Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 7001 ggr
Cristine
2013-02-19 19:42

UJ Snackis 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi startar ny tråd med mycket Loove and wisdom och hopp om att våra vänner snart är här och förgyller våra liv, men det mesta måste vi göra själva.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
2013-02-22 10:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har blivit van med helblå himmel så det blev en smärre chock när jag tittade ut och det var helgrått😕så jag sade åt den att den inte fick göra så där, efter en halvtimme såg det ut så här*fniss*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-02-22 10:15
#2

Det finns tydligen någon som lyssnar på dig 🙂

Vi hade en solig e-m här igår och jag bara jublade men nu är det grått igen men med en liten ljuston i, en får va gla för de lilla

Cristine
2013-02-22 10:43
#3

Ja visst , här ljusnar det mer och mer, huvudsaken är  att det inte är  några mörka moln, men det ser ut som den vinner slaget.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-02-22 17:02
#4

Hej på er!

Love & Wisdom är perfekt! Just det som världen behöver mer av och detta är kanske det äntligen börjar märkas, för jag kan inte låte bli att tänka på det senaste med påven å allt…

Harpvågor här med men lite tunnare så man ser nästan himlen på endel ställen. Kanske man får se månen inatt? Tycker det verkar vara endel aktivitet däromkring senast i måndags, men nu har det varit "tjockt" ngr dar igen. Titta lite extra ni som har klart väder.

Ville bara kika in på snabben å säga hej, håller på med allt här hemma idag. Ha det gött denna kommande fredagkväll all Uj:are!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-02-22 22:51
#5

Det var längesedan som man såg Chemtrails eller haarp, man kan nästan säga som gumman som fick frågan när hon hade haft sex sist…..>Uuuuuuuuuuuuujjuuuuuuuuuuuuuujjuuuuuuuuuuujjjuuuuuuujj

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-02-23 09:15
#6

Oj så pass?! 😉

Här vet vi ingenting om det då det är molnigt precis varenda dag. Det kan vara mörkt-eller ljusgrått till en liten spricka där solen visar sig en liten stund, och sedan dras gardinen för igen 😕

Annons:
Cristine
2013-02-23 09:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Förra dagen när jag sa till solen den inte fick göra så hade den sina sprickor hela dagen,igår och idag  kan man säga disigt och inte molnigt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-02-23 09:31
#8

Då har du tur och städhjälp 👍för här är det tjockt för det mesta. Kan höra hur planen kör högt däruppe i timmar och inte kan man se dom. Fast man kan se haarpvågorna och korvarna. Igår lös solen nästan igenom. Idag är det dimma…😕

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-02-26 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

 Igår molnigt tidigt på morgonen, sedan strålande sol, idag grått men det börjar öppna sig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-02-26 14:09
#10

Som ett inlägg för kärlek och visdom kan jag tycka det är underbart att flera länder vill ge hästköttet till fattiga istället för att kasta bort ton av det.

Cristine
2013-02-26 14:54
#11

Det tycker jag också, från Frankrike och söderut är de vana att äta hästkött.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-02-26 15:47
#12

I Bhutan lär sig skolbarnen sträva efter lycka istället för pengar

Bhutans undervisningsmyndighet har utarbetat en täckande guide till bruttonationallycka.

I december 2009 samlades en skara sakkunniga från hela världen i Bhutans huvudstad Thimphu för att diskutera god undervisning.

Seminariedeltagarna var bekymrade över att deras utbildningsanstalter producerar konsumenter som mäter sin livsframgång i makt och pengar.

Kutlur och livskvalitet istället för ekonomiska värderingar

Kungadömet Bhutan ligger i Himalaya och har 700 000 invånare. Dess fjärde kung, Jigme Singye Wangchuk, utvecklade begreppet bruttonationallycka (Gross National Happiness) redan på 1980-talet.

Mandalan beskriver faktorerna som bildar bruttonationallyckan i Bhutan. Foto: Educating for GNH, Royal Education CouncilMandalan beskriver faktorerna som bildar bruttonationallyckan i Bhutan. Foto: Educating for GNH, Royal Education Council

Bruttonationalprodukten (BNP) är en viktig mätare när man undersöker olika länders invånares välmående. Men att definiera människor som fattiga, mätt med mätare som är främmande för deras kultur, är en av det internationella utvecklingssamarbetets stötestenar.

Mätarna har kritiserats för att de ger för mycket tyngd åt ekonomiska mätare som är bundna till BNP. Alltför snabb ekonomisk tillväxt kan till och med vara skadlig: kulturen kan förtvina, miljöproblemen öka, liksom sociala och hälsorelaterade problem som prostitution och aids. Det är priset som länder som är ute efter snabb ekonomisk utveckling kan få lov att betala för sin materiella välfärd.

Bhutans kung föreslog att man istället för att använda BNP som mätare skulle undersöka hur lyckliga invånarna är. Bhutans myndigheter började systematiskt utarbeta ett utvecklingssystem som lämpar sig för Bhutans kulturella, traditionella och andliga värderingar och vars tyngdpunkt ligger på bruttonationallycka.

Bruttonationallyckan har fått stor internationell uppmärksamhet. Seminarier har ordnats på olika håll i världen, bland annat i Thailand, Japan och Indien.

”Internationella experter stödjer våra planer och vill till och med lära sig av våra eftersträvanden”, berättar premiärminister Jigme Y. Thinley.

Bruttonationallyckan integreras i läroplanen för Bhutans grundutbildning. Det är inget skilt läroämne utan man har instruerat rektorer, lärare och undervisningsmyndigheter så att de integrerar den i alla läroämnen.

Bruttonationallyckans principer går att tillämpa i alla religioner, säger Lhundup Dukhpan som representerar Bhutans utbildningsråd.

Bruttonationallyckans fyra grundpelare

I Bhutans grundskolor lär man sig mänskliga värderingar och dygder med hjälp av fyra målsättningshelheter:

  1. Hållbar och jämlik socioekonomisk utveckling (levnadsstandard, hälsa och utbildning)
  2. Naturskydd (ekologisk läskunskap)
  3. Värdering och bevaring av kulturen (tidsanvändning, psykologiskt välmående, kollektivens livskraft och kulturell mångfald)
  4. God förvaltning

http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=194616&contentlan=3&culture=sv-FI

Gahella
2013-02-26 15:53
#13

Bhutan det först landet med 100% Ekologiskt jordbruk

Anthony Gucciardi

av Anthony Gucciardi
18 februari 2013 | Uppdaterad 2013/02/18 kl 02:17

Bhutan ekologisk 265x165 Bhutan To Be första landet att gå 100% EkologisktOm det någonsin var en nation som kunde se syftet bakom ekologiskt, hållbart jordbruk, skulle det vara en nation som består mestadels av bönder. Sådan plats existerar, och det snart kan bli den första nationen att gå 100% ekologisk, vilket banar väg för andra att göra samma sak på en global skala.

