Off Topic - Utanför ämnet

I fotspåren av änglar och demoner

2013-03-10 17:14 #0 av: blessingstoyou

En historisk fördjupning av Dan Browns Angels and Demons

Igår kollade jag på den här dokumentären. Kanske lite OT för en UFO sajt men jag tror den kan vara av intresse här.

Historiker, forskare, journalister, författare intervjuas och det är verkligt spännade för dom som gillar hemligheter och mystik. Påvar som dör, en tex strax efter att tagit avstånd från fascisterna. begravdes snabbt utan obduktion, vatikanens koppling till maffia och frimurarna. Frimurarna (freemasons på eng.). Illuminatis bakgrund som verkar leda till Tempelriddarna. Maktkampen mellan Frimurarna/Tempelriddarna och Katolska Kyrkan. En dokumentär som  inte sysslar med onödig spekulation...det räcker och blir över ändå för att man ska inse vidden av hemlighetsmakeriet. Som någon sa i dokumentären. Kunskap är makt men hemlig kunskap slår mycket högre. Och en sak står rätt klart när man ser den här dokumentären. Man vill sååå gärna skapa ett världsherravälde, det är som en röd tråd i de hemliga sällskapens historia, en gammal och mycket kär dröm för dessa snubbar vare sig det handlar om höjdare från vatikanen eller från toppen av frimureriet. Bra sammanfattande dokumentär som borde visas i skolorna. Nämen visst nä skolornas uppgift är inte att granska underliggande strukturer, deras uppgift är att cementera fasaden, jag glömde mig.

Anmäl
2013-03-10 19:57 #1 av: Cristine

Var gick den blessingstoyou, på vilken kanal? Tråkigt att vi missat den!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-03-10 20:21 #2 av: blessingstoyou

Jag hittade den på en sajt som heter Top Dokumentary films. Den är super. Fullt av dokumentärer i listor bland annat mystik, konspiration, psykologi etc etc Till höger ser man olika ämnesområden med över hundra dokumentärer i fler av dem.

http://topdocumentaryfilms.com/category/crime-conspiracy/

Jag vet dock inte var den sändes först. Men du kan ju kolla på den jag lagt in på #0 ,den ligger på Youtube. Fann en till film där som handlar om jättar från discovery channel...med svensk text till och med.

Giants - The Mystery And The Myth 1/6

http://www.youtube.com/watch?v=tALXtgBHy6c&list=PL258B00DF6A6596FB

Anmäl
2013-03-11 12:31 #3 av: Gahella

Thanks and Blessings to You too Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.