Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 2870 ggr
[VSK]
2013-06-04 07:23

Hur kan man förneka UFOs?

Jag kan bara inte förstå hur vissa människor förnekar UFOs.

Det finns hur mkt bild och filmmaterial som helst och miljontals människor världen över har sett UFO IRL.

Är det rädsla som gör att människor förnekar detta?

Jag personligen trodde på UFO långt innan jag sett de IRL vid ett flertal tillfällen. Har även haft egeninspelade filmer på aliens. 

Hur tänker du gällandes detta?

Annons:
Marr
2013-06-04 08:02
#1

Ja du Vsk det undrar jag med!

Antar att det handlar om att dom inget sett och aldrig skulle ha en tanke på att blicka uppåt. Så då tror dom väl inte på ett enda klipp man kan se på t.ex. Tuben, att allt skulle vara fotoshop, fejk osv…

Tycker att dom verkar ha en betydligt öppnare syn på det här i andra länder, men så visas det ju endel av dessa "uppvisningar" på utländska nyheter…

Här i Sverige är det mest naturliga förklaringar som sumpgas, ballonger å annat. Sverige sover! Jag är trött, men ser ändå…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-06-04 08:29
#2

Jag lade ut denna tråd och mina och VSK bilder..😃på LK

dom ignoreras totalt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-06-04 20:05
#3

VSK, du har möjligtvis inte kvar det du spelade in? Skulle vara väldigt intressant och se vad du lyckades "fånga" på bild.

Vi som har sett ufo's vet vad vi har sett, men att de som påstår att det är sumpgas, väderballonger osv., det tror jag sägs för det inte ska skapas panik bland människorna. De kanske tror att det är som filmerna Inpendence Day och Mars Attacks (eller vad nu de där två filmerna hette med mordiska utomjordingar).

[VSK]
2013-06-04 20:53
#4

#3

När jag bytte konto så kastade jag precis allting i min dator, men jag sparade på en hårddisk för eventuellt framtida bruk.

Det är en ganska lång historia men det finns en del människor här som vet vad jag gått igenom och vet varför jag kastat allt.

Men när jag hade materialet tillgängligt så var jag ganska givmild utav mig så väldans mkt finns på iFokus servrar. Dock bara skärmdumpar på filmerna.

Vill du så kan jag leta nån dag, men jag har tyvärr ingen vidare lust att leta rätt på hårddisken och koppla in den. Hoppas du förstår. Även om jag hittar hårddisken så måste jag ha en adapter IDE-SATA och den adaptern har min kompis gömt på min begäran.

Kanske de som sett dessa bilder kan hjälpa leta på iFokus? (fast det är ju ett bra tag sen jag la ut de om man säger så). Vet att på gamla spökbilder.ifokus skall det finnas en del bilder 🙂

Väderballong torde nog vara det mest använda ordet av en skeptiker.

Evisen
2013-06-04 21:02
#5

#4 Om det river upp dåliga känslor, minnen och så vidare, kan jag faktiskt inte be dig om leta rätt på hårddisken och plöja igenom den.

Vet mer än väl hur vissa minnen kan fortfarande göra en illa till  mods.

Så jag får hoppas att en vacker dag så ser jag mer än "bara ufo's"😃

[VSK]
2013-06-04 21:32
#6

#5

Thx

Annons:
Tarotstollan
2013-06-04 23:31
#7

Tror nog att det är en kombination av okunskap och rädsla. Kan tänka mig att det också kan vara en generationsgrej. De få människor jag försökt diskutera ufo´s med, har antingen bara skakat på huvudet eller också sagt att de vet ingenting om det!

Har man inget intresse för det så letar man ju heller inte efter några svar det gäller ju allt runt omkring oss, inte bara ufo´s!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
2013-06-05 06:19
#8

#7

Ja så är det nog.

Det är ju inte så himla lätt att se UFO om man aldrig kollar efter de. Visst kan man få se UFO ändå om man har turen med sig, men som sagt så är ju chansen bra mkt större att få se UFO om man verkligen håller koll uppe i luften 🙂

Marr
2013-06-05 07:08
#9

Ibland kan det gå flera månader utan att man ser något som inte misstänks att bara vara en satellit t.ex. Därför älskar jag sommaren när man kan sitta ute på balkongen på nätterna och spana. Nu sover jag mest hela nätterna, så så mycket spaning blir det ju inte då.

Fast det händer grejer på dagarna med och vissa moln verkar nästan inte vara "moln". Den smutsgula varelsen vi såg på ett tak la vi märke till bara för det hade "fastnat" ett väldigt knepigt moln ovanför grannhuset.

