Off Topic - Utanför ämnet

ufo-sverige

2013-03-19 16:49 #0 av: [kajmal--"]

apropå ufo- sverige och främst deras forum... ufo-sveriges styrelse har tagit beslut om det paranormala på sitt program. men verkar vilja städa undan det under mattan. främst antar jag för att försöka framstå som en vetenskaplig organisation. det torde bara vara håkan blomgvist, som underhåller det paranormala nåt.
så deras forum. registrerar man sej som medlem på forumet. så måste man ha tre godkända inlägg. innan det puliceras.
av förestående anledning blir deras forum mer å mer dött eftersom.
så skall man även ha källhänvisning vid inlägg, detta gör sålunda att i det paranormala kommer aldrig att publiceras någonting. som även en skeptiker vet så finns det inga, om väldigt få källanvisningar i det paranormala exempelvis :banghead:
vill man skriva om egna upplevelser, så har man knappast några källhänvisningar

det liknar mest moment 22 deras forum och beteende

Anmäl
2013-03-19 17:10 #1 av: Farwuq

Allt för att tysta våra röster, rena maffiametoderna.

Ledsen

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2013-03-19 18:27 #2 av: Gahella

Ähh vem vill skriva nått av vikt därinne?!

Låt dem hålla sig där där de hör hemma... Spelar pajas

Anmäl
2013-03-19 19:36 #3 av: Ghosthunter

Dom driver den skeptiska linjen så strikt att dom missar mycket som är vesäntligt. Är det inte bättre att dom ställer sig vid en flygplats och studerar flygplan?

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2013-03-19 21:23 #4 av: Marr

Ja ja det förvånar mig inte alls Kajmal! Låt dom hållas med sitt, vem behöver dom...inte jag iallafall. Går alldeleles utmärkt utan dom. Tycker dom verkar vara världens tystaste Ufo organisation...Det är märkligt...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-03-20 07:31 #5 av: Cristine

Det finns så mycket roligt och sevärt därute så de behövs absolut inte

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-03-20 07:41 #6 av: Ghosthunter

Precis Cristine.....dom kommer ju aldrig ut med nåt intressant direkt!

Anmäl
2013-03-20 08:12 #7 av: [kajmal--"]

det handlar inte om forumet , utan vad de har på sitt program, de är ansiktet utåt mot omvärlden, nu ska history channel komma å filma dem

se bara den film cristine lagt in om sverige

Anmäl
2013-03-20 10:04 #8 av: Marr

Intressant! Undrar hur mycket de kommer att berätta...Funderar

Anmäl
2013-03-22 20:04 #9 av: Centaurus

Säkert voffare som styr hela "ballong-sverige"

Anmäl
2013-03-22 20:11 #10 av: Cristine

Voffarna är för små för att styra något, du får nog söka på andra sidan atlantenGlad

Anmäl
2013-04-14 19:03 #11 av: Eliiza

Vi behöver fortsätta med vårt eget framåtskridande och så fylla våra medvetanden med utvecklande sanningar.
Mitt förslag är att vi lämnar UFO-Sveriges forum åt sitt eget öde...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2013-05-16 09:53 #12 av: Eliiza

Faktum är att många utav dem på UFO-Sveriges forum är så trångsynta, okunniga och verklighetsfrånvarande samt så ovilliga och/eller oförmögna att ta in logiska fakta i ämnet att det är betydligt intressantare att se väggfärg torka än att ta del utav deras primitiva sk. diskussioner och kommentarer...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2013-05-19 14:23 #13 av: Cristine

Vilket bekvämt jobb..det är bara att sitta med fötterna på skrivbordet och ibland skriva..... balonger, fåglar eller flygpan... välj själv.Skrattar

Anmäl
2013-05-19 14:47 #14 av: Gahella

...eller Venus....Skämtar

Anmäl
2013-05-20 17:38 #15 av: Ekstrand

Jag blir lite betänksam när jag läser era inlägg här. Christine skriver "det är bara att sitta med fötterna på skrivbordet och ibland skriva".

Varje år genomförs en hel del aktiviteter. Det kan vara projekt någonstans i landet, ex två stycken i Värmland, Mien i Småland, Nammajaure i Norrland. Vi har kurser varje höst. Varje år förekommer utställningar någonstans i Sverige, nu senast i Falkenberg följt av Halmstad. Arbetskonferenser, riksstämmor eller bara möten med olika intresserade.

Jag kan inte finna att de som en stor del av tiden sitter och tittar på t ex Youtube eller några andra sajter inte heller är så aktiva i så fall.

Vi har fortfarande omkring 1000 fall i våra arkiv som är olösta. Hjälp oss med dom istället för att bara se ned på vad vi gör.

