Dimensioner

Bashar 4,5 Dimensionen

2013-04-12 16:14 #0 av: stillness

Bashar talar om de olika Dimensionerna :)

Anmäl
2013-04-12 16:48 #1 av: Gahella

Tack för tipset, ska lyssna alldeles straxt på den :)

Anmäl
2013-04-12 17:54 #2 av: Gahella

Undrar om han själv skulle tycka det var så lätt att skifta om han levde på samma villkor som oss och hade helt tappat minnet som vi har? Skämtar

Anmäl
2013-04-13 12:42 #3 av: stillness

hahaha jadu Gahella!

De säger ju vi är stor inspiration för hela universum just nu bla

:)

Anmäl
2013-04-13 16:21 #4 av: Gahella

Det säger ju en hel del för den del av oss som kan tänka i de banorna Skämtar

Anmäl
2013-04-13 22:26 #5 av: stillness

Hur menar du gahella :-) ?

Anmäl
2013-04-14 08:50 #6 av: Gahella

Jag kanske uttryckte mig lite kryptiskt där :)

Jo jag menar att många människor inte kan förstå det som du sa, medans andra delar av mänskligheten såna som vi inte har något problem med det Glad

Anmäl
2013-04-14 22:53 #7 av: stillness

ahhh :D

gahella har du träffat aliens?

hur känner du för reptilerna?

jag vet en som känner mer kärlek för annunaki etc

jag har hört att många av dem går in i ljuset med i denna tid

Anmäl
2013-04-14 23:22 #8 av: Gahella

Ja på ett energiplan, jag har även haft klärvojanta drömmar om dem.

I en av drömmarna står det en man klädd i silveroverall med solglasögon ;) på sig och jag frågar om jag får se honom. Ja säger han och börjar ta av sig solglasögonen och ser en lång ljus hårlock kommer fram, men plöstligt ändrar han sig och säger att han måste gå nu och försvinner bort. Jag vaknade på en gång och jag frågar direkt varför jag inte fick se honom fullt ut och någon svarar mig att det skulle trigga min hemlängtan så mycket och just nu var det var önskvärt att jag försökte leva här och nu på jorden istället.

Jag har sett ljusvarelser som är jättehöga omkring mig, men även lite robotaktiga typer som jobbat med mig och första gången blev jag rädd, men då sköljde enorm kärlek in i mitt hjärta och jag blev helt lugn.

Så jag känner dem mer än jag ser dem och det är att det är bäst så för mig och mitt mående helt enkelt. Och jag har inga problem med jorden för henne har jag också en nära kontakt med men de 3 dimensionens alla vedermödor som aldrig verkar ta slut har jag problem med. Är så trött på allt shittande som pågår mot allt levande så hälften vore nog.

Som jag skrev i en annan tråd så hade jag fina möten med ormvarelserna och en dinosaurie, och ett mindre trevligt med annan typ av dinosaurie. Jag tror att duliteten sträcker sig ganska långt upp i dimensionerna där det finns ont och gott i alla kategorierna, och där de kämpar mot varandra

Och jag är den typen av människa att jag skiljer på person och vad de gör och det gäller även de "onda" reptilerna. Men jag ser det onda vi gör mot varandra som ren omedvetenhet och att vi fattar inte bättre än så.

Jag själv har gjort andra illa i all min välvilja och mycket skulle jag vilja ha ogjort, men tröstar mig med att jag fattade inte bättre och hade inte  förmågan att göra annorlunda. Och när jag verkligen insåg det fick jag också en större förståelse för andra och där de befinner sig.

Jag har hört och haft en dröm om hur jorden blev avstängd utifrån så inga nya inkommande kunde komma in i vår atmosfär för att bosätta sig här och de som bor här har nu chansen att att öppna sina hjärtan och hänga med den här rörelsen vidare. Och de som inte har förmågan har en annan väg att göra den på. Så absolut jag tror att många tar den chansen nu om de har förmågan till det. Det vet bara de själva och den allomfattande skaparen

Anmäl
2013-04-15 11:01 #9 av: stillness

Gahella: väsligt intressant och spännande att få läsa om dina erfarenheter om detta, låter helt otroligt :)

Anmäl
2013-04-15 12:45 #10 av: Gahella

Va roligt att du tycker det.

Ja det låter nog helt otroligt i andras ögon, hade jag inte varit med om det själv hade jag tyckt likadant SkämtarOch då har jag inte berättat allt Skrattar

Men jag kan ju inte förneka det då det har varit så tydligt och bortom vad jag hitta på, för det har känts i hela mitt väsen att jag befann mig bortom denna verklighet och i en helt annan värld.

Men tänk när vi får tillbaka våra minnen och förmågor och får uppleva ännu mer, vilken helt annan värld!

Anmäl
2013-04-15 12:47 #11 av: stillness

Du menar att detta är borom din fantasi så det är inget du hittat på?

När gahella tror du att vi kommer att minnas mer?

:)

Anmäl
2013-04-15 12:57 #12 av: Gahella

Javisst kan det vara fantasi, men som Einstein sa är ett 6:e sinne ;)

Ärligt talat har jag ingen livlig fantasi på det sättet, och den andra delen inom mig är väldigt tvivlande och ifrågasättande så det är mycket som ska stämma och gärna bekräftas och förstås på ett mycket djupt plan för att jag ska kunna svälja det jag varit med om.