The Himalayan kungadömet Bhutan är känd för en hög nivå av medborgarnas lycka, men det gör något ännu mer anmärkningsvärt i en nära framtid. Med premiärminister Jigmi Thinley gör ett stort tillkännagivande om ekologiskt jordbruk projektet vid Rio +20 konferensen om hållbar utveckling som ägde rum förra månaden, flytten har gjort nationella rubriker. Det heter National Organic politik, och det drivs av det enkla konceptet att arbeta "i harmoni med naturen" kommer att ge de mest kraftfulla resultat - allt utan att offra människors hälsa eller miljön.

Vad detta handlar om är inte GMO, inga bekämpningsmedel, inga herbicider, inga fluorid-baserade sprayprodukter, ingen Monsanto intrång alls, och en hel del livsmedel av hög kvalitet tillgänglig för 700.000 medborgare i Bhutan. Mat som, en gång i tiden, helt enkelt kallad "mat". I uttalandet till andra beslutsfattare, premiärminister Jigmi Thinley förklarade flytten:

"Genom att arbeta i harmoni med naturen, kan de hjälpa att upprätthålla flödet av naturens gåvor."

http://naturalsociety.com/bhutan-to-be-first-country-to-go-100-organic/

Read more: http://naturalsociety.com/bhutan-to-be-first-country-to-go-100-organic/#ixzz2M16radVk

Annons:
Gahella
2013-02-26 15:54
#14

Bhutan det först landet med 100% Ekologiskt jordbruk

Anthony Gucciardi

av Anthony Gucciardi
18 februari 2013 | Uppdaterad 2013/02/18 kl 02:17

Bhutan ekologisk 265x165 Bhutan To Be första landet att gå 100% EkologisktOm det någonsin var en nation som kunde se syftet bakom ekologiskt, hållbart jordbruk, skulle det vara en nation som består mestadels av bönder. Sådan plats existerar, och det snart kan bli den första nationen att gå 100% ekologisk, vilket banar väg för andra att göra samma sak på en global skala.

The Himalayan kungadömet Bhutan är känd för en hög nivå av medborgarnas lycka, men det gör något ännu mer anmärkningsvärt i en nära framtid. Med premiärminister Jigmi Thinley gör ett stort tillkännagivande om ekologiskt jordbruk projektet vid Rio +20 konferensen om hållbar utveckling som ägde rum förra månaden, flytten har gjort nationella rubriker. Det heter National Organic politik, och det drivs av det enkla konceptet att arbeta "i harmoni med naturen" kommer att ge de mest kraftfulla resultat - allt utan att offra människors hälsa eller miljön.

Vad detta handlar om är inte GMO, inga bekämpningsmedel, inga herbicider, inga fluorid-baserade sprayprodukter, ingen Monsanto intrång alls, och en hel del livsmedel av hög kvalitet tillgänglig för 700.000 medborgare i Bhutan. Mat som, en gång i tiden, helt enkelt kallad "mat". I uttalandet till andra beslutsfattare, premiärminister Jigmi Thinley förklarade flytten:

"Genom att arbeta i harmoni med naturen, kan de hjälpa att upprätthålla flödet av naturens gåvor."

http://naturalsociety.com/bhutan-to-be-first-country-to-go-100-organic/

Read more: http://naturalsociety.com/bhutan-to-be-first-country-to-go-100-organic/#ixzz2M16radVk

Cristine
2013-02-26 16:04
#15

Tack så väldigt mycket Gahella!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-02-26 16:07
#16

Visst är det underbara nyheter ❤️

Ingen Monsanto, inget GMO, halleluja :D

Cristine
2013-02-26 16:28
#17

Det så bra så det är svårt att tro på!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-02-26 16:31
#18

Ja det låter paradisiskt.

Och det är bara början på det nu när den mörka kabalan blir alltmer  *upplysta* :)

Marr
2013-02-26 22:10
#19

Det låter ju helt fantastiskt det här Gahella, framtidens melodi! Så önskar man att det sprider sig till många fler länder så fort som möjligt, denna National Organic politik.

Fast än och då verkar många länder ligga efter då egoismen fortfarande råder där…men som sagt, det här är bara början. 👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-02-26 22:37
#20

…..ja en början som kommer sprida sig som en löpeld när det väl fått fart kan vi hoppas på :)

Annons:
Gahella
2013-03-05 11:46
#21

Vägra visa ID-kort och visa vad du tycker i denna gestapo-mentalitet som är tillsatt av politiska krafter

http://mattlo.se/motarbeta-reva-och-vad-galler-egentligen/

Gahella
2013-03-05 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22
Gahella
2013-03-05 15:49
#23

Forskarna har hittat en Guds-partikel

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15064764.ab

Cristine
2013-03-06 08:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Ja jag läste det igår, tänk de närmar sig mer och mer det andliga.
http://illvet.se/parapsykologi

Idag är alla mina energier i topp, otroligt vilken lyft när solen tittar fram😃

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2013-03-07 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

För #22 vidare..det är viktigt!

Vädret  ser ut att vara fint över hela Sverige, vilken lycka, kan det vara att det låg sanning i min dröm efter allt!!!😮

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2013-03-07 10:04
#26

Min dröm…

2013-03-01 09:03

I går eftermiddags lade min dator av och medans jag väntade på att Pierre skulle höra av sig så kom DE och hämtade mej, jag sögs ut genom fönstret.

Vi var till anläggningen Eiscat i Kiruna och skeppet stannade snett ovanför och skickade ljudvågor ner på masterna medan ett annat skepp mitt emot sände ett blått ljus. Det var roligt att se hur masterna böjde sig mot marken, det såg ut som Uri Geller varit där, sedan fortsatte vi till Tromsö Eiscat och gjorde samma sak där.

Jag vaknade av att jag skrattade!Gapskrattar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-03-07 10:21
#27

Jaaaa! Den enda som tvivlar på dina drömmar är du vännen, jag gör det inte :D

Annons:
Cristine
2013-03-07 10:30
#28

.🙂🌺

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-07 13:11
#29

Jättebra tips från 112 Gahella! Har fört det vidare till föräldrar och flera. Tusen tack för att du hittar så mycket bra och nyttigt och viktigt!

Ja det är konstigt att man ska tvivla på sig själv så många gånger, men det du "drömt" och fått till dig Cristine det betvivlar jag inte en sekund! Helt allvarligt så ser det som du får sanndrömmar till dig.

