Kanaliserade budskap

Inka Profetian Mosoq Tiempo – den nya tiden.

2013-04-19 20:11 #0 av: Gahella

Q´ero äldste Don Mariano Quispe Flores & Don Dante Rafael Dias Camala från bergen i Peru berättar om Inka profetian

Det är en stor förändring på gång, en ”Pachacuti”. En cykel som har pågått i miljontals år börjar nu gå mot sitt slut.

Det har varit och är en tid med turbulens. De beskriver det som jorden befinner sig i en berg & dalbana. Det är en turbulent tid men också en fantastisk tid för transformation/förändring.

Paqosen har pratat om olika perioder. Under den 28-30 oktober 2011 , som de kallar dagar av mörker/ själens mörker kunde vi få tillgång till information om de kommande perioderna. En möjlighet att vända blicken inåt och se oss själva och de sår vi bär på.

Dessa 3 dagar visade oss de tre faserna som Jorden och mänskligheten genomgår.

Den 28 okt. visades vart vi befinner oss i vårt undermedvetna, den 29 okt visades vart vi befinner oss på det medvetna planet och den 30 okt visades framtiden.

Den första perioden startade den 31 okt 2011 och pågick till den 21 dec. 2011.Detta var en period av att se våra projektioner, det sår som ligger i vårt undermedvetna som vi projicerar på vår omgivning. En period att våga se de delar av oss som vi förtränger, våra skuggsidor.

Den andra perioden var 22 december 2011 - 21 juni 2012. Detta var en period av att omfamna våra sår och alla delar av oss själva. Att lyssna och guidas av själen för att se vem vi egentligen är. Och vilka gåvor vi är här för att dela med världen.

Enligt Paqosens erfarenhet så finns det mycket frustration, ilska och sorg lagrade i våra chakran.

Den 21 juni låg, enligt paqos, Solen, Venus, Orion och Merkurius i en linjär position energimässigt, vilket skapade kontakten med den heliga elden inom oss. De menade också att våra förfäder från stjärnorna kom närmare Jorden. I Q´eros fall så anser de att deras förfäder kommer från Plejaderna och att deras återkomst, att de kommer närmare, hjälper oss energimässigt att öppna upp för nya insikter och gåvor.

Den tredje perioden är den 22 juni 2012- 21 dec 2012. Detta är en tid för en ny vibration, en tid för att möta dig själv och kliva in i ditt eget kungarike. Rädslor kommer att ställas framför dig/ speglas för dig i din vardag. Gamla trauman och sår från ditt inre barn kommer upp till ytan. Den första reaktionen blir oftast att gömma dig eller att fly men Q ´ero äldste råder dig att stanna upp och möta den lilla flickan/pojken i dig och tala till honom henne med mjuk röst och omfamna honom/ henne.

Under denna tid blir vi inviterade att komma i harmoni med vår kunskap och vårt uttryck, vem vi på djupet är och sluta gömma oss. Jordens energier stöder inte längre att vi fortsätter gömma oss.

Den 12-12-12 så öppnas en portal, en energi möjlighet att gå in och reflektera över dig själv och ditt liv. På en energinivå blir det som en energioperation på cellnivå och skifte av dina cellminnen. Paqos rekommenderar att vi alla tar oss ledigt och skapar tid för oss själva denna dag för självreflektion. Sedan har du 9 dagar av djup transformation fram till den här tideräkningens slut, den 21 dec.

22 dec och framåt. De som har omfamnat sig själva, kommer att kliva in i en ny verklighet, ett tempel där de får en känsla av att ha kommit hem inom sig själv. De kommer att bära sig själva, nära sin själ och expandera i medvetenhet och synsätt. De kliver in i sin själs hem.

Maskulint och feminint smälter samman och skapar en ny form.

De som inte omfamnat sig själva kommer att kliva in i ett annat tempel, ett tempel där de inte känner att de är hemma. De kommer att få jobba hårdare med att hitta till sitt själs tempel.

Våra förfäder från stjärnorna kommer också att vara ännu närmare oss, Paqos ser det som återkomsten av livets källa.

De vill inte skrämmas med sin profetia utan visa på att det är en ny energi vibration på jorden som påverkar oss alla. Och att det ännu inte är för sent att gå in och omfamna sig själv för att kliva in i själens tempel.

www.sarahkka.

Anmäl
2013-04-19 22:02 #1 av: Cristine

Tack Gahella!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-04-19 22:46 #2 av: Amon

Säger också tack, Gahella! För denna härligt inspirerande information!Hjärta  

Anmäl
2013-04-20 09:58 #3 av: Marr

Underbar information! Ja se så är det tänker jag, ingen kommer undan denna "uppstigning". OskyldigGlad

Själv så har jag nog en hel del "cellminnen" kvar. Har haft en tuff vecka med mycket som väcker sådant som skett tidigare i detta livet. Saker som varit traumatiska då händelserna ägde rum. Gråter

HjärtaGahella! Blomma

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-04-20 11:15 #4 av: VSK

Andra och tredje stämmer väldigt bra, fast den tredje fortsätter för mig, men nu i förminskad skala. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-04-21 08:28 #5 av: Gahella

Tack själva mina vänner Hjärta

Jag tycker också det här är mycket speciell info som talar direkt till mitt hjärta.

Och ja Marr det är samma här, har också fått möta så mycket av det ohelade inom mig själv, och det verkar ju aldrig ta slut.

De Q'ero shamaner har en profetia i förhållande till världen och västerländska folken. Denna profetia refererar till år 2012 och ankomsten av en ny tid kallas Taripay Pacha . The Taripay Pacha betyder "det århundrade som vi möter oss själva igen." När isarna började smälta kommer Q'ero shamaner ned från bergen och börjar erbjuda och ge sin visdom till världen. Den smältande isarna var ett tecken för dem att dela sin kunskap och visdom. Profetian lovar en guldålder där vi som människor kan uppnå och uppleva helt nya nivåer av medvetande. De Q'ero paqos reser nu flera gånger om året till Europa och Nordamerika för att ge sin visdom och kunskap för att bota människor, ge initieringar och ge människor en väg tillbaka till kontakt med Moder Jord och den kvinnliga prästen. Detta är den största behöver för västerländska människor i detta skede av människans utveckling vid denna tid.

ÄNTLIGEN, får vi den hjälpen vi så innerligt väl behöver för att komma vidare Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.