Frågor inom ämnet söker svar

Mystisk Frimurarmaskin?

2013-06-11 16:03 #0 av: Joppo

Hej!

Jag har en fråga som jag tror ni härinne kan svara på. Det är så att jag har en bekant vars pojkvän är inne diverse konspirationsteorier. Bland är denna person väldigt fascinerad av Frimurarna.

I staden jag bor så har Frimurarna ett hus där de har sina möten. I samband med ett besök där så började denna person att söka efter någon slags maskin med ett öga på. Maskinen ifråga skulle enligt min bekant vara pyramidformad. Syftet med maskinen verkade vara att fördumma människorna i närheten, men jag detta är jag inte helt säker på.

Är det någon här som vet vad det kan vara för maskin som han letade efter? Observera att detta inte är någon trolltråd. Händelseförloppet jag beskriver är inte påhittat.

Anmäl
2013-06-11 16:09 #1 av: Gahella

Det gläder mig Joppo, att du helt seriöst ställer en sådan fråga

Nu blev jag också nyfiken för jag tänker omedelbart på mindcontrol när du beskriver den. Kanske har den lågfrekventa energier som den sprider omkring sig?

Anmäl
2013-06-11 16:18 #2 av: Joppo

#1 Observera dock att jag inte själv tror att det existerar någon sådan maskin Skämtar

Däremot blev jag lite nyfiken på själva historien  och ursprunget bakom detta letande. Jag har ju kommit i kontakt med en hel del konspirationsteorier här på iFokus, men just dessa lokala maskiner har jag aldrig hört talas om tidigare. Men det kanske inte är någon allmänt känd teori?

Anmäl
2013-06-11 16:22 #3 av: Gahella

Nej det trodde jag inte heller, så vi ska inte ta i nu inte Skämtar 

Men bara att du ställer frågan är lite överraskande.

Nej personligen har jag inte hört talas om en sådan maskin men är helt öppen för att de finns

Anmäl
2013-06-11 16:33 #4 av: Joppo

#3 Hehe :) Bra. Jag blev lite osäker på om det framgick tydligt Skrattar

Anyway, det var ju synd att du inte kände till den. Det hade varit intressant att få veta mer. Jag får väl vänta in och se om KosmosBill eller Stillness vet nåt om den. De känns som killarna med koll när det kommer till detta område.

Anmäl
2013-06-11 19:10 #5 av: Gahella

Nä det är lugnt, tror jag känner dig ganska bra vid det här laget :)

Meen man vet ju aldrig, en gång i tiden var inte jag heller lagd åt konspirationer...Skämtar

Anmäl
2013-06-11 20:33 #6 av: Cristine

Njääääää ..det har jag svårt att tro på men kul fråga!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-06-12 06:31 #7 av: [KosmosBill]

#0 Din granne har en sådan maskin.

Anmäl
2013-06-12 09:56 #8 av: Joppo

Haha Skrattar Värst vad rolig du var då Kosmos.

Men seriöst, har du hört talas om några sådana maskiner KB? Du är ju tokinne i varenda konspirationsteori som existerar.

Anmäl
2013-06-12 11:20 #9 av: Marr

Har heller inte hört talas om en sådan"maskin", men skulle inte förvåna mig om den finns. Dom där frimurarna håller på med mycket konstigheter som inte verkar vara så bra grejer direkt...Ledsen

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-06-13 10:18 #10 av: [KosmosBill]

Nää, har inte hört talas om det.

Det finns gott om strategier för att fördumma folket.

Kolla på alla läppförstorade människor. Var går gränsen för dumhet?

Media är den viktigaste fördumningsfaktorn tillsammans med den kemiska fördummning som pågår.

Anmäl
2013-06-13 10:25 #11 av: Cristine

# 10 Ha ha så sant så sant Tv.n tar väl priset iaf eller är det youtube...

Anmäl
2013-06-13 10:41 #12 av: Joppo

#10 Det är ytterst sällan jag håller med dig Kosmos, men just läppförstoring är en väldigt märklig företeelse. Jag kan inte förstå hur man kan anse denna modifikation estetiskt tilltalande. Personerna som gör en sådan operation har nog alla ett frimurarhus i närheten Skrattar

Anmäl
2013-06-13 11:19 #13 av: Marr

Ha ha ha Joppo den var bra!Skrattar Ja där är vi rörande överens iallafall. Vore jag man skulle jag aldrig i mitt liv vilja kyssa ett par "plastläppar" & hur ser dom ut sen då stackarna?Kräks Uj uj uj...

Anmäl
2013-06-13 11:44 #14 av: Cristine

Det är inte klokt så fula de blir..hur ser de på sig själva tro, jag skulle gissa att de tror plutande läppar är mer åtrådda. De flesta män vill nog ha äkta vara annars kan de lika gärna köpa sig en docka!

