E.T. / Utomjordiska raser

om archons

2013-01-27 09:28 #0 av: [kajmal@]

gnocismen pratar om archons

http://www.youtube.com/watch?v=P57TddAv780&feature=youtu.be

Anmäl
2013-01-27 10:52 #1 av: Marr

Och detta ska bli verklighet i Usa i Mars, att alla ska ha? En hel del verkar ju redan frivilligt skaffat chipet. Har man börjat tvångschippa på fängelser och instutioner än tro? Rynkar på näsan

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-10-14 22:30 #2 av: Huygens

Det finns några radiointervjuer med forskaren John Lash, bl a på Red Ice, som undersökt Nag Hammadi-skrifterna rörande Archons.

Jag ska inte länka direkt till någon radiointervju för dom är alla ganska långa, 1-2 timmar och segar på slutet, men jag kan nämna några detaljer.

Till att börja med skrev Gnostikerna, som nedtecknat Nag Hammadi-skrifterna, att Archons inte alls har skapat människan, och heller inte skapat någon hybrid av människan. Enligt John Lash är Gnostikernas skrifter i stark kontrast till t ex vad Zecharia Sitchin kommit fram till vid studier av summeriska skrifter, Sitchen tror ju att Anunnaki kan ha skapat människan som en hybrid mellan sej själva och en mänsklig föregångare.

John Lash säger att vad Archons vill lura oss till att tro, är att dom skapat eller odlat fram oss. Men Gnostikernas skrifter säger att det är Archons påhitt för att lura oss.

.

Vidare står det i Nag Hammadi-skrifterna att i "mänsklighetens begynnelse", var det kvinnorna som bestämde i samhällena. Kvinnorna är också dom som har bäst förmåga att se vad Archons egentligen är för otäcka figurer.

Så Archons ändrade genom manipulation på den mänskliga samhällsstrukturen, så att dom mindre skickliga männen blev samhällenas ledare. Detta gör att vi har svårare att upptäcka Archons när dom finns bland människor, antingen som reptilian hamnskiftare eller med artficiella kroppar (t ex Men in Black).

På något sätt lyckades Archons spärra männsikans förmåga att alls kunna detektera närvaro av Archons i denna världen. Framförallt satsade Archons mycket energi på att blockera och hindra kvinnors förmågor. Så kanske har David Icke mer rätt än vad vi tror, att vi lever i en illusion där vi spärrats.

Archons kan inte ta form i denna värld särskilt länge åt gången, utan måste skifta tillbaka till sin ursprungliga domän.

Människans tid i Edens Lustgård beskrivs som en totalt omvänd och högst symbolisk historia i Gnostikernas Nag Hammadi. Archons har rollen av Gud och beter sej ganska illa mot människorna och kvinnan Eva lyckas få tag på gnosis, kunskapens frukt, andlig förmåga och kan då se Archons som dom verkligen är.

Skriften Hypostasis of Archons innehåller Gnostikernas (ofullständiga / fragmenterade) version av historien kring Adam, Eva och Edens Lustgård. Var dock beredd på lite tung och seg läsning.

.

Sen finns det enligt Gnostikernas skrifter två typer av Archons, dels en liten variant som ser ut som ofödda foster, med stora svarta ögon som aldrig blinkar. Och dels en variant som styr dom små och som är mer storväxt, med hud som uppfattas som fjällig när vi tittar på dessa Archons med andlig (?) syn.

John Lash har en nätsida med mycket info, den är dock lite tungläst, delvis för att Nag Hammadiskrifterna är så fragmentariska och ej sekvensiella i sina historier.

Men intressant.

Anmäl
2014-10-15 01:11 #3 av: [kajmal"]

drogismen

citat från min bok: Drogismen
Kamjal och jag står vid jordens motpol, på andra sidan Universum, och tittar på den lysande porten till Drogismen. Runt omkring oss står det palmer, framför palmerna ser vi en stor sköldpadda med en stor spindel stående på skalet. Den infraröda strålningen från Betelgeuse hindrar jorden från att utvecklas andligt. När vi kommer förbi Betelgeuse är vi fria från Drogismens strålning. Jag får sigill på pannan, armarna, benen och testiklarna för att skydda mig från Drogismens koder på jorden. Människorna är Drogismens offer. slut citat: drogismen det innebär att utomjordiska varelser, exempelvis annuki h. har sat in koder som förändras ständigt. i våra gener , för att förslava våra andliga kroppar..i livet , så jobbar våra andliga kroppar fem nanosekunder regelbundet hela tiden åt annuki. detta för att våra fysiska kroppar inte ska få kontakt med våra andliga väsen. dessa koder och dess skapare är drogismen. exempelvis the grey är här bland annat för att befria oss från koderrrna/drogismen…..denna drogism har funnits på andra världar ochså . men invånarna har övervunnit dem.. jag är inte ensam som säger detta. har läst en artikel på ufo-sajten en gång. där dessa koder beskrivs. tror det var en från discklore organisationen.
gnosticimen….Skrifterna i Hammadi talar också om Arkons eller Archons..det är icke organiska parasiter som är några slags ailiens dom är inte medvetet onda bara parasitiska och känslolösa och djävulska och funkar som man på modernt språk skulle kalla små dataprogram som besätter mänskligheten……………………….när jag läser om dessa arkons så påminner det om drogismen som jag har fått l…ära mej om av humanoiderna…….
får vi kontakt med våra andliga väsen, är det risk att vi blir medvetna om drogismen , och lär oss hantera detta. som fysiska är vi slavar åt annuki i återkommande perioder om 5 nanosekunder. och då arbetar våra andliga kroppar med en fruktansvärt fart. med rätt meningslösa saker. detta gör att vi som fysiska kan känna oss väldigt trötta och utarbetade.och kommer inte upp till en högre medvetande nivå, vilket annuki vill undvika. de vill hålla oss kvar på en låg kollektiv medvetande nivå, som är lätt att styra.
koderna är som en slumpgenerator , med en sifferserie som ändras hela tiden i våra dna. därför oerhört svåra att spåra

Anmäl
2014-10-15 01:12 #4 av: [kajmal"]

video

Anmäl
2014-10-15 12:48 #5 av: Huygens

Archons kan tydligen beskrivas som ett slags "cyborg" enligt John Lash. Åtminstone när Archons besöker vår värld, ett slags biologiska robotar (?) kontrollerade av det medvetande Archons har utanför vår värld.

Lash anser att Archons har ett parasitisk förhållande gentemot mänskligheten.

I dom gnostiska Nag Hammadi-skrifterna skapades Archons av misstag eller slump innan vår jord skapades. Och våran jord skapades genom en avvikelse, ett "misstag" enligt gnostikerna. Exakt hur man ska tolka detta är en bra fråga.

Anmäl
2014-10-16 01:12 #6 av: Huygens

Enligt John Lash varnade Gnostikerna för att Archons kommer att upprätta religioner med följande attribut:

1. En Fadergud som skapt världen. Ingen kvnnlig gud närvarar.
2. Representanter som företräder religionen bland människor.
3. En Messias som ska komma och frälsa rättrogna.
4. Undergången där agnarna skiljs från vetet. Goda skiljs från onda.

Anmäl