Här ligger slöjor över himlen men dom är bleka och himlen är blå! Har ni bearbetat Växjöhaarpen med? Vi ska ta en rejäl promenad om en stund. Fåglarna kvittrar och Skatis  vill ha ost, hon är här och packar på fönstret nu.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-03-07 14:04
#30

Tack själv för allt du ger fina Marr 🌺

Jag tycker det är helt klart med tanke på denna dröm och att du röt Cristine att nu får de sluta spraya, och sedan det gjorde jag med och nu är det fler som gör det efter att jag berättat om det här :)

Och jag som aldrig fotat chemtrails förrut får se hur de kommer och går inom ett par timmar?! Och jag känner att nu stider de däruppe för öppen ridå. Och hur vi hade dagen innan suttit och funderat över den där tratten som du hade fotat Cristine och som jag kände var en dammsugare av chemtrail. Och nu är det klara blå himlar varje dag 🤦‍♂️

Oj va mycket OCH blev det 😃

Cristine
2013-03-07 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Det är nästan kusligt så fort allt försvann härifrån 

Inga haarp-moln bara helt vanliga ulliga små moln och inga streck att jaga nu när jag har två kameror..hehe nä nu ska jag hålla tyst och vara nöjd,🤪nu har jag bara öppnat fönstret för att vädra i några dagar.Skrattar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2013-03-12 07:58
#32

Något ska🙂 hända mellan den 12-15 så jag väntar med spänning på denna dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-12 08:54
#33

Nämen var det idag Cristine? Jag har kryssat i 22e i almansackan, jag måste ha sett fel då jag skrev in det här. Jag känner mig otroligt rastlös, trots det somnade jag tidigt i soffan igår. Tänker ha radion på i bakgrunden under dan. Åh vad det är spännande!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-03-12 09:22
#34

Cristine och Marr, vad är det som ska ske eller kanske ska skriva så här: vad tror ni det är som kommer att ske?

Japp, jag är nyfiken av naturen och blir ännu mer nyfiknare nu😉.

Annons:
Marr
2013-03-12 09:47
#35

Det är om något Cristine drömt för ett tag sen, mer vet inte jag. Det jag vet är att hon drömmer sanndrömmar. Det fick vi bevis för förra månaden t.ex…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-12 10:20
#36

20-25 något större!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-03-12 13:13
#37

Spännande och se(höra) vad som sker för Cristine då🙂.

Tack för svaret Marr och Cristine

Marr
2013-03-12 14:37
#38

Ja Evisen eller hur! 

Har fattat att det är något som vi alla kommer märka, men vi håller utkik och jag tänker lyssna till nyheterna med "ett extra öra". Om man nu får veta något…annars hittar man det väl på Tuben i efterhand. Kan ju vara något vi pratat om tidigare som avslöjas under dessa datum? Vi väntar och ser/hör…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-12 16:23
#39

Vi får se om det är sant

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-03-12 16:39
#40

Ähuhhmm.. Nu blev jag juh mer nyfiken än vanligt! Återstår att vänta och se vad som kan hända⏰…

Amon
2013-03-12 20:55
#41

Konklaven startade i dag 😎 

Men ingen ny påve blev vald i kväll - det kom svart rök ur skorstenen.

http://hbl.fi/nyheter/2013-03-12/407796/sista-twittrandet-fore-konklaven

#32 ..men det var kanske något HELT annat du drömde om.. 👍

Annons:
baradenjagär
2013-03-12 21:32
#42

Har fått för mig att ngt speciellt ska hända den 13:de… Vet inte varför men känns att det är ngt speciellt med imorgon. Satt i djup meditation idag och helt plötsligt ser jag två personer framför mig med nummer 10 på ryggen. Vet inte om jag somnade till och drömde, eller om det betyder någonting..Har också blött näsblod två dagar i rad nu. Har inte gjort det på 20 år tror jag.

baradenjagär
2013-03-12 22:10
#43

Never ending story var en av mina favoritfilmer som liten! Kanske det finns en viss sanning i den här filmen..Att om vi slutar drömma finns ingenting kvar till slut..

http://www.youtube.com/watch?v=MccmHwA-c4U

Gahella
2013-03-13 13:48
#44

En av mina favoriter också, den blev det då jag såg den med mina barn som var små. Nästa gång ska jag se den med mitt barnbarn ❤️

Cristine
2013-03-15 14:44
#45

Jag antar att mitt var avvä9ningen i Moskva då det är vad som intresserat mig mest. Nu blir det spännande |för den 20 skulle det komma något större 20 till 25 var det ja! Eller var det 22-25..jag hittar som vanligt inte tråden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2013-03-15 21:14
#46

Jätte|int väder vareviga dag utan moln & trails jag satt & läste i 4.an & det #ar varit övervägande|int i Tynderö sedan 1-11 2012. Roligt ör jag sade någonstans att nu kan utomjordingarna |å bränna ner alla #arr9s   Nu kan de |å landa innan Obama ställer till det mer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-16 05:44
#47

Ja samma vackra väder kom tillbaka hit med efter ett snödygn. Var ute flera timmar igår och fick så mycket frisk luft att jag somnade tidigt så nu sitter man här och kan inte sova, fast doggen är trött.

Nu är himlen mulen och inga stjärnor kan ses, men tror det klarnar upp framåt förmiddan igen. Jag välkomnar fortsatta "neutraliseringar" och "rensningar" från dessa mördarvapen av våra hjälpare.

Har rensat och defragmenterat datorn för det gick inte se Kosmos Bills film han la in senast. Önskar datorn var lika ren som himlen ser ut att vara det sista…nu ska jag se film en stund, om det går.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ainu-Ra
2013-03-18 11:31
#48

Oj om ni visste vad jag vet om vad som händer där uppe då skulle ni alla stå där och gapa och inte tro att det är sant då många tror att det är så frid och fröjd där uppe. Om ni bara visste vad jag visste… Suck

Annons:
Amon
2013-03-18 11:34
#49

#48  Snälla berätta!!! 👍  (kanske i en egen tråd?)

Marr
2013-03-18 12:19
#50

#48 Kan tänka mig…Ibland får man för sig det är krig däruppe. I somras såg det ut så, när det såg ut som himlen lös upp på flera ställen… Som stora sekundsnabba ljusexplositioner här och var, det var mitt på dan med relativt blå himmel!

Det var mycket underligt måste jag säga och jag t.o.m. skrev här "Är det krig därute?". Hoppas inte det är så, ibland kanske det är bra att inget veta…Nä förresten, vill veta allt!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-18 12:35
#51

Det finns väl några bovar där också!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

baradenjagär
2013-03-18 13:24
#52

Har varit och hälsat på min bror. Sitter nu på Stockholms central och går in på ett fik. Han berättar att det inte går att betala med kort. Att det är lika över hela landet!? Märkligt. Sen ber jag om koden till deras toalett. Den är 2211. Såklart. Samma nummer som jag ser hela tiden…

Marr
2013-03-18 13:31
#53

#52 Men vad lustigt! 😃

Sifferkombinationen följer dig ända till "muggen". 👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-18 14:35
#54

Underligt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
2013-03-18 14:40
#55

#52  Det kan bero på detta:

En våldsam explosion på solen inträffade i fredags - och det har slungats ut mängder med partiklar som nådde jorden i går - och i dag också. Det kan påverka magnetfält, elektroniska apparater osv.

Kan också vara det som är orsaken till min migränliknande huvudvärk - som startade i går eftermiddag - och håller på än! 🤢

Se mera här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16430945.ab

Annons:
Cristine
2013-03-18 16:45
#56

Det är därför jag har haft krångel med datorn

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-18 17:26
#57

Kanske man får se ett norrsken igen då. Såg ju för ngr månader sen. Här krånglar teveapparaterna. Nu har jag lyckats förstora texten så in i norden, hur har jag ingen aning. Kan nog inte skylla på solstormarna i detta fallet.