Anmäl
2013-05-21 10:02 #16 av: Cristine

Mer betänksam blir jag Ekstrand, när vi både sett och fångat med kamera men aldrig hör ett pip från er eller tidningarna och när de konsulterar er
så är det inget ovanligt alls som ringen över Moskva t.ex. I väldigt många länder har de tagit upp det ämnet på Tv. Nu har inte jag varit in på ert forum men jag tror inte jag får se ett svar som:  Ja det kan vara ett ufo

vi ska undersöka fotot/ videon noggrant.

Hur kommer det sig att det finns ufon i andra länder men inte här..vad talar ni om på era konferrense då?

Jag har suttit och sett på direktsändningar i Mexico där massor av ufon villigt uppträtt för oss i flera timmar, varför vill de inte komma hit? För att de blir ignorerade kanske! Jag skulle gladerligen hjälpa till med de 1000 fall som är olösta om jag vore expert men nu sitter jag inte i det facket utan är bara en vanlig och okunnig tant som ville rädda detta forum och försöker förstå vad som händer i Sverige.

Anmäl
2013-05-21 16:56 #17 av: Marr

Läste fredagens Mariestadstidning och där hade några kvinnor varit ute och gått iskogen. När dom framkallat bilderna dom tog där, så fanns en stor mörk gestalt i bakgrunden mellan träden.

Den hade dom visat för Claes Svahn och han sa att denne gestalt måste vara mellan 3-4 meter hög om den inte svävade i luften. Så dom avfärdade han inte åtminstonde i tidningsartikeln. Det tycker jag var bra. Hade velat länka bilden/artikeln hit men det går tydligen inte.

Sen så kommer jag tjötandes igen med YouTubeklipp...Skrattar

Tycker den här är bra med tanke på all aktivitet överallt, fast inte så mycket i Sverige då...Funderar

Allt kan inte vara fotoshop eller militärens hemliga farkoster ju. Många klipp har vi redan sett, men endel är nya för mig iallafall.

http://www.youtube.com/watch?v=d21zMA9m6VU

Anmäl
2013-05-21 19:08 #18 av: Ekstrand

Det är inte alls så att jag, Clas eller någon annan i UFO-Sverige inte tror på UFO. Jag började intressera mig för ufofenomenet 1976 som aktiv och har sedan dess kanske undersökt 400-500 ufofall. Några har jag naturligtvis inte kunnat hitta någon naturlig förklaring till men de allra flesta ufohändelser har faktiskt en naturlig förklaring. 

Det är få människor som hittar på, ljuger eller bluffar utan de flesta har verkligen varit med om något som de inte har någon förklaring till. Och de flesta av dem är väldigt tacksamma och nöjda när vi kan visa på en möjlig förklaring. Vi övertygar inte alla med våra lösningar och jag kan tänka mig att dessa personer blir lite avigt inställda till oss när vi kommer med en enkel och möjlig förklaring och uppfattar oss därmed som negativa och bortförklarare.

Ilskan mot oss är inte så omfattande som ni tror. Jag roade mig idag att räkna samman vår kontaktyta ut mot allmänheten. Ungefärliga siffror och nu har jag bara tagit med Clas Svahn, mig själv och rapportcentralen. Antal telesamtal/dag cirka 20 - per år 7500, mejl/dag cirka 70 - per år 26000, brev (snailmail) cirka 7 per dag - per år 2500. Och om nu alla vore så ilska mot oss och tyckte vi var förlöjligande, skrattretande + mycket mera fina ord som vi har fått, så tror inte jag att vi hade denna mängd kontakter med omvärlden (företrädelsevis allmänheten).

De som är "arga" på oss är en "liten" samling personer som av någon anledning (kanske okunskap) inte kan dra jämt med vår ideologi. Synd för vi har säkert mycket att lära av varandra.

Men i vår kontaktkrets finns alla typer av ufo-relaterade upplevelser, reptoider, abductions, sängkammarbesökare, medier med ufo-kontakter, sektmänniskor och många många fler. Det är ju faktiskt en bank av kuskap om fenomenet som kanske ni skulle vara intresserade av. Men istället misstänker och missförstår ni. UFO-Sveriges stadgar och policy är ju faktiskt inte en mans verk utan det är hela UFO-Sverige som har beslutat detta, genom att välja den styrelse vi har (13 st personer).

Anmäl
2013-05-21 19:21 #19 av: Ghosthunter

Jag håller med om att de flesta rapporterna har en högst naturlig förklaring och att det finns många bluffmakare och det är bra att det finns folk som kan granska fenomenet väl. Samma sak gör jag när jag är på spökjakt.....det finns mycket som kan lura en.

Jag har sett ett UFO på nära håll....ett typiskt flygande tefat. Det är en upplevelse som ingen kan ta ifrån mig. Men sen har jag sett UFOn högt upp i himlen bara som små prickar som kan åka genom himlen och plötsligt bara vända riktning blixtsnabbt.....men det kan jag inte vara säker på vad det är, bara att det verkar lite konstigt. Ett UFO är det visserligen, för det är en oidentifierad föremål (eller snarare en syn), men inte nödvändigtvis ett skepp styrt utav utomjordingar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.