Anmäl
2013-06-13 11:48 #15 av: Cristine

Så ung och så förstörd!Gråter

Ska framtidens ungdomar se ut så här?

Anmäl
2013-06-13 12:52 #16 av: Marr

Ja det är så sorgligt! När man ser det här skrattar man inte...

Anmäl
2013-06-14 11:02 #17 av: Illusion

Det är bara idioterna som ser ut sådär, och det är bra för då kan man sortera ut folket lite lättare. Joppo står det inget på Google om den maskinen?

Anmäl
2013-06-14 11:10 #18 av: Joppo

#17 Jag gjorde ett halvhjärtat försök innan postade tråden, men jag fann inget. Om maskinen ifråga var någon slags etablerad teori så tänkte jag att människorna härinne skulle känna till den.

Jag har dock mina aningar om att teorin(eller kanske mer korrekt hypotesen), härstammar från en snubbe som heter Juri Lina. Enligt min bekant så läser pojkvännen mycket av hans skriverier.

Är han ett stort namn inom ert område?

Anmäl
2013-06-14 11:32 #19 av: Illusion

#18 jag vet inte om du riktade frågan till mig men bra så du vet så tror jag inte på sånt här :) kändes viktigt att få det sagt som du kanske förstår haha

Anmäl
2013-06-14 11:35 #20 av: Joppo

#19 Det är noteratSkämtar

Anmäl
2013-06-14 11:43 #21 av: Marr

Har hört hans namn men inte haft intresse att fördjupa mig om den mannen tidigare. Har för mig han har bråkat mycket med/om kommunismen...Funderar

Ska nog kanske kolla honom senare å se om han pratar om någon "maskin"... Tack Joppo.Glad

Anmäl
2013-06-14 12:42 #22 av: Gahella

#17 Jag personligen tycker de inte är idioter för att de inte fattar bättre. Hon förstår ju inte att hon på något sätt har programmerats  till att vara ett kön och ingenting annat. Jag tycker det är både tragiskt och lesssamt

#18 Om det är Jyri Lina som säger det så finns det en stor chans att den finns. Han har ju läst allt som finns i arkiven om illuminatis

Anmäl
2013-06-14 12:53 #23 av: Illusion

#22 men om man inte fattar bättre så är man väll i princip vad man skulle kunna kalla en idiot? Jag känner dock en tjej som är betydligt vackrare än hon på bilden men även hon är opererad och strippa men ack vad smart hon är. I jämnförelse med henne är jag en idiot! Men ja, hon har ju lite mer vett att sminka sig korrekt och inte kleta ner sig med en massa ful brunkräm så man ser helt förstörd ut som hon på bilden.

Anmäl
2013-06-14 14:03 #24 av: Gahella

Vi är alla idioter var och en på sitt område Skämtar

Och för mig är det viktigt att man skiljer på person och dess handlingar. En människa vad hon än gör, har rätt att få behålla sin värdighet och intrigitet och istället diskutera sakfrågan tycker jag

Anmäl
2013-06-16 07:57 #25 av: VSK

Man ser ju sorgsenheten i hennes ögon. Stackars människa.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-06-17 12:59 #26 av: stillness

Monkey see Monkey doo

och visst är vi lite sådana

Hoppas dessa tjejer vaknar upp och inser sin inre skönhet, och inser de har blivit brainwashade av Media, big brother,Hollywood etc

För det är det som räknas, inte att se ut som en plast docka

De kommer nog lära sig detta så småningom

för vi vill alla bli älskade för den vi är

Anmäl
2013-06-17 13:19 #27 av: Joppo

#26 Jag är inte helt säker på vad du insinuerar, men jag skulle uppskatta om du inte involverade mig i dina konspiratoriska hypoteser.

Trådens syfte är att få veta bakgrundshistorien till maskinen som min bekants pojkvän letade efter. Jag tar själv väldigt starkt avstånd från allt som har med konspirationshypotser att göra, men jag tycker ändå att de kan vara intressanta att ta del sett ur ett psykologiskt och socialt perspektiv.

Anmäl
2013-06-17 14:01 #28 av: Gahella

Du kan nog vara helt lugn Joppo, tror han insinuerade på bilden från inlägget i #15, och som fler av oss tänkte lite högt om. Du får ursäkta oss att vi hoppade lite i ämnet.

Anmäl
2013-06-17 14:29 #29 av: Joppo

Hrm... Stillness har ändrat vad hen skrev i sitt inlägg från början. Det stod något i stil med att detta var en "Distraction"-tråd och "Divide and conquer". Detta tolkade jag som att Stillness insinuerade att jag startat något slags tråd för att distrahera er(?).

Jag svarar alltså inte på det som står inlägget nu. Dock är det säkert lugnt, men jag tyckte det var bäst att klargöra saker och ting så det inte skenar iväg Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.