Ja nu ser jag att texten ser ut som vanligt igen för dig Cristine. Va skönt! Jag blir stressad när datorn lever sitt eget liv i.o.m. att jag kan så lite…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-03-18 19:38
#58

Marr, testa och tryck ctrl-knappen och minus(-)knappen samtidigt. Det förminskar din text förhoppningsvis😉.

Amon
2013-03-18 21:38
#59

Härligt att datorn fungerar som den skall igen Cristine! 🙂

Cristine
2013-03-18 21:41
#60

Tack Marr och Amon🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-18 22:35
#61

Det funkade Evisen…Tusen Tack!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-03-19 09:34
#62

Härligt att höra att det funkade Marr😉.

Annons:
Ainu-Ra
2013-03-19 11:22
#63

Tja en sak son jag kan avslöja nu är att Lord suraya och Hans män och följare blev aresterade för ca 2 månader Sedan och har fått sun Dom. 10000 reinkarnationer som människa i hopp om att få bort arogansen om att de är överlägsna och människan inte jämlikar Till dem. Suraya är också en av dem som förorsakade fördröjningar som mass landningen mm…Suraya fick tillsammans med sinä män och förföljare som blev aresterader gå Till dvalesalen för att läggas i dvala för att kunna reinkarneras som människa. Inta en människo kropp så att säga. Detta är bara en liten del av Vad som hänt och Vad som händer Där uppe. Och ja Det är krig Där uppe! Annunaki,Orion grays och Zetha grays är i krig med gfl, samt i viss mån dracos och archons är i krig med gfl, men än så länge i mindre skala. Jag skriver mer om detta senare ikväll eller i morgon.

Ainu-Ra
2013-03-19 11:43
#64

Jag skall försöka skriva Lite om Orion Gray,zetha Grays och annunaki hur de der ut etc,Vad de är experter på mm som är bra att Veta om dessa mörkrets anhängare senare ikväll eller i morgon. Ni finner då om dessa i xzai-on kumjat websidan och blog, under kategorin mörkrets galaktiska raser. Skall göra en hel del meditation Först förrän jag skriver om dem.

Cristine
2013-03-20 19:51
#65

Marr var det den  22 som jag sade att det skulle hända något stort? I så fall tror jag att jag vet vad det är

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-20 20:01
#66

Ja mellan 22e-25e sa du. Oj vet du redan? Häftigt! Men idag är det ju bara den 20e. Nu är jag nyfiken!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-20 21:11
#67

Ja och inne i siartråden säger jag något om
23 också och det här kommer att hända mellan 22och 23.

Vulkanen popocatepetl har stått länge och kokat och man har också väntat på det stora utbrottet som skule bli katastrofalt för oss alla,men nu är det så att våra vänner är där och arbetar för att se till att det inte blir av.Den 22 kommer ett team som heter Sky watcher att filma live hela natten när utomjordingarna arbetar.Jag ska skriva in mej så vi kan se det.. för oss blir det under dagen, jag måste titta hur det är med det.

bara en traíler

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-20 22:43
#68

Wow wow! Jaa snälla Cristine gör det, underbart! Åh vad spännande jag är så glad att du var förberedd på det här. Det här vill vi inte missa!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-03-21 09:55
#69

Ja det är verkligen stort och oerhört i så fall!

Men tror ni inte att det även kommer ske något på energiplan som även påverkar oss då? Svårt att svara på och vi är ju snart där…

Annons:
[Legacy]
2013-03-21 16:50
#70

Började läsa Stephen King's Drömfångare idag. Intressant att boken började med urklipp från olika tidningar om UFO's 🙂 har inte läst den tidigare, men tror nog den är riktigt bra!

Cristine
2013-03-22 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

#70 Du får berätta när du läst it den!🙂

God förmiddag alla jordiska och utomjordiska själar

 En stor dag idag om allt går som det ska och våra utomjordiska vänner arbetar idag, men de har ju inget nine to five jobb så det filmas på kvällen/natten.

Jag bad dem i min meditation att blinka med grönt ljus för att få veta om våra  hälsningar nått fram…(vilket de knappast har tid med) man förlorar inget på att försöka😃

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[kajmal--"]
2013-03-22 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72
Cristine
2013-03-22 14:16
#73

😂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-22 19:05
#74

Ha ha vad ni är härliga…😃
Varit en härlig dag här med. Skulle gjort trappstädning men åkte ut i stället. Nu Fiaturnering hos grannarna. Sen kolla in här då å då, ska även kasta ett getöga på teven…kanske CNN säger något om vulkanutbrottet också? Fortsatt trevlig kväll! 👋

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-22 19:30
#75

Jag blir tokig, jag har suttit hela dagen med att försöka göra en ny s inloggning i dotterns namn i programmet men mitt poppar upp hela tiden. Jag skrev i fel kolumn och kan inte ändra, det är nog därför oprogrammet inte funkar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-03-22 20:57
#76

Cristine, försök att rensa i webhistoriken…

IE- Verktyg, internetalternativ, allmänt och där har du webhistorik och där rensar du cookies t ex.

Mozilla Firefox - Tools , options Privacy och där har du två blåa markerade rader, en med rensa cookies och en med rensa allt.

Om inte det funkar så kör en systemåterställning på en eller ett par dagar bakåt😉.

Hoppas att det kan fungera så du får din inloggning att klaffa👍

Annons:
Cristine
2013-03-22 23:41
#77

Tack Evisen det gjorde jag i morse. Allt har gått emot mej emot idag, jag har inte kunnat komma in på ifokus  sedan jag skrev tror jag det var.

 Till slut kom jag in som medlem, det var kul att skriva på sin egen sajt lite tok i sextråden he he.😃

Nu är jag tack och lov inne i mitt eget namn och inte som Crisine

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-03-23 17:06
#78

Hahaha då var det onödig info ifrån mig då Cristine och skönt att det löste sig till slut😃.

Sextråd?? *lägger pannan i djupa veck*

Cristine
2013-03-23 18:19
#79

#78 Det är bra att du lägger ut info Evisen, sådana råd är det bra att spara på. Ja en tråd om sex på livskvalitet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ainu-Ra
2013-03-23 20:25
#80

Honom kommer ni att hitta på Xzai-On Kumjat´s engelska sida. Hehe jag har gjort honom själv!

Cristine
2013-03-23 20:28
#81

Så duktig du är!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-03-24 06:18
#82

#80 Vad häftigt! Ni är så duktiga alltså…Hemsidor, filmer på Tuben och jag vet inte vad…👍🙂

Igårkväll trodde jag det var kört med datorn. Skulle sitta och titta lite till på vulkanen så tog det stopp och det buffrades och grejade. Har ju fått koppla upp mig på grannens router och har ju haft full fart här sen dess.

