Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 1196 ggr
[VSK]
2013-06-09 07:41

Piloter såg UFO:n över scientolog-bas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan årsskiftet har fenomenet utretts av brittiska myndigheter som inte kan förklara händelsen.

Tre passagerarplan såg diskarna sväva i luften.

Sen dök de upp på radarn – bara för att försvinna i ett ögonblick.

Nio på morgonen den 30 december såg de tre piloterna i en Boeing 777 flygandes över East Grinstead söder om London något de aldrig sett förut.

Under inflygningen mot Gatwicks flygplats. 30 meter under dem, svävade två silvriga diskar.

Utreddes av myndigheter

Nu skriver Daily mail om händelsen som utretts av brittiska myndigheter. Piloterna rapporterade in fenomenet som två oidentifierade flygande föremål och undrade om det kunde vara någon form av leksak. Strax därefter upptäckte besättningen i en Boeing 767 samma svävande silverdiskar på samma plats. Besättningen beskrev det som att diskarna flög 300 meter över marken medan planet höll på att landa och rapporterade upptäckten till flygtrafikledningen. Ytterligare ett flygplans besättning rapporterade om fenomenet.

Hittades aldrig

I Gatwicks kontrolltorn satt trafikledarna och stirrade på radarskärmen där totalt sex små flygande föremål dykt upp – för att plötsligt försvinna.

Händelsen inträffade den 30 december förra året. Sedan dess har den utretts av brittiska myndigheter. Utredarna har spekulerat om att föremålen var ballonger eller flygande drakar, men föremålen hittades aldrig.

De silvriga tefaten sågs över scientologkyrkans center i England. Kyrkan tror att utomjordingar går på jorden i mänskliga kroppar.

Källa: aftonbladet

Annons:
Evisen
2013-06-09 15:44
#2

Just vad jag läste på AF :).

[VSK]
2013-06-09 16:22
#3

🙂

Evisen
2013-06-09 17:31
#4

Du hann även före mig att "slänga in" reportaget (glömde skriva det förut). 👍

[VSK]
2013-06-09 18:20
#5

he he okej 😃

Tarotstollan
2013-06-09 18:24
#6

Läste just om detta i Af.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: