Övrigt

Katolicismens mörka historia

2013-02-19 14:22 #0 av: Gahella

Jag lägger in den här för jag tror att detta torn som störtar nu beror på kosmiska och kärlekfulla frekvenser som nått vår del av vintergatan nu :)

Katolska kyrkan förslavade 30.000 kvinnor i Irland fram till 1996

2013/02/18

"De var inlåsta, och om de försökte komma undan, skulle de fånga dem och föra dem tillbaka. Den yngsta aktören var 9 år gammal. De var bokstavligen katolska slavarbete." En rapport från BBC News , Tid och Wikipedia .

Bild

Magdalene tvätterier. Mellan 1922 till 1996 var 30.000 (Wiki) / 10.000 (BBC) kvinnor och flickor tvingas arbeta obetald i tvätterier som drivs av katolska nunnor. Hälften av flickorna förslavade i dessa katolska kyrkan fängelser var under 23 år. Nästan 900 kvinnor dog under arbete på tvätterier, den yngsta av dem var 15 år gammal. Resultaten anger att "de psykologiska effekterna på dessa flickor var otvivelaktigt traumatiskt och varaktig. The vittnesmål samlades måla en mörk bild av djupa ärr i tvättstugor kvar på kvinnorna. I FN underkastelse, skrev en kvinna anonymt: "jag fortfarande behandlas för depression, år efter år. Och jag hade försökt begå självmord flera gånger tidigare. Jag hittade aldrig lycka. Jag kände mig som trasiga bitar, och jag har aldrig känt i ett stycke. " Systemet var föremål för en 2002-film, The Magdalene Sisters , som starred Geradline McEwan och Anne-Marie Duff, vars chef sade då han trodde de tidigare intagna borde ha fått en ursäkt. BBC News TID Wikipedia

http://notocbcp.weebly.com/2/post/2013/02/catholic-church-enslaved-30000-women-in-ireland-until-1996.html

Anmäl
2013-02-19 14:23 #1 av: Gahella

Från samma sida:

Vatikanen laddade med "brott mot mänskligheten" i Internationella brottmålsdomstolen

2013/02/17

En ledande människorättsgrupp in ett ärende Internationella brottmålsdomstolen mot kyrkans tjänstemän för våldtäkt, sexuellt våld och tortyr av prästerskapet. Centrum för konstitutionella rättigheter rapporter.

Bild

Ledare för SNAP, de överlevande nätverket för de missbrukas av präster tillsammans med sina advokater från människorättsorganisationen Center for Constitutional Rights (CCR), lämnat in en lång och detaljerad klagomål laddning att Vatikanens tjänstemän tolerera och aktivera systematiska och utbredda dölja för våldtäkt och barn sexualbrott hela världen. De lämnade 20.000 sidor stödmaterial bestående av rapporter, policydokument, och bevis för de brott av katolska präster begått mot barn och sårbara vuxna. SNAP medlemmar från Tyskland, Belgien, Nederländerna och USA reste till Haag för att insistera på att ICC vidta åtgärder och åtala påven och tre andra högt uppsatta Vatikanen tjänstemän för deras direkta och överlägsen ansvar för de brott mot mänskligheten för våldtäkt och annat sexuellt våld begås runt om i världen. Centrum för konstitutionella rättigheter

Anmäl
2013-02-19 14:27 #2 av: Gahella

Påven immun från barnmisshandel om han stannar i Vatikanen

2013/02/15

Påvens beslut att stanna i Vatikanen kommer att ge honom trygghet och immunitet från de fall övergrepp mot barn som han står inför GMA News rapporter.

Bild

Det har upprepade gånger uppmanat till Benedictus gripandet över sexuella övergrepp i den katolska kyrkan. "Det är absolut nödvändigt" att han stannar i Vatikanen, sade källan och tillade att Benedictus bör ha en "värdig existens" i sina återstående år. Under 2010 , Benedictus var svarande i en rättegång för att skydda en pedofil präst som utnyttjade pojkar i USA skola för döva. Advokater återkalla stämningsansökan som påven inte kunde hållas ansvarig för handlingar missbruk präster. Även Benedikt är inte längre monarken av Vatikanstaten, kommer han behålla Vatikanen medborgarskap och hemvist. Lateran pakter mellan Vatikanen och Italien skulle innebära att han skulle få samma skydd om han besöker i Italien. Om den tidigare påven gick till Storbritannien, som kallas brittiske författaren Richard Dawkins för påvens gripande att ifrågasätta honom över kyrkans barnmisshandel sexskandal. Deras eforts kom till ingenting eftersom påven var en chef för staten och åtnjöt diplomatisk immunitet. Under 2011 var den internationella brottmålsdomstolen (ICC) begärt att undersöka påven och tre Vatikanen tjänstemän över sexuella övergrepp. New York-baserade grupper Center för konstitutionella rättigheter (CCR) och en annan grupp, in Survivors Network of dem missbrukas av präster (SNAP), ett klagomål till ICC hävdar att Vatikanen tjänstemän begått brott mot mänskligheten, eftersom de tolereras och aktiverat sexualbrott. GMA News

Anmäl
2013-02-19 14:35 #3 av: Gahella

Irlands premiärminister fördömer Vatikanen i mörkläggningar av barnmisshandel

2013/02/16

Premiärminister den dominerande katolska nationen Irland fördömer den katolska kyrkans roll i mörkläggningar. Övergrepp mot barn Dailymail UK rapporter.

Bild

Irlands Lagstiftare anklagade Vatikanen att uppmuntra sina biskopar att inte berätta för polisen om misstänkta pedofiler präster. Irlands premiärminister Enda Kenny fördömde vad han kallade "den dysfunktion, frånkoppling, elitism - och narcissism - som dominerar kulturen i Vatikanen i dag . " Han sade lagstiftare: "Det är inte Rom. Detta är Irland, en republik av lagar. " Statsministern tillade att kyrkliga ledare upprepade gånger hade försökt att försvara sina institutioner på bekostnad av barnen. irländske premiärministern sade också kyrkans hemlighetsfulla kanon lagar hade ingen plats i Irland och lagt att han förväntade Vatikanen från och med nu att uttryckligen alla misstänkta fall av barnmisshandel och för att det ska anmälas till polisen omedelbart. En konfidentiell 1997 Vatikanen brev instruerade irländska biskopar att hantera barn misshandelsfall strikt enligt villkoren i kanonisk rätt. Det varnade biskopar att rapportering barnmisshandel av präster till polisen bryter kanonisk rätt, och att biskopar måste upprätthålla sekretess och ignorera brottslighet rapporteringsregler. dessa kontroversiella avslöjanden har urholkats katolska myndigheten i Irland. Många katoliker i Irland har lämnat kyrkan för den stora fall pedofili och mörkläggningar genom åren. Dailymail.co.uk

Anmäl
2013-02-19 15:10 #4 av: stina63

Jag får kalla kårar när jag läser de

Anmäl
2013-02-19 15:50 #5 av: Marr

Ja det är vidrigt men tror som du säger Gahella. Denna satansorganisation Tysthåller på att falla, för nu ska annat ta över. Toppen på isberget börjar rasa, snart kommer ännu mera. Mycket bra du tog upp det här för det hör till tiden och är i gång för fullt nu. Räknar med att massor med skandaler uppdagas en efter en detta år.  

Känns som det börjar med Vatikanen som har haft sjukt stor makt med sina sjuka företeelser av alla sorter. Fattar inte att det kunnat hålla på så länge som det gjort...Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-02-19 16:58 #6 av: Cristine

Därför att det varit en stat i stat först och fämst, de var onåbara och ingen katolik skulle ha trott på vad som sas. Nu finns videos och videobevis. 

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-02-19 23:34 #7 av: Amon

Vad bra att du lägger upp detta här Gahella!Glad 

Äntligen börjar det hända saker!

De berättade på Aktuellt i kväll om dessa förslavade kvinnor i tvätterierna på Irland! Gråter

Och Premiärministern Enda Kenny och de andra ministrarna stod upp och bad kvinnorna om ursäkt! Tänk så mycket som nu börjar komma fram! Förskräckt
Han är en mycket modig man - denne Enda Kenny! Glad

Ps. Namnet är ju talande: den ENDA som vågar ställa Vatikanen till svars!

Anmäl
2013-02-20 08:19 #8 av: Gahella

Nu kommer det fram mer än någonsin, för det här har flera av oss läst tidigare men nu kommer så många vittnesmål fram och den floden är svår att hejda.

Amon har hört talas om hans mod tidigare, så kanske fler vågar nu?

Anmäl
2013-02-20 08:42 #9 av: Gahella

Vatikanen råder över c:a 2 miljarder av världens 6,2 miljarder människors självbild. Vatikanens kolossala rikedom inrymmer enorma investeringar hos Rothschilds i England, Frankrike och USA inom oljetrusterna och vapenindustrin, som Shell och General Electric. Vatikanens innehav av rent guld, värt miljarder lagras hos de av Rothschild kontrollerade Bank of England och US Federal Reserv Bank.

Katolska Kyrkan är den största finansiella makten, rikedoms ansamlare och egendomsägaren, som existerar genom att den äger mer materiellt välstånd än någon bank, företag, transnationellt bolag eller regering någonstans på jordklotet

Detta samtidigt som 2/3 av världen tjänar mindre än 2 USD/dag och 1/5 av världen är undernärd eller svälter till döds, samlar Vatikanens rikedomar och avkastning från aktiemarknaden och har mage att predika om Givandets välsignelse.

Nå hur samlade Vatikanen all denna rikedom på ett årtusende?

En metod var att sätta en prislapp på synd. Många påvar och biskopar marknadsförde aktivt skuld, synd och rädsla för vinning, genom att sälja förlåtelse. De troende uppmuntrades att på förhand betala för synder de ännu inte begått och få förlåtelsen framöver. De som inte betalade hotades med evig fördömelse. En annan metod var att få rika jordägare att överlåta sin mark och förmögenhet till Kyrkan på deras dödsbädd i utbyte mot en välsignelse, som antogs ge dem tillträde till himmelen. Påven Leo den femtebyggde om Peterskyrkan genom att sälja biljetter ut ur helvetet och biljetter till himlen. Sida

2 av 6

Katolska Kyrkan har kommit att bli den största Maffian på Jorden genom sin beskyddarverksamhet att sälja "förlåtelse för synder". Hur kan rimligen dessa människor att förlåta synder, när de lär ut motsatsen till vad Gud och Kristus lär enligt Bibeln och uppenbart inte arbetar för Dem?

http://www.samhallspartietforvuxna.se/Det%20dolda%20Imperiet%20Stockholm%20den%2012%20april%202011.pdf

Anmäl
2013-02-20 21:14 #10 av: Amon

Avlatsbrev - heter väl dessa brev?

Här kan ni se inslaget i Aktuellt igår (mellan 17 och 24 min) om de tiotusentals kvinnliga slavarbetarna på Irland. En av dem intervjuas också här: Diane Croghan.

http://www.svtplay.se/video/1033694/19-2-21-00

Anmäl
2013-02-20 21:45 #11 av: stina63

Wow äntligen

Anmäl
2013-02-21 13:40 #12 av: Cristine

Svenska präster börjar visst också bli nervösa.

Kan man verkligen byta ut Söndagens evangelietext mot en helt annan evangelietext?

I den Stockholmskyrka jag besökte, som testar Handboksförslaget, gjorde prästen just det. Kyrkvärden läste ur Jeremia och Apostlagärningarna, så vi fick Stefanos berättelse, men sedan läste prästen inför predikan liknelsen om senapskornet, himmelriket och surdegen, som var Söndagstext för några veckor sedan. Jag fann det märkligt

När jag efter mässan frågade prästen varför han bytt såg prästen förvånat besvärad ut, som om han inte tänkt på det. Svaret var inte att det var ett medvetet byte, vilket jag hade kunnat ta och gärna fått mig förklarat, utan att han måste ha ‘klippt-och-klistrat’ fel text (prästen använde en Ipad under predikan och läste från den)

Saxat ur

Rambling toughts

Anmäl
2013-02-21 14:31 #13 av: Gahella

Ja det var ju märkligt Cristine?!

Det sägs ju i vissa kretsar att det är två påvar i Vatikanen, den andre är Peter Hans Kolvenbach, kallad även som the black pope och den som egentligen styr. Här kan ni kolla bilder på the black pope, där ni även kan se att han bär en svart prästskrud som texten nedan berättar om

http://beforeitsnews.com/conspiracy-theories/2012/02/the-jesuit-order-is-an-almost-500-year-old-covert-operation-1802093.html

Anmäl
2013-02-21 14:50 #14 av: Gahella

Läs mer om den mörka varböld och den ed som de måste skriva under på längre ner. Jag baxnar!

Vatikanen, kommandocentralen för den romerk-katolska kyrkan, har i många århundraden varit världens viktigaste centrum för utövandet av materiell-, militär- och politisk makt. Idag tronar Vatikanen på toppen av världens maktpyramid, något som de flesta inte kan förstå betydelsen av.

Malteserorden etablerades på 1000-talet

År 1050 etablerades organisationen som betalare av bistånd till fattiga och sjuka pilgrimmer i Jerusalem och fick namnet The Knigths Hospitaller.

Efter det att Jerusalem hade erövrats år 1099 under det första korståget blev orden omgjord till en militärorden under Påven, med uppgift att beskydda och försvara pilgrimmer på väg till Det Heliga Landet. Efter att korsfararna hade mist kontrollen över Det Heliga Landet drog orden sig tillbaka till Rhodos och senare till Malta varfrån dess stolta soldater fortsatte med sina operationer under namnet Sovereign Military Hospitaller Order of St. John of Jerusalem of Rhodes and of Malta. Idag kallas den för Malteserorden eller The Sovereign Military Order of Malta (förkortat SMOM), The Order of Malta eller Knights of Malta.
SMOM-medlemmarna ska avlägga en sträng ed, som bl.a innebär fullständig lydnad, tystnad och underkastelse, innan de kan upptas i Orden som Knights eller Dames. "Det består av 12 500 medlemmar inklusive "Professed Friars" och andra som har avlagt kyskhetslöften

Malterserordens ed:

“Jag lovar och svär att jag vill, när anledning ges, utföra obarmhärtigt krig, hemligt och påtagligt, mot alla kättare, protestanter och liberala, som jag blir ombedd att utföra.

Och när detsamma inte kan utföras öppet, vill jag i hemlighet använda mig av den förgiftade bägaren, i kvällningen med rep, stålet från dolken eller en blykula, oavhängigt av ära, rang, värdighet eller auktoritet till den aktuella person eller personer, oavhängigt av deras position, varken offentlig eller privat, som jag till evinnerlig tid kan beordras till att utföra av envar representat för påven eller överordad inom den heliga trons broderskap, jesuitorden”

Som bekräftelse på att jag härtill vill viga mitt liv, min själ och alla mina kroppsliga krafter, och med dolken som jag nu får, vill jag skriva mitt namn med mitt blod som vittnesbörd om detta, och skulle det visa sig att jag är falsk eller förringar min beslutsamhet, mina bröder och medsoldater i armén till påven, skära av mina händer och fötter och min hals från öra till öra, skära upp min mage och bränna svavel där inne med allt det straff som kan bli påfört mig på jorden och min själ skall bli torterad av demoner i ett evigt helvete till evinnerlig tid.

Fråga: Har du avlagt eden?

Svar: – “Jag gjorde det för att ödelägga kjättarna och deras regeringar och härskare, och för att varken skona ålder, kön eller tillstånd. För att vara som en kropp utan egna åsikter eller vilja, men för att inbringa åtlydnad mot mina överordnade i alla ting utan att smickra eller mumla”.

SMOM-riddareden är hämtad härifrån.

http://www.nyapolitiken.biz/frimurare_o_illuminater/malteserorden.html

Anmäl
2013-02-21 15:15 #15 av: Gahella

Ja Amon, så hette dom.

Och Martin Luther var ju i Rom och röjde om och ville inte att vi skulle kunna köpa oss fria på det sättet, utan genom att få nåd och lättnad genom inre bön till Gud. Det var ju även han som såg till att lilla katekesen blev översatt från latin till svenska så var människa skulle kunna hämta tröst från Guds ord. Och då blev det ju ett jäkla liv i Rom för där var ju prästen Guds förbindelsen och genom det hade makten och ordet i sin hand över oss satackars arma syndare.

Så genom det här reformerades ju faktiskt kyrkan

Anmäl
2013-02-21 15:27 #16 av: Amon

Ja - Martin Luther var nog på sin tid en stor rebell och reformförespråkare! Glad

Och pga detta var han nog inte så populär i Rom just då.. Cool

Hittade detta på Wikipedia:

I oktober 1517 presenterade Luther 95 teser mot avlatshandeln. Enligt sägnen skedde detta genom att han en natt spikade upp dessa på slottskyrkodörren i Wittenberg, vilket dock saknar stöd i modern forskning. Vidare kom Luther att hävda att människan blir rättfärdig enbart genom tro och inte genom gärningar.[3] Dessutom menade han att enbart Bibeln var bindande för kyrkan och avvisade därmed läror och bruk som han inte kunde finna stöd för i Bibeln. Han betonade även det allmänna prästadömet, avvisade transsubstantiationsläran och mässofferläran, förkastade klosterlivet, reducerade antalet sakrament till tre (senare två) och kallade påven för antikrist.

1520 utfärdade påven Leo X en bulla som sändes till Luther och som han förväntades rätta sig efter, men Luther brände den offentligt och blev 1521 exkommunicerad och senare genom ediktet i Worms förklarad fredlös.[3]Luther beskyddades dock av kurfursten av Sachsen, Fredrik III, som lät honom bo i slottet Wartburg. Under sin tid där översatte Luther (dock inte ensam) Nya Testamentet till tyska och gjorde det därmed tillgängligt för vanligt folk.

Anmäl
2013-02-21 16:48 #17 av: Gahella

hahahaha....vilken kättare! Så han kallade redan då påven för en antikrist?! Ja dessa påvar förnekar sig icke genom historiens gång

Anmäl
2013-02-21 19:09 #18 av: Cristine

Luften går ur en.

Anmäl
2013-02-21 20:39 #19 av: Cristine

Gick precis förbi TV.n dottern  tittar på 11  plötsligt häder katastrofer över hela världen.. 2 minuter försvinner och då krockar tåg ,bilar , flygplan
störtar och massor av människor dör ungefär 7 miljoner. Några Cia medlemmar samlas och en frågar Har någon talat om det för PÅVEN,inte presidenten utan påven..och det på film!Förskräckt

Flashforward heter den.

Anmäl
2013-02-21 20:47 #20 av: stina63

Den ska jag se kommer på tv11 klockan 2315

Anmäl
2013-02-21 22:38 #21 av: Gahella

Har inte den kanalen, tyvärr

Nu förstår inte jag vad du menar Cristine när 7 miljoner dog?

Anmäl
2013-02-22 01:45 #22 av: Cristine

De dog i katastrofen över hela världen... i filmen alltså, men jag hajade till för att Cia frågade om påven var informerad

Anmäl
2013-02-22 10:18 #23 av: Gahella

Aha, då förstår jag....ja the black pope alltså, eftersom den "vita" bara är en nickedocka.....jo de avslöjar sig rätt in i våra vardagsrum ibland, det gäller bara att vara obeservant och höra det Skämtar

Anmäl
2013-02-24 15:43 #24 av: Kryddis

"Och Martin Luther var ju i Rom och röjde om och ville inte att vi skulle kunna köpa oss fria på det sättet, utan genom att få nåd och lättnad genom inre bön till Gud. Det var ju även han som såg till att lilla katekesen blev översatt från latin till svenska så var människa skulle kunna hämta tröst från Guds ord."

Martin Luther kunde nog ingen svenska...
För övrigt var han författare av stora och lilla katekeserna vilka han skrev på tyska. Det var Bibeln han översatte (Nya testamentet troligen ensam - Gamla testamentet fick han hjälp med), men inte till svenska utan till en variant av tyskan.
Förstår att det är svårt att hålla sig till fakta när man trasslar in sig i alla konspirationsteorier...Yrar

Anmäl
2013-02-24 16:16 #25 av: Gahella

Sorry Kryddis du har rätt där, jag hoppade över några steg i ivern. Japp så var det. Men frånsett det så....

Anmäl
2013-02-24 18:51 #26 av: Kryddis

Frånsett det var det väl en ok inledning av tråden - resterande mest rappakalja, vanföreställningar och trams.

Anmäl
2013-02-24 20:24 #27 av: Gahella

Okej det är din uppfattning, då vet vi det.

Anmäl
2013-02-24 23:10 #28 av: Cristine

GladDet var säkerligen jag som stod för rappakaljan!

Anmäl
2013-02-25 08:37 #29 av: Marr

#28 Med god hjälp från mig då antar jag...

Fast om vatikanen har jag min åsikt i allafall. Synd om alla katoliker som satt sin tilltro till dom. Fast så är det när murar rasar, Smärtsamma sanningar uppdagas!

Anmäl
2013-02-25 09:01 #30 av: Cristine

När jag flyttade ner till de sydliga länderna chockade det mej att det fattiga folket (det var väldigt fattigt på 60 talet) hängde sina dyrbarast ägodelar om halsen på jungfru Marias staty alltså allt guld de ägde och bad om mat på tallriken varje dag eller annat som var viktigt för dem, det var ibland tjockt med guldkedjor som naturligtvis kyrkan tog hand om.

Anmäl
2013-02-25 10:11 #31 av: Marr

En ganska ny, efter hans avgång.

http://www.youtube.com/watch?v=uJLwW-qbpB4

Anmäl
2013-02-25 10:31 #32 av: Gahella

Näää det va jag som tog priset där utan tvekan ;D

Cristine, har tänkt på samma sak! Deras kyrkor som fullkomligt dignar av rikedomar byggd på andras fattigdom

Såg ett TV-program för många år sedan som handlade om en katolsk präst som ville gå Jesus fotspår och finnas för de mest utsatta, han fick kicken!

Nu ska jag kolla din film Marr

Anmäl
2013-02-25 11:24 #33 av: Marr

En annan om "Satans tron" bl.a. som dom själva kallar den. Vi har haft den med förut. Förstår att den kallas Satans tron. Den är varken vacker eller kärleksfull...

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=oWd-E1kyTNg&feature=endscreen

Anmäl
2013-02-25 13:35 #34 av: Cristine

Fy farao vad jag tycker synd om Katolikerna just nu..vilket fall!

Anmäl
2013-02-26 08:28 #35 av: Marr

Hörde på nyheterna i förbifarten att ännu en "prälle" har avgått från Vatikanen i går...

Anmäl
2013-02-26 09:24 #36 av: Cristine

Du ska se att snart får vi höra att någon av dem "stilla sommnat in" för att de var gammla och sjuka, så de inte kan gå ut med insider storys.

Men här är en som klarat sig hittills

Anmäl
2013-02-26 12:09 #37 av: Cristine

Jag tycker inte om hans min..så här ser han ut på många foton.

Anmäl
2013-02-26 14:58 #38 av: Gahella

Nu fick jag tid att kolla din film Marr :)

Jag tänker på Da Vinci-koden när jag kollar den filmen där det handlade om inre och gamla stridigheter mellan illuminatis och Opes Dei som är en katolsk lära. Intressant att även de ser den 21/12-12 som ett avslut och början på något nytt :)

Anmäl
2013-02-26 15:36 #39 av: Gahella

#36 Jag hade svårt att förstå vad han sa i din film Cristine

Jag har också sett massa bilder på honom och har ryst många gånger. Det är som ett porträtt av Dorian Grey men detta får han själv levea med och se i spegeln varje dag. Stackarn

Anmäl
2013-03-03 13:30 #40 av: Amon

Även David Wilcock betonar symbolen av blixten i Vatikanen strax efter påvens avgång i sin senaste artikel - och han tar även upp liknelsen med tarotkortet: Tornet! Tummen upp

http://divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1111-alliswell

Anmäl
2013-03-03 13:36 #41 av: Amon

Det symboliska tarotkortet Tornet:

Anmäl
2013-03-03 19:21 #42 av: Cristine

Undrar hur det kortet blivit till.

Anmäl
2013-03-05 11:53 #43 av: Gahella

Saxat från FB:

Så varför avgick den helige fadern?

Det är svårt att svara på med alla former av säkerhet. Men indikationer gör väl trovärdigt från flera parter att Vatikanen ...snart står inför att utsättas för exponeringen av några verkligt försåtliga och fördärvliga bankrelationer som inbegriper stora banker som JP-Morgan och olika centralbanker.

Den stora korrupta amerikanska banken har lyckats handla guld med Vatikanen i årtionden, sedan Avery Dulles dagar. Man kan ju exempelvis föreställa sig korset som nav för direkt Afghansk narkotika penningtvätt aktivitet, vem frågar? Tydligare är dock att Vatikanen är indragen i narkotika penningtvätt som huvudbank via CIA. Den gode Averys far hette ju också Dulles och var CIA chef en gång i tiden, så det är väl kanske inte direkt några nyvordna eller förvånande arrangemang egentligen.

Det är visserligen svårt att få det bekräftat, men jag betvivlar att Gud godkänner någon form av aktivitet, användning eller finansiering i samband med heroin och kokain, men jag kan ha fel. Vatikanen kommer dock tydligen snart att utsättas för en ny revision.

Den nyligen utnämnda tyske advokaten Ernst von Freyberg blir ny vd för Vatikanbanken, han fyller en tjänst som har varit vakant sedan maj då en annan ekonomisk skandal där narkotika penningtvätt med romerska banker befläckade institutionen för femtioelfte gången, minst.

Utnämningen gjordes av en kommission av kardinaler och blev godkänd av påven Benedictus precis före att avgången tillkännagavs slutgiltigt. Massor av andra uppgifter virvlar nu runt om en intolerans för vissa sexuella ritualer hos Vatikanens bankirer som den "nuvarande" påven inte hade mer tålamod för utifrån de egna preferenserna. Benedikt har lagt en fälla gissar jag, som den gamle IG Farben skojare han är.

Det finns två kamrar till Vatikanen, en Högskola av kardinaler och jesuiter som Bankirer. De tidigare löftena om trohet och hängivenhet till Gud med aktiva ceremonier har tydligen senare ersatts med att man lovar trohet och hängivenhet till mörkrets furste med aktiva ritualer. Fast frågan är om inte senare var tidigare..

Anmäl
2013-03-05 11:57 #44 av: Gahella

Vilken guddomlig "slump" att det blev så här Djävlas

Anmäl
2013-03-06 11:14 #45 av: Eliiza

Ja, nu är det bara en påve kvar i Vatikanen innan den katolska kyrkan faller...

/Eliiza

Anmäl
2013-03-07 07:47 #46 av: Farwuq

Vi lever i de stora förändringarnas tidevarv.

Oberörd

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-04-10 00:03 #47 av: Amon

Dokumentären "Den Största Synden" gick på SVT1 i kväll - och kommer i repris sent i morgon kväll kl 00.05. Tummen uppBomb

En fantastiskt bra och helt färsk dokumentär om de katolska prästernas övergrepp på barn under minst 1700 år - och spåren som leder ända upp till Vatikanen och Påven - och är orsak till dennes avgång.

Verkar vara i två delar - så det kommer nog en del till.

Annars går den att se på SVT Play i trettio dagar till: http://www.svtplay.se/video/1148573/del-1

Anmäl
2013-04-10 00:47 #48 av: Marr

Bra tips Amon!

Tittade på detta och rekommenderar verkligen denna dokumentär. Inte konstigt det kokar i grytan. Med detta kommer säkerligen fler sanningar och hemligheter uppdagas med tiden...

Anmäl
2013-04-10 09:02 #49 av: blessingstoyou

#47 Amon: Har inte sett videon än men jag får en tanke...

Vissa profeter tycks jag tala om att det här är den sista påven...med tanke på att allt det här kommer fram nu så kan det kanske bli så.

Och varför släpps det fram nu så stort ..det här pedofileriet är ingen nyhet...varför just nu? sånt måste man fråga sig också.

Är det någon som har en teori om varför? Är det något annat som ska komma istället? En enande världsreligion? Dags för en sån nu snart?

Anmäl
2013-04-10 09:53 #50 av: Farwuq

Informationsspridningen är lika reglerad och kontrollerad av makthavarna som tidigare. Därför kan mer obekväma saker komma ut till en större befolkningsgrupp än tidigare.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-04-10 13:44 #51 av: Amon

#50  Du menar väl "INTE" lika reglerad och kontrollerad som tidigare? Funderar

#49  Ljusenergierna på jorden skall visst ha höjts så mycket nu - att det snart inte går att hålla något hemligt längre!

Allt skall fram i ljuset!Tummen upp 

Så tror jag i alla fall..

Anmäl
2013-04-10 13:53 #52 av: Farwuq

Generad

Alla kan göra fel, även en grön liten drake.
Givetvis har du rätt Amon.

När "papperspressen" mer eller mindre dog, och redaktörerna som - ofta med politisk grund - slutade att "sila" informationen, så spreds mer vetande på en månad än som tidigare på år.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-04-10 14:01 #53 av: Amon

#52  Det ligger nog mycket i det du säger - Draken!Tummen upp

Reguljärmedia har väl länge haft strikta regler om vad de INTE får skriva om - men..

Sådana här sajter som facebook, twitter och diskussions forum som iFokus bla sprider ju information mellan enskilda människor som en löpeld! (jag kom just hem från en brandövning utomhus) Skrattar

Anmäl
2013-04-10 14:02 #54 av: Marr

#51 Så tror jag med och nu har snöbollen satts i rullning rejält. Den kommer växa i rasande fart. Tack vare media, internet osv. (på gott och ont) och att människor vaknar upp allt mer. Så här vakna som vi är nu, anser jag man INTE var för 20 år sen...så tänker jag. Glad

Anmäl
2013-04-10 16:17 #55 av: Gahella

Bra Amon, du föregick mig med att lägga in det tipset i den här tråden Hjärta

Ja se den! Som sagt de har haft 1700 år på sig att städa upp där men påven håller pedofilerna om ryggen!! Då undrar jag vad tusan de själva håller på med egentligen?!

Men jag förstår baske mig inte katolikerna hur blinda de är världen över, förutom i Irland där de bröt med Vatikanen för ett par år sedan pga av dessa övergrepp och tystnaden därifrån. Heder och ära till det folket

Anmäl
2013-04-10 16:52 #56 av: blessingstoyou

Jag hoppas ni har rätt - verkligen! Men jag är fortfarande misstänksam.

Eftersom man bevisligen sagt sen mer än hundra år tillbaka att kristendomen ska lägga i sank ffa katolska kyrkan, därefter ska den nya allomfattande "toleranta" världsreligionen införas. Ett psykologiskt vapen mot människan är att chocka det vi håller för heligt. Är ni helt säkra på att det inte är planlagt? Jag menar det ÄR ju en plan man faktiskt haft/har.

Katolska kyrkan har alltid varit i strid med Tempelriddarna/frimurarna/illuminati. Det är två drakar. Och inom kyrkan finns det två fraktioner enligt den forne jeusiten och insidern Malachi Martin. Så jag tror de båda drakarna går i varandra. 

Anmäl
2013-04-10 17:03 #57 av: blessingstoyou

Här kan man läsa vad en herre som återger allt han blev informerad om redan 1969 på ett märkligt möte som hölls av en läkare och lärare. Det är massor text ett transcript och otroligt intressant. Jag har hört själva intervjun med gubben (en läkare) den gjordes 1988. Det han fick höra och återger är oerhört cyniskt... men det är så dom tänker.

Det här fick han höra om bl a om katolska kyrkan

BLENDING ALL RELIGIONS

Another area of discussion was Religion. This is an avowed atheist speaking. He said, "Religion is not necessarily bad. A lot of people seem to need religion, with it's mysteries and rituals - so they will have religion. But the major religions of today have to be changed because they are not compatible with the changes to come. The old religions will have to go especially Christianity. Once the Roman Catholic Church is brought down, the rest of Christianity will follow easily. Then a new religion can be accepted for use all over the world. It will incorporate something from all of the old ones to make it more easy for people to accept , and feel at home. Most people won't be too concerned with religion. They will realise that they don't need it."

Anmäl
2013-04-10 17:07 #58 av: blessingstoyou

Oj glömde länken

http://rense.com/general94/nwoplans.htm

NWO plans från en insider.

Jag kan bara säga att det han berättar om stämmer väl överens med andra källor.

Katolska kyrkan / Illuminati Pest eller kolera eller är det samma i grund och botten?

Anmäl
2013-04-10 22:06 #59 av: Amon

Säker kan nog ingen vara - var och en får tro vad de vill - men jag tror nog att det är det stora tornet som börjar falla nu - som Gahella skrev i trådstarten. Det känns så - och stämmer också överens med annan info jag läst om och fått från andra. Oskyldig 

Anmäl
2013-04-11 08:40 #60 av: Marr

Hittade denna och tycker den är bra. Här förklaras Vatican City...

http://www.youtube.com/watch?v=OPHRIjI3hXs

Anmäl
2013-04-11 14:58 #61 av: blessingstoyou

#59 Ja absolut var och en får tro som den vill. Och  ärligt jag vet inte VAD jag ska tro. Jag funderar bara...

Jag tror som du att det är ett torn som faller. Men det kan lika gärna vara en fågel Fenix...som brinner upp återuppstår ur askan i sin fulla form. Som jag förstår det så just fågeln Fenix en återkommande metarfor i politisk/esoteriska sammanhang. Först offrar man något för att vinna något större. Tex som man offrar Dollarn nu...sen uppstår en ny valuta, en ny och global ur askan...kanske med samma gud avbildad som på förra. Den med ögat.

Jag är lite inne på linjen att inte ropa hej förrän man är över ån..utan att man hela tiden är vaksam För hur många gånger i historien har inte människor svalt betet...tex revolution  man störtar en makthavare för att bara få en ny ännu jävligare makthavare eller styrelseform.

#60 Jag har sett den där tror jag ..har för mig att den var riktigt bra.

Anmäl
2013-04-11 15:22 #62 av: Gahella

#61 Jag förstår verkligen dina funderingar och dubier i den här frågan.

För om man ser sig om i världen är det mycket vapenskrammel och hot mot den alternativa tankarna världen över. Jag tror att det kommer bli en prövotid, eller ska jag säga att det kollektiva medvetandet kommer att uttrycka vad vi står idag på ett mycket tydligt sätt så fler får upp ögonen och inser att de måste ta eget ansvar fullt ut för sina egna tankar och handlingar och inte överlåta det på någon annan.

Och den vägen tror jag är väldigt individuell och kollektiv beroende på vad vi måste göra upp med i vårt eget bagage för att hitta till enhet och kärlek till oss själva och andra.

Anmäl
2013-04-11 15:40 #63 av: Gahella

Vad jag glömde säga är att visst vet de vad som är på G, det är ju så de behållit makten över oss genom att hemlighålla gamla sanningar och lägga beslag på våra gemensamma symboler som de gjort till sina.

Men jag säger det igen, tack vare dem fick vi erfara dualiteten för att kunna hitta tillbaka till enheten inom oss själva. 

Läste nyss att satan betyder motstånd på armeniska, och det är precis så jag själv ser på det, Satan är den ängeln som sitter på varje människas ena axel och vi alla måste möta på olika sätt ;)

Anmäl
2013-04-11 16:47 #64 av: blessingstoyou

#63 Tack för den Gahella! Satan =motstånd på armeniska. 

I bibelns Adam  Eva i lustgården så kommer ju ormen som man brukar kalla satan och bjuder kunskapens äpple (upplysning). Och enligt vissa esoteriska läror är det ormen som får människan att revoltera mot en förtryckande tyrann (JAHWE/Gud) 

Nu har jag tänkt på en sak på sista tiden...

Man brukar tala om good cops, bad cops.. men så är de liksom samma samma i grund å botten, i alla fall för oss. Förtryckaren vs revoltören. Båda med dold agenda. Vatikanen vs Illuminati. (lite förenklat)

(Obamas kodnamn var,,, fasen jag kommer inte ihåg men nåt med rebell "den som reser sig mot Gud"). USA är det "nya Atlantis". Illuminatis har nån grej om att de kom från atlantis och ormen i bibeln är räddaren. Illuminati=revolutioner och  att störta kungar OCH kyrkan ffa Katolska! (Som dom hatade) och är för vetenskap och upplysning  (till skillnad mot kyrkan JAHWE som sa: Ät inte av kunskapsäpplet utan förbli som små gulliga apor) 

I USA var presidenterna ofta frimurare..dom visste sånt här. Dom skulle bygga det "Nya Atlantis". Frimurarna spelade en väsentlig roll bakom franska revolutionen och ryska OCH Amerikanska! Hela den frimurar esoteriska designen kan man se i Paris i Washington etc etc

Nu till saken. Problemet är med den här sidan "orm-å-käka-äpple-sidan" är att dom är lika överjävliga själva som Vatikanen om inte värre. Ett mer cyniskt sällskap som ser sig själva som den upplysta utvalda elit, får man leta efter. (Dom har snott en ursprunglig esoterisk/paganistisk kunskap som tillhör folket och perverterat den till egna syften samma sak med vetenskapen) Det är därför jag blir fundersam om VAD som skulle kunna komma efter att Katolska kyrkan rasar. En NY religion som redan innan sammanlänkats med Satanisterna (Ormen -gänget) inom katolska kyrkan. Här finns det massor att gräva i...men nu ska jag tvinga mig själv att sluta för idag...hahaha jösses....

Anmäl
2013-04-11 17:43 #65 av: Cristine

Anmäl
2013-04-11 20:57 #66 av: Gahella

#64 BTY, jag förståd att du menade så och kanske kommer vi få se ett utspel om det framöver.

För jag räknar också med en 3dje inblandning i denna tid som många skilda folkslag säger typ samma sak att en ny värld är på uppåtgående då det är dags för en ny cykel helt enkelt.

Ja vi får se helt enkelt

Anmäl
2013-04-13 12:09 #67 av: blessingstoyou

#66 Ja det är nog helt klart en ny cykel nu. Utan stödhjul verkar det som. Svettigt. 

Sorry om jag vred lite från det viktiga ämnet. Jag vill bara säga att ÄNTLIGEN kommer i alla fall just dessa övergrepp fram i ljuset. Det ÄR på tiden.

Anmäl
2013-04-13 16:02 #68 av: Gahella

Haha....bra fångat, nää minsann nu ska vi visa vad vi går för själva. Dags att bli stora nu Skämtar

Ja det är verkligen dags nu, det är inge kul längre på den här frekvensen.

Anmäl
2014-07-23 22:49 #69 av: Huygens

Dokument utifrån om påven, vatikanen och katolska kyrkan. 30 dagar till. Brittisk dokumentär från 2014.

http://www.svt.se/dokument-utifran/se-program/dokument-utifran?autostart=true

Jmf denna tråd.

Anmäl
2017-02-26 13:08 #70 av: Huygens

Påven sänker straffet för några pedofilpräster med höga positioner.

Det kan vara värt att spendera några minuter på The Outer Darks analys av Påvens audienshall (6 min), med reptilian och satanistiska symboler.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.