Det såg ut som det hängde ett nät över molnet och det låg därhela dagen. När det blev mörkare kunde man ej se det längre men hela området verkade fått något "tjall med dimensionerna". Det var rena psyko och brandstegar bändes ut och stod rakt ut och såg ut som antenner. Husväggar blev böjda och antog fel form.

Under dagen när den gule "arbetade" vid skorstenen på taket, ser det ut som hundratals människor strömmar ut genom fönstren på övervåningen på det tomma grannhuset. Gubbar, kärringar, gamla, unga och barnvagnar fast dom var genomskinliga liksom. Dom tittar på oss och utomjordingen tittar på oss, fast den försökte gömma sig bakom en skorsten. "ingen ide du gömmer dig för jag ser dig" sa jag till honom.

Går in i vardagsrummet och då sitter det folk på balkongen å dricker kaffe som om vi hade ett jädrans kafe' och tittar på oss som om det vore den naturligaste saken i världen. Men där var inget folk när man öppnade för att titta på dom.

Jag blev nästan förbannad och sa "detta finns ju inte för helv…men ändå gör det"!

Hela lägenheten hade hamnat i något konstigt för det låg ju i detta område. Vaknade på morgonen klockan 6 av en skrikton som kom ifrån något det var överallt, vi fick hålla för öronen i en kvart. Alla tavlor på väggen betedde sig konstigt och min bortgågne väninna pratade på hennes porträtt. Pappa fick komma och kolla elen för strömmen gick. Alla element såg ut som om dom vibrerade väldigt, likadant locket till jordfelsbrytaren. Gick man fram och tog i elementet så vibrerade det inte alls.

Sa till utomjordingen när det gått nästan ett dygn att nu får ni dra jag får huvudärk, ni bor väl inte här!

Hade någon berättat detta för mig utan att jag upplevt det själv, hade jag nog trott dom tagit knark. Detta höll på i nästan 2 dygn. Tack universum för att jag inte var ensam om denna upplevelse!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-06-05 11:30
#10

#9 Skulle jag ha råkat ut för det där, jag skulle nog bli livrädd och sen undra om jag drömde eller var vaken och behöva gå över till grannen och be dem mig nypa mig hårt.

Var det fler än du som upplevde/såg exakt samma sak som du gjorde? Varför jag undrar är för att folks upplevelser av samma sak, kan skilja lite hit och dit😉.

Marr
2013-06-05 12:15
#11

Ja vi var 4 stycken som vaknade av oljudet. Pojken gick till skolan och den andre åkte till jobbet, båda med med fingrarna i öronen. Det var jag och väninnan kvar hemma som skulle äta frukost och hon skulle tina bröd i mikron.

Då gav sig strömmen och mikron såg ut som en tevebild med konstiga störningar. Drog ur sladden och lyfte bort mikron. Då ser man "nystan" i neonfärger som ser ut som åttor i formen på väggen! Min väninna ser exakt samma. Detta håller på flera minuter.

 Sen ser jag det gråa "molnet" utanför som fastnat, när de andra vita molnen fortsatte förbi. Frågade väninnan vad hon tyckte om molnet. "Men herregud det hänger ju ett fiskenät framför" sa hon. Jag tyckte det snarare såg ut som en sån här stålbrynja i mönstret. Man kunde se kanterna hänga nedanför.

Sedan ser jag en oformlig parabol på taket på detta hus. Där finns väl ingen parabol? sa jag. Nej det gör det inte sa hon och i samma ögonblick vi observerat detta, antar "parabolen" formen av denna individ och parabolen var borta. Säger till henne att jag ser en liten "gubbe" där och han är ju banne mig grön. Nä jag ser honom med och han är gul för mig, sa hon.

Besökarna på balkongen såg vi båda 2. Även fotot på min barndomsvän, hennes syster som pratade såg vi båda samtidigt. Hennes döda syster pratade på fotot hela dagen och fort gick det. Ibland blinkade hon med ögat och skrattade, ibland grimaserade hon och grät. "Men vad är det hon säger då?" frågar hennes lillasyster. Ett annat porträtt på väggen ändrade skepnader i hundratals personer som vi aldrig sett innan. Vi såg samma personer vad vi hann beskriva för varandra.

Visst var det chockande och ska erkänna att det var med lite lätt oro man gick utanför dörren, men inget hände ju. Annars var det så mycket som hände under detta 1 1/2 dygnet att jag inte kan ta allt. Men vi såg och vi upplevde detta exakt lika dant.

Detta är så sjukt att man inte borde berätta det men det struntar jag i. Så är det bara och folk får tänka vad dom vill. Vi vet vad vi såg och mycket har man sett, men det här var så psyko att det tog priset!

Synd att min far hann åka hem efter elkollen innan vi upptäckte "molnet", för han har också sett Ufon på himlen.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-06-05 17:01
#12

Tack för ditt utförliga svar Marr🙂. Du vet vad du såg och du tycker rätt! Låt folk tro vad de vill*ler*.  Bara synd att du inte filmade in händelserna, så vetgiriga och nyfikna jag kunde få se det.  Bara hoppas på att du inte råkar ut för samma mysko sak igen.

Precis när jag började läsa det du skrev sist, så började det låta på andra sidan staketet på grannens balkong(vi delar en balkong). Lät som ngn försökte ratta in någon radiokanal med alla dess störningar, och jag hoppade till. Tills jag insåg att det nog var karln's mobil som lät*s*.

Tarotstollan
2013-06-05 19:35
#13

Hade det hänt mig hade jag nog gjort i brallan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Marr
2013-06-05 21:21
#14

Ja varsågod Evisen, men kan inte låta bli att berätta trots att de är så underligt. He he he Tarotstollan, byxorna förblev torra, men man hade ingen lust att gå ut och klättra upp på taket precis.

Det vågade man verkligen inte för har ju aldrig sett något liknande och hade aldrig i livet kunna föreställa sig det här heller. Men berätta det vågar jag. Tänk om någon kan ha varit med om detsamma utan att våga säga ett pip?

Hade jag varit ensam hade jag nog inget sagt, kanske…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2013-06-05 22:43
#15

Tack Marr för att du delar med dej av din unika och otroligt spännande berättelse!👍

Nej - själv har jag aldrig varit med om något liknande! Säger som du - att det var tur att ni var flera som såg och hörde detta! Annars hade du nog själv kanske haft svårare att tro på att detta verkligen var på riktigt!😉

Cristine
2013-06-06 21:08
#16

Säg, varför skulle man hitta på något sådant och riskera göra sig till åtlöje

 Folk som tror det följer jantelagen, du ska inte tro att du…..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-06-07 04:55
#17

Ja det är ju just det Cristine! Därför aktar jag mig noga för att ifrågasätta de mer "mediala" eller andra upplevelser folk har haft. För jag vet att det finns saker man aldrig kunnat föreställa sig. Så är det bara!🤓

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-11-06 21:22
#18

#9 Jag har haft en "dröm" om hur det kom onda Ets och la in ett nät över jorden. Och vi var flera stycken som medvetet jobbade mot de här krafterna, men att de var för många. Och de var ena riktigt obehagliga figurer som flinade på ett slemmigt sätt och som var något kortare än vad vi är. Det var fler saker som hände men minns inte så mycket mer just nu

Och när jag berättade detta inne på en FB-sida då det precis hänt för något år sedan, kom Mikael Kvist in och berättade att flera klärvojanta människor upplevt precis detsamma.

Och det där nätet upplever jag är både infiltration och ett sätt att fånga oss på i olika sammanhang

Marr
2013-11-07 07:34
#19

Oj Gahella!😮 Fast jag tror att det här nätet som hängde över huset var till för att dölja deras skepp och att det skulle se ut som ett moln. För i detta "moln" gick det en röd/orange "kula/klump" framochtillbaka och molnet ryckte liksom, men kom ingen stans. "Gubben" var bara en meter hög.

Vi var övertygade om att dom fått fel på skeppet. Känner en karl som har reparerat skepp åt dom på kommando och han är närmast arg när man försöker få detta på tal. Han vill inte prata om det och han säger att dom tvingade honom. Han tyckte inte dom var snälla vad jag fattade för.

Om det var samma individer nu har jag ingen aning om då han inte vill prata om det alls. Fast han bor i närheten där detta hände, ett par kvarter bort bara.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Playja
2013-11-07 09:32
#20

🙂 Ett klipp jag dök på nu när jag sitter här och rensar svamp - som passar in i #0

**********************************************

< " Jag kan bara inte förstå hur vissa människor förnekar UFOs.

Det finns hur mkt bild och filmmaterial som helst och miljontals människor världen över har sett UFO IRL.

Är det rädsla som gör att människor förnekar detta?**" > **

Annons:
Gahella
2013-11-07 09:52
#21

Marr, dessa nät kan de nog använda till lite av varje skulle jag tro. Men det är samtidigt en obehaglig tanke att dessa nät faktiskt existerar. I alla fall i min världsuppfattning

Ja Playja, det kryllar av dem! Men det är detsamma som med chemtrails, så länge regeringarna förnekar att de finns, tror många människor inte heller det. Lydiga som de är

😉

Playja
2013-11-07 10:06
#22

Tja… väljer man att ha skygglapparna på så. 😉

Intressant klipp från ett telesamtal med Douglas E. Rowland från NASA som lite längre in i klippet (har för mig någon minut in i filmen) säger att det finns olika typer av chemtrails. 

(Ursäkta VSK för lite Ot i din tråd - Hoppas du inte tar illa upp eller så kan vi flytta inlägget till där det passar bättre? )

Marr
2013-11-07 10:16
#23

Ja jag vet ju inget om dessa nät, men jag förstår din motvilja genom "informationen" i din dröm Gahella.

Mej ska dom inte fånga i något nät i alla fall för då kan dom lika gärna ta bort mig för det finns ingen död. Skulle vara vääldigt motarbetande i alla fall. Man ber om lov först och abduktion på mej utan lov det ställer jag definitivt inte upp på. Fast dom gör väl som dom vill vad det verkar, fast jag tror att dom inte vill ha mig…

Jag är väldigt glad över denna upplevelse för vilka dom än är så gjorde dom ju oss inget illa vad jag märkt…

Ja Playja jag tror det är rädsla och okunskap ungefär som när man brände häxor på bål…det är ju bara 100 år sen.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2013-11-07 11:37
#24

#22

ingen fara alls 🙂

Playja
2013-11-07 11:46
#25

#24

Toppen!… vad bra. 👍

Amon
2013-11-07 11:50
#26

Intressant med det här nätet Gahella!👍

Det har jag ju hört talas om - och det sägs att det känns när man åker igenom det när man flyger - vid start och landning. 

I en meditation för några år sedan fick jag i uppgift att bryta upp och göra sönder nätet över Tibet. Efteråt undrade jag vad som skulle hända där - och några månader senare reste sej Tibetanerna upp och demonstrerade mot sina herrar Kineserna - men slogs ner igen. Kanske kom det här utbrottsförsöket några år för tidigt - innan vi var färdiga för det? 🤔

Jag antar att det är detta globala nät som nu håller på att lösas upp - och som det talas om i Gaia Portal bla?! 🤔👍

Men Marr… det var väl över 300 år sedan man brände häxor sist - i Sverige i alla fall?🤔

Marr
2013-11-07 12:02
#27

 Ja det globala nätet du pratar om Amon, i Gaia Portal har jag inte sammankopplat med detta. Nu får jag funderingar på varför denna "brynja" hängde över skeppet/molnet över detta obebodda stora hus.

Var det folk/själar som varit fångade på något sätt och slapp ut? De som rann ur fönstren? Dom såg ut som vanliga människor med vanliga kläder fast dom var genomskinliga. Ja nu spånar det i huvet kan jag säga…🤦‍♂️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Amon
2013-11-07 12:10
#28

Tror det finns olika typer av nät. Det stora globala nätet ligger på en viss höjd över jorden - är fast och håller sej där.

Det nätet du såg hos grannen vet jag inte vad det var - kan vara något dimesionsnät - och kamouflagenät som du själv var inne på..🤔
Ja - det låter märkligt Marr - kanske de var fångade där och slapp ut???

Gahella
2013-11-07 16:19
#29

Aha Amon, läser nu att du har samma tankar som jag har 🙂

En dag får vi säkerligen veta hur allt hängt samman, men snärjda har vi sannerligen varit och är fortfarande, tyvärr 😕

Cristine
2013-11-07 18:56
#30

Jag har åkt genom nätet som är runt jorden, tror jag berättade om det för två år sedan.

Har ni märkt att de som skriker fejk fejk aldrig bevisar det..de talar om photoshop men kommer aldrig med något liknande som  det de sett!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
2013-11-07 20:17
#31

Nu tror jag nog vi tänker på olika nät - minst tre styck. Det globala nätet som jag tänker på är mycket, mycket gammalt - har funnits där sen Atlantis sjönk i havet. Det är av en hård - nästan metallisk struktur - därför känns det tydligt när man flyger igenom det.😮  

Men som jag förstår nu Gahella - så menar du ett nytt nät som tillkom för bara några år sedan. Det var då det började bli så rörigt med det andliga - och många som kanaliserade tex blev påverkade av mörka krafter utan att de hade en aning om det. Allt för att störa, förvirra och försvåra för oss alla - som strävar efter att arbeta med ljuset! 😕

Gahella
2013-11-07 20:47
#32

Ja det stämmer nog som du säger Amon. Näten har funnits där hela tiden, på olika plan och för olika syften.

Men det jag pratar om är de som infiltrerar och håller oss tillbaka genom lögner och svek. Kortfattat sagt

Upp till toppen
Annons: