för varningen, och jag tar det mesta där ute med en nypa salt, det är svårt att veta vad som är äkta eller inte. har ni några tips på sidor som är äkta

Anmäl
2013-07-16 21:07 #13 av: stillness

Visdom: jag har ingen aning vad som är äkta o inte äkta tror det är bara du själv som kan avgöra detta o lyssna innåt.

Men vi människor är väldigt lett ledda

Monkey see monkey doo.

Reptilerna vad jag förstått har allt i ett matrix o e desperata att ha kvar denna kontroll de är skickliga på att manipulera sig som tex kärleksfulla änglar etc.

Du får känna dig fram är mitt tips

en sak de lever ju av rädsla så man skall väl inte vara rädd men samtidigt tror jag de gillar att infiltrera grupper o det kan vara allt ifrån New age till andra saker för de vill ta kontrollen alltid.

Anmäl
2013-07-18 15:23 #14 av: jobas

Bra skrivet av Dogge Doggelito tycker jag iallafall!

Ha en bra dag alla här!!!! Sol

http://www.aftonbladet.se/debatt/article17148170.ab

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.