Nu visar det sig att jag tittat så mycket på film och grejer att jag gjort slut på vår gemensamma datatrafik på rekordtid, va pinsamt! 😊"Då har du fått ligga i" tyckte han he he he…

Fick återtanka hans och be om ursäkt så nu kör jag med min "sticka" igen. Det går ju har ju gått tidigare…

Ha en himla bra söndag allesammans, här får vi sol ser jag! ☀️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-24 08:28
#83

Molnfritt härifrån oxå😃Sååå härligt.

Ja Marr så kan det gå jag har datorn full, externt stort minne fullt,flera små, skivor etc..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Marr
2013-03-25 06:19
#84

Morrn på er! 👋

Så var man här igen. Kom inte ut på Internet igår och hade ingen att fråga. Har suttit här på morron och hoppat i stolen och klickat och grejat och rensat och varit upphetsad. 😡

Rätt var det var fick jag igång det igen. Synd bara att jag inte vet vad jag gör, för då skulle jag veta det till nästa gång…🤔

Molnfritt idag med, hoppas även på mindre blåst. Det är läge för en långpromenad. Nu är det ca -14, men tror på ett par plusgrader sen. 😉 Hoppas solen skiner på er andra med idag & en riktigt bra måndag önskar jag er! 🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[KosmosBill]
2013-03-26 07:19
#85

Ut på nätet kommer jag men inte in på matlust iFokus efter att jag skrev där.

Förstår inte riktigt hur regler tillämpas där.

Har inte skrivit där tidigare.

Svarade på en tråd om farhågor ang.hälsoaspekter på micrad mat och skrev:

"Enl. mig bör man aldrig äta micrad mat då strålningen gör den giftig och ohälsosam för kroppen."

Detta räckte för att ge mig permanent skrivförbud!!!???

Inte ens ett pm från DesK som visade sig ligga bakom förbudet.

När jag frågade henne så skrev hon  :

Att påstå att mat lagad i mikrovågsugn är hälsovådligt är en konspirationsteori! Vänligen läs min länk! Om man nu vill diskutera sådant här ska man ha riktigt torrt på fötterna och det har du långt ifrån! Det enda du gör är att formligen skrika ut dina olika konspirationsteorier som just precis är TEORIER som saknar verklighetsförankring. Dessutom har du en hård och otrevlig ton som på intet sätt passar på Matlust! Därför har du permanent skrivförbud på Matlust! End of discussion!

Nu har jag ju inte vad jag minns skrivit på matlust förut.

Hur min formulering ovan ska anses som skrikig och hård och otrevlig kan väl knappast vara subjektivt.

Marr
2013-03-26 09:11
#86

Det är konstigt att man inte vill veta eventuella faror. Mycket konstigt…ska inte folk ha rätten att undersöka det hela? Äter aldrig mikromat!

Ska tala om att jag har en väldigt matglad hund och när grannen ville bjuda honom på rester från hans mikromat gillade jag det inte. Får se om han äter tyckte jag…Det gjorde han inte trots att där fanns köttbullar! Det säger en hel del tycker jag…

Han är en urhund av rasen Shiba, som levde vilda i bergen i Japan för 100 år sedan. Deras gener har ännu inte blivit förstörda…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-03-26 11:15
#87

 Vi äter inte heller micrad mat, kan tina något ibland om jag har bråttom

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KosmosBill]
2013-03-26 11:38
#88

En parallell till detta är också en artikel från 2 Finska dagstidningar om barncancer. Den handlade om för tidig avnavling, k-vitaminspruta och vacciner. Jag fick tillstånd av författarna att kopiera den och tillstånd av medde, en Medarbetare på HiF.

Den blev bortröstad 3 ggr och gav mig automatiskt skrivförbud, vilket nu sajtvärden låter meddela på supportsidan att hon tänker bibehålla.

http://support.ifokus.se/discussions/5150d8bfce12c42d59000e34-regler?discussions-1

Mörkrets vindar blåser även på iFokus😕

Gahella
2013-03-26 19:59
#89

Ja det är väldigt märkligt att vissa människor är mer lojala näringslivet och marknaden än hälsan till sina nära och kära samt sig själva😕

Ainu-Ra
2013-03-26 21:37
#90

#81 och #82 Tack så mycket

Jag har fått en liten så kallad behov av att fixa info videos på youtube..

kommer att lägga in presentationer på galaktiska arter här. Tyvärr är de alla på engelska då jag inte har någon svensk röst installerad på min dator.😕 Annars skulle jag naturligtvis laga dem på svenska också.

Annons:
Ainu-Ra
2013-03-26 21:37
#91

#81 och #82 Tack så mycket

Jag har fått en liten så kallad behov av att fixa info videos på youtube..

kommer att lägga in presentationer på galaktiska arter här. Tyvärr är de alla på engelska då jag inte har någon svensk röst installerad på min dator.😕 Annars skulle jag naturligtvis laga dem på svenska också.

Cristine
2013-03-26 21:57
#92

#91 Det blir bra på Engelska också, alla förstår den ju🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ainu-Ra
2013-03-26 23:22
Cristine
2013-03-29 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Tyvärr är det kallt på nätterna så snön ligger kvar ännu, jädrans kyla…

påsken borde ju se ut så här:

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-03 09:30
#95

Ja fortfarande kallt på nätterna, men dagarna börjar bli bättre nu och har kommit upp i flera plusgrader mitt på dan de sista dagarna. Tackar för att vi får se solen och blå himmel.

Håller på och kör flyttlass jag och vänninan. Tog hela dagen igår och kom hem sent. Vi räknar med att vi har 2 dagar till att köra, sen är det dags att dra iväg till mor fredag morgon och hjälpa henne med sin flytt i helgen.

Så jag ville bara säga att ni ser nog mig ännu mindre några dagar framöver. Hoppas jag har kvällarna fria i helgen…ska försöka kika in när jag har en stund över. Ha det gott alla Ujare sålänge!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-04-03 09:34
#96

Arbeta inte ihjäl dig och var väldigt försiktig med ryggen. Jag tycker det blir för mycket flytt för din del😕 Du är nog för snäll!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-04 09:09
#97

Ja jädrar vad vi slitit, men för snäll är jag inte. Ser det som om man är snäll på vissa områden kan man vara lite hård på andra he he…

Nu kan jag iallafall inte göra något mer på 1 vecka minst, så nu blir stackars mor lidande av det. Skulle bara lyfta in ett vardagsrumsbord i bilen det allra sista igårkväll…halkade på en isfläck och blev liggandes med bordet över mig.

Det gick bra men slog i svanskotan så den nästan kom genom skinnet, så nu kan jag nästan inte gå. Får lämna bort hunden några dar och vara stilla så blir det nog bra snart. Jag blir nog kvar hemma och kan sitta här mellan varven som vanligt….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Cristine
2013-04-04 09:55
#98

Ayy du ser , du ser, jag kände på mej att något skulle hända med dej genom lyften. Köp vitkål och lägg ett par blad i mikron tills de blivit mjuka och lägg dem på svanskotan. gör det då och då.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-04 10:27
#99

Ja det ser jag redan i inlägg #96 och så här i efterhand är det lätt att vara efterklok. 😊

Har beställt vitkål som grannen köper hem. Tack rara du för tipset! 🌺

Fast jag tror jag värmer/mjukar bladen i en kastrull istället, borde nog gå lika bra…🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-04-04 10:50
#100

Bättre i ungnen på låg värme isf.

Annars så försvinner många ämnen i vattnet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-04 11:00
#101

Fy fasen vilken vurpa du måste ha gjort Marr!

Krya på dig, och hoppas du mår bättre snart + var rädd om dig🌺!

Marr
2013-04-04 12:09
#102

Okej, då får det så Cristine…är ju mikrovägrare. 😉

Hi hi…ja Evisen och jag trodde det skulle sett roligt ut, men ingen skrattade.😃Tack gulle dej, blir allt bra snart…kunde gått mycket värre ju. 🙂

Ibland har man för bråttom och kanske det behövs "sådant här", för att man ska stilla sig en stund? Synd ja´ inte hann städa innan…😡😂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2013-04-04 13:52
#103

Marr - det är väl inte din katt de skjutit? 😮

Kommunen ordnade en jägare som skulle skjuta vildkatter - men han skjöt istället familjens katt.. 😡
http://www.expressen.se/gt/familjens-katt-skots-ihjal-av-jagare-i-gotene/

Cristine
2013-04-04 14:09
#104

Det han säger tror jag inte på..

för det första skulle nog aldrig en liten katt springa öppet mellan en vildkatt och en jägare, för det andra ska han ju vara en van jägare, kunde han inte hålla reda på vildkatten så har ha ju kunnt skjuta vad som helst som kommit förbi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Marr
2013-04-04 16:38
#105

Nej tack och lov för då hade det blivit ett jädra liv det kan jag lova! Visste faktiskt inte det här och hade heller ingen aning om att Götene kommun beteer sig så här.

Ska nog ta och ringa och fråga kommunkontoret om detta, för så här undrar jag om dom får arbeta ärligt talat? Området det gäller bör få info innan dom ska börja med avskjutning. Under sådana dagar vill nog alla djurägare hålla sina katter inlåsta.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
2013-04-04 16:55
#106

Har suttit i telefonen och pratat med Götene och Lidköpings kommun nu och dom lovar att det INTE har varit något uppdrag på begäran av kommunen. Talade om att jag hade stämt dom om det hade varit min katt för katter ska fångas in först, för att fastställa identitet eller om dom verkar förvildade innan avlivning.

Dom har inga sådana uppdrag överhuvudtaget så jag ska inte vara rädd för att dom kommer hit och skjuter. Han trodde nog att den jägaren var ute på eget uppdrag. Undrade var detta hände och det undrade kommunen med…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-04-04 17:49
#107

Läste den länkade artikeln och reagerade på: Jag får väl betala katten eller skaffa en ny till dem. Gjort är gjort..

Vad nonchalant det lät😮! Jag hoppas att han verkligen är ledsen över misstaget och förstår att det är en älskad familjemedlem han har skjutit.

Marr
2013-04-04 18:04
#108

Just precis det reagerade jag med på Evisen. 😡

Vi får se var detta slutar och om jag inte varit så trött så hade jag lyssnat på nyheterna. Det har tydligen blivit ett himla liv här säger dom som hört på nyheterna. Jag bara somnar så jag missat det.

Stackars familjen. 😕

Fast jägarn 😟har tydligen också fått det hett om öronen.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[kajmal--"]
2013-04-05 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

min kompis sen 24 år bakåt, han är 26 år

en video där han och jag är med om en trolig abduktion

http://www.youtube.com/watch?v=9sJIJd_ApiI

[kajmal--"]
2013-04-05 12:01
#110

så ser han ut cristine!

Evisen
2013-04-05 17:56
#111

#109 Så fin han är Kajmal--"! Lika fin som mina undulater*s*.

Annons:
Cristine
2013-04-05 18:05
#112

# 109 Han är jättefin Kajmal, synd att jag inte kan gå normalt numera  så jag kunde ha honom men han trivs nog bäst hos dej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2013-04-06 09:35
#113

Jättetråkigt att jag inte kan ha honom, huset har bara två rum så han skulle aldrig kunna vara lös, vi måste ha öppet emellan. Han skulle nog få en chock om han lämnade dej efter 24 år Kajmal. Annars skulle jag mer än gärna ha honom.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-07 21:07
#114

Hallå hallå! Här är jag igen och har varit utestängd från Internet hela helgen…nästan. Datorn full till brädden och får inte bort mer, kan inte ladda ner något mer. Fick hjälp tillslut så nu får vi se hur länge jag hänger med.

Mään så fin han är din Kakadua Kajmal!

Hade en Nymfparakit som blev 26 år. Han var med överallt och var i buren på nätterna. Trodde han var störst i världen och gav hundar på besök ett nyp i nosen. Sen dess har jag älskat fåglar…med. Nu har jag 4 katter istället.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-04-07 22:26
#115

Roligt att se dej igen Marr , hur är det med rumpan?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-08 08:07
#116

Försvann igen när strömkabeln krånglade, nu är det ordning på den med. Har haft ordentlig värk i helgen men det nog tecken på förbättring, för jag kan gå igen hurra. 😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2013-04-08 11:24
#117

Vad skönt att du är bättre Marr!👍

Cristine
2013-04-08 11:37
#118

Skönt för dej (och din vän) att du kan gå igen, nu får du vara extra försiktig vid nästa flytt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
leWolf
2013-04-08 16:08
#119

Nu har jag inte läst hela tråden bara scrollat ner och säkert missat en massa roligt men vill ge er den här,tycker den var lite söt och passar in på UJ 😎

Evisen
2013-04-08 17:42
#120

*s* Ja den var söt! Är det ok om jag kidnappar den? Skulle passa bra på min sida på en chattcommunity, där de redan nog tycker jag är ett ufo😮.

leWolf
2013-04-08 17:53
#121

# 120 Kidnappa på du den är ju inte min ,bara en söt liten sak jag kom över på nätet och ville dela med mig av  😉

Evisen
2013-04-08 17:57
#122

Det tackar jag för🙂.

Cristine
2013-04-08 18:16
#123

.😃

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-08 21:18
#124

Sådär ja.. Nu är den upplagd på min sida.. Kommer säkert få en massa korkade kommentarer om smileyn*s*.

Och vad bra att du mår bättre Marr👍.

Marr
2013-04-09 09:58
#125

Ha ha leWolf den var för söt! 😃

Ja nu blir det bättre dag för dag och ska bära jätteförsiktigt i helgen…😉

Tack raringar! 🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Amon
2013-04-09 10:09
#126

Härligt Marr!🙂

Ja den var för söt leWolf! 😃

Gahella
2013-04-09 10:14
#127

En extravarm kram till dig Marr från mig också, och hoppas du snart är helt kurerad ❤️

Marr
2013-04-09 10:32
#128

Marr ❤️ Er!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
2013-04-12 08:28
#129

Godmorgon! 🙂

Arslet mycket bättre och nu försvinner jag över helgen. Ska hjälpa mor med hennes flytt samtidigt som jag ska få datorn fixad där borta. Kan ju inte bära så mycket denna gången men det finns massor att göra ändå.

Så jag ville bara önska er en riktigt fin helg och hoppas på den går i vårens tecken. Här har börjat snöa men det lägger sig bara som fukt på marken. Önskar detta är det sista vi ser av vintern nu.

Ha det bäst & må gott allesammans! 👋

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-04-12 10:49
#130

Trevlig helg och ta det nu lugnt med flytt! Inga bord över dig och svanskoteförstörning😉.

Cristine
2013-04-12 10:50
#131

Härligt att din sittkudde kan användas nu även om den inte är helt frisk..antar att den är både svart och gul. Ska du bära något så stoppa nåt mjukt därbak

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-12 11:14
#132

Ha ha ha va ni e goa! Nä ska ta det lugnt med bärandet nu…

Ha det gött!!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Gahella
2013-04-12 15:25
#133

Hihihi…ja ta hand om sig nu Marr, och inga fler kullerbyttor tack 😃

Evisen
2013-04-14 14:21
#134

Nuuuuu är nog våren här*woohooo*🥳.

Jag linkade ut för gå till brevlådan och såg massor av myror utanför min port.

Det är väl ett vårtecken när myrorna visar sig?👍

Cristine
2013-04-17 17:24
#135

Jo det är det ju..

Här har jag mest suttit hela dagen då jag inte haft någon el…. tråkigt!

Det ser ut att ha varit riktigt igång här idag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-17 19:25
#136

#135 Ingen el? Hoppas att det inte har blivit för kallt inomhus hos dig. Alltid skönt när elen kommer tillbaka, eller hur?

Vi hade ett stort strömavbrott här i januari och det var nog första gången under hela tiden jag har bott här, som jag var tacksam för att jag har gasspis*s*.

Cristine
2013-04-17 19:39
#137

# 137 Onej ..huset är väldigt varmt, betong klädd med bräder..det bli otroligt varmt här när solen ligger på så jag har nog haft 22 grader ungefär. Det värsta har varit att sitta här utan dator.😴

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-17 20:14
#138

#137 Visst blir man "handikappad" och vet inte vad man ska göra när datorn inte går att använda? (även om det finns 100 saker man borde göra och passa på att utföra)

Du får skaffa en liten billig laptop. De funkar trots strömmen lägger av😉.

Cristine
2013-04-17 21:19
#139

 #138  Jag har just gett bort en för jag gillar dem inte😂.

Jag gjorde allt tidigt i morse.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Evisen
2013-04-17 21:32
#140

Hahaha #139 Du får be om att låna den när strömmen går☝️.

Cristine
2013-04-17 21:37
#141

#1140 Lite svårt när den är 80 mil härifrån😛

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-17 21:50
#142

Ja det var juh en resväg som hette duga☺️…

Marr
2013-04-17 21:51
#143

Hemma en sväng för att sova lite. Nästan färdigflyttat åt mor. Vi har varit riktigt duktiga om jag får säga det själv. Fast det har tagit 4-5 gånger så lång tid som normalt eftersom vi varit själva, förutom ett möbellass då vi fick hjälp. Vi är ju inte "purunga" vare sig mor eller jag och lite skadad är man ju med. 🙂

Det värsta var att lillkissen förmodligen kom med flyttlasset och försvann i en okänd by/stad. Nu har man knappt sovit på en vecka då man letat katt också och det känns så fruktansvärt när man inte får fatt på henne. 😢

Fredag hämtas den sista bråten och imorgon ska man fortsätta leta katt. Så mig ser ni väl inte så mycket i några dagar till. Fast här är det ju full aktivitet så det märks ju inte. Önskar jag orkade och hann läsa igen om allt jag missat nu, men får ta det "pö om pö". 🙂

Ska komma isäng före 02.00 om jag inte somnar i tangentbordet innan. Nu har jag babblat lite, ifall någon tror att jag struntar i Uj så är det inte så. 😉Ha det gött allihopa sålänge!

Ps! Har sett flera vårtecken. Blåsippor, vitsippor, Tussilago och Sädesärlor bl.a. D.s.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-04-17 22:01
#144

Usch ..jag lider med er både för själva flytten och för lilla Stina!😢

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-17 22:21
#145

ja Tack Cristine! Jag står nästan inte ut med att veta att hon irrar omkring och inte fattar var hon är. Hon älskar ju mamma å mamma älskar henne. Om det bara vore en mardröm ändå….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-04-17 22:30
#146

Men lilla katten dåååå:(.

Jag tror jag slängde upp några länkar där man kunde skriva om upphittade/bortsprungna katter här på iFokus och det var under någon av alla de kattsidor som finns här.

Ska se om jag kan hitta dem åt dig så du kan kolla runt på dem.

Fann sidan där länkarna ligger:)

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/514c9341d3b4fd7cef001c51-upphittad-katt-hur-gor-man-hjalp?discussions-7

Annons:
Marr
2013-04-17 22:56
#147

Skulle gått in där i morses men hann inte då vi hade ett medium till hjälp som lämnade klockrena beskrivningar på plats där hon skulle befinna sig. Var därför ute hela dagen till kvällen. Ska se om jag orkar prata där ikväll, hade glömt detta för jag är helt slut i huvet nu. Klickar in mig där nu. 

Tack rara Evisen! ❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-04-17 22:58
#148

#147 Inget att tacka för. Vet hur det är att tappa bort/förlora ett älskat djur.

Marr
2013-04-17 23:22
#149

Hi hi hi det är jag som har fått den där laptopen! Men Cristine du har skickat med en laddare som hör till något annat. En Canon på 8,4V. Kan vara bra att veta så du slipper leta efter den, när du behöver den. Skickar upp den till dig så fort jag hinner.

Datateknikern hade inte tid att ta den nu, men han hade lagat min HP Pavilion istället. Den ska hålla ngr månader till. Vi ska dit och hälsa på i slutet av Maj, då ska han titta på den jag fått av dig säger han.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-04-17 23:26
#150

Ok ..huvudsaken är att du har en dator.

Så strulig jag är, får titta igenom sladdarna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-19 16:59
#151

Marr, hur har det gått med katten? Har ni funnit henne än?

Marr
2013-04-20 09:17
#152

#151 Både ja och nej. Vi har en fantastisk tjej här på iFokus som har hjälpt oss att hitta rätt kyrka med alla ledtrådar som var klockrena, där Stina befinner sig. Där har man sett henne springa omkring och iförrgår kväll såg även jag henne, fast hon gick ifrån mig. Så nu vet vi var hon är iallafall.

Vi har lagt ut mat och ställt ut en väska & en "koja" som är Stinas. Mor satt igår kväll mellan 21-23 i en stol och lockade då och då, men det var fest i byn så hon låg nog och tryckte någonstans.

Vi vet nu var hon är och hoppas hon inte hinner bli helt förvildad. Nu ska vi försöka ta hand om oss själva några timmar, sen ska vi ut igen. Jag går mina lover runt och mor ska placera sig i sin stol igen.