Hade jag inte varit så säker på dessa upplevelsers verklighet och substans hade jag aldrig berättat om dem.

När vi helar oss själva från rädsla tror jag.

Jag tror många inkl mig själv, är rädda för att se då vi har många trauma från tiden som seende och då vi succesivt släcktes ner och gick ner i frekvens in mörkrets tidsålder kali yuga. Och nu är vi på väg tillbaka, äntligen!

Men du då, du har väl också upplevt något du inte kan bortförklara?

Anmäl
2013-04-15 13:40 #13 av: stillness

hehe snurrigt skriva till dig i 2st trådar samtidigt :)

Jo så är det nog garanterat som du skriver att vi bliev dödade för våran andliga natur tidigare se tex på kyrkan hur de har demoniserat allt sådan, brände människor , hotade etc straff,tortyr och även innan det.

Jo gahella jag har upplevt en del satori tror jag det heter flashar av gudomligkärlek och det är så starkt dock de bara varit i ett par sek per gång, hängde ihop med att jag vad heter det gick igenom eldarna och blev medvetet då gamla delar av mitt ego dog så att säga jag insåg jag inte var mina tankar känslor etc

I en deppression jag hade 2009 ca hade jag under 1 veckas tid vaknat varje morgn med total ångest första känslan i kroppen var åhh och tårarna forsade, jag var ensam svag trött etc jag var så i obalans Då bad jag universum om hjälp.

sedan hörde jag en vacker kvinnoröst tala i min skalle om hon sade mitt namn sedan att det gammla är över och nuet är här, och det var som världens drog jag bara genast somnade om likt en healing.

Detta hade jag sedan förtränkt men mindes igen

Vem detta var vet jag inte men någon ängel var det :)

Anmäl
2013-04-15 16:59 #14 av: Gahella

Ja, men det är samtidigt kul att ha de här samtalen med dig. Har berättat tidigare om de här sakerna men aldrig så kompromerat :)

Va fint att du plöstligt mindes det och ville berätta.

Ja vad sorgligt men samtidigt så nödvändigt att man måste möta allt detta jobbiga och smärtsamma. Men det är ju genom att våga känna våra känslor som gör oss rika och samtidigt lär de oss att känna oss själva genom dem. Och det är bl.a det som många Ets är nyfikna på och även eftertraktar har jag hört.

Och så får du denna healing *från ovan* när du som mest behövde, men även bad om. Tror många med mig glömmer att be om sådant som vi behöver ibland. För oftast när vi ber om hjälpen kommer de med både insikter och enorm kärlek som bara svämmar in i oss.

En gång hade jag också en fruktansvärd ångest så jag trodde jag skulle flippa ut helt. Och jag bara ber och ber att de ska hjälpa mig och plöstligt kommer en stark rosa energifärg rätt in i mitt hjärt-chackra och jag blev totalt lugn och somnade nästan på minuten. Det var nog den mest speciella healing jag fått från dem.

Jag har ingen koll heller vilka det är men jag tycker också att det känns som änglar vid healingar som dessa. Vid ett tillfälle för många år sedan bad jag om att kanalisera Mikael eller någon annan ängel för jag var lite avundsjuk på de som kunde det. Och då svarar en röst mycket bestämt att låt inte såna tankar bara begränsar mig, för där befinner sig inte dem. Det är bara människans behov att etikera saker och ting för att ha en känsla av kontroll, så gå bortom det.

Så det viktigaste för mig är att det känns väldigt ljust och kärleksfullt och hittills har allt gått bra :)

Anmäl
2013-04-15 22:30 #15 av: stillness

Gahella: väldigt intressant :)

har du många vänner som är intresserade av det andliga inom detta som du är?

Ja det sägs vi har massor av beings runt oss och våra guider och jag välkomnar dem absolut.

är så glad att jag på min resa har hittat många fina skatter i mitt inre ,utveklats sedan är ju allt en balans i livet i det yttre med.

Men vad säger de Less is more?

behövs inte mycket för att känna livets härlighet

dock lever många under samhällets hårda piska och stress och blir robotar , men ja detta upplöses just nu så HÄRLIGT!!

Anmäl
2013-04-17 13:39 #16 av: Gahella

Ja, vad vore jag utan mina underbara vänner som förstår precis det jag pratar om, och jag dem? Kramas

Jag tror inte att den här förändringen inom oss själva och jorden över hade varit möjlig och gått så bra utan varandra. Vi är nog många som sedan barnsben kände oss väldigt udda och utanför och gjorde vårt bästa att verka helt "normala" för att inte bli helt ihjälmobbade, och nu äntligen har alla ufos fått mötas igen både privat och på nätet

Jag älskar enkelhet, ju enklare desto bättre men det utesluter inte skönhet för det är väldigt viktigt för mig. Så när jag vill göra mig själv glad köper jag mig en vacker blomma, och det behövs inte mer än så :) Ta en promenad i skogen och allt bara faller på plats igen, det är gratis healing på alla plan :)

Det har blivit helt hysteriskt, barn får inte vara barn utan är som små vuxna med kalendern full och är ständigt uppkopplade i sina smartphones. Och många av dem har väldigt ont i magen och många tar livet av sig för de orkar inte längre. Föräldrarna orkar inte heller men alla har inte förmågan att hoppa av, så piskan den viner över många krökta ryggar och nu ska de springa tills de är 75 år....Så jäkla cyniskt så man kan spricka av ilska Arg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.