Kosmiska energier/frekvenser

En stor portal öppnas i Syrien den 25:e maj

2013-05-16 00:28 #0 av: Amon

En stor portal öppnas i Syrien vid fullmånen och månförmörkelsen lördagen den 25:e maj: http://2012portal.blogspot.se/2013_05_01_archive.html 

Öppningen av portalen

2013/05/25

Det är dags att agera igen! Det är dags att ta ödet i vår värld i våra egna händer! Därför kommer vi att träffas i grupper stora och små, som individer och par, vid tiden för fullmånen i maj. Många av oss kommer att samlas och visualisera befrielsen av vår planet från det negativa tyranni energi rutnätet så -

- för första gången i vår historia kommer vi att ha möjlighet att skapa vår egen framtid som fria medborgare på jorden och därmed full befogenhet att överlämna oss till vår Uppstigningsprocess.

Vår visualisering kommer att stödja planen för den planetariska frigörelsen, så att den manifesterar så snart som möjligt, så icke-våldsamt och smidigt som möjligt. Vi kan göra det! Det måste gå viral! Vi måste nå ut till många människor, så att den kritiska massan av människor som faktiskt gör det uppnås. Vänligen skicka den på dina webbplatser och bloggar. Om du känner till ett alternativt media utlopp, kan du skicka det till dem. Du kan skapa en Facebook-grupp för din lokala grupp av människor i denna din del av världen. Du kan skapa en video om detta och lägga upp den på Youtube.   

Några timmar före öppnandet av portalen kommer en halvskugga av månförmörkelse att bistå i uppbyggnaden av energier för att förbereda oss för den händelsen. Detta är den tid på Wesak, vilket är en period av andlig välsignelse för mänskligheten och en ström av ljus för hela planeten. Den huvudsakliga virveln för detta är centrerad i Himalayas berg där många initierade och Mästare kommer att samlas för att förankra Ljuset för jorden vid denna tid av fullmånen i maj. Även enligt vissa traditioner har Wesak festivalen redan skett vid fullmånen i april, men en mycket stark ström av ljus sker alltid under fullmånen i maj.

En mycket stark tidslinje löper genom dagen den 25 maj. Den 25 maj 1975 startade hela 50 års proceess av planetarisk frigörelse. Den 25 maj 2010 kom en särskild portal som heter Mission Blue Shield att aktiveras och det var början på undergången för arkonterna. Och nu den 25 maj 2013, kommer vi att öppna portalen. Syftet med portalen är att befria mänskligheten från greppet av det negativa energi rutnätet som förslavar mänskligheten sedan slutet av Atlantis.

Vi kommer alla att göra denna visualisering på samma gång, vid tidpunkten för öppnandet av portalen, som kommer att bli den 25 maj kl 21.10 - svensk tid.

Du kan se den exakta tiden för aktivering av många platser här:

http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Opening+of+the+Portal&iso=20130525T1210&p1=137

Observera att tidpunkten för öppnandet av portalen i den här länken är 21.00, vilket är 10 minuter innan själva öppningen och är därmed en bra tid att börja med din meditation.

Instruktioner:

1. Slappna av i ditt sinne och kropp genom att koncentrera dig på andningen i några minuter

2. Kalla på närvaron av din själ (högre jaget) och dina andliga guider, änglar och uppstigna mästare

3. I namnet av ditt högre jag, säg högt ett dekret pm att du avbryter och upphäver alla dina tidigare avtal, bilagor och kontrakt med de mörka krafterna oavsett innehåll

4. I namn av ditt högre jag, säg högt ett dekret om att du är nu en fri och suverän ljusvarelse

5. Visualisera en pelare av gyllene ljus, som kommer från den galaktiska Centrala Solen och går igenom din kropp

6. Visualisera att det Gyllene Ljuset expanderar genom ditt hjärta och dina händer i alla riktningar, transformerar allt mörker från de icke-fysiska planen in i Ljuset, rensar allt innehåll i ditt eget privata klotformade energifält, som är ett hemisfäriskt fält med en diameter på 100 fot (30 meter ) omkring dig. Fortsätt att expandera det gyllene ljuset tills ditt eget energifält är helt fyllt med ljus

7. Visualisera nu hela energifältet fyllt med ett "Flower of Life" mönster som kommer att stabilisera och öka vibrationsfrekvensen inom energiområdet omkring dig:

8. Visualisera samma gyllene ljus som transformerar alla energifält i hela världen

Människor kan förvänta sig spektakulära resultat när var och en av de planetariska portalerna eller dörröppningarna öppnas. Men ni måste förstå att den planetariska frigörelsen är en gradvis process som kulminerar i finalen, som faktiskt kommer att vara spektakulär.

"Friskrivningsklausul:

Öppningen av portalen kommer inte att utlösa den globala kustnära händelse som Cliff High förutspår eller en global finansiell återställning. Inga massiva katastrofer kommer att hända inom den närmaste framtiden och den finansiella återställningen sker bara vid evenemanget. Tidpunkten för händelsen kommer inte att lämnas ut nu, men den slutliga segern av Ljuset är nära."

Uppdateringar om invigningen av portalen:

http://2012portal.blogspot.com/  

Anmäl
2013-05-16 06:48 #1 av: Marr

Tack för informationen Amon! Enligt tabellen så är det 6.40 för stockholm, har du koll på det? Ifall jag har fattat fel. Isåfall blir ju det en bra morgonmeditation på lördag...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-05-16 10:30 #2 av: Amon

Jag läser 21.10.. Skämtar

Anmäl
2013-05-16 10:36 #3 av: Marr

Ha ha ha jag är inte klok! SkrattarGalen

Anmäl
2013-05-16 23:31 #4 av: Amon

Jodå - du är visst klok Marr! - Mycket klok tom! Tummen uppHjärta

Men du kanske läste på fel rad - det är lätt hänt.. Skämtar

Anmäl
2013-05-17 05:50 #5 av: Marr

FörlägenVad du är snäll mot mej, gulle dej! Hjärta

Anmäl
2013-05-18 23:05 #6 av: Cristine

Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-05-19 18:39 #7 av: Nandini

Tack för den här informationen! Stjärnor

Anmäl
2013-05-19 19:12 #8 av: Amon

Jag är inte särskilt snäll Marr - bara säger som det är..Skämtar
Tack själv Nandini!Glad

Anmäl
2013-05-20 23:38 #9 av: Amon

Här kommer en fin liten video om denna händelse. Texten i videon är densamma som här ovan i trådstarten. Glad

Anmäl
2013-05-23 22:40 #10 av: Amon

Mera om portaler, negativa krafter, HAARP osv från bloggen ovan:

Event Horizon

Varje fönster av möjligheter, och varje portal är ett stort språng som för oss närmare händelsehorisonten. Med varje portal som öppnas, genereras mer energi och vid en viss tidpunkt, kommer tillräckligt med energi att utlösa genombrottet.

Det kommer att vara ögonblicket av kompressionens genombrott och detta är vad David Wilcock såg i sin dröm om en storm med många blixtar. Var och en av dessa blixtar representerar en kompression av maskhål, vilket är en hyperdimensional öppning av Ljus, som förbinder planetens yta med ljus ovanför och under ytan vid tidpunkten för komprimeringens genombrott.

Evenemanget kommer att sända starka vågor av ljus i hela rumtiden, framåt och även bakåt i tiden. Det är därför en del av er redan har fått drömmar, intryck och visioner av händelsen.

Öppningen av portalen den 25 maj är ännu inte tiden för händelsen trots rykten och tips som du kanske hör från Drake, Fulford och andra människor. Dessa rykten speglar bara en viss verksamhet av ljusets krafter på ytan av planeten som är ett nödvändigt delsteg mot evenemanget, men ännu inte själva evenemanget.

Innan denna händelse kan inträffa, måste de icke-fysiska negativa krafterna tas bort. Annars kunde de helt enkelt trigga igång mer än 2 miljoner människor på ytan som var kraftigt sinnes programmerade genom svåra trauman av Cabal under deras projekt kodnamnet MK-Ultra och Monarch. Dessa traumatiserade individer kan lätt utlösas av arkonterna från de eteriska och astrala planen som en del av deras slutspel att uppträda våldsamt mot sig själva och andra.

De icke-fysiska negativa krafterna har nu samlat sig mycket nära ytan av planeten, koncentrerade kring människor, och försöker hindra ljuset från att komma in. De gör detta för att upprätthålla entropi och kaos eftersom det är det enda sättet de kan överleva lite längre.

Det finns en viss form av enheter som inte har nämnts ännu. De kallas Invisibles eftersom de har en tendens att smälta in med sin omgivning till den punkt de blir energiskt osynliga. De bebor det lägre mentala planet. Deras syfte är att stänga kapaciteten av det mänskliga sinnet och att framkalla dumhet i den mänskliga populationen i syfte att hålla den förslavad. De är främst ansvariga för många förvrängda trossystem inuti organiserade religioner och nyligen i New Age-rörelsen, som har försämrats från den rena början på 1980-talet till bara ännu en programmerad sinnes kult efter Kongo invasionen 1996. En av de viktigaste mentala knep de Osynliga har är att få oss att tro att »allt är väl«, vilket får människor att förneka saker som inte är bra och därmed stryper de människornas inneboende kraft att förändra saker som inte är bra.

Arkonterna använder fortfarande sitt eteriska och astrala HAARP skalära elektromagnetiska fält teknik för att upprätthålla den så kallade primära anomalin. Primär anomali är en slumpmässig vågfunktion, en snedvridning av Calabi-Yau grenrör, ett fält av mikro svarta hål, ett veckat fält av kvantfluktuationer, ett halv-medvetet område av anti-liv som ständigt försöker undertrycka ljuset som standard. Detta kom in i existensen av ren potentialitet vid skapandet av universum och är motsatsen till One. Det är det primära felet i skapelsen och den primära orsaken till allt lidande. Alla återstående primära anomalier i universum har nu samlats runt ytprofilen på den här planeten, och väntar på att äntligen omvandlas vid den slutliga befrielsen av vår planet, som sedan kommer att bli den sista punkten av ljus för att gå med i Den Galaktiska Unionen.

De icke-fysiska Archons använder fortfarande maskhål gjorda av detta förvrängda oregelbubdna område för att fritt kunna resa från ett inpräglat halvklot till ett annat.

Efter att ljus krafterna har tagit bort det icke-fysiska elektromagnetiska fältet HAARP, kommer det svarta hålets singulariteter att vara nakna, de svarta mikro hålen kommer att avdunsta, de Calabi-Yau grenrör kommer att räta ut sig och den primära anomalin kommer att försvinna för evigt från vårt universum. Detta kommer att bli början av slutet av allt lidande och början av sant helande för mänskligheten.

Denna gång kommer mycket snart. Den slutliga segern för Ljuset är nära!

Från denna sida: http://2012portal.blogspot.se/2013_05_01_archive.html  

Anmäl
2013-05-23 23:15 #11 av: Cristine

Jag blir lite skeptisk här mot slumpmässig vågfunktion, en snedvridning av Calabi-Yau grenrör, en inom mikro svarta hål, en veckad fält av kvantfluktuationer, en semi-medvetna området anti-liv ...det känns som personen som skriver måste använda alla dessa termer för att låta mer trovärdig, det är inte många som förstår sådant språk och det vore bättre att förenkla.

He he ..men det är ju inte ditt fel Amon Generad

Tack för allt du visar oss  och det är alltid roligt att läsa att det slutliga segerljuset är nära.GladBlomma

Anmäl
2013-05-23 23:41 #12 av: Amon

Ja - det är begrepp som inte jag heller känner till - kanske någon rymdexpert gör det? Skämtar

Däremot märker jag tydligt av de osynliga astrala krafter som påverkar oss och försöker hindra vårt ljusarbete - på så många olika sätt!ArgLedsen

Men det är ju dem man har kommit hit för att jobba med bla.. Skämtar

Anmäl
2013-05-23 23:47 #13 av: Cristine

Kanske inte ens de!Skrattar

Anmäl
2013-05-24 14:59 #14 av: Gahella

Jag håller med varför inte hålla språket enkelt och lättfattligt istället?

Men jag håller med om av egen upplevelse om dessa rutnät som förslavar oss människor och håller oss tillbaka, och det jag såg kan ingen få mig att tro annorlunda om

Och i går och idag var och är det väldigt starka energier, i natt vaknade jag runt halv 4 och var helt klarvaken

Är det någon annan som upplevt något själv dessa dagar?

Anmäl
2013-05-24 15:17 #15 av: Cristine

Förutom att jag är ute och flyger på nätterna så sover jag inget nu för tiden

Anmäl
2013-05-24 15:22 #16 av: Amon

När jag läste boken "Visioner från Plejaderna" av Barbara Hand Clow för sexton - sjutton år sedan så begrep jag inte så mycket där heller.. Funderar

Men på ett annat plan inom mej - så kände jag intuitivt att denna information var sann och korrekt.. - och denna bok kändes väldigt värdefull på något sätt - som om vi äntligen fick tillgång till viktig gammal kunskap som varit gömd för oss..Oskyldig

På så sätt tror jag man kan ta till sej information på lite olika plan..Skämtar

Energier ja... tala inte om dem.. har huvudvärk just nu - var nu det kom ifrån? I går kväll var jag helt väck igen - satt o sov i flera timmar i soffan. Har nu lovat att jobba extra i morgon för det saknas personal - men får huvudvärk bara jag tänker på det.. Yrar

Anmäl
2013-05-25 07:16 #17 av: Marr

Förutom att jag har det här konstiga med njurarna som inte har med detta att göra, vad jag vet...Så kan jag meddela att jag har "åkt båt" haft yrsel varje dag i över en månad igen och det krafsar i huvet.Skrattar Det hör inte ihop med njurarna iallafall säger dom, läkarna...men vem vet...det är ju inte färdigutrett.

Den boken har lockat mig med Amon, men har tyvärr inte läst den än. Du beskriver bra med hur man känner inom sig, som handen i handsken när något känns rätt fast man kanske inte ens förstår ibland. Vissa saker kan jag inte känna något alls för, medans annat får en att nicka instämmande i en djup suck...Oskyldig

Mycket information finns det och man får ta det som känns rätt inom en själv. Trots att dessa texter känns avancerade så finns det många rader man känner för.Glad

Anmäl
2013-05-26 21:14 #18 av: Amon

Öppnandet av Portalen   

Senast uppdaterad

Under denna helg, kommer Jupiter, Venus och Merkurius att skapa en triangel av ljus genom vilken energin för öppnandet av portalen kommer att kanaliseras från den galaktiska Centrala Solen mot ytan av denna planet. Du kan se denna triangel av planeter i väster på himlen strax efter solnedgången:

Anmäl
2013-05-26 21:28 #19 av: Amon

En film från Oregon USA - filmad i går middag kl 12.18 - motsvarande tid kl 21.18 här i Sverige - alltså just vid portalens öppnande..

Den visar en stor regnbågsliknande ring runt solen. Färgen är mörkare blå innanför än utanför ringen. Kan det ha att göra med öppnandet portalen och de underbara energierna som vi kände i går? Får idé

Vid ca 1.42 dyker det upp ett föremål - eller kanske en solreflex(?) i nedre vänstra hörnet av bilden.

Anmäl
2013-05-26 21:32 #20 av: Cristine

Ska bli roligt att se om något händer!

Anmäl
2013-05-26 21:42 #21 av: Amon

Strax före kl 12 (11.55) filmades i Oregon en hel del ljusbollar som rörde sej både snabbt och långsamt i skyn. Mot slutet syns regnbågsringen runt solen: 

Anmäl
2013-05-26 22:28 #22 av: Cristine

Intressant med ringen!

Anmäl
2013-05-27 11:29 #23 av: Amon

Javisst är det!Tummen upp

Kan det möjligtvis vara ett optiskt fenomen?Funderar

Anmäl
2013-05-28 23:31 #24 av: Amon

Tisdag 28 maj, 2013   

Öppningen av portalen - rapporten:

Vi har öppnat portalen! För första gången i mänsklighetens historia, har energin av gudomlig nåd kommit in i ytan på planeten direkt från den galaktiska Central Solen.

Detta har drastiska och långvariga konsekvenser för det eteriska och astrala gallret runt vår planet. Alla eteriska och astrala matriser, alla arkonterna och reptilerna och deras tekniker har nu pressats in i ett mycket tunt skikt som sträcker sig runt 100 fot (30 meter) uppåt och nedåt från ytan av planeten. Alla områden längre upp och längre ner från ytan har helt rensats och frigjorts. Detta är en stor seger för Ljuset och en av de viktigaste nödvändiga stegen som behövs innan den slutliga segern och evenemang.

Du kanske kan känna att det finns färre attacker och mindre inflytande från de negativa icke-fysiska entiteterna.

Aktiveringen av ALMA virveln har försäkrat att mänskligheten äntligen börjar ta kontakt med sin själ.  

http://2012portal.blogspot.se/2013_05_01_archive.html

Anmäl
2013-05-28 23:52 #25 av: Cristine

Det känns bra att få höra att de är tillplattade och instängda Amon!

Anmäl
2013-05-29 00:06 #26 av: Amon

JavisstSkrattar - men vi befinner oss ju också i detta område! SkämtarHyschar

Hur kan vi klara oss ifrån deras attacker när de nu är så ihoptryckta och desperata? Funderar

Förrförra helgen var det visst mycket attacker från dem - jag känner personer som märkt av det ordentligt. Men själv klarade jag mej ganska bra denna gång - det har varit betydligt värre vid tidigare tillfällen - både denna våren och förra våren...Ledsen

Anmäl
2013-05-29 00:12 #27 av: Amon

Märkligt Cristine - vad hon med det stora ansiktet på bilden i inlägg #24 är LIK DEJ Cristine!Tummen uppGlad

Det var det första jag tänkte på när jag såg bilden!!!Skrattar

Kan det vara Moder Gud??

Anmäl
2013-05-29 08:03 #28 av: Marr

Detta låter ju helt fantastiskt och hoppas och önskar det verkligen är så här. Kommer tänka på den här världsomfattande stora pengatvätten som avslöjats nu, att det kan ha ett samband. Funderar

Anmäl
2013-05-30 22:43 #29 av: Cristine

#27 Amon jag kan inte se någon likhet allsFörskräckt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.