Nu har vi hopp! 🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-04-20 13:59
#153

En lättnad att ni har sett henne, då vet ni att hon är vid liv iaf:).

Ni får locka henne med det godaste hon vet*l*. Lycka till och hoppas ni får tag på Stina:).

Annons:
Cristine
2013-04-20 14:05
#154

Jag har också pratat med henne och hon har varit lydig och gör som Choklad säger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-20 14:36
#155

#152 Stina's mamma?

Marr
2013-04-20 18:58
#156

Underbart Cristine! Har varit där nere ett bra tag och mor har suttit där i sin stol 2 timmar till sålänge jag bytte bil med far. Men ingen Stina har synts till. Har hämtat mor nu för att vi ska äta en bit mat, sen åket vi ner igen.

Evisen, ja min mor är matte till Stina. Jag kallar Stina för lillsyrran…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evisen
2013-04-20 19:06
#157

*l* Tack för förklaringen Marr😉.

*håller tumme* för att Stina märker att La Dolce Vita är inte så glammigt trots allt, när man kan få bli gullad med och få mat serverad utan lyfta tassen🙂.

Cristine
2013-04-20 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2013-04-21 08:26
#159

Min morgon började med att jag satte mej på glasögonen så jag har fått leta fram ett par som jag ser dåligt i. Väldigt klokt av mig att lägga dem i stolen.

Den fortsatte med att jag hade i bryggkaffe i stället för snabbkaffe i muggen….jag spottar än!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-04-21 08:30
#160

Ohh what a day, what a day 😉

Men gillar du inte bryggkaffe, eller?

Annons:
Cristine
2013-04-21 08:37
#161

Jo men inte direkt i muggen*fniss*

jag vill nog brygga det först och det gör jag bara när jag har gäster.😃

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-04-21 08:44
#162

Jahaaaa, hahahahaha….då förstår jag. Nä det är inget gott kaffe precis 😛

Marr
2013-04-21 08:55
#163

Vad vore en morgon utan kaffe, fast nog smakar det bättre om man brygger det innan! 😃Mycket snabbkaffe har det blivit det sista nu då mamsen också bara använder brygg till gäster.

Avnjuter en kopp Zoega nu och strax ska jag iväg och handla och hämta mor till Forshem igen. Önskar jag hann att läsa och se allt jag missat, men tyvärr får det vänta. Nu måste vi få hem kissen! Tiden rinner iväg, dagarna går för fort…⏰

Här skiner solen men tyvärr har det sprayats en hel del inatt och dom håller på än kors och tvärs. De vita disskyarna har brett ut sig igen. 😕

Önskar alla Ujare en härlig söndag med klar himmel! ☀️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-04-21 08:59
#164

. Önska dig en resa till Växjö Marr!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2013-04-21 10:44
#165

Det har du rätt i! 🙂

Det ska jag faktiskt göra, allvarligt talat…Varför kan jag inte komma på det själv ?🤔

Tack för tipset & kram! 👍❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2013-04-22 10:33
#166

Vad tänker ni om att priset på guld och silver har rasat?

Själv ser jag det som ett mycket bra tecken för vad jag har hört var planen att få bort pengar och istället använda guld.

Men den planen har tydligen spruckit, och nu går personer som Björn Ulvéus ut och tycker det är sååå bra om vi slipper kontanter. Vissa har tydligen inte fattat vad som hände på Cypern bland annat?!

Evisen
2013-04-22 12:21
#167

#166 Vad har jag missat nu? Använda guld istället för pengar??

Om priset på guld har rasat, så slipper de äldre kanske vara rädda för att bli rånade utomhus på sina guldsmycken eller ngn som ringer på dörren och tvingar sig in.

Många som tycker att bankkort osv är bättre än pengar, men gå omkring med en guldklimp i fickan.. Mjaeee.. Jag föredrar cash! Funkar överallt, även när det är strömavbrott😉

Annons:
Cristine
2013-04-22 15:14
#168

Äntligen fick jag komma ut på nätet och vara med.. det var Kineserna som med sitt guld hade tänkt ta över makten, de hann visst inte göra det.

För mej personligen katastrof. Jag lämnade in smycken för att säljas på Bukowski för nära en halv miljon och får nästan inget för dem

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-22 15:48
#169

Välkommen in i gemenskapen Cristine:).

Ajajaj… Går det inte att ta tillbaka smyckena eller be dem vänta tills kursen går upp igen?

Cristine
2013-04-22 16:04
#170

Tack Evisen! 

De är reda utlagda på olika ställen!😕

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
2013-04-22 16:28
#171

Då är det bara att hoppas att det blir bra priser, så bra priser som det är möjligt👍.

Cristine
2013-04-22 17:06
#172

Ja tack, så är det!😕

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2013-04-22 22:34
#173

Åhnej Cristine. Nu önskar jag att de vänder upp för din skull, ett litet tag i alla fall ❤️

Det är som med mig och de aktierna jag ärvde och som jag sålde vid helt fel tillfälle. Men hade inget val, förutom att hade jag hängt med hade jag sålt dem tidigare. Och då skulle jag levt gott idag. Så gick det med det affärslivet

Marr
2013-07-14 21:48
#174

Hej! Men är det så länge sen vi skrev i snackisstråden? Eller finns det en ny? Nä jag hittar ingen annan.

Hoppas ni alla har haft en underbar helg! Vill meddela att imorgon bitti drar jag till Haparanda igen och stannar en vecka. Vi tar samma rutten Inlandsvägen som vanligt. Tar med lappisen och kikar in mellan varven om det går, täckning fanns det ju förra året. Vi kommer ha fullt upp och ska åka runt mycket mest till Finland.

Hoppas ha ett par timmar över till Uj på kvällarna eller mornarna om man inte är för trötter. Så det märks nog inte ens att jag är borta då det råder stillestånd i huvet. Har inte kommit på så mycket att skriva om då jag hålls med så mycket annat här hemma det sista.

Ha det gött vänner, så hörs vi snart igen!🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Evisen
2013-07-14 22:01
#175

Trevlig resa Marr, och hoppas ni får fint väder☀️.

Cristine
2013-07-14 22:01
#176

Så synd att ni inte åker kustvägenLedsen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
2013-07-14 22:28
#177

Ha nu en riktigt avkopplande och trevlig resa med härligt väder Marr!👍

Marr
2013-07-14 23:18
#178

Tack snälla ni! Jag hoppas det har slutat regna där uppe när vi kommer. Längtar faktiskt dit oavsett väder. Vi har en vedeldat bastu i stugan så man behöver ju inte frysa he he he.

Ja visst är det Cristine! Har talat med Maija om det men hon har så bråttom så jag hade bara hunnit ge dig en kram. Hon har bokat övernattning både dit och hem utanför Östersund. Ska allt ordna till det så jag kan hälsa på dig vid tillfälle, skulle vara så hemskt roligt att träffa dig! Det går väl bussar från Sundsvall till erat va?

                                 Kram på er!❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2013-07-15 06:44
#179

Så tråkigt Marr. jo visst finns det bussar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: