Annons:
Etikettupplevelser
Läst 941 ggr
[VSK]
2013-05-02 23:12

Saras kajsa (censurerad text)

Nyss så var jag och frugan på balkongen och tog en cigg.

Då ser jag ett märkligt ljus röra sig på himlen.

Märkligt på det sättet att ljuset inte blinkade. Ej heller hördes nåt ljud.

Farkosten rörde sig mot oss och uppåt. Sen vände det håll. Ljuset tonades ut och blev bara svagare och svagare trots att farkosten inte blev mindre. 

Jag skyndade att hämta videokameran men när jag kom tillbaka så kunde jag inte se det nå mer. Frugan såg det men hon hade ju följt det hela tiden. Mot slutet så hade ljuset försvunnit, kommit tillbaka för att försvinna för gott enligt frugan.

Trots att kameran är inställd på Low Lux (0.3) så kunde jag inte ens se stjärnorna i displayen. Det är för ljust och svårt att hitta stjärnorna utan att zooma.

-hade varit bättre om det varit mörkare och strömavbrott i hela staden 🙂

Annons:
[VSK]
2013-05-02 23:22
#1

Eftersom jag ej vet storleken på farkosten så kan jag ej bedöma avståndet. Glömde säga att det rörde sig väldig sakta. Beroende på avstånd kanske 100-300 km/t.

Marr
2013-05-03 05:06
#2

Grattis! Vad roligt ni fick se! 👍

Ja visst är det svårt att bedöma avstånden och storleken och farten. Med den ljusa natthimlen kan det vara än svårare att se, men faktum är att det brukar vara sommartid jag ser det mesta. Man är ute mycket mer och kan sitta på balkongen på nätterna då man ej kan sova. 😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Choklad
2013-05-03 09:05
#3

Tror jag blir lite avundsjuk nu för jag vill också se ….

och jag undrar vad de gjorde däruppe egentligen?

Grattis till er Johan som fick se det 😃

U R us

Bybo
2013-05-03 09:30
#4

Kul! Vill också seee

[VSK]
2013-05-03 09:31
#5

Om det var ett UFO (vad annars?) så är det de andra jag ser på dryga månaden 😃

Bybo
2013-05-03 09:33
#6

Fuuuusk, men dig väl unt. UFO är det ju så klart (bevisat eller ej)

Annons:
Andina
2013-05-03 10:47
#7

Jag måste nog lyfta blicken lite… (det enda jag ser på marken är myror o sniglar normalt…) Vad spännande!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[VSK]
2013-05-03 11:11
#8

😎

Upp till toppen
Annons: